Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MrM kirjoitti:En tajua mikä tässä on niin vaikeaa.
No ainakin tuo "minuuttiaste".

Terv. nimim. Löysinpä tästäkin oleellisen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Taavetti kirjoitti: Vastaohjaus heitti oikealle yliohjaukseen ja meinasin törmätä oikealla kaistalla olevaan autoon. Tässä lienee se oleellisin, eli liikkeesi voimakkuus oli sitä 80-luvulla tarvittua luokkaa, eikä Manaajan vartti. Auto ei yliohjannut vaan sinä.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Vesper kirjoitti:Taavetti kirjoitti: Vastaohjaus heitti oikealle yliohjaukseen ja meinasin törmätä oikealla kaistalla olevaan autoon. Tässä lienee se oleellisin, eli liikkeesi voimakkuus oli sitä 80-luvulla tarvittua luokkaa, eikä Manaajan vartti. Auto ei yliohjannut vaan sinä.
Se on mahdollista. Mutta kun kaide alkaa lähestyä, niin helposti sitä rattia tulee käännettyä vähän enemmän ikään kuin varmuudeksi.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Laskeskelin budjettia eikä taida rahat riittää etelänreissuun.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Bluntly kirjoitti:Laskeskelin budjettia eikä taida rahat riittää etelänreissuun.
Pikavippiä?
Paras päivä ikinä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Ei kuulu meikäläisen toimintamalleihin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

Vesper kirjoitti:Taavetti kirjoitti: Vastaohjaus heitti oikealle yliohjaukseen ja meinasin törmätä oikealla kaistalla olevaan autoon. Tässä lienee se oleellisin, eli liikkeesi voimakkuus oli sitä 80-luvulla tarvittua luokkaa, eikä Manaajan vartti. Auto ei yliohjannut vaan sinä.
Toisaalta kaikissa autoissa ei järjestelmä toimi kuten Strömsössä eikun uudehkoissa Volvoissa. Itse en ainakaan vielä ole kohdannut paremmin toimivaa järjestelmää muissa merkeissä, mitä -07 V50:sessäni oli. Toki en ole ajanut jokaista nykyään markkinoilla olevaa automallia, mutt aaika liudan kuitenkin. Eli jotkut vaativat enemmän ratin kääntämistä ja/tai enemmän sivuluisua ja jne ennen kuin järjestelmä aktivoituu. Esim samassa paikassa missä V50 kääntyi aina renkaiden osoittamaan suuntaan niin vuotta tai kahta tuoreempi CR-V halusi mennä väkisin lumipenkkaan. CR-V:ssä ei riittänyt edes renkaiden kääntäminen ääriasentoon asti, vaan puski suoraan ja kuskin piti jarruttaa autoa kunnes pito löytyi. Nopeus oli tuolloin 20-30 km/h. Eli suht tyypillinen risteyksissä sattuva tilanne. Kummassakin autossa oli uudet mahdollisimman samanlaiset nastarenkaat, eli sekää ei selitä käytöseroa.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Pulkannaru kirjoitti:Toisaalta kaikissa autoissa ei järjestelmä toimi kuten Strömsössä eikun uudehkoissa Volvoissa.
Yleensä oman ajoneuvon ominaisuudet liukkaassa ja liirroissa kannattaa opetella ennen kuin tulee tositilanne vastaan. Oli siinä sitten ESP, YYA tai KRP.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Ihan aikuistein oikesti niitä oman auton ominaisuuksia kannattaa mennä testaamaan jonnekin, joko syrjäkylille tai viralliseen paikkaan. Itsehän olen käynyt kaikenlaiset ajokurssit ja voittekin ihailla suorituksiani tv:n välityksellä. Olen se valkohaalarinen kypäräpää.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Näppiksestä loppuu patterit ja pitäisi etsiä jostain uudet. Millään en jaksaisi. Miksei langattomissa näppiksissä voi olla vaikka akku?
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Laturi?
Itse tietokone joutuisi hukkaan? Koska lataus usb:n kautta.
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Pulkannaru
Kitisijä
Viestit: 4952
Liittynyt: 28.07.2008 22:31
Paikkakunta: Jäässä

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Pulkannaru »

^
Koska silloin se ei olisi langaton!11!
Onhan perinteinen matkapuhelinkin langaton, vaikka lataus tapahtuu langallisesti. :mrgreen:
Sonni, porsas sekä apina.
-
Rauno Räsänen:
Olen perehtynyt melkein kaikkiin asioihin ja ymmärrän niitä, jos vain haluan. Ainoastaan omat tekoni, tunteeni ja naisen logiikka ovat jääneet minulle mysteereiksi.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

No pikkasen harmittaa tää mikä lie virustauti. Perjantaina lykkäs lämpöä ja vieläkään en oo ihan kondiksessa. Pitäis päästä jo sorvaamaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja MrM »

Kreitsu kirjoitti:Näppiksestä loppuu patterit ja pitäisi etsiä jostain uudet. Millään en jaksaisi. Miksei langattomissa näppiksissä voi olla vaikka akku?
http://bit.ly/14SrXeI
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Tässä Win7:ssa tässä organisaatiossa on käytössä joku ihme "Interactive services detection".

Eli jos joku ohjelma haluaa antaa mulla viestin, niin ensin työpöydän alapalkissa alkaa vilkkua kuvake. Sitten klikkaan sitä. Avautuu ikkuna, jossa lukee "A program running on this computer is trying to display a message". Seuraavaksi voin klikata "View the message" tai "Ask me later". Sitten avautuu ikkuna, esim "Adobe shockwave player installed succesfully". Mun pitää sulkea se. Sen jälkeen avautuu taas Interactive services detection, joka ilmoittaa "Program does not need attention anymore" ja mun pitää sulkea se. VMP.

Uskomattoman monta klikkausta yhden helvetin viestin takia.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti:Uskomattoman monta klikkausta yhden helvetin viestin takia.
Mä olen piilottanut omasta koneestani kaikki noi viestit. Meillä päivitykset ajetaan pakotettuna taustalla sitten kun deadline on ummessa. Muutenhan noita saa olla joka helvetin päivä klikkailemassa.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

masa kirjoitti:
NuoriDaavid kirjoitti:Uskomattoman monta klikkausta yhden helvetin viestin takia.
Mä olen piilottanut omasta koneestani kaikki noi viestit. Meillä päivitykset ajetaan pakotettuna taustalla sitten kun deadline on ummessa. Muutenhan noita saa olla joka helvetin päivä klikkailemassa.
Saako noita piilotettua jotenkin jos ei ole hallintaoikeuksia omaan koneeseen?
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
masa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja masa »

NuoriDaavid kirjoitti: Saako noita piilotettua jotenkin jos ei ole hallintaoikeuksia omaan koneeseen?

Klikkaa oikealla siellä kelloalueella ja kato tuleeko "Customize notification Icons" - valikko näkyviin.

Kuva
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Puuttu toi "Customize notification Icons" toiminto.

Toi "Interactive services detection" on kyllä uskomattoman typerä toiminto.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

^Taidan antaa olla nykyasetuksilla, kun toi vissiin poistais sitten kaikki ilmoitukset. Mutta kiitoksia neuvosta.
Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
NuoriDaavid
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 14469
Liittynyt: 12.05.2011 8:48

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja NuoriDaavid »

Kertojalla on vähitellen kertyneitä muistikuvia ja muita "todisteita" siitä, että hän on aiemmin ollut merkittävä ajattelija.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Iso finni lapaluun alareunan kohdalla syvällä. Painaa ja särkee ikävästi tuolilla istuessa enkä tietenkään ylety siihen, leipäveitselläkään en onnistunut pamauttamaan.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Arschbuchin tarkoitus on tuoda rahaa omistajilleen yksinkertaisten ihmisten typeryydellä ratsastaen (nerokas idea, vittu kun itsellä ei koskaan sytytä). Jos sinne käy, saa kaiken toivon heittää.
Paras päivä ikinä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14925
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllähän käsistäkin tärpätillä puhtaamman saa kuin saippualla, mutta silti tärpättiä ei ole tapana lisätä saippuaan. Pesuaineiden idea kait olisi kuitenkin olla turvallisia, mahdollisimman mietoja käyttätarkoitukseen nähden ja säilyttää vaatteiden värit.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin