Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

Vanha fillarini on täällä mökillä ja aattelin sillä polkasta lenkille, kun kerrankin näyttäis olevan jonkin aikaa sateetonta. Mies lähtee mukaan, mutta mitäpä pitää tehdä juuri nyt ensin: no alkaa vaihtaa sisäkumeja ja plaa plaa.

Itse mietin, että kun tiedossa on ollut että fillaroimaan mennään heti kun sää sallii, niin miksei niitä saamarin kumeja voinut vaihtaa valmiiksi. Veikkaan, että sade ropisee pilipilipom kun on fillari ajokunnossa. Ja itse asiassa se fillari oli jo ajokunnossa, mutta varmuuden vuoksi just nyt piti alkaa vaihtaa.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

No ei tarvi lähteä polkemaan, meni kumi puhki. Siis ihan uusi kumi. Saatana kun olisi vaan jättänyt ne vanhat, kyllä niillä olis ainakin kerran ajellut kun on niillä ennenkin ajeltu.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Kerttu kirjoitti: 21.08.2021 11:17 No ei tarvi lähteä polkemaan, meni kumi puhki. Siis ihan uusi kumi. Saatana kun olisi vaan jättänyt ne vanhat, kyllä niillä olis ainakin kerran ajellut kun on niillä ennenkin ajeltu.
Anteeksi että ymmärsin tämän väärin.
Kerttu
Kitinä paheena
Viestit: 46
Liittynyt: 31.01.2018 17:17
Paikkakunta: KesäSuomi plus syksykin joskus

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kerttu »

^ Olis kyllä melkeen voinut vaan jäädä mökkiin "polkemaan". Karsea kaatosade saatteli meitä puolet lenkistä. :D
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sellon säädyllisin ruokapaikka Smokers lopettaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 24.08.2021 10:36 Sellon säädyllisin ruokapaikka Smokers lopettaa.
:-(
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mites tuo aiemmin ehdotettu virka-apu poliisista?

Sossu ei ole mikään reiluuspoliisi. Sossu arvioi onko lapsen kasvu ja kehitys vaarassa, ja nyt hän on arvioinut että niin ei ole.

Täydennän vielä. Kannattaa tehdä tietoinen ja aktiivinen valinta sen suhteen, haluatko tavata lapsiasi vai kostaa eksälle, ja sitten panostaa kaikki resurssit valitun tavoitteen edistämiseen. Niitä ei voi nimittäin edistää yhtä aikaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kengät on taas märät ja auton kumi vuotaa. Blues-biisin ainekset.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 25.08.2021 9:54 Mites tuo aiemmin ehdotettu virka-apu poliisista?

Sossu ei ole mikään reiluuspoliisi. Sossu arvioi onko lapsen kasvu ja kehitys vaarassa, ja nyt hän on arvioinut että niin ei ole.

Täydennän vielä. Kannattaa tehdä tietoinen ja aktiivinen valinta sen suhteen, haluatko tavata lapsiasi vai kostaa eksälle, ja sitten panostaa kaikki resurssit valitun tavoitteen edistämiseen. Niitä ei voi nimittäin edistää yhtä aikaa.
No, poliisi on poliisi. Toisen vanhemman tapaamisen estäminen voi olla rikos.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Varmaan samat perusteet, joilla ex toivoo valvottuja tapaamisia ovat myös ne, jotka painavat tässä sos.työntekijällä. Tapaamissopimusta voi olla myös noudattamatta (ilman seuraamuksia), jos siitä aiheutuu lapselle välitöntä vaaraa. Myös valvotut tapaamiset voi saada vain, jos lapsen hyvinvointi on vaarassa silloin, kun vanhempi tapaa lasta ilman valvontaa.

Mun vinkki on edelleen, että kannattaa unohtaa kaikki omaan ylpeyteen kohdistuva loukkaus, ja hyvin määrätietoisesti edistää vain lasten asioita ja lasten oikeutta pitää yhteyttä toiseen vanhempaansa. Kaikki kiukuttelu ja riehuminen kääntyy itseä vastaan. Mä en tiedä, mitä sun ex on ilmoittanut syyksi vaatimuksilleen ja toiminnalleen, mutta muistelen että taustalla on kotihälytyksiä ja turvakotia, joten ei sulla ehkä vahvimmat kortit ole tässä pelissä käytössä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mutta jokuhan häntä uskoo, jos viranomaiset eivät tue tapaamisten mahdollistumista.

Isovanhemman ja lapsen suhdetta ei ole suojeltu lailla, eli siihen viranomaiset eivät voi puuttua jos isovanhempi ei ole huoltaja.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mutta onko siis olemassa tuomioistuimen päätös tästä isovanhemman tapaamisesta? Jos ei, niin viranomaisella ei ole mitään toimivaltaa siihen patistaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Smurffailen lamppua chileille. Petsi jäi turhan vaaleaksi.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Yle on laittanut tekstiteeveensä sivustolle tuplabuukkauksen. Eikä ihan minkä tahansa tuplabuukkauksen. Ikoninen ja oikeaan laitaan jo hyvän aikaa sitten jäädytetty änärisivu 235 on tällä hetkellä pesiskäytössä. Änärikausi alkaa, juu, vasta kuukauden päästä, mutta silti. Joku roti!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.08.2021 18:16
Vagabondo kirjoitti: 16.08.2021 17:12 Läppäri lähti huoltoon. Nyt vaan kännykkä, jolla pääsee nettiin. Niin ankeeta, että taidan pitää nettipaaston.
Miten teet töitä? Vai etkö halua saastuttaa työkonetta?
Ei mulla ole pitkään aikaan ollut kuin työkone. Just nyt ei vaan koronan takia ole töitä, niin korjauksen ja laitteen palautuksen kanssa ei hötkyilty.

Paasto meni kohtuullisesti. Pärjäsin ihan hyvin ilman nettipaltoja, mutta korvasin vapautuneen ajan muulla turhanpäiväisellä puuhalla, joten ei mitään syytä olla palaamatta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 14.09.2021 11:02 Just nyt ei vaan koronan takia ole töitä,
:(

Oletko lomautettuna?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.09.2021 12:46
Vagabondo kirjoitti: 14.09.2021 11:02 Just nyt ei vaan koronan takia ole töitä,
:(

Oletko lomautettuna?
Olen. Paras kesä ikinä :ohyeah:

Kunnon breikki töistä on tehnyt henkisesti tosi hyvää.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Nykyiset kakkulat ovat vahvuuksiltaan ja ominaisuuksiltaan vanhentuneet. Viikko sitten tilasin uudet optikkokäynnin tuloksena. Olen tässä myöhässä, koska raha ja raha. En vaan halunnut käyttää 900 euroa uusiin, koska sen verran parhaat mahdolliset linssit pokineen maksoivat. Mut on tämä varsinkin näin aamuisin melkoista tihrustamista ja silmien väsymistä, ja pitäis yrittää olla tehokas töissäkin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2021 8:41 Nykyiset kakkulat ovat vahvuuksiltaan ja ominaisuuksiltaan vanhentuneet. Viikko sitten tilasin uudet optikkokäynnin tuloksena. Olen tässä myöhässä, koska raha ja raha. En vaan halunnut käyttää 900 euroa uusiin, koska sen verran parhaat mahdolliset linssit pokineen maksoivat. Mut on tämä varsinkin näin aamuisin melkoista tihrustamista ja silmien väsymistä, ja pitäis yrittää olla tehokas töissäkin.
Saattaa olla, että tarvitset erilliset työlasit näyttöpäätteelle. Ne katsotaan työkaluiksi, jotka työnantaja kustantaa. Työterveyshuolto tietää.

Työnantajan maksamat työlasit tulevat kyseeseen, jos arvioidaan, että henkilön omilla yleislaseilla ei saada riittävää työergonomiaa. Henkilöllä täytyy olla ensin omat, itse maksetut lasit, ennen kuin tätä arvioidaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^Tuota selvittelin jo ensi lasieni kanssa, eikä soveltunut mulle. Otin monitehot nyt ensimmäistä kertaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Työlasit eivät tietenkään estä sua käyttämästä monitehoja aina silloin, kun ne tuntuvat paremmilta. En tietenkään voi sua paremmin tietää, miltä lasit tuntuvat, mutta itse hankkisin työnantajan maksamat päätetyöskentelyyn optimoidut työlasit omien monitehojen rinnalle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.09.2021 10:12 ^Työlasit eivät tietenkään estä sua käyttämästä monitehoja aina silloin, kun ne tuntuvat paremmilta. En tietenkään voi sua paremmin tietää, miltä lasit tuntuvat, mutta itse hankkisin työnantajan maksamat päätetyöskentelyyn optimoidut työlasit omien monitehojen rinnalle.
Voin selvittää asiaa taas, koska en tarkalleen enää muista mistä lasien saaminen tarkalleen ottaen kiikasti kohdallani. Kiitos asian tuomisesta esiin!
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 24.09.2021 8:41 Olen tässä myöhässä, koska raha ja raha. En vaan halunnut käyttää 900 euroa uusiin, koska sen verran parhaat mahdolliset linssit pokineen maksoivat. Mut on tämä varsinkin näin aamuisin melkoista tihrustamista ja silmien väsymistä, ja pitäis yrittää olla tehokas töissäkin.
Koska ole v*tun tyhmä hankin nykyiset lasit kalleimmasta paikasta, mutta en esittänyt laskua. Työnantaja puhui aiemmin että maksaisi (noihin tuli siis vain nollavahvuus alas.)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Seuraavat kakkulat on paluu yksitehoihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Monitehot ovat kauheata kuraa.

Meillä tv:n katseluetäisyys on 3 metriä (hitusen liian suuri 75" ruudulle). Olen miettinyt erillisten telkkarilasien hankintaa, koska pitäisi olla yksitehot, mutta optimoitu tuolle matkalle. Monitehot on telkun katsomisessa pyllystä, lukulasit taas eivät toimi enää tuolla matkalla.

Onko kukaan tehnyt sellaista ratkaisua, että lukulasien sijaan käyttäisikin näyttöetäisyydelle optimoituja laseja, joilla sitten voisi myös lukea? Versus siis että käyttäisi lukulaseja näyttöhommissa.
Vastaa Viestiin