Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eiköhän siellä ole hoitoonohjaus tehty.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nykyäänhän on muotia kokemusasiantuntijuus. Kyllä aamuleijona ja sitten auton rattiin pätevöi käräjätuomarin työhön paljon paremmin kuin joku tofusalaatin syöminen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kirkot puolustavat kristityiksi kääntyneitä turva­paikan­hakijoita: ”Ei kukaan jaksa näytellä kristittyä puolta vuotta kauempaa”
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006212748.html

Kuinka rankkaa sitä on näytellä keskimääräistä suomalaista kristittyä!?
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4288
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Aamuleijonassa ratkaisevaa on, joiko yksin, vai oliko tärkeä kaveritapaaminen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 22.08.2019 16:11 Kirkot puolustavat kristityiksi kääntyneitä turva­paikan­hakijoita: ”Ei kukaan jaksa näytellä kristittyä puolta vuotta kauempaa”
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006212748.html

Kuinka rankkaa sitä on näytellä keskimääräistä suomalaista kristittyä!?
Itse näyttelin noin 8 vuotta. Joskus 15-vuotiaana tajusin, että en usko näkymättömään mielikuvituskaveriin, mutta vasta 23-vuotiaana erosin kirkosta. Puoli vuotta näyttelen vaikka vegaanifillarikommunistia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Mähän olen transvegaani. Olen lihansyöjän kehoon jumittunut vegaani. Leikkaushoitoa ei kuulemma ole.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kohti carnivorea.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006212935.html

Vihreiden kansanedustaja vaatii Hesarin paraatipaikalla ydinvoimalle suurempaa roolia suomalaisessa ja eurooppalaisessa energiapolitiikassa. Haluaisin nähdä tämänkin merkkinä siitä, että jonkinlainen teknologiavihreys olisi ohittamassa taaksepäinkatsovaa romantismia vihreissä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 23.08.2019 9:52 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006212935.html

Vihreiden kansanedustaja vaatii Hesarin paraatipaikalla ydinvoimalle suurempaa roolia suomalaisessa ja eurooppalaisessa energiapolitiikassa. Haluaisin nähdä tämänkin merkkinä siitä, että jonkinlainen teknologiavihreys olisi ohittamassa taaksepäinkatsovaa romantismia vihreissä.
Saksan vihreissä ei taida samanlaista liikettä olla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Järkevyyttä vihreissä? Rasti seinään ja kanansiipi suuhun.

Kuva
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 23.08.2019 9:58
urpiainen kirjoitti: 23.08.2019 9:52 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006212935.html

Vihreiden kansanedustaja vaatii Hesarin paraatipaikalla ydinvoimalle suurempaa roolia suomalaisessa ja eurooppalaisessa energiapolitiikassa. Haluaisin nähdä tämänkin merkkinä siitä, että jonkinlainen teknologiavihreys olisi ohittamassa taaksepäinkatsovaa romantismia vihreissä.
Saksan vihreissä ei taida samanlaista liikettä olla.
Joo, Saksassahan on ollut aika laaja yksimielisyys yli poliittisen kentän, että ydinvoimasta luovutaan (vihreäthän eivät kai hallituksessa ole olleet vuoden 2005 jälkeen, mutta luopumiseen olla toistuvasti sitouduttu). Ja vaikka Saksa on kai aika edistynyt uusiutuvien energialähteiden käytössä, vihreiden vuosituhannen vaihteen visio ydinvoiman korvaamisesta uusuiutuvilla ei oikein ole toteutumassa, vaan fossiilisilla ollaan menossa. Kurjaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 23.08.2019 10:03 Järkevyyttä vihreissä? Rasti seinään ja kanansiipi suuhun.

Kuva
Toi on hyvä kuva ja vielä paremmin tuo toimii maatasolla tehtynä. Sellaisen olen nähnyt esim. UK:sta. UK on niin tiheästi asuttu ja paljon energiaa kuluttava, että mikä tahansa uusiutuva kama veisi tolkuttoman osan pinta-alasta. Tuuli esim. vaatisi puolet uk:n pinta-alasta.
https://www.energycentral.com/c/ec/futu ... ty-matters

Puuhastelu pitäisi lopettaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/pol ... i-1.493928

Oi voi. "Yliopistolakia pitäisi muuttaa niin, että siihen kirjataan aluekehityksen näkökulma." Saarikko sai jo sen haluamansa DI-koulutuksen Turkuun, ja huhujen mukaan äitiyslomatuuraaja Kosonen kiertää houkuttelemassa jotain yliopistoa suostumaan edes johonkin koulutusohjelmaan Savonlinnassa (Kitinä-veikkaus: kohta siellä alkaa HY:n lastentarhanopettajakoulutus). Tätä tää on, kohta ehkä sitten jopa lain mukaan. Kuten olen varmaan ennenkin sanonut, yliopistopolitiikan näkökulmasta keskusta tekee erinomaisen hankalaksi rakentaa Suomeen kansainvälisesti kilpailukykyistä yliopistosektoria.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ sehän auttaakin paljon etelän lastentarhojen työvoimapulaan, että savonlinnaan saadaan paljon työttömiä juuri valmistuneita tarhatätejä.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

urpiainen kirjoitti: 23.08.2019 9:52 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006212935.html

Vihreiden kansanedustaja vaatii Hesarin paraatipaikalla ydinvoimalle suurempaa roolia suomalaisessa ja eurooppalaisessa energiapolitiikassa. Haluaisin nähdä tämänkin merkkinä siitä, että jonkinlainen teknologiavihreys olisi ohittamassa taaksepäinkatsovaa romantismia vihreissä.
AH vaikutti tolkun ihmiseltä vaalien alla eikä petä nytkään. Niin kauan kuin hänen näkemyksensä eivät edusta puolueen valtavirtaa, puolue pysyy mahdottomasti äänestettävien kirjoissa. Vihreiden ydinvoimavastaisuus on kaikilla, erityisesti luonnonsuojelun mittareilla mitattuna jotain aivan käsittämätöntä. Eivät tunnu ymmärtävän, että taivaanrantaan maalailemansa vaihtoehtoiset energiantuotantomuodot eivät vain isossa kuvassa ole riittävät. Ehkä ongelma on se, että haavekuvissaan ihmiskunta kykkii metsämökkinsä takapihalla sienestämässä. Höpistään tosissaan jostain degrowthista, vaikka ympäröivän reaalimaailman energiankulutus moninkertaistuu kuluvankin vuosisadan kuluessa. Uskovaisuus on pahasta.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Louhiminen vaatii sähköä. Onneksi myös työpaikalla voi louhia.
https://www.talouselama.fi/uutiset/te/8 ... parit:0e58
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mikähän juttu tämä on? Erikoiseksi jutun tekee se,
että kyseessä ilmeisesti oli ansa alunperin.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006216524.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hans Jörgen kirjoitti: 23.08.2019 16:08
urpiainen kirjoitti: 23.08.2019 9:52 https://www.hs.fi/mielipide/art-2000006212935.html
Vihreiden kansanedustaja vaatii Hesarin paraatipaikalla ydinvoimalle suurempaa roolia suomalaisessa ja eurooppalaisessa energiapolitiikassa. Haluaisin nähdä tämänkin merkkinä siitä, että jonkinlainen teknologiavihreys olisi ohittamassa taaksepäinkatsovaa romantismia vihreissä.
AH vaikutti tolkun ihmiseltä vaalien alla eikä petä nytkään. Niin kauan kuin hänen näkemyksensä eivät edusta puolueen valtavirtaa, puolue pysyy mahdottomasti äänestettävien kirjoissa. Vihreiden ydinvoimavastaisuus on kaikilla (...) mittareilla mitattuna jotain aivan käsittämätöntä.
Kuten olen aiemminkin tänne kirjoittanut, mä olen mahdollisesti taipuvainen olemaan sitä mieltä, että oli ihan hyvä, että Neuvosto-ydinvoimaa ei rakennettu enempää 70-80-luvuilla. 2000-luvun myötä samat argumentit eivät kuitenkaan enää päde, ja erityisesti fossiilien polton vähentämiseksi olen taipuvainen suosimaan ydinvoiman lisärakentamista - tai ainakin sitä, että Eduskunta antaa luvan, jos joku järkevä (= ei-venäläinen?) energiafirma pitää hanketta kannattavana ja toteuttaa asiallisesti. Uskon myös, että esim. Saksan suunnittelema nopea luopuminen ydinenergiasta ei ole ilmaston kannalta hyvä ratkaisu.

Mutta samalla ajattelen, että perinteisellä pro-ydinvoimapuolella saattaa sielläkin olla jonkinlaista irrationaalista identiteettisitoutumista ydinvoimaan. Jos Ville Niinistön kuvaukseen edellisen ydinvoimaluvan myöntöprosessin poliittisista taustoista on luottaminen (https://www.talouselama.fi/uutiset/vill ... 294f869d6c), niin voi hyvinkin olla, että Fennovoiman hanke olisi pitänyt kaataa, ja antaa Stubbille lisäaikaa markkinamyönteisemmän länsiydinvoiman mahdollisuuksien rakenteluun. Fennovoiman voimala on vähän kuin Jari Kurrin Jokerit, en kannata. Eli vihreiden ydinvoimavastaisuus ei edes 2010-luvulla ole minusta ollut kaikilla mittareilla mitattuna käsittämätöntä, vaikka monella mittarilla onkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nyt en saa kiinni, mitä vikaa Fennovoimassa on?
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Macroni voisi muistuttaa tuota brassien pallopäätä hyvistä käytöstavoista, vaikka ydinkärjellä.

Nyt se on henkilökohtaista - Brasilian Bolsonaro ilkkuu Ranskan presidentin vanhaa vaimoa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 27.08.2019 14:45 Macroni voisi muistuttaa tuota brassien pallopäätä hyvistä käytöstavoista, vaikka ydinkärjellä.

Nyt se on henkilökohtaista - Brasilian Bolsonaro ilkkuu Ranskan presidentin vanhaa vaimoa
Brassilla on Trumpin pelikirja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16662
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo. Bolsonaro, Trump, Netanjahu, Orban, Duda, ja ketä tähän porukkaan nyt kuuluu. Eteisessä odottamassa ainakin Salvini, Le Pen, Halla-aho, Åkesson ja ketkä nyt jotain AfP:t tai FPÖ:tä nykyisin johtavatkaan. :nuts:
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 27.08.2019 15:22 Joo. Bolsonaro, Trump, Netanjahu, Orban, Duda, ja ketä tähän porukkaan nyt kuuluu. Eteisessä odottamassa ainakin Salvini, Le Pen, Halla-aho, Åkesson ja ketkä nyt jotain AfP:t tai FPÖ:tä nykyisin johtavatkaan. :nuts:
Putin ja XI?
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21360
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Duunia saa kysymällä. Työttömyys on valinta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f39e ... 78fea564d2
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Juu. Oma poika ollut YO-pohjalta töissä vuokrafirman kautta koko ajan lukuunottamatta omavalintaisia taukoja.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin