Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pyydä lounasmestaa hoitamaan vartijat paikalle? Sanot, että alat käymään muualla syömässä, jos häiriö jatkuu.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maailma on niin pilalla, Old spice dödötikkuja ei saa kaupoista.

Pakko tilata jenkeistä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Ison Omenan Choco Lab on poistunut. Jäljistä päätellen jo jonkun aikaa sitten. Varmaan muutkin entiset asiakkaat jättäneet koronan takia käymättä, eikä kassa riittänyt kituutella koronan läpi.

Sääli, sillä tuolla oli seudun parhaat gelatot. Sitä joutunee jatkossa taas tyytymään Ciao Cafeen gelatoon. Siis jos on pystyssä sitten joskus kun pystyy taas notkumaan jäätelöllä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

McJanne kirjoitti: 05.03.2021 16:50

Voikohan laittaa taka-akselille piikkpyörät ja eteen kitkat...
Esko Riihelä osaisi vastata heti! Harmillista, että on jo kuollut :(
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.03.2021 9:01
McJanne kirjoitti: 05.03.2021 16:50

Voikohan laittaa taka-akselille piikkpyörät ja eteen kitkat...
Esko Riihelä osaisi vastata heti! Harmillista, että on jo kuollut :(
Oletteisin, että kysymys oli vitsi. Kaikkien ajokortin omaavien pitäisi tietää ettei voi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Pakko vähän valittaa. Olen tehnyt älyttömästi töitä kuluneiden vuosien aikana. En ole enää vuosiin ehtinyt tavata kavereita tai puhua puhelimessa muita kuin työasioita. Nytkin vaihdoin työpaikkaa, koska saan n. 1000 euroa/kk enemmän palkkaa uudessa. Olen rakentanut itselleni kultaisen häkin. En kuitenkaan haluaisi laskea elintasoani tai tehdä tylsempiä töitä. Dear Eki, mikä avuksi?
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Fiona kirjoitti: 08.03.2021 19:30 Dear Eki, mikä avuksi?
Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 08.03.2021 19:43
Fiona kirjoitti: 08.03.2021 19:30 Dear Eki, mikä avuksi?
Käärinliinoissa ei ole taskuja.
Touché.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^
Jos työ maistuu ja rahaa tulee, niin tilanne on aika hyvä. Jos haluat keventää, niin vaihtoehtoja riittää:
- Paina duunia, sijoita ylijäämä ja himmaa sitten alkaa maistua puulta
- Vähennä tunteja tai työpäiviä
- Pidä pitempiä lomia
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 08.03.2021 19:30 Pakko vähän valittaa. Olen tehnyt älyttömästi töitä kuluneiden vuosien aikana. En ole enää vuosiin ehtinyt tavata kavereita tai puhua puhelimessa muita kuin työasioita. Nytkin vaihdoin työpaikkaa, koska saan n. 1000 euroa/kk enemmän palkkaa uudessa. Olen rakentanut itselleni kultaisen häkin. En kuitenkaan haluaisi laskea elintasoani tai tehdä tylsempiä töitä. Dear Eki, mikä avuksi?
Elämä on.

Kakkua ei voi syödä ja säästää.

Yritän sanoa, että täydellistä ratkaisua ei ole.

Ps. mustakirjani kertoo, että aika lailla vähän aikaa sitten torjuit head hunterin tarjouksen rahakkaammasta duunista?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.03.2021 8:47
Fiona kirjoitti: 08.03.2021 19:30 Pakko vähän valittaa. Olen tehnyt älyttömästi töitä kuluneiden vuosien aikana. En ole enää vuosiin ehtinyt tavata kavereita tai puhua puhelimessa muita kuin työasioita. Nytkin vaihdoin työpaikkaa, koska saan n. 1000 euroa/kk enemmän palkkaa uudessa. Olen rakentanut itselleni kultaisen häkin. En kuitenkaan haluaisi laskea elintasoani tai tehdä tylsempiä töitä. Dear Eki, mikä avuksi?
Elämä on.

Kakkua ei voi syödä ja säästää.

Yritän sanoa, että täydellistä ratkaisua ei ole.

Ps. mustakirjani kertoo, että aika lailla vähän aikaa sitten torjuit head hunterin tarjouksen rahakkaammasta duunista?
Joo, satun vain työskentelemään alalla jossa työelämä tarjoaa säännöllisesti uusia tuulia. Olen alkanut miettiä jos opiskelisin toiselle alalle. Pitäisi vielä vain saada mies innostumaan tulotason laskusta :D
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi ihmeessä ostan minimaissia sisältäviä pakastesekoituksia?

Inhoan minimaissia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 10.03.2021 14:53 Miksi ihmeessä ostan pakastesekoituksia?
Mä tiedän, että sä odotit jonkun tulevan tekemän tän pointin, niin mä sit tulin. Tiivistin viestisi olennaiseen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuo on helppo: olen laiska.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 15:04
Bluntly kirjoitti: 10.03.2021 14:53 Miksi ihmeessä ostan pakastesekoituksia?
Mä tiedän, että sä odotit jonkun tulevan tekemän tän pointin, niin mä sit tulin. Tiivistin viestisi olennaiseen.
Miksi ei ostaisi pakastesekoituksia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.03.2021 8:44Miksi ei ostaisi pakastesekoituksia?
Luultavasti aivopesty olettamaan niiden olevan jotenkin mauttomampia tai vitamiiniarvoilta huonompia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.03.2021 8:44 Miksi ei ostaisi pakastesekoituksia?
Koska tuoreena vihannekset on niin paljon parempia. Kysyitkö sä ihan vilpittömän tietämättömänä vai oliko tää joku jekku?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 11.03.2021 9:06
James Potkukelkka kirjoitti: 11.03.2021 8:44 Miksi ei ostaisi pakastesekoituksia?
Koska tuoreena vihannekset on niin paljon parempia. Kysyitkö sä ihan vilpittömän tietämättömänä vai oliko tää joku jekku?
Ihan vilpittömästi kysyn. Itse käytän palastevihanneksia jos laitan uunissa jotain.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.03.2021 8:44
urpiainen kirjoitti: 10.03.2021 15:04
Bluntly kirjoitti: 10.03.2021 14:53 Miksi ihmeessä ostan pakastesekoituksia?
Mä tiedän, että sä odotit jonkun tulevan tekemän tän pointin, niin mä sit tulin. Tiivistin viestisi olennaiseen.
Miksi ei ostaisi pakastesekoituksia?
No totta kai se ostaa, ja tosi hyvä että ostaa. Upeaa, että keski-ikäinen yksin asuva mies valmistaa usein itse ruokansa arkisinkin ihan alusta asti ja käyttää kasviksia. Pakastepussit ovat tosi käteviä nimenomaan tässä konstellaatiossa.

Tarkoitin vain sitä, että kitinälle tyypillinen piirre - Homieta varten voisi jopa sanoa, että Kitinän diskurssia karakterisoiva literäärinen topos - on se, että kun joku mainitsee sivulauseellakaan jonkun kulutustottumuksensa, palstan keskiluokkaisimmat tyypit, eli tyypillisesti Vagis, minä ja So Hard, rientävät korostamaan omien kulutustottumustensa korkeampaa sofistikoituneisuutta esimerkiksi väheksymällä valmiiksi käsiteltyjä pakastevihanneksia (tai jauhomakkaroita, kuten Bluntlyn edellisessä kulutusavauksessa).

Tämä on sosiologiassa hyvin kuvattu, aika universaali ilmiö: keskiluokka on tosi huolissaan omista kulutustottumuksistaan ja ennen muuta omasta maustaan ja pyrkii kaikin tavoin apinoimaan yläluokan makua, ja mielellään kertoo näistä asioista kaikille erottuakseen työväenluokasta/alemmasta keskiluokasta ja assosioidakseen itsensä yläluokkaan. Traagista tässä on tietysti se, että keskiluokan apinointi menee ihan ohi maalin: oikea yläluokka vähät välittää tällaisista erottautumisista ja ostaa lauantaimakkaraa ja pakastevihanneksia epäröimättä kun tekee mieli ja kun kätevää on. Yläluokkaa maku- ja kulutusperformansseillaan turhaan tavoitteleva keskiluokka näyttäytyy tässä aika surkeana porukkana, jolle arki on yksi sisyfoksen matka kohti yläluokkaa.

Jos Bluntly olisi pakastevihannesten sijaan kirjoittanut ostavansa tuorevihanneksia, ihan sama korppikotkalauma olisi syöksynyt kimppuun toitottamaan, miten suomalaiset ja hollantilaisista kasvihuoneista tuodut kasvikset ovat ihan mauttomia ja surkeita verrattuna Välimeren auringossa kasvaneisiin herkkuihin.
Viimeksi muokannut urpiainen, 11.03.2021 10:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pakastevihanneksia ostan melkein aina erillisinä pusseina. Pakkasessa on käyttöä odottamassa mm. papuja ja parsakaalia. Ehdottomasti paistan ne pannulla öljyssä kuumalla pannulla, pippuria ja suolaa päälle. Joskus kiireessä käytän pakasesekoituksia, mutta ne sisältävät paljon huonoja vihanneksia, tai sellaisia joista en pidä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä jätän ruokahifistelyt viikonloppuun, arkena menee usein häpeilemättä mikrossa kypsennettyä vihannessekoitusta suoraa pakkasesta.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 11.03.2021 9:46 että kun joku mainitsee sivulauseellakaan jonkun kulutustottumuksensa, palstan keskiluokkaisimmat tyypit, eli tyypillisesti Vagis, minä ja So Hard, rientävät korostamaan omien kulutustottumustensa korkeampaa sofistikoituneisuutta esimerkiksi väheksymällä valmiiksi käsiteltyjä pakastevihanneksia (tai jauhomakkaroita, kuten Bluntlyn edellisessä kulutusavauksessa).
EDIT: oli mulla tarkoitus kirjoittaakin jotain ennen lähettämistä :oops:

Pakastevihannesten kohdalla mulla on kyse siitä, että mä olen todella huono syömään kypsennettyjä vihanneksia. Vallankaan keitettyjä. Mä oikeastaan aloin oppimaan niiden syömistä vasta aikuisena wokkiruokien kautta. Nykyään päässyt siihen vaiheeseen, että pystyy syömään oikein hyvin valmistettuja vihanneksia, jotka parhaimmillaan voi maistua ihan hyvältä. Mutta esim. kypsennetty parsa- tai kukkakaalia on edelleen täysin mahdoton kuvitellakaan syövänsä ihan sama miten kypsennetty.

Toi Exsun arkiruoka. Mä en vaan pysty. Menee samaan katekoriaan maksapohjaisten aterioiden kanssa eli pelkkä haju karkottaa.
Viimeksi muokannut Vagabondo, 11.03.2021 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:on:

Ruokalassa olisi hernekeittopäivä, mutta lounastauolle teams.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ mikin voi välillä sulkea?
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 11.03.2021 11:09 :on:

Ruokalassa olisi hernekeittopäivä, mutta lounastauolle teams.
Muistan ajan reilut 20 vuotta sitten, kun kävelin torstaiaamuisin poliisikoulun pihan poikki ensimmäiselle oppitunnille. Keittäjät olivat aikaisin liikkeellä ja hernekeitto porisi heti aamusta niin, että koko kampus lemusi keitolle. Jouduin kirjaimellisesti pidättämään hengitystä koko piha-alueen, koska tuo lemu oli erityisen kuvottava.

Disclaimerina, tykkään Jalostajan purkkihernekeitosta ihan sellaisenaan, eikä sen haju jostain syystä ole kuvottava.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Vastaa Viestiin