Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.11.2020 9:39 ^ Eikö työantaja maksa työkalut?
Työnantajalla vähän tiukkaa ATM, lomautusuhka ja pomolla kauhea stressi päällä. Eihän maailma varmaan yhteen näppäimistöön kaadu, mutta en kehtaa tässä tilanteessa, kun vanha pääosin pelittää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 05.11.2020 10:04 Työnantajalla vähän tiukkaa ATM, lomautusuhka ja pomolla kauhea stressi päällä. Eihän maailma varmaan yhteen näppäimistöön kaadu, mutta en kehtaa tässä tilanteessa, kun vanha pääosin pelittää.
Mua nauratti tämä. Etkö oikeasti uskalla pyytää uutta näppäimistöä rikkinäisen tilalle?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.11.2020 10:09
Vagabondo kirjoitti: 05.11.2020 10:04 Työnantajalla vähän tiukkaa ATM, lomautusuhka ja pomolla kauhea stressi päällä. Eihän maailma varmaan yhteen näppäimistöön kaadu, mutta en kehtaa tässä tilanteessa, kun vanha pääosin pelittää.
Mua nauratti tämä. Etkö oikeasti uskalla pyytää uutta näppäimistöä rikkinäisen tilalle?
Kyllä mä sitten, kun tämä on oikeasti rikki. Toistaiseksi satunnaista pätkimistä, joka aiheuttaa lievää ärsytystä ja menee muutamassa sekunnissa ohi, niin en vielä kehtaa.

Ja käytä oikeaa sanaa. Kyse ei ole uskalluksesta vaan kehtaamisesta. Mielestäni nyt ei ole oikea hetki mennä pyytämään uutta lelua "parasta mitä rahalla saa" -ajatuksella, kun halvin johdollinen näppis tekisi saman asian työnantajan kannalta. Mieluummin taas pidän nykyisen huolella valitun, kuin vaihdan halpikseen, jonka näppäintuntuma on mitä sattuu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Siis minkä hintaisesta vehkeestä tässä puhutaan? Lomautus tai ei, mutta kai tälläiset pitää olla kunnossa?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

60-250€
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Siis totta munassa pitää uskaltaa pyytää uutta näppistä. Kysehän on rohkeudesta. Lähestyt asiassasi myötätuntoisesti ja rakentavasti ja perustelet riittävästi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ne mallit mistä mä olisin kiinnostunut on reilu 200 euroa. Summahan ei ole iso, mutta tarvekin on vähäinen... Lähinnä tasoa olis kiva. Työt siis onnistuu nykyiselläkin. Satunnaisesti siirrän kättä 20cm läppärin näppäimistöllä, kun ctrl nappi ei heti reagoi. Tänään ei näppäimistö ole pätkinut vielä kertaakaan.

Tää on oikeesti pieni harmitus. Älkää liioitelko ongelmaa :pliis:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.11.2020 10:40 Kysehän on rohkeudesta. Lähestyt asiassasi myötätuntoisesti ja rakentavasti ja perustelet riittävästi.
Kuvitteletko muka tietäväsi minua paremmin? Millä perusteella? Korjasin sua jo kerran. Sen pitäisi riittää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 05.11.2020 10:57
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.11.2020 10:40 Kysehän on rohkeudesta. Lähestyt asiassasi myötätuntoisesti ja rakentavasti ja perustelet riittävästi.
Kuvitteletko muka tietäväsi minua paremmin? Millä perusteella? Korjasin sua jo kerran. Sen pitäisi riittää.
"Työnantajalla vähän tiukkaa ATM, lomautusuhka ja pomolla kauhea stressi päällä. Eihän maailma varmaan yhteen näppäimistöön kaadu, mutta en kehtaa tässä tilanteessa,"
Siis pelkäät, että pomosi suuttuu siitä, että pyydät aivan oikeutetusti uutta näppäimistöä rikki menneen tilalle. En tietenkään tunne pomoasi, työtilannettasi yms. mutta en voi välttyä ajatukselta, että ihan turhaan annat pomosi tilanteen vaikuttaa omaan täysin ymmärrettävään pyyntöösi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eikös tässä ole nyt kyse ajoituksesta?

Ei minulle tulisi pieneen mieleenkään mennä pyytämään pomolta jotain pikkujuttua jos pomolla on joku tilanne päällä. Tuota kutsutaan priorisoinniksi. Voihan sieltä IT:n romukaapista ottaa jonkun perusromun pariksi viikoksi ja sitten pyytää sen mekaanisen ihmevehkeen kun tilanne helpottaa. Saa sitten sellaisen vehkeen, jonka kanssa on oikeasti ilo tehdä hommia seuraavat vuodet.

Ihan samaa opetan omalle lapselle. Jos isillä tai äidillä on tilanne päällä ja joku homma kesken, niin ei sitä tulla häiritsemään ihan pikkujuttujen takia, vaan odotetaan sitä parempaa hetkeä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.11.2020 11:31 ^ Eikös tässä ole nyt kyse ajoituksesta?
Nimenomaan. Just nyt ei ole oikea aika ja tilanne. Tarve on marginaalinen. Vanha pelittää pääosin ihan hyvin. Satunnaisesti joutuu venaamaan sekunnin tai kaks. Keskimääräinen tahti on ehkä pari kertaa päivässä. Toimivan langallisen näppäimistön saa alle kahdellakympillä. Mä haluun on ainoa peruste hankkia yli 10 kertaa kalliimpi. Työntekoa se ei tehosta yhtään. Näillä reunaehdoilla mä en näkisi hankintaa mielekkääksi jos kyse olisi omista rahoista, vaan odottaisin sopivampaa hetkeä. Sen takia oletan pomon suhtautuvan pyyntöön paremmin kun teen sen sellaisella hetkellä, että firmalla on paremmin kassaa hassattavaksi työntekijöiden palkitsemiseen. En mä ole mikään pikkulapsi jonka maailma kaatuu, jos ei saa uutta lelua tässä ja nyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 05.11.2020 11:07 Siis pelkäät, että pomosi suuttuu siitä, että pyydät aivan oikeutetusti uutta näppäimistöä rikki menneen tilalle.
Just nyt harmittaa Ylle, kun se on mulkku pölkkypää eikä usko miehen sanaa, kun tämä avoimesti kertoo omista tunteistaan, vaan kuvittelee tietävänsä paremmin, vaikka selvästikään ei tiedä asiaan vaikuttavien muuttujien tilaa, vaan tekee johtopäätöksiä hattuvakioilla :9mm:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Videoyhteyksissä äänen hitaus. Käytän paljon potilastyössä nykyään ja monesti äänessä on viive. Häiritsee.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Autot käyttää pyöräkaistaa parkkipaikkana. Tää harmistaa ja hankaloittaa ajelua. Melkeen kuuluisi isojen harmitusten ketjuun, jos sellainen olisi.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kreitsu kirjoitti: 12.11.2020 12:25 Melkeen kuuluisi isojen harmitusten ketjuun, jos sellainen olisi.
viewtopic.php?f=12&t=5189&start=7700
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kreitsu kirjoitti: 12.11.2020 12:25 ...Melkeen kuuluisi isojen harmitusten ketjuun, jos sellainen olisi.
Vähän tää on päässyt painumaan listalla päivitysten puutteessa, mutta etusivulla vielä kuitenkin:

viewtopic.php?f=12&t=5189&p=771858#p771858

EDIT: James tuli ensin. Taas. Historia toistaa itseään. Alkaakohan tää olemaan mun palstamaneeri :think:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5046
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Näin kyllä raikkaan vitutusketjun, mutta mietin että se olisi kenties ollut liian voimakas tuolle fillariasialle. Jäin kaipailemaan sellaista välimuotoa seitinohuen ranskalaisen harmituksen ja massiivisen vitutuksen välillä. :D
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kreitsu kirjoitti: 12.11.2020 14:21 Näin kyllä raikkaan vitutusketjun, mutta mietin että se olisi kenties ollut liian voimakas tuolle fillariasialle. Jäin kaipailemaan sellaista välimuotoa seitinohuen ranskalaisen harmituksen ja massiivisen vitutuksen välillä. :D
Minulla on toki se ongelma, etten Kitinän mukavimpana
voisi käyttää kiroiluketjua (siis v...).

Mutta kun itse käytän pyörää niin manaan autot viidenteen hel...ups ...helsinkiin,
kun terrorisoivat pyöräilijöitä.
Kun ajan autoa manaan autoilijoiden kaikkien oikeuksien
viejät saunan ta..ups saunan tasoille. Ja samalla manaan pyöräilijät
v... ups ..vihantaan kuusimetsään.

Mutta huomatkaa: en parkkeeraa pyörätielle!
Miksi: No koska olen niin m_______.
(täydennyspähkinä kaikille)

Stadinarska/Marrasarska
Mukavimmat Telluksen ihmiset yötäpäivää
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

hiinä ja hiinä, onko tämä vitutusta vai harmitusta. Macin e-mail ohjelma tulkitsee jostain syystä Lähitapiolasta tulevat automaattimeilit (ilmoitus Lähitapiolan yrityskansioon tulleista viesteistä) spammiksi. Esim tänään viesti näkyi inboxissa hetkisen ja katosi sitten spammifolderiin. Merkkasin sitten viestin "tämä ei ole roskapostia" sillä seurauksella, että se katosi kokonaan! Ei enää spammifolderissa, mutta ei myöskään inboxissa. Automaattinen tietojen kadotus toimi taas.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Firma hävisi tarjouskilpailun projektista, johon olisin mielelläni lähtenyt huseeraamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Moi! Lähetys Amazon xxxxxxxxxx on matkalla ovelle yyyyyyyy. Se tulee lähiarkipäivänä klo 8-16. Voit vielä vaihtaa toimitustapaa

Ilman koronaetätyötä noin epämääräinen Postin viesti varmaan saisikin vaihtamaan lähetyksen noutomaattiin. Mutta kun olen kotona nuo "lähiarkipäivät", niin kiikuttakaa se maksettu lähetys tänne, kiitos.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meillä töihin UPS juuri ilmoitti, että lähetys saapuu 04:00 mennessä. :roll:
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 05.12.2020 14:01 Meillä töihin UPS juuri ilmoitti, että lähetys saapuu 04:00 mennessä. :roll:
Kait järjestätte toimistolle päivystyksen!

Meillä postipaketti toimitettiin toiselle puolelle Espoota normaalin lähi R-kioskin sijaan. Veikkaan syyksi pakettiruuhkaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ paketit ovat jo nyt kaaoksessa. Alkaa olla viimeiset hetket tilata/lähettää mitään ennen joulua.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Harmittaa ja lähes vituttaa, että mun matematiikan osaaminen ei riitä ymmärtämään tämän matematiikkaa

https://en.wikipedia.org/wiki/Backpropa ... Derivation

Ymmärrän idean mutta osittaisderivointi yhdistettynä ketjusääntöön menee vaikeaksi. Ymmärrän molemmat alkeisesimerkkeinä, mutta tässä yhdistettynä en.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin