First world problems

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ei cheddaritkaan haise, mutten silti tykkää niistä. Homejuustoista en piittaa, mulle riittäs ihan vaan gouda jota saan ite höylätä. :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Minä pidän hyvistä cheddareista, mutta muistaakseni itsekin UK:ssa asuessani välillä kaipasin sellaisia höylättäviä perusjuustoja. Muistaakseni avun toi jokaisesta marketista saatava President Emmental.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Elän siinä luulossa, että vaikka ko. maassa melkein kaikki onkin kamalasti, niin juustojen nettikauppa ja kotiinkuljetus toimii mainiosti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti:Elän siinä luulossa, että vaikka ko. maassa melkein kaikki onkin kamalasti, niin juustojen nettikauppa ja kotiinkuljetus toimii mainiosti.
Siinä maassa moni asia toimii aivan kertakaikkisen erinomaisesti. Mukaan lukien lähikauppojen esiintymistiheys ja aukioloajat urbaaneilla alueilla. Ei kai kukaan viitsi tilailla perusarkituotteita kotiin, vaan poimii ne matkaan ohi kulkiessaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

urpiainen kirjoitti:Minä pidän hyvistä cheddareista, mutta muistaakseni itsekin UK:ssa asuessani välillä kaipasin sellaisia höylättäviä perusjuustoja. Muistaakseni avun toi jokaisesta marketista saatava President Emmental.
No eipä ole näkynyt. Valmiiksi leikattuna kyllä löytyy, tosin tietenkin vain kaupan omaa merkkiä. Täällähän ns. tunnetut brandit alkavat olla aika harvassa, kun jokaisella kaupalla on omat tuotteensa ja niitä on hyllyt pullollaan. Eli kyllähän joo löytyy muutakin kuin Cheddaria, mutta ei palana. Goudaa löytyy myös palana, mutta se pala on niin ihmeellisen muotoinen, ettei sitä voi höylätä. Eli toisin sanoen täytyy tyytyä valmiisiin paloihin.

En tiedä, milloin olet täällä asunut mutta kyllä täällä on tapahtunut melko paljon muutoksia ruokakaupoissa ihan sinäkin aikana kun olen itse täällä asunut.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Bluntly kirjoitti:Elän siinä luulossa, että vaikka ko. maassa melkein kaikki onkin kamalasti, niin juustojen nettikauppa ja kotiinkuljetus toimii mainiosti.
Luulo ei ole tietoa, mutta pidä luulosi. Mun juustonkulutus on kuitenkin sen verran pientä, ettei ole järkeä tilata sitä (juustoa) mistään. Ja on tässä lähellä ihan perinteinen kivijalkajuustokauppakin, mutta ei sieltä mitään perusgoudaa saa, vaan niitä erikoisjuustoja, jotka haisee kadulle asti. Pitää aina juosta puodin ohi, ettei yrjöä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pysyn mielipiteessäni: Kunnon juuston pitää haista kuolemalta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ei kai sitä kukaan ole sinulta kieltänytkään? Eli huoli pois, mielipiteesi ei ole uhattuna. :)
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kreitsu kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Minä pidän hyvistä cheddareista, mutta muistaakseni itsekin UK:ssa asuessani välillä kaipasin sellaisia höylättäviä perusjuustoja. Muistaakseni avun toi jokaisesta marketista saatava President Emmental.
No eipä ole näkynyt. Valmiiksi leikattuna kyllä löytyy, tosin tietenkin vain kaupan omaa merkkiä. Täällähän ns. tunnetut brandit alkavat olla aika harvassa, kun jokaisella kaupalla on omat tuotteensa ja niitä on hyllyt pullollaan. Eli kyllähän joo löytyy muutakin kuin Cheddaria, mutta ei palana. Goudaa löytyy myös palana, mutta se pala on niin ihmeellisen muotoinen, ettei sitä voi höylätä. Eli toisin sanoen täytyy tyytyä valmiisiin paloihin.

En tiedä, milloin olet täällä asunut mutta kyllä täällä on tapahtunut melko paljon muutoksia ruokakaupoissa ihan sinäkin aikana kun olen itse täällä asunut.
Joo. Mun kokemukset on jostain kymmenen vuoden takaa, eli käytännössä arvottomia. Nopealla googlailulla en tosiaan löytänyt sitä mielessäni välkkyvää tutunoloista pakkausta, mutta ehkä tämä on vähän vastaava: http://www.president.uk.com/products/ch ... npOjfmLS70
Väittävät, että sitä on saatavilla melkein kaikista perusmarketeista. Toki tuo muoto on soveltuvampi veitsileikkaukseen kuin sen 10 vuotta sitten ostelemani kuution, jota oli ihan hyvä höyläillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^No juu, tuo on juuri sen muotoinen, ettei oikein voi höylätä niin kuin moni palajuusto - paitsi Cheddaria saa hienoina kimpaleina mature-asteikolla yhdestä viiteen ja kaikkia eri merkkejä. :D Goudaakin löytyy joistakin paikoista palana, mutta se on sellainen suippo kummallinen pala, jota ei voi höylätä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kreitsu kirjoitti:^Ei kai sitä kukaan ole sinulta kieltänytkään? Eli huoli pois, mielipiteesi ei ole uhattuna. :)
Mielipiteeni on aina uhattuna, sillä sehän on aina väärä.

Mutta joku juustolajitelmaboxsi, jossa parin sadan gramman paketteje erilaisuuksia. Kova juustohan nyt säilyy avaamattomana hyvin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^Ne lajitelmaboxit on ihan kivoja, mutta niissä on yleensä erikoisempia juustoa. Tosin melko mietoja eli voisi jouluksi sellaisen hommata.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreitsu kirjoitti:^No juu, tuo on juuri sen muotoinen, ettei oikein voi höylätä niin kuin moni palajuusto
Kyllähän tuollaista ihan hyvin höylää, jos on yhtään jämäkämpää juustoa. Kyljelleen vaan. Se on sitten toinen juttu, jos niiden siivujen mittojenkin pitää olla just jetsulleen samat kuin Suomessa.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

sivustahuutaja kirjoitti:
Kreitsu kirjoitti:^No juu, tuo on juuri sen muotoinen, ettei oikein voi höylätä niin kuin moni palajuusto
Kyllähän tuollaista ihan hyvin höylää, jos on yhtään jämäkämpää juustoa. Kyljelleen vaan. Se on sitten toinen juttu, jos niiden siivujen mittojenkin pitää olla just jetsulleen samat kuin Suomessa.
En mä tiedä, millaiset mitat Suomessa on. Jos kaiken pitäs olla niin kuin Suomessa, niin varmaan asuisin siellä. Vai mikä sun pointtis oli? Haluan vaan helpon juustonpalan: vaiks sellasen kuin täällä on cheddaripalat. Mut en saa, nyyh. Ei sen kummempaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pointtini on, että olen tuollaisesta palasta höylännyt suomessakin siivuja. Ihan hyvin toimii. Eihän siinä ole mitään muuta eroa isompaan palaan kuin sen siivun leveys.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

^No Sä olet, mä en tykkää tollasta lituskaa höylätä, koska menee sormet samalla. Tää on first world problems -ketju. Älä vähättele mun ongelmaa.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kreitsu kirjoitti:^No Sä olet, mä en tykkää tollasta lituskaa höylätä, koska menee sormet samalla. Tää on first world problems -ketju. Älä vähättele mun ongelmaa.
No kun siinä ei mene sormet. Jos se juusto on yhtään höylättävää, niin se höylätään ihan kuten leveämpikin pala. Pehmeämmissä juustoissa kapea pala toimii huonommin höylätessä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:
Kyllä itse höylääminen on itsellekin lähellä sydäntä. :P
Kyllä, kunhan on tarpeeksi tuhti tavara. Mitkään löysät ja haisevat littanat eivät kiinnosta. :P
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21358
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ostin XCOM 2 steam keyn. Nyt on kulunut jo tunti, eikä meilissä ole mitään!? Järki lähtee.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Yhdessäkään lähikaupassa ei ollut tuoretta salviaa.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5044
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joillain on pulaa vedestä, mutta mä litkin sitä liikaa. Pitäisi jotenkin vähentää vedenjuontia, ettei kaikki ravinto- ja hivenaineet huuhtoudu pisun mukana mäkeen. Mikä auttaisi? Pitäisikö annostella päivän vedet valmiiksi ja määrää ei saisi ylittää. Tosin mikä sitten olisi oikea määrä. Ja kun on on pakkomielle juoda sitä vettä usein. Vaikeeta tää elämä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja aasi »

Kuuntelin viime viikolla Spotifylla jotain ihan hyviä 60-luvun listoja, nyt Discover Weeklyssä on ylimäärin Finnhitsejä. Vmp.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En pärjää Hesarin uutisosaston alakategorioiden kanssa: millä perusteella joku Suomen talouspolittiikkaan liittyvä uutinen arvotaan joko kategoriaan "Kotimaa", "Politiikka" tai "Talous"? Sietämätöntä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25603
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:En pärjää Hesarin uutisosaston alakategorioiden kanssa: millä perusteella joku Suomen talouspolittiikkaan liittyvä uutinen arvotaan joko kategoriaan "Kotimaa", "Politiikka" tai "Talous"? Sietämätöntä.
Juu. Mä en käytä niitä ollenkaan. Luen vain etusivua. Kaikki uudet uutiset tulevat kuitenkin netissä ensin siihen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16660
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: First world problems

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Pääsääntöisesti toki noin, mutta - lieneekö jotain alkavaa dynastiaa - olen tässä viimeaikoina törmännyt parikin kertaa tilanteeseen, jossa muistan lukeneeni päivää-paria aikaisemmin jonkin palaamisen arvoisen talouspoliittisen jutun, mutta muistikuvat sisällöstä ovat lähes liian hataria asiasanahakuun.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin