Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2020 11:42 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 4d2bce12b8

Ämmiksi säännönmukaisesti kutsuminen tuossa kontekstissa on hölmöä, alentavaa ja tökeröä. Aivan kuin Mieto ei sitä itse tajuaisi. Sen sijaan äijäksi kutsuminen on mielestäni koko lailla neutraalia.
Eikös tuo ole ihan murrejuttu, että mikä sävy ämmässä on?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

sivustahuutaja kirjoitti: 25.04.2020 12:11
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2020 11:42 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 4d2bce12b8

Ämmiksi säännönmukaisesti kutsuminen tuossa kontekstissa on hölmöä, alentavaa ja tökeröä. Aivan kuin Mieto ei sitä itse tajuaisi. Sen sijaan äijäksi kutsuminen on mielestäni koko lailla neutraalia.
Eikös tuo ole ihan murrejuttu, että mikä sävy ämmässä on?
Kysypä sadalta suomalaiselta naiselta, miten suhtautuu, jos kutsutaan ämmäksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 25.04.2020 12:42
sivustahuutaja kirjoitti: 25.04.2020 12:11 Eikös tuo ole ihan murrejuttu, että mikä sävy ämmässä on?
Kysypä sadalta suomalaiselta naiselta, miten suhtautuu, jos kutsutaan ämmäksi.
En tunne sataa etelä-pohjanmaalaista naista, mutta kysyn tilaisuuden tullen niiltä, jotka tunnen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2020 12:00
nokkaelain kirjoitti: 14.04.2020 19:38 "Luottovertailualusta Sortterin pankeille ja rahoitusyhtiöille tekemä kysely osoittaa, että hallituksen suunnittelema 10 prosentin määräaikainen korkokatto pakottaisi joka toisen luotonmyöntäjän keskeyttämään vakuudettomien lainatuotteiden myöntämisen kokonaan tai määräajaksi."
https://www.iltalehti.fi/talous/a/3a589 ... becb38ea5c

On aika kaunista kutsua ko. firmaa "luottovertailualustaksi".

"Toteutetaan unelmasi - Hae lainaa tarpeen mukaan".
Anyweis hallituksen alkuperäinen suunnitelma olisi pakottanut myös luottokorttiyhtiöt rajoittamaan toimintaansa sekä estänyt luotollisen nettikaupan. Onneksi siihen ei menty.

Luottokorttifirmojen toiminnan estämisestä olisi ollut paljon haittaa ja luotollisen nettikaupan estäminen olisi kurittanut vähittäiskauppaa vielä lisää.

Nyt tästä laista ei ole paljoa haittaa, ei toki hyötyäkään. Eli siinä mielessä hyvä laki, kun ei aiheuta suurta vahinkoa. Jonkin verran toki tulee kaatamaan yksityistalouksia, kun eivät enää saa vakuudetonta luottoa. 10% vakuudettoman luoton koroksi on sen verran alhainen, että suuri osa porukasta ei enää saa luottoa.

https://valtioneuvosto.fi/paatokset/paa ... 8f806a24d7
Jengi joka ei saa tämän päivän korkotasolla luottoa alle 10% korolla ei pitäisikään saada luottoa ensinkään. Jos laki johtaa siihen, se on erinomainen asia
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^vaikea sanoa. Ajattelisin, että luoton myöntäjä saa itse arvioida, minkälaisen luottoriskin se haluaa ottaa. Miksi yhteiskunnan pitäisi se päättää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.04.2020 16:09 ^vaikea sanoa. Ajattelisin, että luoton myöntäjä saa itse arvioida, minkälaisen luottoriskin se haluaa ottaa. Miksi yhteiskunnan pitäisi se päättää?
Minua ei kiinnosta luotottajien ongelmat vittuakaan vaan luotonsaajien.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Eli haluat rajoittaa täysivaltaisten ihmisten oikeutta tehdä sopimuksia? Mä en osaa sanoa, pitääkö yhteiskunnan sanoa henkilölle, että et saa ottaa lainaa 10,5%:n korolla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.04.2020 16:56 ^Eli haluat rajoittaa täysivaltaisten ihmisten oikeutta tehdä sopimuksia? Mä en osaa sanoa, pitääkö yhteiskunnan sanoa henkilölle, että et saa ottaa lainaa 10,5%:n korolla.
Jos kerran yhteiskunta osallistuu näiden sopimusten pitämiseen oikeuslaitoksen ja ulosottoviranomaisten kautta, niin lie ihan sopivaa että määrätään myös minkälaiset sopimukset saavat yhteiskunnan tuen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.04.2020 16:56 ^Eli haluat rajoittaa täysivaltaisten ihmisten oikeutta tehdä sopimuksia? Mä en osaa sanoa, pitääkö yhteiskunnan sanoa henkilölle, että et saa ottaa lainaa 10,5%:n korolla.
Kyllä, koska 10,5% kun rahan hinta on 0% tarkoittaa henkilöä joka ei ole minkäänlaista kantokykyä luotoille.
Universaali disclaimer.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.04.2020 12:00 Anyweis hallituksen alkuperäinen suunnitelma olisi pakottanut myös luottokorttiyhtiöt rajoittamaan toimintaansa sekä estänyt luotollisen nettikaupan. Onneksi siihen ei menty.

Luottokorttifirmojen toiminnan estämisestä olisi ollut paljon haittaa ja luotollisen nettikaupan estäminen olisi kurittanut vähittäiskauppaa vielä lisää.

Nyt tästä laista ei ole paljoa haittaa, ei toki hyötyäkään. Eli siinä mielessä hyvä laki, kun ei aiheuta suurta vahinkoa. Jonkin verran toki tulee kaatamaan yksityistalouksia, kun eivät enää saa vakuudetonta luottoa. 10% vakuudettoman luoton koroksi on sen verran alhainen, että suuri osa porukasta ei enää saa luottoa.

https://valtioneuvosto.fi/paatokset/paa ... 8f806a24d7
Aika turhaan tuon linkin tänne laitoin. En oikeastaan viitannut korona-aikaan, vaan siihen, että vakuudettomien luottojen markkinoinnista näytetätään jo vähään aikaa sitten siirrytyn enemmän luottovertailujen markkinointiin. Samalla kuiten ko. sivuilla samaan tapaan markkinoidaan että "toteuta unelmasi" - velkarahalla. Ei kai noista alustoista isompaa haittaa ole, varsinkin tilanne pakottaa siihen ettei kaikille enää myönnetä luottoa.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

https://www.iltalehti.fi/yleisurheilu/a ... 57a4f84e43

Ei sitten mitään hajua, miksi saanut tittelin täälläkään päässä :roll:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ig:ssa poseeraa pienissä sortseissa ja lyhyessä topissa, mutta ei halua olla tunnettu siitä. Tekee järkeä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2020 11:03 Ig:ssa poseeraa pienissä sortseissa ja lyhyessä topissa, mutta ei halua olla tunnettu siitä. Tekee järkeä.
Onhan toi tavallaan loogista. Nousevan urheilijan pitää raapia elanto kasaan mistä kykenee, kun ei vielä ole tarpeeksi nimeä toimia mainoskasvona. Kuitenkin sitä mieluummin olisi varmaan tunnettu urheilijana kuin instamallina.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Okei, tuolla tavalla ajatellen homma tosiaan on aivan loogista.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 11:53
James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2020 11:03 Ig:ssa poseeraa pienissä sortseissa ja lyhyessä topissa, mutta ei halua olla tunnettu siitä. Tekee järkeä.
Onhan toi tavallaan loogista. Nousevan urheilijan pitää raapia elanto kasaan mistä kykenee, kun ei vielä ole tarpeeksi nimeä toimia mainoskasvona. Kuitenkin sitä mieluummin olisi varmaan tunnettu urheilijana kuin instamallina.
Mun naapurissa muuten asuu yksi tunnettu urheilijatar, joka on innokas somessa - käytännössä rahoittaa urheilunsa ja elämänsä sillä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 11:53 Onhan toi tavallaan loogista. Nousevan urheilijan pitää raapia elanto kasaan mistä kykenee, kun ei vielä ole tarpeeksi nimeä toimia mainoskasvona. Kuitenkin sitä mieluummin olisi varmaan tunnettu urheilijana kuin instamallina.
Susirumat urheilijat eivät välttämättä tienaa kummoisesti, vaikka olisivat kuinka hyviä jossain vähemmän rahakkaassa lajissa.

Tytön lausuntoihin kannattaa suhtautua varauksella. Kun teot ja sanat ovat ristiriidassa, niin yleensä teot ovat totta. Urheilijan pitää myös antaa tuollaisia lausuntoja, koska toimittajat haluavat tehdä noista lausunnoista juttuja, joihin tulee kuvia sieltä instasta.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.05.2020 13:34
Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 11:53 Onhan toi tavallaan loogista. Nousevan urheilijan pitää raapia elanto kasaan mistä kykenee, kun ei vielä ole tarpeeksi nimeä toimia mainoskasvona. Kuitenkin sitä mieluummin olisi varmaan tunnettu urheilijana kuin instamallina.
Susirumat urheilijat eivät välttämättä tienaa kummoisesti, vaikka olisivat kuinka hyviä jossain vähemmän rahakkaassa lajissa.

Tytön lausuntoihin kannattaa suhtautua varauksella. Kun teot ja sanat ovat ristiriidassa, niin yleensä teot ovat totta. Urheilijan pitää myös antaa tuollaisia lausuntoja, koska toimittajat haluavat tehdä noista lausunnoista juttuja, joihin tulee kuvia sieltä instasta.
Urheilijoiden taloudellinen ahdinko on mulle oikein tuttu ilmiö.

Urheilijat tuppaa olemaan aika intohimoisia sen urheilun suhteen ja kaikki muu tuppaa olemaan toissijaista. Se on vähän niin kuin välttämättömyys menestystä saavuttaakseen.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.05.2020 13:34
Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 11:53 Onhan toi tavallaan loogista. Nousevan urheilijan pitää raapia elanto kasaan mistä kykenee, kun ei vielä ole tarpeeksi nimeä toimia mainoskasvona. Kuitenkin sitä mieluummin olisi varmaan tunnettu urheilijana kuin instamallina.
Susirumat urheilijat eivät välttämättä tienaa kummoisesti, vaikka olisivat kuinka hyviä jossain vähemmän rahakkaassa lajissa.

Tytön lausuntoihin kannattaa suhtautua varauksella. Kun teot ja sanat ovat ristiriidassa, niin yleensä teot ovat totta. Urheilijan pitää myös antaa tuollaisia lausuntoja, koska toimittajat haluavat tehdä noista lausunnoista juttuja, joihin tulee kuvia sieltä instasta.
Jos tulostaso ei ole maailmanluokkaa, onhan toi keino hommata sponssia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 14:17
sivustahuutaja kirjoitti: 05.05.2020 13:34
Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 11:53 Onhan toi tavallaan loogista. Nousevan urheilijan pitää raapia elanto kasaan mistä kykenee, kun ei vielä ole tarpeeksi nimeä toimia mainoskasvona. Kuitenkin sitä mieluummin olisi varmaan tunnettu urheilijana kuin instamallina.
Susirumat urheilijat eivät välttämättä tienaa kummoisesti, vaikka olisivat kuinka hyviä jossain vähemmän rahakkaassa lajissa.

Tytön lausuntoihin kannattaa suhtautua varauksella. Kun teot ja sanat ovat ristiriidassa, niin yleensä teot ovat totta. Urheilijan pitää myös antaa tuollaisia lausuntoja, koska toimittajat haluavat tehdä noista lausunnoista juttuja, joihin tulee kuvia sieltä instasta.
Urheilijoiden taloudellinen ahdinko on mulle oikein tuttu ilmiö.

Missä sun kuviin voi tutustua?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Veikkaan ennemmin miesprostituutiota! 😄
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2020 15:09 Missä sun kuviin voi tutustua?
Kiva kun on fani :gee:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 05.05.2020 15:04 Jos tulostaso ei ole maailmanluokkaa, onhan toi keino hommata sponssia.
Luulen, että Kournikova nauraa matkalla pankkiin. Antaa Matti Nykäsen päteä urheilutuloksilla.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

Noihin edellisiin uutisiin ja kommentteihin kommenttina:
Urheilijat ovat jotkut todella susirumia, mutta sellainen ominaisuus varsinkin naisurheilijoilla on, että he luulevat olevansa kauniimpia kuin ovat.
Instassa sen huomaa.
Minä olin myös aikaisemmin kansallisen tason urheilija juoksussa. Minä toki olin kaunis. Mutta enemmän kyllä mukava.

Kournikovasta jos puhutaan niin alkaa (sensuroitu sana)
...sanotaan ilman sensuuria, että hän on/oli kaunis :lol:

TOUKOARSKA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 15:25
James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2020 15:09 Missä sun kuviin voi tutustua?
Kiva kun on fani :gee:
:h:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.05.2020 9:44
Vagabondo kirjoitti: 05.05.2020 15:25
James Potkukelkka kirjoitti: 05.05.2020 15:09 Missä sun kuviin voi tutustua?
Kiva kun on fani :gee:
:h:
Onnittelut. Olen sen jo pitkään tiennyt, mutta nyt uskallan vasta onnitella.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin