Päivän linkki

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mikäs tästä raidejokerista tekee nykyistä bussia paremman?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Olematta mikään raidejokeriasiantuntija, veikkaisin että sen välityskyky on parempi, koska se ei kulje autojen seassa. Sehän on maan päällä kulkeva metro.

Ennusteen mukaan 2050 päiväkahviseudulla asuu 2 miljoonaa ihmistä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

2050 kaupunkiliikenne on jo robotisoitu.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

2050 ajetaan pari metriä pitkillä robotakseilla puskuri kiinni puskurissa. Kukaan ei edes muista raideliikennettä.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://millaoikeudella.tumblr.com/

Monenlaista tarinaa. Onko sama juttu kaikissa ammateissa? En tiedä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2017 12:30 https://millaoikeudella.tumblr.com/

Monenlaista tarinaa. Onko sama juttu kaikissa ammateissa? En tiedä.
Minua ei yllätä yhtään, että suurin osa tarinoista on asianajotoimistoista ja yliopistosta, vaikka niissä työskentelee aika pieni osa juristeista.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sikailu 'onnistuu' parhaiten hierarkisissa työyhteisöissä, joissa noustaan samassa duunikategoriassa portaalta toiselle. Sopivalla 'huumorintajulla' varustetut nousevat helposti 'takakireiden' ohi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 11.12.2017 13:30 ^ sikailu 'onnistuu' parhaiten hierarkisissa työyhteisöissä, joissa noustaan samassa duunikategoriassa portaalta toiselle. Sopivalla 'huumorintajulla' varustetut nousevat helposti 'takakireiden' ohi.
Joo, mutta vastaavasti taas esim. isoissa amerikkalaisissa konsulttiyhtiöissä pomoillasi on aina isompi pomo ja perseilyn taso lienee amerikkalaisten code of conductien kautta ero tasoa. Aasinajotoimistoissa partnerit ovat olleet ruokaketjun pää ja yliopistoissa proffat ovat melkein erottamattomia, samoin kuin tuomarit. Ja se näkyy.
Universaali disclaimer.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Fiona »

So Hard kirjoitti: 11.12.2017 13:05
James Potkukelkka kirjoitti: 11.12.2017 12:30 https://millaoikeudella.tumblr.com/

Monenlaista tarinaa. Onko sama juttu kaikissa ammateissa? En tiedä.
Minua ei yllätä yhtään, että suurin osa tarinoista on asianajotoimistoista ja yliopistosta, vaikka niissä työskentelee aika pieni osa juristeista.
Niinpä tai tuomioistuinlaitoksista.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

AIka jänskä

https://www.is.fi/asuminen/art-20000055 ... e=tf-other

En tiennyt, että pöytiä tehdään pahvista..

Mikähän tuollaisen rakenteen vääntöjäykkyys on verrattuna lastulevyyn?

Ei äkkiseltään kuvaa katsoessa huomaisi, että sisus on pahvia

https://is.mediadelivery.fi/img/1920/2a ... 1.jpg.webp
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2018 9:47 Mikähän tuollaisen rakenteen vääntöjäykkyys on verrattuna lastulevyyn?
En ole oikein näihin sandwich rakenteisiin perehtynyt, mutta niitä käytetään silloin kun tarvitaan kevyttä ja jäykkää rakennetta, joten teoriassa ne on oikein käyttökelpoisia. Niiden lujuusominaisuuksia on kuitenkin hyvin hankala arvioida silmämääräisesti, kun ne riippuu niin paljon käytetystä rakenteesta ja materiaaleista. En siis takaa aiheeseen liittyvän kirjoitteluni oikeellisuutta.

Googlailin lastulevyn kimmomoduuleja ja löysin arvoja 1-3GPa paksuudesta ja laadusta riippuen, joten aika höttöä tuo lastulevykin on. Vertailun vuoksi kuusella 10GPa ja männyllä 11GPa. Tästä päätellen ei liene mitenkään mahdotonta väsätä pahvista kennorakenteellinen pöytäelementti joka on jäykempi kuin lastulevy. Vallankin kun lastulevyn kimmomoduli laskee selvästi paksuuden mukana, joten sekin on selvästi sandwich rakenne.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Eli voi olla, että IKEA:n pahvipöytä on aivan kelpo kaluste.

Ajatuksena pahvipöytä on vain erikoinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2018 10:59 :sir:

Eli voi olla, että IKEA:n pahvipöytä on aivan kelpo kaluste.

Ajatuksena pahvipöytä on vain erikoinen.
No se ei kyllä ole. Siihen tulee reikä kaikesta, siis ihan miten kevyt isku vain. Se pinta on niin ohut ja hauras.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Onhan se pinta jotain kovempaa materiaalia. Mutta tietysti reikä tulee helpommin kuin jos sisus olisi lastulevyä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 02.02.2018 11:01
James Potkukelkka kirjoitti: 02.02.2018 10:59
Eli voi olla, että IKEA:n pahvipöytä on aivan kelpo kaluste.
No se ei kyllä ole. Siihen tulee reikä kaikesta, siis ihan miten kevyt isku vain. Se pinta on niin ohut ja hauras.
Jäykkyyden puolesta voi tosiaan olla ihan käypä tuote. Käytännön kestävyydessä tosiaan voi olla ongelmia, kuten SH esittää. Meillä kyllä on aika paljon Ikean halpissarjan kalusteita, niin lapsen huoneessa kuin kellarin työtilan hyllyinäkin, eikä niihin ainakaan vielä ole tullut reikiä. En kylläkään pysty vahvistamaan onko läpeensä lastulevyä, mutta olettaisin että ei, kun hyllyt halvinta mitä rahalla saa.

EDIT: Kävin Ikean sivuilla kurkkaamassa:

Tuotetiedot
lastulevyä, puukuitulevyä, akrylaattimaalia, paperia, ABS-muovia

Joten uutisessa mainittua kennorakennetta noi hyllyt näyttää olevan. Kohta kymmenen vuotta nuo näyttää kestäneen työtilassa, joten ei nuo nyt ihan heti reikiinny. Täytyy ehkä tutkia tarkemmin, jos joku joskus hajoaa. ABS-muovihan on hyvin iskua kestävä materiaali, joten olisiko sitä kerros estämässä puhkeamista.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mulla oli joskus nuorena miehenä noita ikean pahvikalusteita ja niiden käyttöikä oli noin 6 kk.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 02.02.2018 11:01
No se ei kyllä ole. Siihen tulee reikä kaikesta, siis ihan miten kevyt isku vain. Se pinta on niin ohut ja hauras.
Yhdessäkään ikean kennokalusteessa ei omalla kohdalla ole pettänyt pinta. Liitokset ovat ikean heikoin kohta. Pöydissä jalat alkavat heilua kauan ennen kuin pintaan tulee ’reikiä’. Kulmat kolhiintuvat myös helposti, mutta niissä takana ei ole pahvia vaan reunoja kiertää levy. Pahvi ei siis noita kolhuja selitä.

Kennolevyjen mahdollistama muotokieli alkaa olla vähän mennyttä, joten eiköhän ikea keksi tilalle jonkun toisen halvan materiaalin.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Amerikkalaiset mustat haluavat rotuerottelua. Jännä trendi.

50 Years Later: Why Do They Still Riot? American Renaissance
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Porvarit linkittelee maksulinkkejä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Liittyy tähän

http://www.lily.fi/blogit/iidan-matkassa

Hesari hehkuttaa, miten hienoa, että nainen kertoo omalla nimellään blogissaan, että on raskaana, mutta isästä ei ole varmuutta.

Nyt sitten asia on maan luetuimman lehden ykkösuutinen. En harjoita moraalista paheksuntaa. Pointtini on vain, että tuo on imho yksiselitteisesti tymää, koska tuosta tulee paljon rapaa niskaan.

Hesarin juttu on otsikoitu "Iida Åfeldt, 25, odottaa lasta, jonka isästä ei ole varmuutta – Hän kertoi vaikeasta tilanteesta avoimesti blogissaan, koska niin hän on ennenkin tehnyt"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kai se nykyään on monen mielestä hienoa kertoa kaikki julkisessa blogissa. Eipä tuo toisaalta eroa tämän palstan touhuista muuten kuin yksityisyyden osalta.

Ehkä itse kirjoittaisin asiasta hieman toisin, ajatellen että se tuleva lapsi voi hyvinkin lukea nuo jutut 15v päästä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja Bhven »

How to destroy fat acceptance

In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

https://yle.fi/uutiset/3-10165327

"Juttua korjattu 18.4. klo: 15:45. Jutussa lueteltiin, että karhujen ruokavalioon ennen talviunia kuuluu muun muassa kaljaa. Jutussa piti lukea, että ruokavalioon kuuluu kalaa."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän linkki

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005664332.html

https://www.hs.fi/nyt/art-2000005662424.html

Mun mielestäni tämä on hulluutta. Erityisesti tuossa suomalaisessa versiossa mua watuttaa tuo saamelainen päivystävä loukkaantuja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin