Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2017 9:36 ^ Ei kai tässä ole erityisesti penätty rikosoikeudellista vastuuta tai juridista tuomiota? Pikemminkin kysytään, tuleeko MTV:n osallistua tyypin uran nostattamiseen ja tukemiseen, tai onko oikein, että MTV valjastaa tämän asian oman bisneksensä käyttövoimaksi.

Olen seurannut itse tapausta heikosti, mutta ymmärsin, että näillä kavereilla oli joku oma viestiryhmänsä, jonne he lähettelivät kuvia/videoita uusista sänkytuttavuuksistaan keskinäisen kilpailun hengessä, ja että porukassa oli jopa otettu puheeksi kiinnijäämisen ja oikeudellisen vastuun mahdollisuus, mutta torjuttu se sillä, että materiaali olisi niin häpeällistä uhrien kannalta, etteivät nämä uskalla tuoda asiaa julki. Eli Kasmir on osallistunut toimintaan ja toiminnan ylläpitoon (kenties lähinnä vaikenevan sivuosan esittäjän roolissa, mutta kuitenkin), jonka paheksuttavan ja jopa rikollisen luonteen hän on aivan hyvin tajunnut.

Minusta kyseessä on aika puhdasoppisen kuuloinen tapaus tyypeistä, jotka eivät vaikuta kovin älykkäiltä tai sivistyneiltä, ja joilla ei sosiaalinen pääoma riitä käsittelemään omaa äkillistä menestystä tasapainoisesti, vaan he sisäistävät tämän menestyksen kertovan heidän olemisestaan tavallisen rahvaan yläpuolella myös sellaisessa mielessä, että tavikset muuttuvat pelkiksi välineiksi heidän keskinäisessä pelissään. Moraalisäännöt eivät enää heidän mielestään koske heitä, koska ovat erityisiä poikkeusyksilöitä, joille muut ovat pelkkää käyttöainesta. Minusta näillä tiedoilla vaikuttaisi siltä, että vaikka juridiseen vastuuseen en ota kantaa, kenelläkään ei pitäisi oikein olla mitään syytä pitää Kasmiria esillä yhtään missään.

Tematiikasta käydään ihan vilkasta kansainvälistäkin keskustelua (esim. täällä), ja minusta on ihan perusteltua ajatella , että ilmitulleita törkeyksiä ei pitäisi painaa villaisella, vaikka juridista tuomiota ei olisikaan. Mutta mä olenkin vanhanaikainen kukkahattufeministi.
Tarkennetaan heti aluksi, että en puhunut juridisesta vastuusta vaan moraalisesta vastuusta.

Sä olet ehkä tästä keissistä paremmin perillä kuin minä. Minä olen ollut siinä käsityksessä, Axel Smith on jakanut videoita jossain kaveriporukan WhatsApp ryhmässä, jossa Karimir on myös ollut. Eli Kasimir ei ole mun käsityksen mukaan jakanut videoita. Jos Kasimir olisi ko. ryhmään jakanut itse salaa kuvaamiaan videoita tai olisi osallistunut Axelin kuvaamien videoiden edelleen jakamiseen, se olisi tietysti täysin eri asia, mutta tässä tapauksessa Kasimir varmaankin olisi oikeudessa syytettynä eikä todistajana.

Eli jos joku mun kavereistani jakaa WA-ryhmään salakuvatun kotivideon, miten se tekee musta huonon ihmisen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No en mäkään ole kovin hyvin selvillä. Iltapäivälehtien juttujen mukaan vaikuttaa siltä, että vähintäänkin ryhmä oli hyvin tietoinen siitä, että Axl salakuvasi seksikumppaneitaan ja jakoi tätä materiaalia toistuvasti heidän kanssaan:
http://www.is.fi/viihde/art-2000005107318.html
http://www.iltalehti.fi/viihde/20170228 ... 9_vi.shtml
http://yle.fi/ylex/uutiset/kommentti_ha ... /3-9486109
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Niin. Eli Kasimiria ei syytetä salakuvaamisesta tai videoiden levittämisestä. Mä en koe, että mä tekisin väärin, jos joku mun kaveriporukan jäsenistä lähettelisi WA-ryhmäämme vastaavia videoita.

On IMHO aika kaukaa haettu ajatus, että Kasimirin olisi pitänyt lähteä tekemään rikosilmoitusta asiasta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Justhan me sovittiin, että emme puhu rikosoikeudellisessa kontekstissa. Minusta Kasmirin toiminta tällaisen ryhmän, jonka luonteen hän ymmärsi ja vähintäänkin hiljaisesti hyväksyi, jäsenenä ja sitä kautta yhtenä kantavana voimana, on riittävää siihen, että MTV harkitsee uudelleen hänen nostamisensa suositussa viihdeohjelmassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2017 8:45 http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005108893.html

Mikä se Kasmirin rikos tai väärinkäytös on? Kasmirin kaveri salakuvasi naisia ja näytti videoita Kasmirilla. IMHO aika tymää Kasmiria tuomita siitä.
Ei akseli olisi toiminut kuten toimi, jos tuo kyseinen ryhmä olisi dumannut akselin toiminnan. Saatavilla olecan tiedon perusteelka ryhmä pukemminkin yllytyi akselia hyväksyvällä käytöksellään.

Mitä jos kasimir olisi kommentoinut vaikka isiksen mestausvideota "ihan vidun jeba! Toi sapelimies on viddu THE ÄIJÄ!!!!!'. Mitäs luulisit, pistäisikö maikkari tuon jälkeen esiintymisen harkintaan?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2017 11:33

Mitä jos kasimir olisi kommentoinut vaikka isiksen mestausvideota "ihan vidun jeba! Toi sapelimies on viddu THE ÄIJÄ!!!!!'. Mitäs luulisit, pistäisikö maikkari tuon jälkeen esiintymisen harkintaan?
Pitäisin todennäköisenä, että tässä tapauksessa Kasimirin esiintymistä ko. ohjelmassa tosiaan harkittaisiin vakavasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.03.2017 10:41 Eli jos joku mun kavereistani jakaa WA-ryhmään salakuvatun kotivideon, miten se tekee musta huonon ihmisen?
Facebookissa tykätään kovasti nyttemmin blogipostauksista, joissa tuomitaan se, etteivät miehet puutu kaveripiireissään esiintyvään seksismiin!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aloitan kitinästä. Olette kaikki sikoja!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kiitos, kiitos!

tästä on hyvä jatkaa bongoilua.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Fiona »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2017 11:33 Ei akseli olisi toiminut kuten toimi, jos tuo kyseinen ryhmä olisi dumannut akselin toiminnan. Saatavilla olecan tiedon perusteelka ryhmä pukemminkin yllytyi akselia hyväksyvällä käytöksellään.
Olen saanut sen kuvan, että ryhmän muut jäsenet ovat yllyttäneet yhtä typerystä. Minun silmissäni se on sama asia, jos joku potkisi maassa makaavaa ja muut yllyttäisivät sekä kehuisivat häntä. On eri asia olla ainoastaan tekemättä rikosilmoitusta kaverinsa rikollisesta toiminnasta.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Eilisellä Kolinan improkeikalla leikittiin Napakymppiä niin, että neiti X joutui arvuuttelemaan, keitä julkisuuden henkilöä herrat ABC esittävät. Kysyttäessä herra A:lta musiikkiharrastuksistaan, kertoi tämä bongoilevansa. Kun taas kyseltiin, minne hra veisi nti:n ensitreffeille, kertoi herra vievänsä tämän kotiinsa ja illan olevan ikimuistoinen sekä hänelle että kavereilleen.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.iltalehti.fi/viihde/20170302 ... 6_vi.shtml

Ilmeisesti Kasmir sai monoa tanssiohjelmasta. Minun moraalitajuni mukaan tämä on jotenkin vähintä, Daven moraalitajun mukaan kai sitten jotenkin liikaa. Aika liikuttava muuten tuo kaverin avautuminen siitä, että heidän viestiryhmäänsä ei oltu varsinaisesti perustettu naisten halventamista ja rikollisen materiaalin levittämistä varten. Ilmeisesti siihen vain ajauduttiin.

Kuten poliitikoillakin, vähän jää epäselväksi, mitä tarkoittaa tuo, että K. aikoo kantaa asiattomasta toiminnastaan vastuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/215565 ... vanannosta

Mitä tämä nyt taas on? Yle on joutunut kohun keskelle, koska laitos, jonka pitäisi olla riippumattoman tiedonvälityksen lippulaiva, on osoittautunut kepuliskojen painostukseen taipuvaksi putinradioksi, jossa pääministeriä pitää silittää yleisen edun nimissä myötäkarvaan. Ja tähän sitten reagoidaan sillä, että YLEn strateginen johtaminen siirretään riippumattomalta hallitukselta puhtaasti poliittiselle hallintoneuvostolle. Äkkiseltään kuulostaisi täsmälleen väärältä suunnalta korjata ongelmia.

Mutta mähän varoitin tästä jo vuosi sitten: persujen vaaliohjelman ainoita sisällöllisiä kohtia on ollut taiteen ja viestinnän vapauden alistaminen poliittista (nationalistista ja konservatiivista) oikeaoppisuutta vahtivalle politbyroolle, kepu on vuosia vainonnut YLEä, koska YLE on julkisesti kiritisoinut maan tapaa ja muuta kepustelua, ja kokoomus tietty muuten vain inhoaa kaikkea yksityisen kanssa kilpailevaa julkisrahoitteista toimintaa.

Edit. Ehkä tässä asiassa kokoomus on sittenkin enemmän kepun ja persujen putinistisessa kelkassa kuin yksityistämisen asialla: YLE:n riippumattomuus näytti murenevan, kun YLE:n rahoitus siirrettiin valtioneuvoston budjettivallan alle (strategisen johtamisen antaminen hallintoneuvostolle on sitten kirsikka kakun päällä), ja Harkimon työryhmähän esitti just pari päivää sitten myös MTV:n uutistoiminnan siirtämistä valtiorahoitteiseksi. Aika hyvä paketti on kasassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Fiona kirjoitti: 02.03.2017 13:39
sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2017 11:33 Ei akseli olisi toiminut kuten toimi, jos tuo kyseinen ryhmä olisi dumannut akselin toiminnan. Saatavilla olecan tiedon perusteelka ryhmä pukemminkin yllytyi akselia hyväksyvällä käytöksellään.
Olen saanut sen kuvan, että ryhmän muut jäsenet ovat yllyttäneet yhtä typerystä. Minun silmissäni se on sama asia, jos joku potkisi maassa makaavaa ja muut yllyttäisivät sekä kehuisivat häntä. On eri asia olla ainoastaan tekemättä rikosilmoitusta kaverinsa rikollisesta toiminnasta.
Eikös rikokseen yllyttäminen olisi tässä ollut rikos? Nyt oltiin sellaisen hyväksyvän hörähtelyn asteella, josta ei kai voi tuomita kuin sosiaalisella dissaamisella.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2017 15:48
Kuten poliitikoillakin, vähän jää epäselväksi, mitä tarkoittaa tuo, että K. aikoo kantaa asiattomasta toiminnastaan vastuun.
Kasimir ei siis aio väkivalloin tunjea ohjelmaan, josta sai monoa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2017 16:13 https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/215565 ... vanannosta

Mitä tämä nyt taas on? Yle on joutunut kohun keskelle, koska laitos, jonka pitäisi olla riippumattoman tiedonvälityksen lippulaiva, on osoittautunut kepuliskojen painostukseen taipuvaksi putinradioksi, jossa pääministeriä pitää silittää yleisen edun nimissä myötäkarvaan. Ja tähän sitten reagoidaan sillä, että YLEn strateginen johtaminen siirretään riippumattomalta hallitukselta puhtaasti poliittiselle hallintoneuvostolle. Äkkiseltään kuulostaisi täsmälleen väärältä suunnalta korjata ongelmia.

Mutta mähän varoitin tästä jo vuosi sitten: persujen vaaliohjelman ainoita sisällöllisiä kohtia on ollut taiteen ja viestinnän vapauden alistaminen poliittista (nationalistista ja konservatiivista) oikeaoppisuutta vahtivalle politbyroolle
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artik ... 9s.twitter
Jep jep. Puolalaisten, unkarilaisten, turkkilaisten ja venäläisten aatetoverien viitoittamalla tiellä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ikävältä näyttää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, mutta en varmaan olisi saanut haukkua yleisesti kokoomusta tässä tematiikassa. Esimerkiksi helsinkiläisiä nyt urakalla kosiskelevan Jan Vapaavuoren twittertili näyttää just nyt aika sellaiselta, miten esim. minäkin kommentoisin viimeaikaista maailmanmenoa. Ongelmat koskevat ehkä enemmän nimenomaan Harkimon asemoitumista Sipilän kepusteleviin liikemiespiireihin: http://m.iltalehti.fi/politiikka/201703 ... 3_pi.shtml
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Fiona »

sivustahuutaja kirjoitti: 02.03.2017 17:56 Eikös rikokseen yllyttäminen olisi tässä ollut rikos? Nyt oltiin sellaisen hyväksyvän hörähtelyn asteella, josta ei kai voi tuomita kuin sosiaalisella dissaamisella.
Joo paheksuntani on puhtaasti moraalista, vaikka en toki tiedä onko syyttäjä arvioinut muiden kohdalla syytekynnyksen ylittymistä tms. Rikoslain mukaan rikokseen yllyttämistä on, jos joku kehottaa tai taivuttaa jotakin rikokseen. Rikoslain mukainen yllyttäjä on rikoksen henkinen alkuunpanija, joka ei osallistu itse rikoksen tekemiseen.Tietoni tapauksesta perustuvat puhtaasti mediassa esitettyihin pätkiin oikeudenkäynnistä. Niiden perusteella katsoisin, että kyseessä ei ole ollut rikoslain edellyttämä aktiivinen yllyttäminen rikokseen, vaan enemmänkin juuri sosiaalinen hyväksyminen ja sitä kautta typeryksen innostaminen asiattomuuksiin. Pidän todennäköisenä, että jos muut ringissä olisivat suhtautuneet tuomitsevasti hänen toimintaansa, niin hän ei olisi jakanut aktiivisesti materiaalia. Lukemieni kommenttien perusteella muut leipoivat typeryksestä jonkinlaista The Panomiestä videoiden jakamisen jälkeen, joka osaltaan yllytti häntä jakamaan materiaalia.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Östersundom sekoilu jatkuu. Rakentamisesta ei ole tietoakaan.
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005112997.html

"Ensimmäinen metrosuunnitelma olisi maksanut 631 miljoonaa euroa. Uusimmassa suunnitelmassa kustannukset nousevat 813 miljoonaan euroon. Se on siis yli 180 miljoonaa euroa kalliimpi kuin edeltävä versionsa."

"Liian tiivistä Östersundomista ei kuitenkaan haluta tehdä, koska alueen hengen toivotaan pysyvän kylämäisenä."


Mihin vittuun böndersundomin _kylä_ tarvitsee metroa!? Eikö se alue ryöstetty Sipoolta, jotta sinne saadaan slummia niin maan pirusti metron varteen?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2017 10:49 No en mäkään ole kovin hyvin selvillä. Iltapäivälehtien juttujen mukaan vaikuttaa siltä, että vähintäänkin ryhmä oli hyvin tietoinen siitä, että Axl salakuvasi seksikumppaneitaan ja jakoi tätä materiaalia toistuvasti heidän kanssaan:
http://www.is.fi/viihde/art-2000005107318.html
http://www.iltalehti.fi/viihde/20170228 ... 9_vi.shtml
http://yle.fi/ylex/uutiset/kommentti_ha ... /3-9486109
Törmäsin tällaiseen linkkiin: https://www.stara.fi/2017/03/04/stara-p ... -uhreista/

En tunne tätä viestintäkanavaa, enkä osaa oikein uskottavuuteen ottaa kantaa, mutta nyt siis kuulostaisi siltä, että mahdollisesti Kasmir (ja muu ryhmä) oli täysin tietämätön Axlin kotonaan harrastamasta sarjasalakuvauksesta, vaan ryhmään oli postattu yksi salavideo hotellista, jossa (toinen) salakuvauksen uhri oli nimenomaan Kasmir. Näin olle myöhemmät viittaukset Axlin osaamaan salakuvaukseen olisivat viittauksia tähän, koska henkilöt olisivat olleet tietämättömiä siitä toiminnasta, jonka perusteella Axl tuomittiin.

Jos näin, niin Kasmirin saama sosiaalinen tuomio (ja varmasti kokema suuri ammatillinen haitta) ovat vähän kohtuuttomia, ja johtuvat siitä, että toimittajat tekevät työnsä surkeasti ja vastuuttomasti. Sen sijaan olen yhä sitä mieltä, että aiemman uutisoinnin varassa Daven moraalisesti vapauttava tuomio Kasmirille oli perusteeton. Jos nyt esiin tuotu kuva tapahtumista on oikea, Dave olisi toki ollut tavallaan oikeassa, mutta väärillä perusteilla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 03.03.2017 21:23 Östersundom sekoilu jatkuu. Rakentamisesta ei ole tietoakaan.
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005112997.html

"Ensimmäinen metrosuunnitelma olisi maksanut 631 miljoonaa euroa. Uusimmassa suunnitelmassa kustannukset nousevat 813 miljoonaan euroon. Se on siis yli 180 miljoonaa euroa kalliimpi kuin edeltävä versionsa."

"Liian tiivistä Östersundomista ei kuitenkaan haluta tehdä, koska alueen hengen toivotaan pysyvän kylämäisenä."


Mihin vittuun böndersundomin _kylä_ tarvitsee metroa!? Eikö se alue ryöstetty Sipoolta, jotta sinne saadaan slummia niin maan pirusti metron varteen?
Tässä on monta tragikoomista aspektia, ehkä eniten se, että se alkuperäinen metrolinjaus jouduttiin muuttamaan eläinlajien takia, joista mikään ei ole uhanalainen. En oikein ymmärrä, miksi linnun oikeus pesäpuuhun on arvokkaampi kuin ihmisen oikeus omaan kotiin. Selvää spesismiä. Yhden lajin koti on arvokkaampi kuin toisen.

Ps. kylämaisema ja metro eivät tosiaan kyllä kuulu yhteen. Joko metro ja tiivis mamughetto tai omakotitaloja ja yksityisautoilu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Eikö sinne voisi vetää raitiovaunu- ja polkupyöräsiltaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varmasti paras ratkaisu olisi, että Östrböndemiin kaavoitettettaisiin kolme yksiötä. Sinne voitaisiin sitten rakentaa pikaraitiotielinja, metro ja joukkoliikennekatu. JOkainen asukas voisi käyttää omaa kulkuvälinettään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuossa ei toteudu valinnanvapaus. Markkinoiden tehokas toiminta vaatii mahollisuutta valintaan.
Vastaa Viestiin