Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntlyn linkkaama Mäenpään keissi saattaisi olla kiinnostava, jos jaksaisi paneutua.

Kuten tännekin taisin jo kirjoittaa, lähtökohtaisesti en ehkä oikein innostu persujen ällöttävyyksien juridisoimisesta. Ne pitäisi käsitellä politiikan piiriin kuuluvana alennustilana. Toisaalta voi olla tärkeää tutkia sitä tilannetta, että kansanedustajan syytesuojasta ja oikeudesta puhua eduskunnassa vapaasti ei saa tulla suojakilpeä sellaiselle saastalle, joka muussa yhteydessä olisi rikollista vihapuhetta. Voi olla, että lainsäätäjä ei voinut uskoa, että eduskunnassa on joskus persujen kaltainen ällöpuolue.

Niin, ja sit on myös kiinnostavaa, että tää Vestman näyttää haluavan liittyä Rydmanin rinnalle varmistamaan, että kokoomus ei ole urbaaniliberaalille mahdollinen äänestettävä jatkossakaan. Tähän suuntaan on profiilinnostoa viime aikoina ollut havaittavissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 23.06.2020 14:53
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 14:24 ...jotka harrastavat esimerkiksi vähemmistökansojen poliittisen kohtelun...
Kun sanot harrastavat, niin tarkoitatko tutkivat työkseen vai noin niinkuin ihan oikeasti käyttävät palkatonta vapaa-aikaansa aiheen tutkimiseen?
Mun tuttavapiirissä toi ei useinkaan oikein ole merkityksellinen erottelu. Tekevät mitä lystäävät, joskus siihen saa rahaa ja joskus ei. Ja palkallinen aika on enimmilläänkin joku 1600 tuntia vuodessa, ei sillä vielä kovin paljoa tutkita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 15:00... tää Vestman...
Mä oon selvästi kyselyiässä, mutta onko tää Vestman Reeta-Leena Vestmanin mies tai jotain sukua sille?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 15:03
Vagabondo kirjoitti: 23.06.2020 14:53
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 14:24 ...jotka harrastavat esimerkiksi vähemmistökansojen poliittisen kohtelun...
Kun sanot harrastavat, niin tarkoitatko tutkivat työkseen vai noin niinkuin ihan oikeasti käyttävät palkatonta vapaa-aikaansa aiheen tutkimiseen?
Mun tuttavapiirissä toi ei useinkaan oikein ole merkityksellinen erottelu. Tekevät mitä lystäävät, joskus siihen saa rahaa ja joskus ei. Ja palkallinen aika on enimmilläänkin joku 1600 tuntia vuodessa, ei sillä vielä kovin paljoa tutkita.
Mielenkiintoinen elämäntyyli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 15:03
Vagabondo kirjoitti: 23.06.2020 14:53
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 14:24 ...jotka harrastavat esimerkiksi vähemmistökansojen poliittisen kohtelun...
Kun sanot harrastavat, niin tarkoitatko tutkivat työkseen vai noin niinkuin ihan oikeasti käyttävät palkatonta vapaa-aikaansa aiheen tutkimiseen?
Mun tuttavapiirissä toi ei useinkaan oikein ole merkityksellinen erottelu. Tekevät mitä lystäävät, joskus siihen saa rahaa ja joskus ei. Ja palkallinen aika on enimmilläänkin joku 1600 tuntia vuodessa, ei sillä vielä kovin paljoa tutkita.
:think:

Mä nyt tulkitsen tämän tekee työkseen, koska palkka se on huonokin palkka ja bisnes voi pyöriä tappiollakin, mutta harrastuksista maksetaan tarkoituksella.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 13:40
James Potkukelkka kirjoitti: 23.06.2020 13:30 Meillä eskimo on täysin arvoneutraali sana.
Hmm. Näinköhän?
Kyllä, asian on näin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 23.06.2020 15:44
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 13:40
James Potkukelkka kirjoitti: 23.06.2020 13:30 Meillä eskimo on täysin arvoneutraali sana.
Hmm. Näinköhän?
Kyllä, asian on näin.
Ok.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 23.06.2020 15:07
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 15:00... tää Vestman...
Mä oon selvästi kyselyiässä, mutta onko tää Vestman Reeta-Leena Vestmanin mies tai jotain sukua sille?
Luulen että sen mies.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä oon ajatellut, että eskimo on sellainen nimitys, kuten lappalainen tai alkuasukas tai vastaava, jolla yhteisön ulkopuolelta halutaan kansankielisesti nimittää jotain jengiä. Ei varsinainen pilkkanimi, mutta ei kuitenkaan sovi kaikkiin yhteyksiin, ja selvästi vanhahtava.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 23.06.2020 16:15 Mä oon ajatellut, että eskimo on sellainen nimitys, kuten lappalainen tai alkuasukas tai vastaava, jolla yhteisön ulkopuolelta halutaan kansankielisesti nimittää jotain jengiä. Ei varsinainen pilkkanimi, mutta ei kuitenkaan sovi kaikkiin yhteyksiin, ja selvästi vanhahtava.
Kanadassa ja Grönlannissa Inuiitit ei taida pitää nimityksestä. Mutta muualla maailmassa vastaavaa jännitettä ei ole.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 13:40 Hmm. Näinköhän? Voi olla, että jäätelönmyynnissä lapset ja nuoret ovat aika tärkeä kohderyhmä, ja
En ole eläissäni nähnyt yhdenkään lapsen ostavan eskimoa. Veikkaan, että sinäkään et ole.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 23.06.2020 17:57
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 13:40 Hmm. Näinköhän? Voi olla, että jäätelönmyynnissä lapset ja nuoret ovat aika tärkeä kohderyhmä, ja
En ole eläissäni nähnyt yhdenkään lapsen ostavan eskimoa. Veikkaan, että sinäkään et ole.
Joo. Ehkä tämä päivitys 2000-luvulle ei ole ylivarovaisuutta tai ennenaikaista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hyvesignaloinnilla ilmainen mainoskampanja on hyvä diili, vaikka muutama persumummo jättäisi eskimot jatkossa ostamatta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Törmäsin twitterissä tällaiseen mietelauseeseen: To an asshole, all virtue looks like virtue signaling.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 19:12 Törmäsin twitterissä tällaiseen mietelauseeseen: To an asshole, all virtue looks like virtue signaling.
Virtues are like assholes, everyone has their own! Parempi lainaus oikeastaan kaikkeen kotimaan nykyään:

It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."

[I saw hate in a graveyard -- Stephen Fry, The Guardian, 5 June 2005
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 18:42
sivustahuutaja kirjoitti: 23.06.2020 17:57
urpiainen kirjoitti: 23.06.2020 13:40 Hmm. Näinköhän? Voi olla, että jäätelönmyynnissä lapset ja nuoret ovat aika tärkeä kohderyhmä, ja
En ole eläissäni nähnyt yhdenkään lapsen ostavan eskimoa. Veikkaan, että sinäkään et ole.
Joo. Ehkä tämä päivitys 2000-luvulle ei ole ylivarovaisuutta tai ennenaikaista.
Ei ongelma ole nimessä tai brändissä, vaan jäätelön koossa. Jos lapsi saa valita, niin mukaan lähtee joku isompi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eskimo on paska diili lasten mielestä. Jos ei ole varaa muuhun jädeen, niin kannattaa ostaa vaikka karkkia eskimon hinnalla. Magnum on ensimmäinen tylsä suklaakuorrutettu puikko, jota lapsi harkitsee. Silti on todella harvinaista nähdä lapsen ostavan edes Magnumia.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

exsu kirjoitti: 23.06.2020 16:15 Mä oon ajatellut, että eskimo on sellainen nimitys, kuten lappalainen tai alkuasukas tai vastaava, jolla yhteisön ulkopuolelta halutaan kansankielisesti nimittää jotain jengiä. Ei varsinainen pilkkanimi, mutta ei kuitenkaan sovi kaikkiin yhteyksiin, ja selvästi vanhahtava.
Lappalainen ehkä kuitenkin eroaa näistä muista sanoista siinä mielessä, että sitä on käytetty pitkään kaikista Lapin asukkaista. En itse koe niin vanhahtavaksi, mutta vaikea sanoa kokeeko joku itse.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

^ Lappilainen on lapin asukas. Lappalainen on joku vanhettunut nimitys saamelaisille.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jatketaan osittain samaa tematiikkaa

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006550020.html

Oleellistahan tässä WP:n blackface-uutisen ongelmassa oli, että blackfaceen sonnustautunut nainen oli aivan perustavis vailla minkäänlaista yhteiskunnallista asemaa tai merkittävyyttä. Sitten maailman merkittävimpiin kuuluva sanomalehti kirjoittaa jutun hänen naamiaisasustaan.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.06.2020 8:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 8:34 Jatketaan osittain samaa tematiikkaa

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006550020.html

Oleellistahan tässä WP:n blackface uutisen ongelmassa oli, että blackfaceen sonnustautunut nainen oli aivan perustavis vailla minkäänlaista yhteiskunnallista asemaa tai merkittävyyttä.
En ota kantaa siihen mitä seuraamuksia pitäisi tai ei pitäisi olla, mutta kyllä omissa kirjoissa pääsee "idiootti-rasisti" kategoriaan vetämällä blackfacet oikeastaan missään yhteydessä.

Syyttäkää hyve-signaloinnista, mutta mielestäni ihmisten tulisi tietää nykyään paremmin. Ei ole sama asia kuin 90v isoäiti käyttää sanaa neekeri tai ryssä, jos joku sen referenssin meinaa kaivaa.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 24.06.2020 8:41
James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 8:34 Jatketaan osittain samaa tematiikkaa

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006550020.html

Oleellistahan tässä WP:n blackface uutisen ongelmassa oli, että blackfaceen sonnustautunut nainen oli aivan perustavis vailla minkäänlaista yhteiskunnallista asemaa tai merkittävyyttä.
En ota kantaa siihen mitä seuraamuksia pitäisi tai ei pitäisi olla, mutta kyllä omissa kirjoissa pääsee "idiootti-rasisti" kategoriaan vetämällä blackfacet oikeastaan missään yhteydessä.

Syyttäkää hyve-signaloinnista, mutta mielestäni ihmisten tulisi tietää nykyään paremmin. Ei ole sama asia kuin 90v isoäiti käyttää sanaa neekeri tai ryssä, jos joku sen referenssin meinaa kaivaa.
Tuo edellä kirjoittamasi ei ole lainkaan mun pointtini vaan se, että maailman merkittävimpiin kuuluva lehti ristiinnaulitsee perustaviksen. Olisi eri asia, jos nainen olisi jotenkin merkittävä henkilö.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.06.2020 0:46 ^ Eskimo on paska diili lasten mielestä. Jos ei ole varaa muuhun jädeen, niin kannattaa ostaa vaikka karkkia eskimon hinnalla. Magnum on ensimmäinen tylsä suklaakuorrutettu puikko, jota lapsi harkitsee. Silti on todella harvinaista nähdä lapsen ostavan edes Magnumia.
Jotenkin veikkaan, että lasten jäätelöiden ostopäätöksistä tekee vanhempi tai isovanhempi 95%. Lapsi valitsee enintään jäätelön sortin, ei sitä ostetaanko jäätelöä vai muuta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 24.06.2020 9:01
sivustahuutaja kirjoitti: 24.06.2020 0:46 ^ Eskimo on paska diili lasten mielestä. Jos ei ole varaa muuhun jädeen, niin kannattaa ostaa vaikka karkkia eskimon hinnalla. Magnum on ensimmäinen tylsä suklaakuorrutettu puikko, jota lapsi harkitsee. Silti on todella harvinaista nähdä lapsen ostavan edes Magnumia.
Jotenkin veikkaan, että lasten jäätelöiden ostopäätöksistä tekee vanhempi tai isovanhempi 95%. Lapsi valitsee enintään jäätelön sortin, ei sitä ostetaanko jäätelöä vai muuta.
Kyllä mun lapsi on saanut aika nuoresta käydä itse ostamassa herkkuja lähikaupasta. Turvallisempi reitti se on kuin koulumatka.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ OikeaMielisyys on tärkeintä. Vastustetaan yhdessä Pahuutta!

Minusta kaikkien kannattaa nyt maalata naamansa sinisiksi. Sitten nauretaan kun sekin tulkitaan rasistiseksi symboloinniksi.

Samaan aikaan toisaalla:
- rasistista!
- okei, eli mustaihoinen paketissa on Väärin. Me laitetaan tähän tämmönen?
- ei valkoista miestä! Rasistista ja seksistä!
- nainen?
- esineellistää!
- entäs tuotteen nimen muutos ja tää naama? Meillä on kirjallinen lupakin. "Sahurin parhaat"
- EI!
- Herra Hallis?
- Uncle Adolf?
...
...
...3 tuntia myöhemmin...
- okei, kenen naama sitten ei olisi rasistinen?
- Lenin, Mao, Stalin ja Che
Vastaa Viestiin