Parhaat hankintasi ikinä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Mikroaaltouuniin tarkoitettu munankeitin. Maksoi 3 euroa ja tarjoaa joka kerta täydellisiä keitettyjä munia prikulleen halutulla kypsyysasteella (reunoilta keltaiseksi, keskeltä oranssiksi kypsynyt keltuainen, mutta leikattava).
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Mikroaaltouuniin tarkoitettu munankeitin. Maksoi 3 euroa ja tarjoaa joka kerta täydellisiä keitettyjä munia prikulleen halutulla kypsyysasteella (reunoilta keltaiseksi, keskeltä oranssiksi kypsynyt keltuainen, mutta leikattava).
Miten toi toimii? Kippo jossa vesi kiehuu??
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

:on:

Vyö, jonka ostin varmaan n 15 vuotta sitten. Ollut siitä lähtien käytössä lähes joka päivä ja tänäänkin.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hästenssin punkka, ylivoimasta mukavuutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Miten toi toimii? Kippo jossa vesi kiehuu??
Hyvin pitkälti. Alaosa on pelkkä muovinen kippo, jonka sisään laitetaan vesi. Alaosan päälle laitetaan alumiininen rei'itetty välipohja, jonka päälle munat tulevat. Kansikuppi on myös alumiinilla vuorattu. Mikroaallot eivät siis pääse suoraan muniin käsiksi, vaan höyrystävät alaosassa olevan veden, joka nousee välipohjassa olevien reikien kautta munaosastolle kypsyttämään mukeleita. Munat siis kypsyvät vesihöyryllä, eivätkä suoranaisesti koske missään vaiheessa kiehuvaan veteen. Munat taitaa räjähdellä mikrossa jos altistuvat mikroaalloille, vaikka olisivatkin veden ympäröiminä.

Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Toihan kuulostaa hienolta keksinnöltä! Mistä ostit?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:^Toihan kuulostaa hienolta keksinnöltä! Mistä ostit?
LIDL-nimisestä sekatavarakaupasta. Oli joskus siellä roinapuolella yhtenä viikko-/kausituotteena. En oo noita nähnyt hirveästi muualla. Netistä toki löytää ebaysta ja vastaavista, mutta hinta on sitten yleensä 3-5 -kertainen jo ennen toimituskuluja.

Joka tapauksessa erinomainen tapa keittää munia. Mikron ajastimen avulla munat ovat joka kerta tismalleen halutussa kypsyysasteessa, ja 9 minuutin höyryttely 500W teholla normimunille tai 11 minuuttia isoille munille säästää aika paljon energiaa verrattuna siihen että huudattaa niitä saman ajan kilowatin hellanlevyllä. Hienoa on myös se, ettei munia tarvitse millään lailla vahtia, eikä pelätä isompia ylikypsymisiä vaikka oliskin hetken muualla. Ottaa vaan pyyhkeen kanssa ulos mikrosta sen piipattua, ottaa kannen pois ja laittaa kupperoisen munineen hetkeksi lavuaariin kylmän veden alle.

Keittoaika voi tuntua pitkältä tommosille leivän päälle leikkaamiskelpoisille lähes koville munille, mutta kun ottaa huomioon että kattilan kanssa keittoaikaa voi ruveta laskemaan vasta kun vesi kiehuu, ja se veden kiehumaansaaminen vie oman aikansa, niin lopulta mikrossa munat tulee jopa nopeammin. Valmistusaikaa saa lyhennettyä mikrossakin jos käyttää suurempaa tehoa, mutta mä oon ollut huomaavinani että 500W toimii parhaiten. Täysteholla huudattamalla tulee helpommin halkeamia kuoreen.

Kaiken kaikkiaan kuitenkin helposti parhaat törsäämäni 3 euroa. :D
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kun seuraavan kerran meen Clas Ohlsoniin niin täytyy tsekata, josko sieltä löytyis. Ainoa ongelma, että kananmunissa on kolesterolia. Mut kerranhan täällä vaan eletään ja living' on the edge ja silleen!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Maininnan arvoiset ovat myös Philipsin SBC BA250 2.0-aktiivikaiuttimet jotka oon integroinutpiilottanut sänkyyn. Ostin poistomyynnistä 10 eurolla, ja ovat palvelleet jo 6 vuotta. Tarjoaa yllättävän hyvää ja sopivan bassorikasta ääntä kerrostalo-olosuhteisiin. Keskusyksikkö on sängyn päädyssä patjojen ja sängynpäädyn välissä, eikä näy millään tavalla ulospäin. Päädystä voi vaan kaivaa johdon esiin, joka tökätä läppäriin, jos haluaa lusmuta läppärin kanssa sängyssä ja kuunnella musiikkia tai katsoa leffaa asiallisella äänentoistolla.

Yleensä kaikki Philips-merkkiset viihdelaitteet ovat puhdasta kuraa, mutta nää on ollu oikeasti erinomaiset hintaansa nähden, ja tarjoavat paljon parempaa ääntä kuin alle satasen kannettavat mankat.

Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Fat Pipe Godar 24. Ja aika monta niitä. Ei valmisteta enää ja kaikki jotka mulla on ollut, on höylätty loppuun.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Kun seuraavan kerran meen Clas Ohlsoniin niin täytyy tsekata, josko sieltä löytyis. Ainoa ongelma, että kananmunissa on kolesterolia. Mut kerranhan täällä vaan eletään ja living' on the edge ja silleen!
Mä oon kyl edelleen siinä uskossa, ettei kananmunien sisältämä kolesteroli ole samaa mikä tarttuu sitten suoniin. Eikös se kumminkin vaadi jonkinnäköistä tulehdustilaa siihen väliin, joka yleensä johtunee liian korkeista veren sokeriarvoista?
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun seuraavan kerran meen Clas Ohlsoniin niin täytyy tsekata, josko sieltä löytyis. Ainoa ongelma, että kananmunissa on kolesterolia. Mut kerranhan täällä vaan eletään ja living' on the edge ja silleen!
Mä oon kyl edelleen siinä uskossa, ettei kananmunien sisältämä kolesteroli ole samaa mikä tarttuu sitten suoniin. Eikös se kumminkin vaadi jonkinnäköistä tulehdustilaa siihen väliin, joka yleensä johtunee liian korkeista veren sokeriarvoista?
Ei jaksa aloittaa tästä nyt :)
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

MrM kirjoitti:Maininnan arvoiset ovat myös Philipsin SBC BA250 2.0-aktiivikaiuttimet jotka oon integroinutpiilottanut sänkyyn.
Mikset integroi kunnon subbaria sängyn runkoon! Daami huokailisi, että aivan kun maa järisisi, kun on sun kanssas sängyssä!
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja annepa »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun seuraavan kerran meen Clas Ohlsoniin niin täytyy tsekata, josko sieltä löytyis. Ainoa ongelma, että kananmunissa on kolesterolia. Mut kerranhan täällä vaan eletään ja living' on the edge ja silleen!
Mä oon kyl edelleen siinä uskossa, ettei kananmunien sisältämä kolesteroli ole samaa mikä tarttuu sitten suoniin. Eikös se kumminkin vaadi jonkinnäköistä tulehdustilaa siihen väliin, joka yleensä johtunee liian korkeista veren sokeriarvoista?
Tai D-vitamiinin puutteesta!
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

MrM kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Kun seuraavan kerran meen Clas Ohlsoniin niin täytyy tsekata, josko sieltä löytyis. Ainoa ongelma, että kananmunissa on kolesterolia. Mut kerranhan täällä vaan eletään ja living' on the edge ja silleen!
Mä oon kyl edelleen siinä uskossa, ettei kananmunien sisältämä kolesteroli ole samaa mikä tarttuu sitten suoniin. Eikös se kumminkin vaadi jonkinnäköistä tulehdustilaa siihen väliin, joka yleensä johtunee liian korkeista veren sokeriarvoista?
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyski ... i=skr00066
Tämä on hyvä muistaa, vaikkei se mikään yleinen kumouspykälä olekaan:
"Koska solujen rakentama kolesteroli vaikuttaa veren kolesterolipitoisuuteen enemmän kuin ravinnosta saatu, ei kolesterolin saanti ruoasta kuitenkaan vaikuta mainittavasti veren kolesteroliin suurimmalla osalla ihmisistä."
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja MrM »

NuoriDaavid kirjoitti:Mikset integroi kunnon subbaria sängyn runkoon! Daami huokailisi, että aivan kun maa järisisi, kun on sun kanssas sängyssä!
Koska japanilaismalliset Dojo-tyyliset väliseinät asuntojen välillä. Muutenhan toki olisin jo rakentanut sängyn, joka surisee, pärisee, pomppii ja kääntyy ympäri 360 astetta kaikilla akseleilla. On mulla olohuoneessa subbari, mutta sitäkin on kovin nihkeä pitää päällä juuri koskaan, kun kuuntelee mitä kaikkea naapureista kuuluu läpi.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
masa

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja masa »

W211.
Avatar
KKK
Kitisijä
Viestit: 2449
Liittynyt: 26.10.2012 19:48
Paikkakunta: Joo

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja KKK »

MrM kirjoitti:Mikroaaltouuniin tarkoitettu munankeitin. Maksoi 3 euroa ja tarjoaa joka kerta täydellisiä keitettyjä munia prikulleen halutulla kypsyysasteella (reunoilta keltaiseksi, keskeltä oranssiksi kypsynyt keltuainen, mutta leikattava).
Mulla ei ollut aavistuskaan, että vaihtoehtoja on näin monta. Luulin että vaihtoehdot ovat - kuten giggelissä - "rock hard" - "semi-hard" tai "limp".

"Aasiaan", sanoi Aleksanteri Suuri:
- Ipod Classic 160 mt on ollut paras kannettava mediasoitin, mikä mulla on koskaan ollut.
- NAS-purkkina toimiva HP Proliant Microserver tulee hyvänä kakkosena - sevverta luotettava että sen olemassaolon on oikeastaan unohtanut.
- Moccamaster Classic.
Amazing shit happens!
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Hyvät juoksukengät maksavat itsensä aina takaisin. Mulla on kahdet, addut ja asicset.

Peakin goretex-housut on käytössä jatkuvasti, hyvin ovat kestäneet käyttöä. Lisäksi kivan malliset, eivät pussita, mutta liikkumatilaa on riittävästi.

Juran kahvikone on kans ollut kovassa käytössä siitä saakka, kun se ostettiin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Ei ollut mikromunankeitintä Clas Ohlsonilla, Anttilassa tai Prismassa:(
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
annepa
Kitisijä
Viestit: 4213
Liittynyt: 19.08.2005 14:09

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja annepa »

Haltin metästyspuku ja Haltin pitkävartiset vaelluskengät. Ostin kenkiä 2 paria kun ekat oli niin hyvät.

Ostin vasta kumpparit ja toistaiseksi olen ollut erittäin tyytyväinen, mutta ostos on niin tuore että ei sitä tähän listaan voi laittaa.

Se eka kämppä minkä ostin, eli ensiasuntoni oli erittäin hyvä kauppa.
Hyvä viinihumala kirkastaa ihmeellisesti raskaimmatkin rötökset, joten minulla ei liene muuta neuvoa kuin pysytellä päissäni kuin käki elämäni loppuun asti.
Avatar
Stadinarska
Kitisijä
Viestit: 9034
Liittynyt: 30.10.2006 19:18
Paikkakunta: Aina Stadi

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja Stadinarska »

No säädettävä sänky oli hyvä ostos kroppani kannalta tuossa vähän aikaa sitten vaikka epäilin sitä ennen ostoa tai olin epävarma.
Ja ostamani hyvä ulkoilutakki kestää ja jostain syystä tykkään siitä aina vaan.

Paras hankinta? Se taitaa olla 18-vuotiaana juuri ajokortin saaneena lukiokaveriltani ostama metallinturkoosi Toyota Carina, joka ei tuottanut mitään ylimääräistä surua vaan oli vallan erinomainen ostos niinkuin kaverini silloin ostaessani väittikin niin kovaa että epäilin ja kaduin heti kauppoja! Turhaan. Hän on kaverini vieläkin, mutta ajaa nykyään Lexusilla. Minulla ei ole japanilaista silti ollut enää Carinan jälkeen, joka vihdoin ruostui kynnyksistä ja annoin pois.

Vaatteissa on ihan liikaa hukkahankintoja kun ei kuitenkaan tule laitettua päälle ja sitten niitä ei ees heitä pois... :roll:

SA
Stadinarska. Kussakin kuussa eriniminen.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Lisään vielä Helly Hansenin merinovillasekoitekerraston.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

Wienernougat on ihan aina ollut hintansa arvoista.
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Parhaat hankintasi ikinä

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

No,

Apple iBook 1,33 gHz, 13 tuumanen näyttö, vm. 2004. Uskomaton vekotin, se on tehnyt töitä siitä kohta 8 vuodesta minkä se on minulla ollut arvioiden 7 vuotta. Hyvin, hyvin harvoin nukkumassa, ja vielä harvemmin kokonaan kiinni. Kerran asentanut käyttiksen uudestaan. Onhan se nyt jo ihan super-jäinen käyttääkin, mutta kyllä sillä hätätilanteessa selviää, ja perushommat tekee, mitä nyt yskien. Mutta kummastuttaa ettei siitä ole hajonnut yhtään mitään, tosin paitsi yksi näppäin joka on MIA.

Randall TRR2 Trukit + Sector9 Lonboardsin malli Cloud9. Ihan paras all-around kombinaatio joka kestänyt käytössä koko longboard-uran ajan. Tänä kesänä päästin osa-aika eläkkeelle, mutta en tosiaan aio siitä luopua. Ikää vehkeelle en edes tiedä, koska olen jo neljäs omistaja, ja minulla se on ollut jo 5, ellei 6 vuotta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Vastaa Viestiin