Typerimmät uutiset

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Huomautus: en lukenut julkaisun sisältöä. Tuskin luenkaan, voisin kumauttaa otsaani liian lujaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 10.06.2020 12:23 että puolueen silmäätekevät Halla-ahoa myöten ovat julkistukseen halunneet osallistua?
Halla-aho puolueen kohujulkaisusta: ”Harkintakyky ei ole toiminut toivotulla tavalla”
Halla-aho ja Purra toteavat, että he eivät ole lukeneet kyseistä kirjaa eikä puolue yleensäkään etukäteen tarkista ajatuspajansa tuotoksia.

– Puolue ei ennakkotarkasta Suomen Perustan julkaisuja eikä osallistu julkaisupäätösten tekemiseen. Ajatuspajan julkaisut eivät ole puolueen kannanottoja tai ohjelmia, eikä niitä pidä sellaisina tulkita.
Tietenkään tällä ei ole mitään merkitystä koska persut. No ministeriö tutkii ja hutkii sitten.

Sinänsä olisi hauska tietää mistä asiayhteyksistä moiset lauseet on irroitettu irrallisiksi klikkiotsikoiksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Toki Halla-aho venkoilee kuten aina, mutta jopa minunlaiselleni sivustaseuraajalle on Hankamäen sekopäinen agenda ollut aika selvä jo vuosia. Se ei ole estänyt persujen johtoa veljeilemästä hänen kanssaan tai palkkaamasta ajatuspajaansa töihin kirjoittamaan tätä "tutkimusta". Totta kai ne tiesi, mitä kamaa sieltä on tulossa, ihan samaa kuin samasta tuutista koko ajan. Ja Hankamäkihän kiittää töräyksensä esipuheessa useita persujen keskeisiä tyyppejä (tosin ei kai just Hallista ja Purraa?) tekstinsä arvioinnista viimeistelyvaiheessa. Naurattaa myös tuo, miten linkkaamasi uutisen mukaan Purra haluaa käydä keskusteluja Suomen Perustan kanssa asiasta, niin kuin ajatuspaja olisi jokin kovin erillinen instanssi. Purra istuu itse sen hallituksessa!

Ja vielä siitä akateemisesta julkaisemisesta. Kriteerejä ovat esimerkiksi asialliset lähdeviitteet, linkittyminen oikeaan tutkimukseen, ja tiedeyhteisön anonyymi vertaisarviointi ennen julkaisua. Ei sisältö sinänsä. Ääripuolueen ajatuspajan pamfletti ei ole akateeminen julkaisu sisällöstä riippumatta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ MIelestäni tämäkin kohu osoittaa taas kerran, että totuus persuista puolueena ei ole sellainen sivistyksellinen ja salonkikelpoinen, mihin Hallis puoluetta ainakin osittain tänä päivänä yrittää ohjata. Jos puolueessa ei olisi paskaa, ei näitä pörriäisiä ja sitä kautta kohuja olisi säännöllisesti ja usein. Sä et voi flirttailla jatkuvasti öyhöttäjille ja samalla nuhdella heitä, se ei ole uskottavaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Nythän sitten kukaan persu ei ole lukenut koko opusta, ei tunne koko Hankamäkeä, joka on ihan ulkopuolinen, eikä yksikään persu yhtään osannut odottaa, että pamfletissa on samaa kamaa kuin mitä Hankamäki on vuosia suoltanut. Vastuuta koettaa kantaa Turkkila, mutta aika erikoisella tavalla: sekopääopuksessa on hänen mukaansa tosiaan mukana alatyylisiä ilmauksia, joita ei sinne olisi saanut jäädä, ja tämä on hänen vikansa. Jotenkin tuntuisi, että ongelma asiasisällössä, ei sen sanoittamiseen käytetyissä ilmauksissa, mutta kukin tavallaan.

Ja pitkältihän Hankamäen asiasisältö on ihan Kitinän parhaiden perinteiden mukaista. Ei mennä nyt sinne pahimpaan rasismiin ja naisvihaan, vaan katsotaan vaikka, missä kaikkialla Hankamäen tieteilijän tarkka näkö havaitsee kommunismia (kummasti tulee useampikin Kitinäkirjoittaja mieleen):

https://ylivuoto.wordpress.com/2020/06/ ... an-mukaan/

(Disclaimer: näin tämän linkin jossain netin syövereissä, en yhtään tiedä, mikä sivusto on kyseessä ja minkälaista kamaa sieltä saattaa muuten löytyä. Minusta tämä vain oli hauska.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 15:20 Nythän sitten kukaan persu ei ole lukenut koko opusta, ei tunne koko Hankamäkeä, joka on ihan ulkopuolinen, eikä yhtään osannut odottaa, että pamfletissa on samaa kamaa kuin mitä Hankamäki on vuosia suopltanut. Vastuta koettaa kantaa Turkkila, mutta aika erikoisella tavalla: sekopääopuksessa on hänen mukaansa tosiaan mukana alatyylisiä ilmauksia, joita ei sinne olisi saanut jäädä, ja tämä on hänen vikansa. Jotenkin tuntuisi, että ongelma asiasisällössä, ei sen sanoittamiseen käytetyissä ilmauksisas, mutta kukin tavallaan.
Kun sä tuolla toisessa ketjussa silleen ystävällismielisesti dissaat mun asennetta, niin mulla olisi tarkentava kysymys. Mulla ei mitään käsitystä kuka tämä Hankamäki on, mitä kirjoittanut nyt ja mitä suoltanut vuosia. Tai sun paheksuvasta asenteesta voi tehdä jotain päätelmiä, mutta en siis ole käyttänyt hetkeäkään kaverin tuotoksiin tutustuakseni. Olenko mä menettänyt paljon?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 11.06.2020 15:27
urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 15:20 Nythän sitten kukaan persu ei ole lukenut koko opusta, ei tunne koko Hankamäkeä, joka on ihan ulkopuolinen, eikä yhtään osannut odottaa, että pamfletissa on samaa kamaa kuin mitä Hankamäki on vuosia suopltanut. Vastuta koettaa kantaa Turkkila, mutta aika erikoisella tavalla: sekopääopuksessa on hänen mukaansa tosiaan mukana alatyylisiä ilmauksia, joita ei sinne olisi saanut jäädä, ja tämä on hänen vikansa. Jotenkin tuntuisi, että ongelma asiasisällössä, ei sen sanoittamiseen käytetyissä ilmauksisas, mutta kukin tavallaan.
Kun sä tuolla toisessa ketjussa silleen ystävällismielisesti dissaat mun asennetta, niin mulla olisi tarkentava kysymys. Mulla ei mitään käsitystä kuka tämä Hankamäki on, mitä kirjoittanut nyt ja mitä suoltanut vuosia. Tai sun paheksuvasta asenteesta voi tehdä jotain päätelmiä, mutta en siis ole käyttänyt hetkeäkään kaverin tuotoksiin tutustuakseni. Olenko mä menettänyt paljon?
Hankamäen tekstit ovat sekopäistä, itsesäälinsekaista rasismia, naisvihaa ja yleistä katkeruutta huokuvia pläjäyksiä, joissa vähäinenkin järki ja oppineisuus hukkuvat jonnekin tolkuttomuuksien suohon. Mitään syytä ei ole lukea, jos ei sitten minun tavallani pidä tärkeänä ymmärtää, minkälaisesta ajattelusta persuilussa on kyse. Vähän makuasia, oletko menettänyt jotain.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 15:42 Hankamäen tekstit ovat sekopäistä, itsesäälinsekaista rasismia, naisvihaa ja yleistä katkeruutta huokuvia pläjäyksiä, joissa vähäinenkin järki ja oppineisuus hukkuvat jonnekin tolkuttomuuksien suohon. Mitään syytä ei ole lukea, jos ei sitten minun tavallani pidä tärkeänä ymmärtää, minkälaisesta ajattelusta persuilussa on kyse. Vähän makuasia, oletko menettänyt jotain.
:sir:

Mä vähän toivoin, että olisit myöntänyt, etten ole menettänyt mitään... En pidä tärkeänä, niin en perehdy asiaan tämän enempää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 11.06.2020 15:57
urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 15:42 Hankamäen tekstit ovat sekopäistä, itsesäälinsekaista rasismia, naisvihaa ja yleistä katkeruutta huokuvia pläjäyksiä, joissa vähäinenkin järki ja oppineisuus hukkuvat jonnekin tolkuttomuuksien suohon. Mitään syytä ei ole lukea, jos ei sitten minun tavallani pidä tärkeänä ymmärtää, minkälaisesta ajattelusta persuilussa on kyse. Vähän makuasia, oletko menettänyt jotain.
:sir:

Mä vähän toivoin, että olisit myöntänyt, etten ole menettänyt mitään... En pidä tärkeänä, niin en perehdy asiaan tämän enempää.
No mä olin jo kirjoittanut sellaisen touché-viestin, että argumentoit mut suohon ja mun on pakko myöntää asenteesi olevan tässä tapauksessa paikallaan. Mutta kovan luokan nettijankkaajan luonne ei antanut periksi tällaiselle myönnölle, niin en sitten lähettänyt sitä viestiä vaan tällaisen kompromissin.

Mut joo, enhän mäkään ole suostunut lukemaan EWSEn ja PetriFB:n linkkaamia heräämistekstejä, enkä katso Bhvenin äärioikeistovideoita, mutta en mä ole ihan varma, onko tämä sama asia. Ehkä on.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.06.2020 16:05 No mä olin jo kirjoittanut sellaisen touché-viestin, että argumentoit mut suohon ja mun on pakko myöntää asenteesi olevan tässä tapauksessa paikallaan. Mutta kovan luokan nettijankkaajan luonne ei antanut periksi tällaiselle myönnölle, niin en sitten lähettänyt sitä viestiä vaan tällaisen kompromissin.
:lol: :hail:
Mut joo, enhän mäkään ole suostunut lukemaan EWSEn ja PetriFB:n linkkaamia heräämistekstejä, enkä katso Bhvenin äärioikeistovideoita, mutta en mä ole ihan varma, onko tämä sama asia. Ehkä on.
Tavallaan on. Mä vaan jätän huomattavasti enemmän oman ajankäyttöni ulkopuolelle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Silmäilin jutun. Koostettu random-twitter kommenteista. Eli voi aivan hyvin olla, että joku on twitterissä sitä mieltä, että Ryhmä Haun poliisikoira pitää kieltää.

https://en.wikipedia.org/wiki/Infinite_monkey_theorem
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja exsu »

Niin. Halutaanko muuttaa järjestelmää niin, että poliisiin voi luottaa vai niin, että lapset oppivat jo varhain, että ei voi? Kyllä Suomessakin on aika helläkätisesti käsitelty julkisuudessa näitä "pahoja poliiseja", jotka ovat mm. kiristäneet hölmöilleiden nuorisolaisten perheiltä rahaa tai pahoinpidelleet rajusti puolisoaan. Kuuntelin vähän aikaa sitten Karhuryhmä- kirjan äänikirjana, ja siinä oikein retosteltiin sillä, miten "tietynlaiset" rikolliset otetaan kiinni tarpeettoman kovakouraisesti, kun nyt voidaan, ja se on vaan tapa alalla. Kyllä mä lähtisin ensimmäisenä karsimaan kaiken tuollaisen julkisen rehvastelun minimiin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 17.06.2020 10:45 Pakko olla läppä. Onhan?
Outoa on meno, mutta tässä tosiaan taustalla vain jotain random-twitteristejä.

Mä taas olen ihmetellyt tätä. Pakko olla läppä, mutta kenen ja mikä punch line oikeastaan on?
https://yle.fi/uutiset/3-11402552
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sattuneesta syystä olen tätä keissiä seurannut jonkin verran. Mulle tämä on aivan selvä juttu. Kaverukset harrastavat historiaa. Toinen jossain kertoi myös omistansa neuvostoliiton armeijan mantteleita jne. Sitten he saavat palkinnon. Ajattelevat läpällä laittaa IKL-asun päälle. Ilman mitään syvällisempää.

Itse ymmärrän tuon aivan hyvin. Olisiko ollut parempi jättää laittamatta? Varmasti. En kuitenkaan usko tässä olevan mitään sen syvällisempää.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hanlon%27s_razor
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

En ole perehtynyt IKLn kuin sen mitä peruskoulussa syötettiin. Luonnollisesti siitäkin suurin osa on unohtunut. En mitenkään osaisi yhdistää asuja IKLn ilman ohjeisusta, koska mulla ei ole mitään käsitystä mitä värejä tai minkälaisia vaatteita käyttivät. Itseasiassa en osaa ollenkaan varmistaa onko näillä väreillä ja vaatteilla mitään tekemistä IKLn kanssa, mutta uskotaan nyt, että on. Tuskin oon ainoa.

Niin paljon menis maailmasta ohi, jos joku valveutunut ei nostaisi asiasta kohua. Toki mun tapauksessa tarvitaan vielä toinen valveutunut, joka nostaa ko. kohun kitinään, että mä huomaan sen...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2020 11:09 ^Sattuneesta syystä olen tätä keissiä seurannut jonkin verran. Mulle tämä on aivan selvä juttu. Kaverukset harrastavat historiaa. Toinen jossain kertoi myös omistansa neuvostoliiton armeijan mantteleita jne. Sitten he saavat palkinnon. Ajattelevat läpällä laittaa IKL-asun päälle. Ilman mitään syvällisempää.

Itse ymmärrän tuon aivan hyvin. Olisiko ollut parempi jättää laittamatta? Varmasti. En kuitenkaan usko tässä olevan mitään sen syvällisempää.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hanlon%27s_razor
Toivottavasti olet oikeassa. Toisaalta tässä on aika monivuotinen historia siitä, että radikaali, väkivaltainenkin äärioikeisto pyrkii järjestämään erilaisia epäpoliittisiksi naamioituja itsenäisyyspäiväpippaloita, ja kun saavat sitten jotain heikkomieliä huijattua mukaan karkeloihinsa, ottavat siitä ilon irti. Voisi kuvitella, että nämä jepet ovat Homman sankareita.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 17.06.2020 11:24 En mitenkään osaisi yhdistää asuja IKLn ilman ohjeisusta, koska mulla ei ole mitään käsitystä mitä värejä tai minkälaisia vaatteita käyttivät. Itseasiassa en osaa ollenkaan varmistaa onko näillä väreillä ja vaatteilla mitään tekemistä IKLn kanssa, mutta uskotaan nyt, että on. Tuskin oon ainoa.
Sun tietämättömyytesi todistusarvo on aika olematon, koska suurin osa aikuisista ei pidä tavoitteenaan ymmärtää mahdollisimman vähän yhteiskuntapolitiikan vaikeista asioista suojellakseen mielenrauhaansa, vaan pikemminkin päinvastoin. Persut ovat jo vuosikausia harrastaneet tätä roolipelipukeutumista erilaisissa natsilarpeissaan. On vaikea uskoa, ettei poliittinen viesti maassa, jossa persut ovat mahtipuolue, olisi ihan selvä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 11:26
James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2020 11:09 ^Sattuneesta syystä olen tätä keissiä seurannut jonkin verran. Mulle tämä on aivan selvä juttu. Kaverukset harrastavat historiaa. Toinen jossain kertoi myös omistansa neuvostoliiton armeijan mantteleita jne. Sitten he saavat palkinnon. Ajattelevat läpällä laittaa IKL-asun päälle. Ilman mitään syvällisempää.

Itse ymmärrän tuon aivan hyvin. Olisiko ollut parempi jättää laittamatta? Varmasti. En kuitenkaan usko tässä olevan mitään sen syvällisempää.

https://en.wikipedia.org/wiki/Hanlon%27s_razor
Toivottavasti olet oikeassa. Toisaalta tässä on aika monivuotinen historia siitä, että radikaali, väkivaltainenkin äärioikeisto pyrkii järjestämään erilaisia epäpoliittisiksi naamioituja itsenäisyyspäiväpippaloita, ja kun saavat sitten jotain heikkomieliä huijattua mukaan karkeloihinsa, ottavat siitä ilon irti. Voisi kuvitella, että nämä jepet ovat Homman sankareita.
Aivan teoreetisella tasolla; jos järjestäisin esim. leijanlennätystapahtuman, mutta se olisikin salaa mielessäni holokaustia tukeva tilaisuus, mutta en kertoisi tuosta kytköksestä kenellekään, olisiko sillä merkitystä?

Ehkä typerä kysymys, mutta pointtini oli, että jos ulkopuolisia "huijataan" osallistumaan johonkin, mutta huijaus on niin ovela, että kenellekään ei sitä kerrota, onko mitään huijausta edes olemassa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2020 11:32 Aivan teoreetisella tasolla; jos järjestäisin esim. leijanlennätystapahtuman, mutta se olisikin salaa mielessäni holokaustia tukeva tilaisuus, mutta en kertoisi tuosta kytköksestä kenellekään, olisiko sillä merkitystä?

Ehkä typerä kysymys, mutta pointtini oli, että jos ulkopuolisia "huijataan" osallistumaan johonkin, mutta huijaus on niin ovela, että kenellekään ei sitä kerrota, onko mitään huijausta edes olemassa?
Onhan se noinkin. Ja tosiaan itsekin siis ajattelin, että joku ihme läppä tässä on käynnissä.

Mutta mun huoleni liittyykin siihen, miten nämä poliittiset tasot eivät jää hörhöjen pään sisään, vaan näitä tapahtumia käytetään aktiivisesti ääriryhmien valtavirtaistamisessa ja ihmisten arkeen tuomisessa. Ne luovat ja värittävät poliittista ilmastoa. Jos on olemassa kansainvälinen holokaustinkieltäjien leijanlennättäjäliike, johon sä kuulut ja joka on saanut kauheuksia aikaan meillä ja maailmalla, ja näennäisesti viattoman tapahtumasi jälkeen käytät tapahtumasi suosiota holokaustinkieltoliikkeen propagandatarkoituksissa, ollaan minusta kyseenalaisilla vesillä.

Ja mä siis suhtaudun vähän epäluuloisesti arvioosi IKL-meiningin viattomuudesta osin juuri tällaisen historian takia. Muistan hyvin, miten täälläkin puolustit 612-natsimarssin epäpoliittisuutta ja viatonta isänmaallisuutta, vaikka minusta kaikille olisi jo pitänyt olla päivänselvää, että äärihörhöjen tempauksesta on kyse, ja sitä tullaan käyttämään osana populistisessa propagandassa, jossa äärihörhö väittää edustavansa laajoja kansanosia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 11:30Persut ovat jo vuosikausia harrastaneet tätä roolipelipukeutumista erilaisissa natsilarpeissaan. On vaikea uskoa, ettei poliittinen viesti maassa, jossa persut ovat mahtipuolue, olisi ihan selvä.
Oikeesti? Sulla on vahva usko ihmisten poliittiseen valveutuneisuuteen. Taidat elää jossain kuplassa...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Juu. Ymmärrän kyllä tuon puolen, että jos sitten myöhemmin jaan leijanlennätysholokaustipropagandassa kuvia järjestämäni tapahtuman iloisista leijanlennättäjistä, homma (no pun intended) muuttuu.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 17.06.2020 12:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25594
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 17.06.2020 12:06
urpiainen kirjoitti: 17.06.2020 11:30Persut ovat jo vuosikausia harrastaneet tätä roolipelipukeutumista erilaisissa natsilarpeissaan. On vaikea uskoa, ettei poliittinen viesti maassa, jossa persut ovat mahtipuolue, olisi ihan selvä.
Oikeesti? Sulla on vahva usko ihmisten poliittiseen valveutuneisuuteen. Taidat elää jossain kuplassa...
Veikkaan, että urpiainen nyt kyllä tosiaan yliarvioi ihmisten poliittisen valveutuneisuuden. Kannattaa muistaa, että suuri osa äänestäjistä ei tiedä, mitkä puolueet ovat hallituksessa.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9413
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 17.06.2020 12:13 Veikkaan, että urpiainen nyt kyllä tosiaan yliarvioi ihmisten poliittisen valveutuneisuuden. Kannattaa muistaa, että suuri osa äänestäjistä ei tiedä, mitkä puolueet ovat hallituksessa.
Vaikka mä tarkoituksella nykyään valikoin yhteiskunnallisten asioiden seurantaa, niin epäilen, että seuraan kuitenkin keskimääräistä enemmän.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16657
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Typerimmät uutiset

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

No joo, voi olla noinkin. Siis että Lapualla on ihan normaalia pukeutua fasistitunnuksiin noin niinku yleisen historiaharrastuneisuuden vuoksi, mutta tästä harrastuneisuudesta huolimatta ei kenellekään tule mieleenkään, että tyypit, jotka järjestävät 612-marssin esikuvaa seuraavia tapahtumia ja pukeutuvat läpällä fasistipukuihin, saattaisivat antaa jotenkin värittynyttä poliittista viestiä. Mikä ettei, mä en ole koskaan oikein ollut pohjanmaalaisella aaltopituudella. Muistan, miten vielä 90-luvulla kulttuuriantropologian professori Matti Sarmela puheli luennoillaan Pohjanmaalla kehittyneestä agraarikulttuurista, jossa me-henkeä ja yhteisöllisyyttä on rakennettu kylätappeluilla yhteisön ulkopuolisten kanssa, ja omaa yhtenäisyyttä on korostettu kollektiivisesti valvotuilla me-yhteisön tiukoillakin normeilla, joissa ihannoidaan kuria ja järjestystä siten, että Pohjanmaalla vainajaktkin on hautausmaalla järjestetty sotilaallisiin riveihin. Näin ei varmaan nykyisin sopisi puhua, mutta kyllä nuo jutussa annetut lausunnot lapualaisesta normaalista ovat aika outoja nekin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin