Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Mistä huomaa että palstan jengi rupee oleen aika vanhaa? No just tästä Postin kritisoimisesta. Eihän heillä ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää saada jalansijaa ihan jostain muualta kuin, no, meistä vanhuksista.

Mun päivän pieni harmitus oli pieni nouto ruuhka-aikaan Ison Omenan kauppakeskuksen Stadiumista (Postilla tai Stadiumilla ei ollut osaa tai arpaa harmituksessa). Ison pakun kanssa siellä sukkulointi ja parkkipaikan etsiminen sai melkein hien päälle. Ison pakun kanssa kun ei mennä parkkihalliin. Päädyin parkkeeraamaan sakkopaikalle ja suoriutumaan rivakkaasti noudosta. Selviydyin. Jälkeenpäin olo on varmaan sama kuin Davella aikanaan bussikaistalla.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Diddley Bow kirjoitti: 11.09.2020 18:01 Mistä huomaa että palstan jengi rupee oleen aika vanhaa? No just tästä Postin kritisoimisesta. Eihän heillä ole muuta vaihtoehtoa kuin yrittää saada jalansijaa ihan jostain muualta kuin, no, meistä vanhuksista.
Siis ongelma tuossa on, että tuo viestintä ei sovi kenellekään. Somenatiivi nuoriso pyörittelee silmiään, kun Ritu Postilta yrittää olla swääääg.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Just hiffasin toisenkin pienen harmituksen. Kun nyt on pääsääntöisesti ollut keikkaa Lempäälään ja Hämeenlinnaan, niin änärin seuraaminen on kärsinyt. Ehdin aamun peleistä katsomaan just sen kaksi erää, kun pitää jo olla liikkeellä. Tämän aamun peli meni jatkoille ja ai että harmitti katella tulos kännykästä Lempäälän Nesteen pihalla aamu seiskalta.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

exsu kirjoitti: 11.09.2020 18:10Somenatiivi nuoriso pyörittelee silmiään, kun Ritu Postilta yrittää olla swääääg.
Voi olla että tässä olet varmasti ehkä oikeassa. Mä en niin tunne noita somenatiiveja.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ruvennu ihan pikkasen harmittamaan noi kehä ykkösen kamerat. Jengi pelkää salamavaloa ja ajelee selkeetä alinopeutta. Ja vasemmalla kaistalla ajellaan kameran kohdalla kuuttakymppiä ja heti sen jälkeen jalka lattiaan. Ihme pumppaamista.

Joku päivä hermostun tosissani ja otan töistä mukaan akkurälläkän ja rupeen toteuttamaan itseäni.

Who says you need to buy a guitar?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Diddley Bow kirjoitti: 13.09.2020 12:27 Ruvennu ihan pikkasen harmittamaan noi kehä ykkösen kamerat. Jengi pelkää salamavaloa ja ajelee selkeetä alinopeutta. Ja vasemmalla kaistalla ajellaan kameran kohdalla kuuttakymppiä ja heti sen jälkeen jalka lattiaan. Ihme pumppaamista.

Joku päivä hermostun tosissani ja otan töistä mukaan akkurälläkän ja rupeen toteuttamaan itseäni.
Jaa. Minä ajan ykköstä edes takas joka arkipäivä ja minusta kamerat ovat juuri tehneet ajamisesta siistiä ja liikevirrasta tasaisia. Alinopeuteen ole juuri törmännyt edes pahimpaan ruuhka-aikaan.
Universaali disclaimer.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

So Hard kirjoitti: 13.09.2020 12:31
Diddley Bow kirjoitti: 13.09.2020 12:27 Ruvennu ihan pikkasen harmittamaan noi kehä ykkösen kamerat. Jengi pelkää salamavaloa ja ajelee selkeetä alinopeutta. Ja vasemmalla kaistalla ajellaan kameran kohdalla kuuttakymppiä ja heti sen jälkeen jalka lattiaan. Ihme pumppaamista.

Joku päivä hermostun tosissani ja otan töistä mukaan akkurälläkän ja rupeen toteuttamaan itseäni.
Jaa. Minä ajan ykköstä edes takas joka arkipäivä ja minusta kamerat ovat juuri tehneet ajamisesta siistiä ja liikevirrasta tasaisia. Alinopeuteen ole juuri törmännyt edes pahimpaan ruuhka-aikaan.
No mut sittenhän me ollaan eri mieltä.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En onneksi joudu ajamaan kehä-I:stä joka päivä, mutta munkin havainto on, että koska kameroita on niin tiheässä, ei pumppaamista juuri ole. Kehä III:lla (jolla silläkään en onneksi aja joka päivä) pumppaamista on, koska kamerat harvemmassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ komps. Kehä I toimii nykyään hyvin. Vielä kun saataisiin keskinopeuskamerat isoille väylille, niin liikennekulttuuri siistiytyisi kummasti.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.09.2020 14:31 ^ komps. Kehä I toimii nykyään hyvin. Vielä kun saataisiin keskinopeuskamerat isoille väylille, niin liikennekulttuuri siistiytyisi kummasti.
Mikä on tämä ongelma liikennekulttuurissa jota täytyy niin hirmuisesti kontrolloida? Suomessa mielestäni on keskimäärin ajettu iän kaiken todella siististi. Noin niinkuin keski- ja etelä-eurooppaan verrattuna. Ongelmia mielestäni lähinnä kevyen liikenteen huomioimisessa taajama-alueella.

Mun mielestän kehä I toimi paremmin ennen kameroita. Silloin sai hurruutella menemään vakkarilla, mutta nykyään liikenne soutaa just sen verran että mahdoton pitää vakkaria päällä, ellei onnistu asemoimaan itseään vasemmalle kaistalle tulpaksi jonon keulille. En tykkää, vaan menen yleensä mieluummin kolmosta pitkin. Mä en kylläkään ajele kehällä ruuhka-aikaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Adaptiivinen vakkari on mukava.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.09.2020 15:55 ^Adaptiivinen vakkari on mukava.
Tuohon vielä vaimolta sensitiivinen suihinotto.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 13.09.2020 15:48
sivustahuutaja kirjoitti: 13.09.2020 14:31 ^ komps. Kehä I toimii nykyään hyvin. Vielä kun saataisiin keskinopeuskamerat isoille väylille, niin liikennekulttuuri siistiytyisi kummasti.
Mikä on tämä ongelma liikennekulttuurissa jota täytyy niin hirmuisesti kontrolloida? Suomessa mielestäni on keskimäärin ajettu iän kaiken todella siististi. Noin niinkuin keski- ja etelä-eurooppaan verrattuna. Ongelmia mielestäni lähinnä kevyen liikenteen huomioimisessa taajama-alueella.

Mun mielestän kehä I toimi paremmin ennen kameroita. Silloin sai hurruutella menemään vakkarilla, mutta nykyään liikenne soutaa just sen verran että mahdoton pitää vakkaria päällä, ellei onnistu asemoimaan itseään vasemmalle kaistalle tulpaksi jonon keulille. En tykkää, vaan menen yleensä mieluummin kolmosta pitkin. Mä en kylläkään ajele kehällä ruuhka-aikaan.
Ennen kameroita siellä.oli vitunmoisia kaahareita jotka kiilas aina liittymissä mihin tahansa pikku rakoon. Lisäksi kaistojen nopeusero oli iso, ja aina kun joku siirtyi oikealta vasemmalle kaistalle koko jono jarrutti. Nyt on aika tasaisesti mittarin mukaan 90+ vasemmalla ja 80+ oikealla.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 13.09.2020 16:03
James Potkukelkka kirjoitti: 13.09.2020 15:55 ^Adaptiivinen vakkari on mukava.
Tuohon vielä vaimolta sensitiivinen suihinotto.
Ei mopolla moottoritielle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 13.09.2020 16:04 Ennen kameroita siellä.oli vitunmoisia kaahareita jotka kiilas aina liittymissä mihin tahansa pikku rakoon. Lisäksi kaistojen nopeusero oli iso, ja aina kun joku siirtyi oikealta vasemmalle kaistalle koko jono jarrutti. Nyt on aika tasaisesti mittarin mukaan 90+ vasemmalla ja 80+ oikealla.
En muista tuollaista kiilaamista, mutta varmaan johtuu just siitä etten ole yleensä ruuhka-aikaan kehällä, joten autoille on tilaa.

Mä yritän nykyään ajaa tasaista 85km/h kehällä, että sais hurruutella huoletta kameroista läpi. Sillä vaan jää jalkoihin kameroiden välissä ja meinaa törmätä edellä olevan perään kameran kohdalla. Ennen tasainen 90km/h ja sai ajella rauhassa vasenta kaistaa. Tästä toki huomaa kameroiden pudottaneen mun nopeutta 5 km/h, mutta nostaneet vitutuskäyrää huomattavasti enemmän...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pahvisten pakasterasioiden repäisynauha. Ikinä se ei lähde ehjänä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 19.09.2020 20:18 Pahvisten pakasterasioiden repäisynauha. Ikinä se ei lähde ehjänä.
Koskee myös lääkepakkauksia, niihin tuli vuosi pari sitten uusi pakkaustyyppi, jonka saa auki vain niin että pahvi repsottaa jonnekin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Avomaakurkkujen kausi on ohi.

Normikurkku maistu lähellekkään niin hyvälle leivällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Näppäimistö pätkii. Ärsyttävän usein jää pohtimaan pitkäksi aikaa jotain kirjainta, jota ei sitten koskaan saa näytölle asti. Tartteis varmaan suunnata kauppaan hakemaan uusi näppis.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lähikaupassa ei ole kuin myrkkymarinoituja nahallisia kanantissejä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 22.10.2020 11:35 Näppäimistö pätkii. Ärsyttävän usein jää pohtimaan pitkäksi aikaa jotain kirjainta, jota ei sitten koskaan saa näytölle asti. Tartteis varmaan suunnata kauppaan hakemaan uusi näppis.
Jos pohtii, niin olisiko vika kuitenkin koneen puolella?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hammaslääkärini (jolla käyn uniapneakiskon takia) oli jäänyt eläkkeelle, mutta eivät olleet asemalta mulle muistaneet ilmoittaa. Vuosi sitten oli varattu aika tälle päivälle.

Noh. Hoitivat homman hyvin, kaikki pahoittelivst kovasti (nämä ovat asiakkuuden hallinnassa tärkeitä asioita) ja jopa soittivat eläkkeellä olevalle lääkärille...

Vaihdettiin varaus toiselle lääkärille viikon päähän.

Olin itse rauhallinen ja ymmärtäväinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.11.2020 9:21
Vagabondo kirjoitti: 22.10.2020 11:35 Näppäimistö pätkii. Ärsyttävän usein jää pohtimaan pitkäksi aikaa jotain kirjainta, jota ei sitten koskaan saa näytölle asti. Tartteis varmaan suunnata kauppaan hakemaan uusi näppis.
Jos pohtii, niin olisiko vika kuitenkin koneen puolella?
Voi olla jotain häikkää myös tuossa langattomassa yhteydessä, mutta mulla on pari näppäintä jotka tuntuuu jokaisesta näppiksestä kuluvan, kun käytän niitä koko ajan hiiren tukena työsoftaa käytettäessä. Raivostuttavaa, kun ne pätkii ja zoomauksen sijaan kuva pyörähtää.

Oon harkinnut mekaaniseen langalliseen näppäimistöön vaihtamista. Keväällä jo löysin yhden pelinäppäimistön, jossa oli tosi kiva tuntuma, hiljainen ja näppäimistön herkkyys olisi ollut vapaasti säädettävissä, mutta en raaskinut ostaa vaikka oli alennuksessa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ Eikö työantaja maksa työkalut?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vagabondo kirjoitti: 05.11.2020 9:34Oon harkinnut mekaaniseen langalliseen näppäimistöön vaihtamista.
Ei ole mitään muita vaihtoehtoja.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin