Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^Juu, tuo vastaukseni oli aika urpoloilua. Ei esim. syöpä ole mikään yksittäinen sairaus vaan ihan eri juttu riippuen mistä on kyse.

Oikeastaan tarkoitus oli kirjoittaa, että mitään tutkimuksia tuskin enempää tehdään, jos verikokeet ovat ok, eikä ole esim. laihtunut selittämättömästi (oma kokemus.) Ärtynyt suoli ei ole pelkästään potilaiden muotisairaus.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

nokkaelain kirjoitti: 10.10.2019 21:03 Onko ihminen, joka heittää toistuvasta huomautuksesta huolimatta käsipaperit wc-pönttöön, urpå?
Sainkin tähän jo vastauksen. Mutta olen aika voimaton asian edessä. Yksi työkaveri tuli lomalta ja huomasi käsipaperit pöntössä. Hän kysyi kuka niitä laittaa sinne, ja "syyllinen" sanoi heti etten se ollut ainakaan minä. Keski-ikäinen työkaveri siis on paitsi urpå, myös valkoisten valheiden käyttäjä. No, kolme kertaa olen vasta tuon kuullut.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

nano nano skannaajat eivät ymmärrä suomenkielisiä
laskuja. Vuokra oli koodattu alv:ksi ja lasku jumittunut.
Täytynee jatkossa laittaa laskut englanniksi.

Tietysti voisi lähettää sähköisiä laskuja, mutta urpiaisen hengessä alan laulaa oolannin sotaa, jos moista ehdotellaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

^^Joku työkaveri ilmeisesti teki pienen källin ja piilotti kahvikupit. Kyllästyi siihen että yksi henkilö pinoaa niitä lavuaarin täyteen päivässä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Aavistuksen harmittaa kun liiga ja potkupallo menevät perjantaina päällekkäin.

Toki Tappara vie voiton.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tule IT-alalle, pääset kokemaan jänniä ongelmia.

Lähinnä käännät tekstejä eri kielille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2796
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Bluntly kirjoitti: 31.01.2020 11:53 Tule IT-alalle, pääset kokemaan jänniä ongelmia.

Lähinnä käännät tekstejä eri kielille.
Itsestäni tuntuu että olen koulutettu Excel-apina. Tekemäni skripit tuottavat massiivisen määrän dataa. Pitäisi yrittää automasioida jotain, mutta kun halutaan vertailla omenoita ja pomeloita.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Finnair ei ole onnistunut säätämään verkkosivuilleen nappuloita, josta saisi itsenäisesti muutettua/ peruttua lentonsa, mutta ei myöskään järjestämään aspaa niin, että sinne pääsisi läpi, tai voisi jättää edes pyynnön järkevästi jonoon jonottamatta itse. Oma tilanne ei ole kiireellinen, mutta onhan tässä nyt ollut jo useampi kuukausi aikaa kehittää systeemejä, ja jos henkilökuntaakin on irrallaan muiden peruutusten vuoksi niin luulisi että joku niistä osaa vastata kyssäreihinkin pienellä perehdytyksellä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Yleisesti ottan finskin nettisivut tuntuvat sellaisilta, että ne koodannut joku intialainen googletranslatella käännettyjen speksien avulla. Niinkuin varmaan onkin. Vähintään joka 3. kerta tulee joku tietokantahutierror.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ilmatieteenlaitoksen nettisivut ovat eri näköiset kuin aiemmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14934
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.06.2020 12:18 Ilmatieteenlaitoksen nettisivut ovat eri näköiset kuin aiemmin.
Joo. Haunhetkisen lämpötilan luku on tipahtanut alas ja ainakin mobiililiukukytkimen käytön vaativaksi. Paska homma.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Paska nuo IL:n uudet sivut. Ei 24h- tai 10d-ennustetta.


Nyt ketuttaa ihmetellä Gitistä mihin branchiin milloinkin kodarit tunkee muutoksensa. Ja mihin ne olisi pitänyt tunkata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 08.06.2020 14:24 Paska nuo IL:n uudet sivut. Ei 24h- tai 10d-ennustetta.


Puhutko Ilmatieteenlaitoksesta vai Iltalehdestä? Vaikka olenkin edelleen järkyttynyt Ilmatieteenlaitoksen muutoksesta, on siellä kuitenkin nuo mainitsemasi

https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/Espoo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Joo, 24h meni ohi silmien. 10 päivän graaffia ei kuitenkaan ole.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mulla näküü 15 vrk graafi.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23462
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bhven kirjoitti: 08.06.2020 17:42 Mulla näküü 15 vrk graafi.
Kuinka monta päivää näet 15 päivän graaffissa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4286
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Ti 9.6. - Ma 22.6.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Meidän yhden tiiviin yhteistyökumppanin työntekijä piikittelee mua jatkuvasti, tiuskii ja toteaa kaiken mun tekemän epäonnistuneeksi tarjoamatta yhtään ratkaisuvaihtoehtoa. Hän on sellainen joka aina tietää ennalta että kaikki tulee epäonnistumaan, vaikka ei ole sanallakaan suunnitteluvaiheessa avannut visiotaan. Ärsyttää tämä etätyö, kun haluaisin ottaa asian puheeksi ja kysyä, että mikä mättää, mutta näin etänä ei ole luontevia paikkoja. Jos lähtee sähköpostilla/ puhelimella purkamaan, niin mittasuhteet levähtää käsiin.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Onko kyseessä teidän asiakas vai oletteko te hänen asiakkaansa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:on:

Kts. viikkoketju
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Teknisesti me ollaan hänen asiakkaita, mutta firmojen omistajat ja rahoituspohjakin vähän sama, joten se on häilyvää.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^joka tapauksessa tuo on hyvä asia ajatellen asian selvittämistä. Jos hän olisi teidän asiakkaanne olisi imho vaikeampaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14902
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

exsu kirjoitti: 18.06.2020 9:15 Meidän yhden tiiviin yhteistyökumppanin työntekijä piikittelee mua jatkuvasti, tiuskii ja toteaa kaiken mun tekemän epäonnistuneeksi tarjoamatta yhtään ratkaisuvaihtoehtoa. Hän on sellainen joka aina tietää ennalta että kaikki tulee epäonnistumaan, vaikka ei ole sanallakaan suunnitteluvaiheessa avannut visiotaan. Ärsyttää tämä etätyö, kun haluaisin ottaa asian puheeksi ja kysyä, että mikä mättää, mutta näin etänä ei ole luontevia paikkoja. Jos lähtee sähköpostilla/ puhelimella purkamaan, niin mittasuhteet levähtää käsiin.
Ota parit nauhoitteet tyypin käytöksestä, tee montage ja postaa esimiehelle että tämmöisiä epäkohteliaita negatiivisia hiekkapillujako te siellä haluatte pitää töissä.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Nuo on suurin osa koko firmalle näkyvillä slack- kanavilla, eli todistusaineistoa ei tarvitse kerätä. Firman politiikka on se, että ensin yritetään selvittää itse ja vasta sitten viedään eteenpäin jos ei onnistu, ja en ole vielä yrittänyt siis itse em. syistä. Sama tyyppi huusi mm. firman omistajalle kehityspäivillä, joten käytös lienee tiedossa. Meillä kaikilla on aika vahva visio, että johtuu epävarmuudesta ja saattaa tasottua, kun saa tukea. 7kk odoteltu sitä ihmettä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25564
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oon ennenkin kirjoittanut tästä (muistaakseni exsun exällä oli sama ongelma). Eli ilmastoidut julkiset tilat, jotka pitävät ulko-ovensa auki kesähelteellä. Taas huomautin asiasta. "Mutta kun se on niin ihanaa" oli vastaus.

Selvennyksenä, että mua ei tässä rasita lisääntynyt energiankulutus, vaan tyhmyys. Toki, jos eo. järjestely on tarkoin harkittu ymmärtäen sen vaikutukset, olkoon sitten. Veikkaan vaan, että suuri osa ei tajua.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin