Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Homeboy65 kirjoitti: 23.02.2018 11:53
James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 9:20

Jos nyt esim. ajatellaan, että Turun Meyerin telakalla on auki levyseppähitsaajan paikka risteilylaivojen tekemistä varten. Risteilylaivat ovat mielestäsi turhia. Eli mitä nyt pitäisi tehdä? Konkreettisesti.
Olen sanonut jo mielipiteeni risteilijöistä. Mutta tähän sen verran että jos ammattitaitoinen levyseppä-hitsaaja haluaa tuollaisen jobin, haluaa tienata ja elättää perheensä se on YMMÄRRETTÄVÄÄ. Samoin on ymmärrettävää että jos henkilön ns. sosioekonominen asema on tuo hän ei varmaankaan ole kovin tietoinen ekologisista ongelmista.
Risteilijöiden tuomat ekologiset ongelmat ovat paljon pienempi haitta ihmisille kuin alkoholihaitat.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 23.02.2018 11:53
James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 9:20

Jos nyt esim. ajatellaan, että Turun Meyerin telakalla on auki levyseppähitsaajan paikka risteilylaivojen tekemistä varten. Risteilylaivat ovat mielestäsi turhia. Eli mitä nyt pitäisi tehdä? Konkreettisesti.
Olen sanonut jo mielipiteeni risteilijöistä. Mutta tähän sen verran että jos ammattitaitoinen levyseppä-hitsaaja haluaa tuollaisen jobin, haluaa tienata ja elättää perheensä se on YMMÄRRETTÄVÄÄ. Samoin on ymmärrettävää että jos henkilön ns. sosioekonominen asema on tuo hän ei varmaankaan ole kovin tietoinen ekologisista ongelmista.
Olisiko kuitenkin parempi, jos hän ei ottaisi ko. työtä vastaan vaan eläisi työttämänä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Firmat lähtevät mukaan pyöräilylypsyyn. Ehdottavat siltaa rautatieaseman yli:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005564407.html

Kerrataanpa nykyiset vaihtoehdot:
- rautatieaseman voi ohittaa etelän puolelta
- ali pääsee rapapihan alikäytävästä
- yli pääsee linnunlaulussa

Ja nyt tarvitaan vielä silta?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 23.02.2018 11:56

Risteilijöiden tuomat ekologiset ongelmat ovat paljon pienempi haitta ihmisille kuin alkoholihaitat.
Jotenkin tuntuu että jankutat alkoholista retorisesti koska yrität puolustaa muita vääryyksiä yhdellä vääryydellä. Mikä on kovin kyseenalaista logiikkaa. Minulle tosin nykyinen alkoholisysteemi ei ole vääryys. Sinulle kai on. Pakko nyt kysyä että jos et kannata kieltolakia niin mitä sitten? Mahdollisimman tiukkaa saatavuuden rajoittamista ja aikuisten ihmisten holhoamista?
Siis tuo sinun jankutuksesi että näin markkinatalous toimii, revi siitä, ei sitä saa kritisoida tai olet kommari kuvaa hyvin tätä nykyistä maailmanhistorian ehdottominta materialismin aikaa ja rahan valtaa. Oletan että mielestäsi aina kun esim. luonnonsuojelu ja työllisyys ovat vastakkain pitää valita työllisyys. Mutta kun viimeinenkin puu on kaadettu ja viimeinenkin neliösentti maata asfaltoitu sinä ja hengenheimolaisesi saatte tajuta yhden hassun jutun: rahaa ei voi syödä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 12:02
Homeboy65 kirjoitti: 23.02.2018 11:53
James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 9:20

Jos nyt esim. ajatellaan, että Turun Meyerin telakalla on auki levyseppähitsaajan paikka risteilylaivojen tekemistä varten. Risteilylaivat ovat mielestäsi turhia. Eli mitä nyt pitäisi tehdä? Konkreettisesti.
Olen sanonut jo mielipiteeni risteilijöistä. Mutta tähän sen verran että jos ammattitaitoinen levyseppä-hitsaaja haluaa tuollaisen jobin, haluaa tienata ja elättää perheensä se on YMMÄRRETTÄVÄÄ. Samoin on ymmärrettävää että jos henkilön ns. sosioekonominen asema on tuo hän ei varmaankaan ole kovin tietoinen ekologisista ongelmista.
Olisiko kuitenkin parempi, jos hän ei ottaisi ko. työtä vastaan vaan eläisi työttämänä?
Vaikea kysymys, en ota kantaa. Totean vain taas että ymmärrän.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kunhan osoitan tuplastandardiasi. Alkoholi on haitallisempaa kuin tupakka, mutta hyökkäät tupakkaa vastaan koska et polta. Lemonin baarimikon työ, joka nyt pitkälti on alkoholiingelmaisten mahdollistamistyötä, pidät silti ookoona. Koska juot itsekin. Sen sijaan risteilyt (jolle epäilemättä menisit jos joku lipun antaisi) taas pitäisi sinusta lopettaa, koska et ole niiden kuluttaja.

Turhaan sä siitä luonnonsuojelusta siinä mussutat. Et pistä itse rikkaa ristiin luonnon eteen, viherkasleristi. Sama tuplastandardi vaivaa kaikkia paasauksiasi. Eläinrasva suupielestä valuen horistaan lihatuotannon pahuutta. Ainoa oikea arvo sinulla on oma mukavuudenhalusi ja se paistaa tästäkin läpi kuin kakkatahra kesähousuista
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 24.02.2018 12:24 Kunhan osoitan tuplastandardiasi. Alkoholi on haitallisempaa kuin tupakka, mutta hyökkäät tupakkaa vastaan koska et polta. Lemonin baarimikon työ, joka nyt pitkälti on alkoholiingelmaisten mahdollistamistyötä, pidät silti ookoona. Koska juot itsekin. Sen sijaan risteilyt (jolle epäilemättä menisit jos joku lipun antaisi) taas pitäisi sinusta lopettaa, koska et ole niiden kuluttaja.

Turhaan sä siitä luonnonsuojelusta siinä mussutat. Et pistä itse rikkaa ristiin luonnon eteen, viherkasleristi. Sama tuplastandardi vaivaa kaikkia paasauksiasi. Eläinrasva suupielestä valuen horistaan lihatuotannon pahuutta. Ainoa oikea arvo sinulla on oma mukavuudenhalusi ja se paistaa tästäkin läpi kuin kakkatahra kesähousuista
Niin että Ad hominem-argumentointia taas. Muuta sanottavaa ei ole?
Vastaapa nyt toki että jos et kieltolakia kannata niin mitä sitten?
Risteilystä olet väärässä. Minua ei mikään ulkomaanmatkailu kiinnosta vaikka matka olisi ilmainen. Myönnän että ensisijaisena syynä on kiinnostumattomuus.

Luonnonsuojelusta sitten. Luonnonsuojelu voidaan nimittäin määritellä kahdeksalla sanalla: luonnonsuojelu on kaikkea mikä vähentää tuotantoa ja kulutusta. Määritelmä on aukoton ja kaiken kattava, kannattaa painaa mieleen jos yleissivistys viehättää. Mietipä sitten omaa kulutustasoasi minuun. Okei, haen töitä ja jos saan niin elintasoni nousee. Mutta ei minua silti paljon kiinnosta tavaran kerääminen (jotain sarjiksia ja levyjä lukuunottamatta) ei autoilu, en halua ostaa lisää vaatteita, eikä kiinnosta edes kotimaan matkailu. En ole aikeissa ostaa pesukonetta (halvallakaan) vaan hieman hankalasti käyn pesemässä pyykkini isäukon luona. No joo toisaalta en halua muuttaa maakuoppaan asumaan. Kyllä minulla on oikeus lausua mielipiteeni luonnonsuojelusta vaikka en väsääkään linnunpönttöjä ja vie niitä böndelle.

Lihantuotannosta ja eläinten oikeuksista että lainsäädännön muutoksilla nämä asiat pitää tietysti hoitaa eikä kuluttajaboikoteilla. Homien lihan syömisellä tai syömättömyydellä ei ole minkäänlaista KÄYTÄNNÖN merkitystä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ostoboikotti tietenkin on ihan idioottia, koska yhtäkään firmaa ei kiinnosta paskaakaan ostamattomat asiakkaat.

Markkinoihin vaikutetaan kuluttajana ostamalla sitä haluttua tuotantoa omilla rahoilla, vaikka sitten ihan vitusti kalliimmalla. Tämä vaikutusmahdollisuus on todellinen ja välitön. Sinua tämä ei tietty kiinnosta, koska vapaana kirmanneesta luomupossusta tehty makkara on kalliimpaa kuin tehotuotettu. Mieluummin otat oluen ja makkaran kuin pelkän makkaran.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 24.02.2018 12:17
James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 12:02
Homeboy65 kirjoitti: 23.02.2018 11:53

Olen sanonut jo mielipiteeni risteilijöistä. Mutta tähän sen verran että jos ammattitaitoinen levyseppä-hitsaaja haluaa tuollaisen jobin, haluaa tienata ja elättää perheensä se on YMMÄRRETTÄVÄÄ. Samoin on ymmärrettävää että jos henkilön ns. sosioekonominen asema on tuo hän ei varmaankaan ole kovin tietoinen ekologisista ongelmista.
Olisiko kuitenkin parempi, jos hän ei ottaisi ko. työtä vastaan vaan eläisi työttämänä?
Vaikea kysymys, en ota kantaa. Totean vain taas että ymmärrän.
Ok. Eli kun kysyin aiheen avausviestissäni
James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2018 8:13
Homeboy65 kirjoitti: 15.02.2018 15:39
4) Suuri osa nykyisestä työstä on turhaa: viihdettä, turhaa byrokratiaa, nollatutkimusta jne.
Mikä tämän mielipiteen yhteys työttömyyskeskusteluun on?
On päädytty siihen, että et ota kantaa. Eli mitä jää käteen siitä, että suuri osa nykytyöstä on mielestäsi turhaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 24.02.2018 12:55
Lihantuotannosta ja eläinten oikeuksista että lainsäädännön muutoksilla nämä asiat pitää tietysti hoitaa eikä kuluttajaboikoteilla. Homien lihan syömisellä tai syömättömyydellä ei ole minkäänlaista KÄYTÄNNÖN merkitystä.
Et kuitenkaan äänestä, koska silläkään ei ole merkitystä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 8:27
Homeboy65 kirjoitti: 24.02.2018 12:55
Lihantuotannosta ja eläinten oikeuksista että lainsäädännön muutoksilla nämä asiat pitää tietysti hoitaa eikä kuluttajaboikoteilla. Homien lihan syömisellä tai syömättömyydellä ei ole minkäänlaista KÄYTÄNNÖN merkitystä.
Et kuitenkaan äänestä, koska silläkään ei ole merkitystä?
Eikö tämä kuitenkin ole kohtuu realistinen näkemys tilanteesta. Yksittäisen henkilön tekemisillä ei ole juuri mitään vaikutusta kokonaisuuteen, jos ei ole motivaatiota hakeutua asemaan, jossa asioihin pystyy vaikuttamaan. Ei yhden ihmisen kasvissyönti vaikuta lihantuotantoon eikä yksi ääni ratkaise vaaleja. Vastuuntuntoiset ihmiset toki tajuavat, että jos kaikki ajattelee näin, niin niitä vaikutuskykyisiä massoja ei koskaan synny ja toimivat siksi ideologiansa mukaan sekä hoitavat kansalaisvelvollisuutensa ja käyvät tunnollisesti äänestämässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 26.02.2018 8:39
James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 8:27
Homeboy65 kirjoitti: 24.02.2018 12:55
Lihantuotannosta ja eläinten oikeuksista että lainsäädännön muutoksilla nämä asiat pitää tietysti hoitaa eikä kuluttajaboikoteilla. Homien lihan syömisellä tai syömättömyydellä ei ole minkäänlaista KÄYTÄNNÖN merkitystä.
Et kuitenkaan äänestä, koska silläkään ei ole merkitystä?
Eikö tämä kuitenkin ole kohtuu realistinen näkemys tilanteesta. Yksittäisen henkilön tekemisillä ei ole juuri mitään vaikutusta kokonaisuuteen, jos ei ole motivaatiota hakeutua asemaan, jossa asioihin pystyy vaikuttamaan. Ei yhden ihmisen kasvissyönti vaikuta lihantuotantoon eikä yksi ääni ratkaise vaaleja. Vastuuntuntoiset ihmiset toki tajuavat, että jos kaikki ajattelee näin, niin niitä vaikutuskykyisiä massoja ei koskaan synny ja toimivat siksi ideologiansa mukaan sekä hoitavat kansalaisvelvollisuutensa ja käyvät tunnollisesti äänestämässä.
Niin. Itse kuitenkin ajattelen, että jos jokin asia on mielestään tärkeä, olisi luonnollista yrittää siinä määrin vaikuttaa asiaan, kuin voi. Homie siis ajattelee, että hänen syömisellään tai äänestämisellään ei ole mitään merkitystä, mutta samaan hengenvetoon sanoo, että lainsäädännön pitää ratkaista asia. Eli homie ajattelee, että _muiden_ tulee tehdä jotain (=äänestää ja syödä oikein), mutta hänen ei.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 26.02.2018 9:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 26.02.2018 8:39Eikö tämä kuitenkin ole kohtuu realistinen näkemys tilanteesta. Yksittäisen henkilön tekemisillä ei ole juuri mitään vaikutusta kokonaisuuteen, jos ei ole motivaatiota hakeutua asemaan, jossa asioihin pystyy vaikuttamaan. Ei yhden ihmisen kasvissyönti vaikuta lihantuotantoon eikä yksi ääni ratkaise vaaleja. Vastuuntuntoiset ihmiset toki tajuavat, että jos kaikki ajattelee näin, niin niitä vaikutuskykyisiä massoja ei koskaan synny ja toimivat siksi ideologiansa mukaan sekä hoitavat kansalaisvelvollisuutensa ja käyvät tunnollisesti äänestämässä.
Jos yksi ihminen ei syö lihaa, se pelastaa elinaikana kymmeniä lehmiä ja sikoja sekä satoja kanoja tehotuotannolta ja säästää noin kolmasosan ruoantoantoon kuluvasta hiilidioksidista. On ihan höpöhöpöä ettei yksilö voi vaikuttaa ja se, että homeboy toistaa sitä ei muuta sitä totuudeksi. Se, ettei halua vaikuttaa koska oma mukavuudenhalu, on kokonaan toinen asia. Hyvä esimerkki siitä, että mikä merkitys yksilövalinnoilla on, että jopa maidontuottajien omistama Valio on lähtenyt valmistamaan kauramaitoa, koska yhä useampi valitsee olla juomatta lehmänmaitoa.

Markkinataloudessa mitään parempaa keinoa vaikuttaa kuin omat ostopäätökset ei olekaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu, kyllähän kaikesta nyhtökaurasta, kauramaidosta jne mitä puhtaasti voittoa tavoittelevat firmat puskevat markkinoille näkee, että yksittäisten kuluttajien valinnoilla on merkitystä.

Homie!

Sinä voit vaikuttaa. Osta esim. näitä

https://www.valio.fi/tuotteet/valio-oddlygood/

ja näitä

http://www.versofood.fi/?gclid=Cj0KCQiA ... 8TEALw_wcB
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Te pilaatte mun piilovittuilun. Piilotinko mä sen liian hyvin vai ootteko te vain ilkeitä? Ehkä mun olisi vastuuntuntoisen sijaan pitänyt käyttää jotain jyrkempää sanaa?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 26.02.2018 9:24 Te pilaatte mun piilovittuilun. Piilotinko mä sen liian hyvin vai ootteko te vain ilkeitä? Ehkä mun olisi vastuuntuntoisen sijaan pitänyt käyttää jotain jyrkempää sanaa?
En huomannut :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Is okay :paijaa: Mä en vaan osaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 8:25
On päädytty siihen, että et ota kantaa. Eli mitä jää käteen siitä, että suuri osa nykytyöstä on mielestäsi turhaa?
No olen kyllä mielestäni ottanut kantaa ihan tarpeeksi vaikka en ihan kaikkeen.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2018 11:45
James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 8:25
On päädytty siihen, että et ota kantaa. Eli mitä jää käteen siitä, että suuri osa nykytyöstä on mielestäsi turhaa?
No olen kyllä mielestäni ottanut kantaa ihan tarpeeksi vaikka en ihan kaikkeen.
Mun mielestäni sä _et_ ota kantaa siihen olennaisimpaan kysymykseen; mitä siitä seuraa, että suuri osa nykytyöstä on turhaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 11:47 Mun mielestäni sä _et_ ota kantaa siihen olennaisimpaan kysymykseen; mitä siitä seuraa, että suuri osa nykytyöstä on turhaa.
Ehkä tää on joku filosofinen juttu. Kaikki paitsi puutarhanhoito on turhaa? Ja vaikutus reaalimaailmaan? Nolla.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 26.02.2018 8:53
Vagabondo kirjoitti: 26.02.2018 8:39Eikö tämä kuitenkin ole kohtuu realistinen näkemys tilanteesta. Yksittäisen henkilön tekemisillä ei ole juuri mitään vaikutusta kokonaisuuteen, jos ei ole motivaatiota hakeutua asemaan, jossa asioihin pystyy vaikuttamaan. Ei yhden ihmisen kasvissyönti vaikuta lihantuotantoon eikä yksi ääni ratkaise vaaleja. Vastuuntuntoiset ihmiset toki tajuavat, että jos kaikki ajattelee näin, niin niitä vaikutuskykyisiä massoja ei koskaan synny ja toimivat siksi ideologiansa mukaan sekä hoitavat kansalaisvelvollisuutensa ja käyvät tunnollisesti äänestämässä.
Jos yksi ihminen ei syö lihaa, se pelastaa elinaikana kymmeniä lehmiä ja sikoja sekä satoja kanoja tehotuotannolta ja säästää noin kolmasosan ruoantoantoon kuluvasta hiilidioksidista. On ihan höpöhöpöä ettei yksilö voi vaikuttaa ja se, että homeboy toistaa sitä ei muuta sitä totuudeksi. Se, ettei halua vaikuttaa koska oma mukavuudenhalu, on kokonaan toinen asia. Hyvä esimerkki siitä, että mikä merkitys yksilövalinnoilla on, että jopa maidontuottajien omistama Valio on lähtenyt valmistamaan kauramaitoa, koska yhä useampi valitsee olla juomatta lehmänmaitoa.

Markkinataloudessa mitään parempaa keinoa vaikuttaa kuin omat ostopäätökset ei olekaan.
Olen täysin varma että tajuat itsekin että Homien valinnoilla (lihansyönti, äänestäminen) ei ole hitonkaan merkitystä. Kyseessä on YHDEN ihmisen toiminta. Jolla ei ole kaiken lisäksi tässä yhteiskunnassa juuri lainkaan valtaa. Olen sen verran käytännön ihminen että aina kun teen jotain sillä pitäisi olla jotain ihan käytännön merkitystä. Eikä toimia niin tai näin vain "periaatteesta".
Formuloidaan tämä kysymys nyt näin: kumman TEHTÄVÄ on päättää mikä yhteiskunnassa on oikein tai väärin, sallittua vai kiellettyä? Onko se 1) kuluttajien vai 2) ns. päättäjien(lainsäädäntövalta - toimeenpanovalta - tuomiovalta)?
Jos otetaan nyt historiallista perspektiiviä niin huomataan että suurten epäkohtien korjaamiseen on tarvittu paljon järeämpiä aseita kuin kuluttajaboikotit. Lainsäädännön muutoksia, vallankaappauksia, sotia.
Kyllähän Suomessa on boikotoitu esim. turkiksia ja häkkikanaloiden munia iät ja ajat ja onko muutosta tapahtunut? Miksi turkistarhoja ja häkkikanaloita on olemassa? Koska lainsäädäntö sallii ne. Pitäisiköhän jatkaa vaan kuluttajaboikotteja vai muuttaa lainsäädäntöä?
Pedofiilisen materiaalin tuottaminen ja levittäminen on esimerkiksi kielletty. Olisiko ollut tehokkaampaa odottaa kuluttajien (eli pedofiilien) kulutustottumusten muutosta? Painettu teksti ei nyt millään pysty välittämään edellisten lauseiden myrkyllistä sarkasmia.
Siteeraan vielä Orimattilan paronia: ei se ole ennenkään ollut niin että pitää olla Petteri Puhto ennen kuin saa vaatia korjauksia suuriin epäkohtiin. Ihmisten jalkojen katkominen on väärin vaikka sitä arvostelisi kuka tahansa.
Olisiko vielä hieman kohtuutonta vaatia että vähävaraisen henkilön pitäisi boikotoida lihaa ja siten kasvattaa ruokamenojaan?
Viimeksi muokannut Homeboy65, 26.02.2018 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 11:47
Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2018 11:45
James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 8:25
On päädytty siihen, että et ota kantaa. Eli mitä jää käteen siitä, että suuri osa nykytyöstä on mielestäsi turhaa?
No olen kyllä mielestäni ottanut kantaa ihan tarpeeksi vaikka en ihan kaikkeen.
Mun mielestäni sä _et_ ota kantaa siihen olennaisimpaan kysymykseen; mitä siitä seuraa, että suuri osa nykytyöstä on turhaa.
No en tiedä. Ei ole kristallipalloa. :)
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 26.02.2018 8:53
Jos yksi ihminen ei syö lihaa, se pelastaa elinaikana kymmeniä lehmiä ja sikoja sekä satoja kanoja tehotuotannolta ja säästää noin kolmasosan ruoantoantoon kuluvasta hiilidioksidista.
Pitää kuitenkin muistaa, että ei noita eläimiä koskaan tule olemaankaan, jos niitä ei ihmisten ruuaksi tarvita.

Tässä on hyvä pähkinä purtavaksi. Kumpi on parempi:
1) lehmät, siat ja kanat saavat elää lain suojaamina tuotantoeläimnä ja sitten ne tapetaan ruuaksi
2) yllä oleviä eläimiä ei koskaan päästetä syntymään

Joutessaan voi vielä pohtia, voimmeko tappaa tuotantoeläimet sukupuuttoon jos emme enää halua syödä niitä? Olisi hassua pitää viimeisiä yksilöitä vain näytillä eläintarhassa ja ei niitä luontoonkaan voi päästää.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2018 12:07 Olen täysin varma että tajuat itsekin että Homien valinnoilla (lihansyönti, äänestäminen) ei ole hitonkaan merkitystä. Kyseessä on YHDEN ihmisen toiminta.
Nyt puhut paskaa. Jokainen ostamasi luomumuna tuotetaan ihan aikuisten oikeasti. Ostollasi on välitön ja konkreettinen vaikutus.

Jos haluat edistää myös possujen oloja, niin ostat luomulenkkimakkaraa 4,95€ / 400g.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 26.02.2018 12:12
Homeboy65 kirjoitti: 26.02.2018 12:07 Olen täysin varma että tajuat itsekin että Homien valinnoilla (lihansyönti, äänestäminen) ei ole hitonkaan merkitystä. Kyseessä on YHDEN ihmisen toiminta.
Nyt puhut paskaa. Jokainen ostamasi luomumuna tuotetaan ihan aikuisten oikeasti. Ostollasi on välitön ja konkreettinen vaikutus.

Jos haluat edistää myös possujen oloja, niin ostat luomulenkkimakkaraa 4,95€ / 400g.
Tämä on hienoa keskustelua. Home sanoo, ettei voi vaikuttaa mihinkään, Kun kertoo konkreettisella esimerkillä, että vaikuttaa, niin sitten vastataan, että varmaan itsekin tajuat ettei voi vaikuttaa. Ööh, mitä mä just sanoin? Itsepetos on vahva tässä yksilössä.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin