Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Fillarista puhkesi kumi eilen. Harmittaa kyllä ehkä vähän enemmän kuin pienesti, mutta menköön nyt tänne silti.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja elco »

exPertti kirjoitti:Se oli hienoa amöriikoissa, kun ihmiset olivat kohteliaampia. Ilmeisesti hieman liberaalimmat aselait tekevät ihmisistä kohteliaampia eikä kukaan tullut öykkäröimään tai kiilailemaan koko reissulla.
Nyt vittu taas! Missä sä nyt olitkaan, pari viikkoa jossain pohjoiskaliforniassa? Eiköhän se liikenteen hetkellinen sujuvuus johdu ihan jostain muusta kuin aseistaitumisasteesta, mikä btw on kaliforniassa pienempi kuin Suomessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exPertti kirjoitti:Tästä maailmasta tulisi parempi paikka jos ihmiset osaisivat lukea toistensa juttuja eivätkä sitä mitä kuvittelevat toistensa sanovan.
Mä mielelläni kuvittelisin useinkin sun sanovan jotain muuta kuin sanot, mutta kyllä tämä sun kaksoiskontribuutio pyssynpiipusta kasvavista käytöstavoista ja onnenoksennuksesta kyllä vei mielikuvitukselta taas sen benefit of doubtin jonka antaisi netissä aina sille että "trollaakohan tuo."
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16640
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

huima kirjoitti:^wut?

Aikamoinen yleistys amerikkalaisesta liikenne- ja tapakulttuurista, sekä sen syistä.
Iski huono omatunto; pelkään, että olen pieneltä osin Pertin harhaopin taustalla. Enkä osaa puolustuksekseni kuin sanoa jytkyhengessä jotta vitsi, vitsi: minun tapauksessani tarkoituksena oli pikemminkin avata tätä aseiden yleisyyden luomaa väkivallan ja pelon ilmapiirin vaikutusta arkipäivään, eikä suinkaan esittää, että vapaa aseenkanto olisi jotenkin siunauksellista tapakulttuurille.

Mutta havinto on kyllä minusta pätevä: suurkaupungeissa nyt ajetaan kuten suurkaupungeissa ajetaan (vaikka eivät amerikkalaiset kaupungit toki mitään istanbuleja ole, jossa koin kolme kolaria taksimatkalla hotellilta lentokentälle), mutta amerikkalaiseen pikkukaupunkielämään ja keskiluokkaiseen lähiöromantiikkaan kuulu tietty, suomalaisittain aika tavaton kohteliaisuus ja muiden huomioiminen, mikä näkyy myös joviaalin huomaavaisena liikennekulttuurina. (Toki, kuten olen aiemminkin huomioinut, ihan vallitseva tekniikkakin suosii huomaavaisuutta.)
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

exPertti kirjoitti:En haluaisi nähdä enää edes lööppejä aiheista "Sanna Kiiski, lapsen syöpä, blogi".
Kappas, mä olin tältä onnistunut välttymään tähän asti, mutta pitipä ihan googletella ja näinhän on marjat tosiaan. Julkisuuteen on tultu ja ihan blogi aloitettu sitä varten, että voi hankkia julkisääliä. Pitäsköhän ehdottaa samaa eräälle kaverilleni, jonka lapsella on syöpä. Että pistäs blogi pydeen ja läväytä kunnon kuvat kehiin myös. Lapsi varmaan tykkää sitten aikuisena niitä katsella, ellei kuole ennen sitä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Keitto oli saatanan pahaa, mutta oli pakko silti syödä se koska nälkä. Nyt on niin paha maku suussa, että täytyy purskuttaa suuvedellä jälkimaku pois. :laatta:
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

1. Ole kiireinen töissä, jäljessä aikataulusta.
2. Tunnet taskussa, että kaksi whatsupp viestiä tulee peräkkäin. Et voi katsoa, koska potilaan kanssa kiire.
3. Heti perään soitto. Ole huolissasi, että joku hätänä. Et ehdi soittaa.
4. Viimein ehdit katsoa. Vaimo yrittänyt ottaa yhteyttä kolme kertaa.
5. Soita kiireessä kotiin.
6. Hätänä se, että netti ei toimi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mun äiti tekee tota. Puhelimess 3 puhelua ja teksari "soita heti kun pystyt!" Asiana on, että valion uusi maustettu rahka on hyvää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mulla on ropleema Yliopiston kirjaston kirjojen kanssa. Yksi on oikeasti kadoksissa, toinen on kuuastronautti Michael Collinsin elämäkerta joka näin meidän kesken sanottuna on hyllyssä, ja ajattelin näin kiertoteitä ostaa sen. Ja runsaammat TKK:n kirjat saavat unohtaa, Sotatieteen kirjaston kirjat onneksi jo unohtivat :-)

Kumminkin HY:n kirjaston korvausmenettelyt ovat hämäriä, ex-kirjastonjohtaja-äiteenikin ihmettelee.

Ei voi maksaa suoraan rahalla, pitää lähettää korvaavat kirjat. Joista tiedon saaminen mitä olisivat kesti kuukausia ja kuukausia. Ekan jo lähetin, tokaakin vaatii kirjastomisu itse, vaikka varmaan näki, että linkissään heti alkuun lukee "Kirja ei ole vielä ilmestynyt" Meilasin kirjastomisulle tuosta, ei vastausta.

Joten ilmeisesti joudun taas rosikseen, nyt vain 34 euron takia, tai venäläinen perintätoimisto tulee hakkaamaan minut? :roll:

Siis kun Helka-kortilla on Kuopion verran käyttäjiä, niin enhän minä voi olla ainoa, joka hukkaa tai pöllii kirjoja?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ainakin Espoon kirjasto siirtää saatavat perintätoimistolle ja se menee sitten ulosottoon jos ei maksa. Jonkun lasten kirjan olen maksanut perintätoimiston kautta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei sitä rosikseen koskaan joudu jos maksaa mitä pyydetään. Ihan laskulla.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti:Ei sitä rosikseen koskaan joudu jos maksaa mitä pyydetään. Ihan laskulla.
No kun ne ei lähetä laskua, vaikka olen monta kuukautta anellut! Ihme venkoilua, varmaan tietokoneiden armoilla.

Tietenkin minäkin olen epärehellinen, mikä johtuu että olen kirjastonhoitajan poika. Ja ne ennen suhtautuivat melko liberaalisti ennen ATK:ta. Esimerkiksi meillä arvokkaimmat esineet saattavat olla ne tosivanhat kirjat, jotka äitíni opiskeluaikonaan pisti liiveihinsä, kun oli Tuomiokapiteeliin arkistoa luetteloimaan laitetettu. :D

Edit: ja miksi mulla on paljon kirjoja? Ihan sairaan paljon. No kirjastosta poistettuja tietysti.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

No vittu.
Koetin äsken katsoa Hotmail-sähköpostiani, josko kirjastotäti olisi vastannut.
No siellä oli taas uudestaan tietoturvasyistä tai mikälie vaatimus turvakoodista.
Viimeksi mun piti perustaa uusi sähköposti Yahoohon, ja sain koodin 8839. Ei kelpaa nyt, pitäisi olla VIISInumeroinen koodi!! Joten sama ruljanssi taas kerran, koodin pyyntö Yahoon kautta. Toki Hotmail sanoo, että turvakoodin saisi tekstarinakin, mutta kuinka ollakaan, kuten viimeksikin, "palvelu on tilapäisesti pois käytöstä". Minä alan olla liian vanha tähän paskaan.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12351
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Fillari rikki taas tänään. :evil:

Voisihan sitä kävelläkin minne kävelee. Eli:

etelä-haaga - pirkkola
etelä - haaga - maunula
etelä-haaga - töölö
etelä-haaga - munkkiniemi
etelä-haaga - keskusta

Noi matkat olis kai jotain 2-6 kilometriä. Välillä vois huilata jossain bussipysäkillä tms. :roll: *hoh*
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Elisa ja Saunalahti veivaavat liittymiäni jatkuvasti keskenään, vaikka samaa firmaa. Viimeksi siirsin Elisalta Saunalahteen. Nyt Elisa soitti ja tarjosi siirtoa heille. Sanoin, että en halua tehdä mitään muutoksia, ellei pakko. Puhelinmyyjä yritti selittää edullisuudesta. Jouduin toistamaan kaksi kertaa, että en halua tehdä mitään muutoksia. Olisin toki sulkenut puhelimen jo aiemmin, mutta halusin saada selville, onko yritykseni liittymä pakko siirtää Elisalle. Ei ollut. Se riitti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Kiukkutipu
Kitisijä
Viestit: 1268
Liittynyt: 17.12.2011 22:09

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kiukkutipu »

En ehdi käydä hankkimassa uusia kenkiä ennen huomista reissua. Kaapeissa ei tietenkään ole yksiäkään tarkoitukseen sopivia ennestään :cry:
Oh, let me file that crap between "I dont give a fuck" and "Blow me"
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Yleensähän tarkoitus kuin tarkoitus on tekosyy ostaa uudet kengät/mekko/kodinelektroniikkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Sain ylläolevista harmituksista Hotmailin toimimaan, mutta vaikuttaa, että se toimii viiveellä saapuvan postin päiväysten mukaan. Kirjastotätikin peräti soitti, pahoitteli että oli vaatinut korvikkeena vielä ilmestymätöntä kirjaa, sanoi uuden ja sen sitten lähetytin heille. Kuulemma rahallakin olisi sittenkin saanut maksaa, mutta se on 80 E per nide. Minä että vaikka niinkin, kunhan ei olisi ollut tämmöistä kuukausien hankalaa systeemiä.

Uutena harmituksena, että olen mahdollisesti onnistunut kadottamaan autonavaimeni!!! Ja vara-avain on tietenkin Varkaudessa. Kävi niin, että pari päivää vaihteen vuoksi ajoin täällä nyt olevien vanhempieni käsikeppisellä, ja sen jälkeen en enää löytänytkään Pikkumustan avainta. Täällä se kumminkin varmaan on, jossakin karhutölkkien peittämänä, epätodennäköistä että olisin mihinkään tiputtanut. Tosin mahdollista, ei meinaa löytyä. Toisaalta aiemmin olen uusinut korttejakin, jotka kumminkin heti uuden tilauksen jälkeen löysin.

Joten sopisi paremminkin kysymyspalstalle:
Millä menetelmällä ja mistä voi tilata uudet autonavaimet ovenavaushärpäkkeineen? Pitääkö olla valtuutettu merkkihuolto vai mikä vaan huoltis? Tositteena on toki rekkari hanskalokerossa, koska auton ovet eivät onneksi ole lukossa. Mutta siis vituttaa tumpeloa, vittu.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Gat kirjoitti:Millä menetelmällä ja mistä voi tilata uudet autonavaimet ovenavaushärpäkkeineen? Pitääkö olla valtuutettu merkkihuolto vai mikä vaan huoltis? Tositteena on toki rekkari hanskalokerossa, koska auton ovet eivät onneksi ole lukossa. Mutta siis vituttaa tumpeloa, vittu.
Monet suutarit mainostavat, että heiltä saa autonavaimia esimerkiksi ajonestopainikeominaisuuksin. Mutta jos alkuperäisiä ei ole, uskoisin, että uudet saa vain maahantuojalta kovaan rahaan tietysti.
Paras päivä ikinä.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9402
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Kottarainen kirjoitti:En löydä ignore-namiskaa.
Katso ko. henkilön profiilia ja valitse avatarin alapuolelta "lisää vihamieheksi".
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14935
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Saludin lounas espressoineen oli muuten mainio, paitsi pääruoka himpun verran mauton.

SALUDIN RUNSAS SALAATTIPÖYTÄ
HÄRKÄ FAJITAS, GUACAMOLEA JA VUOLUKERMAA (VL)
TUOREITA HEDELMIÄ JA ESPANJALAISIA JUUSTOJA
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tottakai on. Kaikilla jotka kuuluvat nussivaan maailmaan on ainakin yksi vakaa viham.. vihakookaburra. Paitsi jos sille antaa pillua.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard: Älä kirjoita minulle äläkä minusta, ennen kuin lähetät sen Jack Daniels-pullon.

Nyt "pikku" harmituksena se autonavainkeisi.

Pitkään etsittyäni soitin Kitinän ohjeen mukaan maahantuojalle. Ne ohjasivat espoolaiselle jälleenmyyjälle. Sports Car Center. Lupasivat selvittää ja soittaa takaisin, unohtivat, joten eilen soitin uudestaan perään.

Ilmeni, että kaksi avainta ovenavaushärpäkkeineen maksaa 640 euroa. Kuulemma täytyy ostaa kaksi avainta, muuten ei voi ohjelmoida toimivaksi. Toimitusaika on kaksi viikkoa. Minkä lisäksi asentajan täytyy tulla ohjelmoimaan, mikä maksaa 80 euroa. Kysyessäni paljonko lisäksi maksaa äijän ajaa teiltä asti ohjelmoimaan Orimattilan pihassa seisovaa autoa, niin kuulemma he eivät voi miehiä näin kauas lähettää.

Selitin, että Lahdessa oli Land Rover valtuutettu mesta, tuo kertoi että se on lopettanut. Kysyi että entäs Hollolan Laatuvaunu. Minä että tiedän, että sehän on luottohuoltamoni, sinne soitin ekana ja puhelinvastaajansa sanoo että ovat heinäkuun loppuun asti lomalla. Kysyin myös, onko Laatuvaunulla valtuuksia tähän, koska eivät ole minkään merkin valtuutettu myyjä. Kuulemma on.

Ei mahda mittään. En vielä tilannut avaimiakaan sieltä Espoosta. Pitää siis odotella heinäkuun loppuun, sitten soitella Hollolan Laatuvaunuun. Sillä välillä onneksi on täällä jo 50-luvulta kesiä viettäneiden vanhempieni Mitsubishi.

Vähän vitutti, että jos olisin soittanut Laatuvaunuun heti enkä etsinyt avainta, Hollolan pojat eivät ehkä olisi vielä olleet lomilla. Mutta toisaalta kun avaimille on kahden viikon toimitusaika, silloin ohjelmointiaikaan joka tapauksessa olisivat jo olleet.

Nyt varmaan kaikenosaavilla Kitinäläisillä on neuvoja tähänkin? Jaa ei tämmöseen kirottuun arkielämään.
Avatar
Dynamo
Kitinän uhri
Viestit: 918
Liittynyt: 23.06.2013 0:05
Paikkakunta: Haarukka

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Dynamo »

^
Tee täyssiivous kotonasi ja löydä avaimet(kin!) ?
Tanssilattioiden Timanttipora.
Nussittuna nukut paremmin.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5043
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Joka saatanan yö näen taas painajaisia. Periaatteessa ne eivät haittaa, koska jollain pervertillä tavalla saan kiksejä niistä. Mutta aiheet alkavat tympiä, kun nyt on taas sitä samaa "teemaa" taas, jota en jaksaisi koko ajan.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Vastaa Viestiin