Mitä odotat?

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Sä et ole maailman ainoa ihminen, jonka vanhemmat ovat vanhoja ja sairaita.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti:Jaa mahdollisuus lähteä? Kuule ei tämä ole kitinäläisten ihkudaa-rinnakkaistodellisuus.
Ei sellaista ole olemassakaan muualla kuin päässäsi.
Miten minä lähden. kun on nuo kahdeksankymppiset kohta kävelykyvyttömät monioireilevat ja vähän dementoituvatkin vanhemmat? Tänään täytyy ajaa ne Orimattilasta Varkauteen, koska isä ei enää uskalla ajaa pitkiä matkoja eikä lyhyempiäkään.
Miksi niiden pitäisi ylipäänsä käydä Orimattilassa, Varkaudessahan he asuvat.
Kantaa iso lasti tavaroitaan autosta, koska eivät enää kantamaan pysty, hyvä jos kaatumatta kävelevät Huomenna täytyy ajaa äiti Varkaudesta Kuopion keskussairaalaan kuulolaitetta saamaan.
Newflash, Varkaudessa varmaan löytyy taksi. Taksikuski kyllä auttaa autoon ja autosta pois. Kuuluu hintaan.
Koska isä ei osaa ajaa parkkihalliin siellä eikä hömelönä kumpikaan selviäisi osaston löytämisestä eikä ilmoittautumisesta.
Taksi vie pääovelle suoraan. Siellä on henkilökuntaa auttamassa osastolle.
Vastaavaa kunnes aika pian kuolevat, ja silloin olen kuin orpo piru helvetissä.
Eiköhän niistä toinen ihan kiusallakin pysy elossa vuosikymmenen ja syyllistä sinut vaihtamaan vaippansa viimeiseen dementiasekuntiin saakka.
ei ole niin helppoa päästä, paikat ovat huonoja, aina parempi yrittää pysytellä ulkona.
Eivät ole sukusi tyyliin edes tainneet yrittää? Miksi ja kenelle se on parempi? Kuulostaa siltä, että heidän vanhainkodista poissa olonsa heikentää sekä sinun että heidän elämänlaatua.

Tosiasia on, että ainoa mikä sinua estää viettämästä rietasta kuukautta Thaimaan auringossa pystytisumisulauman keskellä on oma pääsi, ei mikään oikea syy. Elco on kaiken aikaa ollut oikeassa sanoessaan, että ei sinun elämänlaatuasi muuta miksikään mitään perit miljoonia taikka et. Samat karhut, lihapiirakat, narina, seniilien vanhempien kanssa hengaaminen ja maailmanmenon päivittely vuodesta toiseen. Onhan se tietysti hienoa, että kun karhun ja bourbonin kiusaama maksasi tai haimasi lopulta sanoo työsopimuksen irti, menee kaikki se omaisuus jonka päällä olet pelokkaana maristen istunut kurjat viimeiset vuotesi valtiolle tai mille kissansuojeluyhdistykselle sen nyt ikinä testamenttaatkaan sen sijaan että olisit viettänyt vaikka edes pari mukavaa vuotta elämässäsi.

Mun köyhät ja kielitaidottomat isovanhemmat rupesivat eläköidyttyään kiertämään maailmaa sanakirjan ja pienehköjen eläkkeidensä turvin, toisinaan lasten ja lastenlasten kanssa ja toisinaan kahdestaan. Ei puhettakaan että olisivat istuttaneet jälkikasvuaan kuuntelemassa marinoita siitä miten kaikki oli ennen paremmin ja syyllistäneet olemaan elämättä elämäänsä.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja exsu »

Aika monet huolehtivat ikääntyvistä vanhemmistaan työn ja perheen ohella. Sulla on Gat hyvä tilanne, kun pystyt auttamaan tarvittaessa ilman, että se on merkittävästi pois muista vastuista.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Olet pelkuri. Sulla olisi mahdollisuus lähteä sieltä runkkupaperien keskeltä, mutta et uskalla.
Varmaan näin, mutta mitä sun hämmästyttävän tarkka keittiöpsykologinen perssilmäsi sanoo siitä, että mitä se Gat tarkkaan ottaen pelkää? Sitä, että ottamalla vastuuta elämänlaatunsa parantamisesta kävisi jotenkin ilmeiseksi, että muutama kymmenen vuotta elämän parasta aikaa on jo mennyt hukkaan ihan omaa saamattomuttaan? Sitä, että tiukka kieltäytyminen matkustelusta ja nautinnoista ja siihen liittyvä näennäissäästäväisyys on jonkinlainen viimeinen oljenkorsi, josta kiinnipitämällä Gat ylläpitää illuusiota elämänhallinnasta ja jonkinlaisesta protestanttisesta kunnollisuudesta eikä uskalla tätä oljenkortta hylätä?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Gat »

Tarkoitin vain, että koska koen olevani vastuussa vanhemmistani, niin sietämättömiä kuin ovatkin, minä olen kiinni tässä. Vaikka sitten omasta halustani en siis voi "lähteä".
Ei tarkoita, ette muillakin olisi vastaavaa, vaan että minä en koe oikeaksi lähteä mihinkään Thaimaahan nyt tai lähivuosina.

Vanhainkotipaikat on harkinnnassa. Kirjat pitäisi vaihtaa Orimattilaan, iiian pitkä vierailumatka muuten. Ja herraparatkoon parempihan se on pysyä laitosten ulkopuolella niin pitkään kuin voi. Taksikyydit, vaikka ilmaisia olisivatkin vanhuksille, ovat aika hankalaa siksakkia, jos haluavat käydä useassa kaupassa laajalla alueella ym. Apteekitkin kaukana.

Koetan vielä kannustaa heitä omatoimisuuteen, joskus härskisti kieltäytymällä. Että osaathan sinä vielä itsekin. Esimerkiksi ajaa tuttuja lyhyitä päiväsaikaan ja jopa käyttää pankkikorttia. Ettei aina tarvitse olla kädestä pitelemässä ennen kuin on ihan pakko. Senkin kyllä olen sanonut, että jos makaavat täällä liikuntakyvyttöminä seuraavat kymmenen vuotta, se ei käy. Minä en vaippojaan ala vaihtamaan.

Edit urpiaiselle: Kyllähän minä tiedän, että elämäni on mennyt hukkaan ja huononee vain. Pääosin omaa saamattomuuttani, jonka psykologisoin mieluummin peloiksi ja masennukseksi. Ja aidoksi kyvyttömyydeksikin. Mutta myös ulkomaailma on asettanut ylipääsemättömiä ansoja ainakin viimeiset viisitoista vuotta. Turhaa toivoa, kamppailua, häviö.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Istun tosiaan psykologisen silmäni päällä, eli aivan viiltävän tarkkaa anal-yysiä en pysty tekemään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16669
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti:Edit urpiaiselle: Kyllähän minä tiedän, että elämäni on mennyt hukkaan ja huononee vain. Pääosin omaa saamattomuuttani, jonka psykologisoin mieluummin peloiksi ja masennukseksi. Ja aidoksi kyvyttömyydeksikin. Mutta myös ulkomaailma on asettanut ylipääsemättömiä ansoja ainakin viimeiset viisitoista vuotta. Turhaa toivoa, kamppailua, häviö.
En ymmärrä. Kitinäraportointisi perusteella ulkomaailma on viime vuodet antanut sinulle enemmän eväitä ottaa elämäsi oman haltuusi kuin mitä suurin osa saa koskaan. Ylipääsemättömien ansojen sijaan olet saanut satumaisia resursseja ja mahdollisuuksia.

Tuosta masennusaspektista olet varmaan kyllä oikeassa - ja samaan kuvaan kuuluu, että käsitteellistät nämäkin asiat mielelläsi tuollaisina päällesi ulkopuolelta laskeutuvina kohtalonomaisina olosuhteina, joihin et voi vaikuttaa. Osin ehkä näin, mutta kuten itsekin kirjoitat, ei se koko totuus ole.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Tuosta masennusaspektista olet varmaan kyllä oikeassa - ja samaan kuvaan kuuluu, että käsitteellistät nämäkin asiat mielelläsi tuollaisina päällesi ulkopuolelta laskeutuvina kohtalonomaisina olosuhteina, joihin et voi vaikuttaa. Osin ehkä näin, mutta kuten itsekin kirjoitat, ei se koko totuus ole.
Suurin osa alkoholisteista on masentuneita. Dave osaisi sanoa prosentin, mutta käytännössä liki kaikki.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Tuosta masennusaspektista olet varmaan kyllä oikeassa - ja samaan kuvaan kuuluu, että käsitteellistät nämäkin asiat mielelläsi tuollaisina päällesi ulkopuolelta laskeutuvina kohtalonomaisina olosuhteina, joihin et voi vaikuttaa. Osin ehkä näin, mutta kuten itsekin kirjoitat, ei se koko totuus ole.
Suurin osa alkoholisteista on masentuneita. Dave osaisi sanoa prosentin, mutta käytännössä liki kaikki.
Käypä hoito suositus sanoo "Alkoholista riippuvaisista 30–60 %:lla on kliinisesti merkittävä depressio". Mutta ei varmasti ole liioittelua sanoa, että lähes kaikki ovat ainakin jossain määrin masentuneita.

Hyvä perussääntö on, että asiat eivät koskaan ole niin huonosti, ettei niitä viinalla saisi vielä huonommiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti:Sitä, että ottamalla vastuuta elämänlaatunsa parantamisesta kävisi jotenkin ilmeiseksi, että muutama kymmenen vuotta elämän parasta aikaa on jo mennyt hukkaan ihan omaa saamattomuttaan?
Tuo tuntuu olevan todella iso riippakivi monelle. Itsekin syyllistyn tuohon joissakin asioissa.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ansaitsisiko Orimattilan paroni tuollaisen arvostelun sijaan vähän (tai paljonkin) myötätuntoa?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tahallinen itsensä vahingoittaminen ei ansaitse myötätuntoa vaan kritiikkiä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kottarainen kirjoitti:Gat on uskoakseni masentunut. Muistelen hänen kertoneen, että mielenterveydellisiä ongelmia oli jo ennen alkoholin liikakäyttöä. Alkoholismista ei ole helppo nousta muutenkaan, saati masentuneen. Ei se mahdotonta toki ole, mutta vaikeaa. Minusta Gat silti ansaitsee myötätuntoa ennemmin kuin kehoituksen ottaa itseään niskasta kiinni, se kun on typerintä mitä voi masentuneelle sanoa. Sääli ettei Gat hae apua itselleen.
:komp:
Älä lyö lyötyä. Se on sananlasku jonka ainakin minä allekirjoitan ja aina.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

7 tunnin katkeamatonta unta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:7 tunnin katkeamatonta unta.
Miten treffit meni? Toki tuon postauksesi perusteella voisi ajatella, että hyvin!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Treffit vasta tulevaisuudessa.

Saan nukuttua äärimmäisen harvoin kokonaista yötä, viime yönäkin heräsin kolmesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mikä sua herättelee?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pirustako minä tiedän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9422
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mulla ainakin kova urheilu häiritsee unta. Oikein rankan päivän jälkeen lihakset on jotenkin levottomat ja kihelmöivät eikä saa nukuttua kunnolla.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja MrM »

Gat kirjoitti:Mites muuten tietääkö kukaan onko Manala/Manaaja/MrM hengissä?
Ei juurikaan.
Gat kirjoitti:Hänelläkin on ollut vaikeuksia. Tosin mulla on aina ollut ISOIMMAT, joten ihmettelen miten vähästä te oikeat ihmiset niin kärsitte.
Jotenkin samalla niin suloisen hellyyttävää mutta toisaalta niin todellisuuspakoista, ettei oikein tiedä tarjotako pehmolelua vai raastinrautaa. Sun elämäsi ongelmat on sun itse rakentamia ja käytännössä olemassaolemattomia. Mun ei.

Kyllä se kuule pistää ihan eri tavalla vituttaa, kun länsimaisessa oikeusvaltiossa poliisi ei edes suostu tutkimaan kohtaasi tehtyjä rikoksia vallitsevassa resurssitilanteessa perusteena: "Koska se olisi hankalaa." Esitutkintaa ei käytännössä tehdä, mutta toisaalta en saa mitään päätöstäkään tutkimuspyynnöstä, joka on laitettu jo pitkälti yli vuosi sitten miliisille. On pikkasen tässä matkan varrella alkanut katoilemaan se aiempi hyväuskoinen ja ilmeisen perusteeton luotto suomalaiseen poliisityöhön. Lakimiestä varten ei ole enää varaa ottaa yhtään enempää velkaa, joten aikamoinen umpikuja.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tämän viikon torstaina Tesla pistää jakeluun Autopilot-päivityksen.

Jänskätys maximus!

Pitäisi olla kehittynein hands free, mitä tuotantoautoissa on. Ei tietenkään missään tapauksessa varsinainen itse ajava auto, mutta ilmeisesti aika pitkiä matkoja voi ajaa koskematta rattiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Perjantaina bussikaistalla: Tesla did it!
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Jos ohjelmisto jumittaa kaasu täysille, kaiva esiin hätävaravasara ja buuttaa kone"
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:^ millaiset vastuuvapauslausekkeet pitää allekirjoittaa ennen kuin saa käyttää tuota?

Sairaalatyyliin 'lupaat olla haastamatta meitä oikeuteen jos vammaudut törkeän hoitovirheen seurauksena'. :)
Ei tiedä vielä. Varmasti tulee pakollinen vastuuvapauslausuke kuitattavaksi. Lisäksi ei vielä tiedä, salliiko systeemi pitää kädet pois ratista rajoittamattoman pitkään.

Systeemi on siis maantiekäyttöön, ei kaupunkiin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä odotat?

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Beta testaajat ovat allekirjoittaneet NDA:n, mutta joku on silti postannut tämän



Toimii ainakin suoralla tiellä :)

Videolla näkyy pari kertaa, kun kuski vaihtaa kaistaa laittamalla vilkun päälle. Auto hoitaa sitten kaistan vaihdon itse. Kuski ei koske rattiin koko videon aikana. Vakkaria välillä säätää isompaan nopeuteen.

Täytyy heti laittaa tämä tilaukseen, niin voi kitinöidä motarilla.

http://www.amazon.com/Zone-Tech-Laptop- ... R159%2C160_
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin