Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

^ All male panel.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

ben.jpg
ben.jpg (50.92 KiB) Katsottu 792 kertaa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 24.06.2020 9:46 ^ All male panel.
:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Kiitos kun muistutitte!!

Haen vielä jädekaapista Eskimon!

Kiitos

MUKAVA ON KESÄ JA KESÄ ON MUKAVA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Omat lapseni ovat kymmeniä kertoja syöneet Eskimon. Pikkukaupoissa tai tapahtumissa ei välttämättä ole muuta sopivaa vaihtoehtoa. Oikein hyvä ja varsinkin halpa jäätelö.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mutta eikö se brändi nyt ole aika sietämätön. Pingviini ja eskimo vieri vieressä. Menee kyllä napa-alueet pahasti sekaisin!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sietämättömyys on siellä, missä sen haluaa nähdä. Minulle Eskimot edustaa nostalgiaa, omaa lapsuutta ja myös lapsieni lapsuutta. Tuotehan on viaton kuin ensilumi ja yhtä kuulaan kotimainen kuin Katri Helenan laulut. Yhteinen matkani ja sukuni vaellus jälkeeni toivottavasti jatkuu katkeamattomana Eskimoiden kanssa käsi kädessä kohti rakkauden vuosisataa 2100.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Niin, ja jos joku ei vain esitä typerää, vaan ei ihan oikeasti ymmärrä, mistä Uncle Benin eläköitymisessä on kyse, niin tämä oli minusta ihan ok selitys: https://www.nbcnews.com/think/opinion/a ... cna1231623
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2020 10:47 Sietämättömyys on siellä, missä sen haluaa nähdä. Minulle Eskimot edustaa nostalgiaa, omaa lapsuutta ja myös lapsieni lapsuutta. Tuotehan on viaton kuin ensilumi ja yhtä kuulaan kotimainen kuin Katri Helenan laulut. Yhteinen matkani ja sukuni vaellus jälkeeni toivottavasti jatkuu katkeamattomana Eskimoiden kanssa käsi kädessä kohti rakkauden vuosisataa 2100.
Joo, ymmärrän kyllä näkökulman. Itselleni esikouluiässä olivat aika tärkeitä Tarzan-romaanit. En oikein tiedä, olisiko nykyaikana suotavaa ostaa vaikka vastaavanikäiselle sukulaispiltille lahjaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 24.06.2020 10:50 Niin, ja jos joku ei vain esitä typerää, vaan ei ihan oikeasti ymmärrä, mistä Uncle Benin eläköitymisessä on kyse, niin tämä oli minusta ihan ok selitys: https://www.nbcnews.com/think/opinion/a ... cna1231623
Uncle Benin ja Aunt Jeminan eläköitymiset ymmärrän kyllä. Erityisesti Yhdysvalloissa. Täällähän nuo jälleen ovat aika lailla harmittomia. Mutta toki, kun lähtevät Yhdysvalloissa, lähetävät täälläkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 11:32
urpiainen kirjoitti: 24.06.2020 10:50 Niin, ja jos joku ei vain esitä typerää, vaan ei ihan oikeasti ymmärrä, mistä Uncle Benin eläköitymisessä on kyse, niin tämä oli minusta ihan ok selitys: https://www.nbcnews.com/think/opinion/a ... cna1231623
Uncle Benin ja Aunt Jeminan eläköitymiset ymmärrän kyllä. Erityisesti Yhdysvalloissa. Täällähän nuo jälleen ovat aika lailla harmittomia. Mutta toki, kun lähtevät Yhdysvalloissa, lähetävät täälläkin.
Joo, mutta kaikki eivät ymmärrä, tai sitten vain esittävät idioottia kerätäkseen irtopisteitä tyhmälistöltä. Vaikea sanoa, kumpi on huolestuttavampi tulkinta. Esimerkki:

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Wille Rydman varmasti ymmärtäisi/ymmärtää Uncle Benin ja Aunt Jeminan ”tyytyväinen, nöyrä palvelija” -ongelman.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 12:11 ^Wille Rydman varmasti ymmärtäisi/ymmärtää Uncle Benin ja Aunt Jeminan ”tyytyväinen, nöyrä palvelija” -ongelman.
Mun mielestä olisi ihan kamalaa ajatella, että vanhan sivistyspuolue kokoomuksen kansanedustaja ei ymmärtäisi tätä tematiikkaa sekä sitä, että tässä ei ole ristiriitaa (frendit & ben-setä). Pakkohan sen on ymmärtää. Mutta jos näin, on melkein vielä kamalampaa ajatella, että vanhan sivistyspuolue kokoomuksen kansanedustaja päättää kommunikoida näin vastenmielisesti, ikään kuin ei ymmärtäisi paremmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tajusin muuten juuri, että mun syntyessä 1967 Yhdysvalloissa oli vielä varmaankin elossa ihmisiä, jotka olivat olleet orjia :o

Joko tämä tarkoittaa, että orjuudesta ei ole niin valtavan kauan aikaa tai sitten mä olen liian vanha.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ja eikö formaali rotuerottelu purettu Yhdysvalloissa kokonaan vasta 1968?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No orjuudessa ja rotuerottelussa on melkoinen ero.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.06.2020 12:14
James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 12:11 ^Wille Rydman varmasti ymmärtäisi/ymmärtää Uncle Benin ja Aunt Jeminan ”tyytyväinen, nöyrä palvelija” -ongelman.
Mun mielestä olisi ihan kamalaa ajatella, että vanhan sivistyspuolue kokoomuksen kansanedustaja ei ymmärtäisi tätä tematiikkaa sekä sitä, että tässä ei ole ristiriitaa (frendit & ben-setä). Pakkohan sen on ymmärtää. Mutta jos näin, on melkein vielä kamalampaa ajatella, että vanhan sivistyspuolue kokoomuksen kansanedustaja päättää kommunikoida näin vastenmielisesti, ikään kuin ei ymmärtäisi paremmin.
Tää oli nyt ensimmäinen kerta kun kuulin tälläisesta "tyytyväinen, nöyrä palvelija" -ongelmasta ja selittää kyllä hyvin miksi tuotteesta halutaan luopua. Mulle kyseessä on aina ollut riisipaketti, jota en osta, ilman sen syvällisempää tulkintaa, kun se edustaa mulle liian valkoiseksi pestyä mautonta riisiä 80-luvulta. Aunt Jemina on ihan neverhööd kamaa.

Musta tuntuu, että urpiainen asettaa taas liian korkeita standardeja ihmisten harrastaneisuuteen... Ei keskivertoihmistä ihan hirveästi innosta perehtyä USAn rotuhistoriaan. Asiasta tiedetään noin pintapuolisesti, mutta ei sitä analysoida syvällisesti kahvilan nurkkapöydässä punaviinilasi kädessä istuskellen.

EDIT: Yritän siis sanoa, että todennäköisesti Rydman ei tiedä eikä ymmärrä.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 24.06.2020 13:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://web.archive.org/web/20200506013 ... criminals/

A group of Harrisburg University professors and a Ph.D. student have developed automated computer facial recognition software capable of predicting whether someone is likely going to be a criminal.

With 80 percent accuracy and with no racial bias,


Ei välttämättä kuulu tähän ketjuun, mutta laitan nyt tähän, kun jatkaa osittain samaa teemaa. En voi ymmärtää, miten tämä toimii.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 24.06.2020 13:05 Musta tuntuu, että urpiainen asettaa taas liian korkeita standardeja ihmisten harrastaneisuuteen... Ei keskivertoihmistä ihan hirveästi innosta perehtyä USAn rotuhistoriaan. Asiasta tiedetään noin pintapuolisesti, mutta ei sitä analysoida syvällisesti kahvilan nurkkapöydässä punaviinilasi kädessä istuskellen.

EDIT: Yritän siis sanoa, että todennäköisesti Rydman ei tiedä eikä ymmärrä.
Mä en tiedä, onko kansanedustaja keskivertoihminen. Ja ehkä enemmän kuin ennestään päässä olevaa tietoa, niin ajattelin vähän semmoisia, että kun kansanedustaja huomaa kansainvälistä megabrändiä muokattavan eksplisiittisesti vanhoihin ja kritisoituihin rotustereotypioihin liittyvistä syistä, kaikista kansanedustajille auki olevista toimintalinjoista luulisi päällimmäisten joukossa olevan yritys ymmärtää asian taustalla olevia asioita eikä käyttää tilaisuutta persuilla "BLM-älämölöstä" ja keskustelun absurdiudesta ja epäloogisuudesta. Vastenmielistä toimintaa. Tai sitten se on ihan julmetun typerä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.06.2020 10:24 Omat lapseni ovat kymmeniä kertoja syöneet Eskimon. Pikkukaupoissa tai tapahtumissa ei välttämättä ole muuta sopivaa vaihtoehtoa. Oikein hyvä ja varsinkin halpa jäätelö.
Oli puhe asiakkaista, eli omilla rahoilla ostamisesta. Lapset syövät tarjottuna eskimon, mutta eivät osta sitä itse. Eskimon kohderyhmä on siis muu kuin lapset ja nuoret, joita urpsu pohti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 24.06.2020 13:05
urpiainen kirjoitti: 24.06.2020 12:14
James Potkukelkka kirjoitti: 24.06.2020 12:11 ^Wille Rydman varmasti ymmärtäisi/ymmärtää Uncle Benin ja Aunt Jeminan ”tyytyväinen, nöyrä palvelija” -ongelman.
Mun mielestä olisi ihan kamalaa ajatella, että vanhan sivistyspuolue kokoomuksen kansanedustaja ei ymmärtäisi tätä tematiikkaa sekä sitä, että tässä ei ole ristiriitaa (frendit & ben-setä). Pakkohan sen on ymmärtää. Mutta jos näin, on melkein vielä kamalampaa ajatella, että vanhan sivistyspuolue kokoomuksen kansanedustaja päättää kommunikoida näin vastenmielisesti, ikään kuin ei ymmärtäisi paremmin.
Tää oli nyt ensimmäinen kerta kun kuulin tälläisesta "tyytyväinen, nöyrä palvelija" -ongelmasta ja selittää kyllä hyvin miksi tuotteesta halutaan luopua. Mulle kyseessä on aina ollut riisipaketti, jota en osta, ilman sen syvällisempää tulkintaa, kun se edustaa mulle liian valkoiseksi pestyä mautonta riisiä 80-luvulta. Aunt Jemina on ihan neverhööd kamaa.

Musta tuntuu, että urpiainen asettaa taas liian korkeita standardeja ihmisten harrastaneisuuteen... Ei keskivertoihmistä ihan hirveästi innosta perehtyä USAn rotuhistoriaan. Asiasta tiedetään noin pintapuolisesti, mutta ei sitä analysoida syvällisesti kahvilan nurkkapöydässä punaviinilasi kädessä istuskellen.

EDIT: Yritän siis sanoa, että todennäköisesti Rydman ei tiedä eikä ymmärrä.
Voi olla noinkin. En pidä mahdottomana. Mutta jos olisin kansanedustaja, ehkä kuitenkin pintapuolisesti googlettaisin asiasta ennen kuin twiittaisin. Kuten jo aiemmin kirjoitin, Suomessa Uncle Ben on uskoakseni aivan viaton juttu. Mutta eihän sitä Suomessa olekaan päätetty poistaa vaan Yhdysvalloissa.

Yleisesti ottaen en itsekään ole mikään kauhean tiedostava, mutta jostain syystä törmäsin tähän Uncle Ben -problematiikkaan jo muutama vuosi sitten, kun luin, että brändin omistama firma on kehitellyt sivuilleen Uncle Benistä jonkin fiktiivisen elämänkerran, jossa hän ei tietenkään ole mikään orja vaan joku menestyvä business mies

Kuva
https://www.nytimes.com/2007/03/30/busi ... 0adco.html
trololo
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 24.06.2020 13:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 24.06.2020 13:14kun kansanedustaja huomaa kansainvälistä megabrändiä muokattavan eksplisiittisesti vanhoihin ja kritisoituihin rotustereotypioihin liittyvistä syistä, kaikista kansanedustajille auki olevista toimintalinjoista luulisi päällimmäisten joukossa olevan yritys ymmärtää asian taustalla olevia asioita eikä käyttää tilaisuutta persuilla "BLM-älämölöstä" ja keskustelun absurdiudesta ja epäloogisuudesta.
Silloin pitää laukoa, kun on sauma kerätä irtopisteitä äänestäjiltä. Käsittääkseni poliitikon perusedellytys on uskottavasti esittää omaavansa mielipide niistäkin asioista joista ei ymmärrä mitään. Ei ne äänestäjätkään ymmärrä :D
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Varsinkin kun laukaus uppoaa enemmistöön.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ vääntäkääs nyt minulle rautalangasta mitä pahaa on tässä fiktiivisessä Ben hahmossa? Haluan ymmärtää millä logiikalla hahmo on suomessa Väärin samaan aikaan kun ranskanperunapaketin Mummo on ainakin Semi-Oikein, tai ei ainakaan Tweetin-Verran-Väärin.

Loukkaantuuko joku, jos kutsun muiden puolesta loukkaantujia urpoiksi?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 24.06.2020 13:41 ^ vääntäkääs nyt minulle rautalangasta mitä pahaa on tässä fiktiivisessä Ben hahmossa? Haluan ymmärtää millä logiikalla hahmo on suomessa Väärin samaan aikaan kun ranskanperunapaketin Mummo on ainakin Semi-Oikein, tai ei ainakaan Tweetin-Verran-Väärin.

Loukkaantuuko joku, jos kutsun muiden puolesta loukkaantujia urpoiksi?
En ole huomannut, että kukaan olisi sanonut, että Uncle Ben olisi Suomessa väärin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin