Joululahjavinkit 2011

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Manaaja kirjoitti:
Nergal kirjoitti:Tämän taidan ostaa itselleni koska tuli veronpalautusta mukavasti. Saattaa olla että kasaan itsekin mutta...jaksaako sitä koska laiska?

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... -GB-GTX570
No se on ihan että minkä arvoiseksi sen työn itselleen laskee. Tässä samasta kaupasta käytännössä sama setti mutta järeämmällä powerilla ja 1,5x suuremmalla kovalevyllä:

Core i7 2600 = 304e
4x4G 1333MHz = 84e
GTX 570 1GB = 330e
Emo = 120e
1,5 TB HDD = 101e
DVD-RW = 23 e
Antec 300 kotelo = 61e
Poweri 750W = 55e

= 1078e
Windows ultimaten oem-lisenssi maksaa 200 egeä ja mitä tahansa bulkkipaskapoweria ei kannata ostaa. Käytännön hintaero on siis pienempi.
Universaali disclaimer.
Manaaja

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

Vesper kirjoitti:Työmatkat vetelen usein Uggeissa, sillä ne on helppo vetästä jalkaan, kun 10-15 cm koroilla on paskamaista ajaa autoa ja liukastella lumisella pihalla. Joskus käytän niitä muutenkin, usein niiden legginsien/trikoiden kanssa. Mä en oikein tiedä mitä muutakaan pitäisi esim. reisimittaisen neulemekon kanssa käyttää.
Ihan mitä tahansa muuta. Vaikka tarralenkkareita. Leggings + UGG on totaalisen hirvittävän näkönen yhdistelmä jopa 15-vuotiaalla pissiksellä, saati sitten 35-vuotiaalla, ihan kaikella ystävyydellä.
Oon niin muotitiedoton :/
Älä välitä, mäkin oon aika kaivoonhyppytiedoton.
Tai siis vitsillä ja läpällähän mä vaan!!
Vedän takaisin ilkeät sanani siitä ettetkö muka osaisi laittaa itseäsi likoon. Respect.
Manaaja

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Manaaja »

So Hard kirjoitti:Windows ultimaten oem-lisenssi maksaa 200 egeä ja mitä tahansa bulkkipaskapoweria ei kannata ostaa. Käytännön hintaero on siis pienempi.
No ei noiden Chiefteccien nyt ihan pelkkää sutta ja sekundaa pitäisi olla. Windowsissa kyllä oikasin, en ajatellut että numba sellaisesta maksaisi kumminkaan, jos ei ole pakko. Mut joka tapauksessa, kumpaankin noista koneista pitää joka tapauksessa ostaa vielä SSD-asema käyttöjärjestelmälevyksi. Ei kai nyt hullukaan enää 2011 ala rakentamaan muuten tehokasta konetta joka raastaa kaiken käsiteltävän datansa irti mekaaniselta levyltä. Ei tee minkäänlaista järkeä.
Avatar
Nergal
Kitisijä
Viestit: 1660
Liittynyt: 17.01.2011 18:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Nergal »

Manaaja kirjoitti:en ajatellut että numba sellaisesta maksaisi kumminkaan, jos ei ole pakko.
Juu, ei ole tullu maksettua.

Lähinnä toi on palkinto paskasta/raskaasta vuodesta itselleni.
Society failed to tolerate me and I have failed to tolerate society
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kaivakaa nyt joku esiin se galleriassa ollut manan miittikuva, jossa päässä killui jonkinsortin bula-lakki. Vähintään yhtä nolo kuin Elvis-paita.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

masa kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:
Tälle ois tarvetta.

Siistii hei!. Mut yks juttu. Kun kyse on noista rapakon takaisista elefanttiluokan ihmisistä, niin siellä koko M vastaa varmaan suomen XL:ää?
Pienintä tilaan joka tapauksessa, joskus nekin on isoja. En osaa sanoa muitten kokojen mittasuhteista. Aattelitko tilata mammalles samanlaisen? ;)
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Tai siis vitsillä ja läpällähän mä vaan!!
Vedän takaisin ilkeät sanani siitä ettetkö muka osaisi laittaa itseäsi likoon. Respect.
Päivittäin, darling, päivittäin.
Ja siis onhan mulla esikuvana kaltaisesti itsensä likoon laittamisen ja itselleen nauramisen superstar, sinä.

Ps. oon 34.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Vesper kirjoitti:Ja piti vielä kysymäni, että mistähän tämä kaikenlaisten "trendijuttujen" dissaamisen hienous kumpuaa? Vähän samaa sarjaa, kuin Seiskan tai BB:n dissaus. Kertoo mielestäni enemmän dissaajasta kuin dissattavista.
Dissaan seiskaa ja BB:tä koska en ainakaan omaa aikaani viitsi käyttää typerinä ja säälittävinä pitämieni ihmisten elämän seuraamiseen. Toisaalta, luen toisinaan iltapäivälehtien viihdesivuja, mutta valikoiden. ;)

Mutta tuosta potkupuvusta tykkään ja imo se on hauska statement sen puolesta, että joku vaate voi olla kiva vaan koska se on kiva eikä siksi että se korostaa vaikkapa pyllyä, tissejä tahi pippeliä. Kaiken lisäksi asu on unisex ja sopii sekä nukkumiseen että valveilla oloon. En omista vielä, mutta ehkäpä jonain päivänä. En ehkä kyllä lähikauppaan menisi tuo päällä kuten trenditeinit ulkomailla, mutta oloasuna mainio, mitä nyt butt flap helpottaisi veskissä asiointia...ja toki muutakin asiointia ko. alueella.
Prepare for the worstest.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

nowaysis kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Ja piti vielä kysymäni, että mistähän tämä kaikenlaisten "trendijuttujen" dissaamisen hienous kumpuaa? Vähän samaa sarjaa, kuin Seiskan tai BB:n dissaus. Kertoo mielestäni enemmän dissaajasta kuin dissattavista.
Dissaan seiskaa ja BB:tä koska en ainakaan omaa aikaani viitsi käyttää typerinä ja säälittävinä pitämieni ihmisten elämän seuraamiseen. Toisaalta, luen toisinaan iltapäivälehtien viihdesivuja, mutta valikoiden. ;)
Dissauksella tarkoitinkin lähinnä siitä dissauksesta meteliä pitämistä. Että siis niinQ haloo, katoks sä jotain BB:tä?!!? Siis sehän on ihan shaissee ja mä oon niinQ parempi ihminen kun en siihen aikaani tuhlaa! Siis tolla ajalla vois sivistää itseään, vaikka lukea jotain Sinuhe Egyptiläistä tai opiskella Brahmaguptan kaavaa!!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

No eihän mun tarvi sitä toitottaa, se huokuu mun olemuksesta varmaan ihan luonnostaan!11 Dissasin kyl kerran saana parviaista fb:ssä. Mä oon muuten ens viikolla 32, talking about mature moms :roll:
Prepare for the worstest.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Vesper kirjoitti:Ps. oon 34.
nowaysis kirjoitti:Mä oon muuten ens viikolla 32
Hyvin on dieetit purru!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
nowaysis
Kitisijä
Viestit: 6126
Liittynyt: 26.05.2006 10:01
Paikkakunta: Bunnytown
Viesti:

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja nowaysis »

Mä en yhtään ymmärrä mitä tolla tarkotat? Ah, kokoa?
Prepare for the worstest.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Niba »

exsu kirjoitti:Mulla taas tulee kylmät väreet (huonossa mielessä) siitä, kun +40 naiset yrittää olla "söpöjä" tai "tyttömäisiä". Yleensä lopputulos on enemmän tai vähemmän Tuksu-henkinen.
Odotappas kymmenen vuotta, niin mieli muuttuu, kyseiset vaatteet si sovi sitten enää +50 yrittää olla?
Pyyhin Netikettiin..
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

nowaysis kirjoitti:Mä en yhtään ymmärrä mitä tolla tarkotat? Ah, kokoa?
Lukeahuitasin vespan viestin ja tuo lukuarvo sopi hänelle kooksi kuten kaiketi myös tuo hetkeä myöhemmin viestissäsi seissyt pari yksikköä pienempi sulle vähän sirompana. Enkä edes mielestäni hauku tässä vespaa läskiksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18736
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Niba »

Ylermi Ylihankala kirjoitti:
nowaysis kirjoitti:Mä en yhtään ymmärrä mitä tolla tarkotat? Ah, kokoa?
Lukeahuitasin vespan viestin ja tuo lukuarvo sopi hänelle kooksi kuten kaiketi myös tuo hetkeä myöhemmin viestissäsi seissyt pari yksikköä pienempi sulle vähän sirompana. Enkä edes mielestäni hauku tässä vespaa läskiksi.
You sed the word now! :shock:

Juu hauska oli paitsi että naiset ei niin ajattele!

Ja mä oon 44.. vitun siro..

Aika Moskasta..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja annepa »

Manaaja kirjoitti:
Vesper kirjoitti:Työmatkat vetelen usein UGGeissa, sillä ne on helppo vetästä jalkaan, kun 10-15 cm koroilla on paskamaista ajaa autoa ja liukastella lumisella pihalla. Joskus käytän niitä muutenkin, usein niiden legginsien/trikoiden kanssa. Mä en oikein tiedä mitä muutakaan pitäisi esim. reisimittaisen neulemekon kanssa käyttää.
Ihan mitä tahansa muuta. Vaikka tarralenkkareita. Leggings + UGG on totaalisen hirvittävän näkönen yhdistelmä jopa 15-vuotiaalla pissiksellä, saati sitten 35-vuotiaalla, ihan kaikella ystävyydellä.
Mistä ihmeestä sen tietää että toisella on leggingsit, jos sillä on yhtäaikaa myös UGGit? Eihän siitä saappaan läpi nää että mitä nilkassa menee, että onko siellä leggingsin lahkeensuu vai jatkuuko neule jalkaterään asti (=sukkahousut). Vai meinaatko että myös yhdistelmä sukkahousut/stay-upit+UGG on karmea?

Minä en pidä UGGeista, mutta en osaa määritellä miksi en niistä pidä.

Metsästyskengistä: ne on tehty käytettäväksi ja laatu maksaa. Kun niitä hyvin hoitaa, eli kuivaa ja rasvaa joka käytön jälkeen niin ne on myös pitkäikäiset. Eikä hiosta niinkuin kumisaappaat.

Joululahjaksi haluan omakotitalon ja työpaikan Napapiiriltä. Nyt on taas se kausi menossa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
masa

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja masa »

nowaysis kirjoitti:Aattelitko tilata mammalles samanlaisen? ;)

Joo, oli siisti. Mamma on tommonen 164cm pätkä ja hoikka. Oliskohan toi kokoa S??
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

annepa kirjoitti:Minä en pidä UGGeista, mutta en osaa määritellä miksi en niistä pidä.
En mäkään kaikista, esim. niistä yleisimmistä:
Kuva

Itsellänihän on mm. nämä:
Kuva
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Dumiz
Kitisijä
Viestit: 2248
Liittynyt: 04.07.2011 9:44

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Dumiz »

Aa, no nyt tiedän miksi kutsua noita huopatossuja kun eräällä oli semmoiset.
Ruokalan kalapuikko Pena
masa

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja masa »

annepa kirjoitti: Metsästyskengistä: ne on tehty käytettäväksi ja laatu maksaa. Kun niitä hyvin hoitaa, eli kuivaa ja rasvaa joka käytön jälkeen niin ne on myös pitkäikäiset. Eikä hiosta niinkuin kumisaappaat.
Kumisaappaat ei ole Nokian kontiot. Hyvät eräkumisaappaat ei hiosta yhtään sen enempää kuin vaelluskengätkään ja olen pomminvarma että kun ramppaat pari päivää kynnetyillä savipelloilla et enää halua nahkakenkiäsi siihen hommaan uhrata.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Dumiz kirjoitti:Aa, no nyt tiedän miksi kutsua noita huopatossuja kun eräällä oli semmoiset.
Älä nyt kaikkia kuitenkaan kutsu, suurin osa on halpoja kopioita!!! Tarkista kantapäästä mitä siellä lukee ;)
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vaimoehdokas ois kiva joululahja. Sellanen mulle sopiva.
Mutta jos ei (eli siis kun ei) niin tääkin kävis.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja annepa »

Vesper kirjoitti:
annepa kirjoitti:Minä en pidä UGGeista, mutta en osaa määritellä miksi en niistä pidä.
Itsellänihän on mm. nämä:
Kuva
AHAAAA pitämättömyyteni on niin syvällistä että en ole lainkaan perehtynyt UGGin valikoimaan. Nuohan on jo ihan jees.
masa kirjoitti: Hyvät eräkumisaappaat ei hiosta yhtään sen enempää kuin vaelluskengätkään ja olen pomminvarma että kun ramppaat pari päivää kynnetyillä savipelloilla et enää halua nahkakenkiäsi siihen hommaan uhrata.
En ole löytänyt hyviä kumi- tai eräkumisaappaita, niissä on esim liian kapea varsi. Tai sitten vastaavat on olleet jollain käytössä eikä ne kestä. Noita mainitsemiasi Tretorneja en ole kokeillut eikä kukaan tuttunikaan, mutta isälläni oli Tretornin perussaappaat ja ne kesti vuoden ennen murtumista.
Ja nyt tuli suutari. Olen kolunnut myös suolla, mutta onhan se savi hiukan jämäkämpää ainetta kuin turve. Oma kokemukseni savessa kahlaamisessa on vähäinen, mutta sen verran sitä kuitenkin on että ei ne saappaat siitä juurikaan pahene kun ne on kunnolla kuivana rasvattu ja annettu olla ennen käyttöä niin että rasva on kunnolla imeytynyt. Mulla on kahet samanlaiset nahkavaelluskengät, käytän niitä vuoropäivin ja kuivaan ja rasvaan joka käyttökerran jälkeen.
Kumisaappaat on kyllä olleet hankinnassa jo aika pitkään mutta eipä ole sopivaa paria tullut vastaan. Noissa Kulleneissa on liian lyhyt varsi siihen nähen minkälaiset ajattelin hankkia. Accat näyttäisi sopivilta.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti:Vaimoehdokas ois kiva joululahja. Sellanen mulle sopiva.
Mutta jos ei (eli siis kun ei) niin tääkin kävis.
Kiva vekotin, mutta mitäs sä sillä kun ei ole hirviä mitä ampua?
Universaali disclaimer.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Joululahjavinkit 2011

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Vielä siellä jolkottelee tälle vuodelle yksi kellistettävä vasa.
Ja kyllä 308win kelpaa muuhunkin kuin hirvestykseen. Nykyisellä rihlakolla toinen laukaus tulee kuitenkin, tähdättynä, vasta 10 sekan päästä. Ja se on pitkä aika metsällä.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Vastaa Viestiin