Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.08.2019 11:18 Aamun ukkonen taisi rikkoa kodin ADSL-boxin. En ole nyt kotona, mutta poika kotona ja sanoi että ei toimi. Uudelleenkäynnistys ei auttanut. Soitin Elisalle, sanoivat, että samalla alueella muita on online, eli ilmeisesti vika ei heidän päässän.

Mulla on verkkovirtapiikkejä vastaan laitteet suojattu, mutta ehkä (en muista nyt) puhelinjohdossa ei ollut suojaa. JOs on, hyvällä tuurilla suojan sulake kärähtänyt. Jos ei puhelinlinjan suojaa ole, täytyy ostaa sellainen vastaisen varalle.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... zrfDMKn337
Olihan mulla siinä puhelinlinjassakin ylijännitesuoja. Ehdin kuitenkin ostaa jo uuden ADSL-boksin, ennekuin hokasin, että se olikin se puhelinlinjan ylijännitesuoja, jossa vika. :dumb:

Noh. Oli Elisalla käynnistä se etu, että tuli samalla päivitettyä nopeus 50 Megaan (aiemmin 30), lisähinta vain 6 juuroa kuussa. Samaan pakettiin Elisa-viihde (sai sitten CNN:n ja BBC:n, ne ainoat jotka kiinnostavat) samaan hintaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Mun ylijännitesuojassa on elinikäinen takuu, olisiko tuossakin? Saisit ainakin uuden tilalle, en tiedä korvaavatko vekottimen hajoamisesta syntyneitä välillisiä kuluja (joita tässä keississä ei syntynyt).
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hans Jörgen kirjoitti: 15.08.2019 8:54 Mun ylijännitesuojassa on elinikäinen takuu, olisiko tuossakin? Saisit ainakin uuden tilalle, en tiedä korvaavatko vekottimen hajoamisesta syntyneitä välillisiä kuluja (joita tässä keississä ei syntynyt).
Juu, kyllä tuossa voisi olla, jos jaksaisi ryhtyä penkomaan. Ajattelin kuitenkin ostaa uuden paremman mallin, jossa enemmän Jouleja. Alunperin en ajatellut, että vika olisi ylijännitesuojassa, koska eilisen lukemani perusteella niiden ei pääsääntöisesti pitäisi hajota noin, että signaali ei kulje, vaan niin, että eivät enää suojaa.

Edit: näköjään mun ensimmäinen ajatus (viitaten ekaan postaukseen) eilen oli, että ehkä vika ylijännitesuojassa, mutta kun sitten opiskelin, miten ne toimivat, päädyin siihen, että ei ole ja ostin suoraan uuden boksin :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

En saa ladattua kuvia koneelle kamerastani. Lataus alkoi reistailla jo edellisellä reissulla, kun kone ilmoitti ettei minulla muka ole oikeutta kuviin ja latasi sitten vain osan kuvista. Annoin asian olla ja unohdin koko jutun. Kotona sain kuvat ladattua tuolloin normaalisti omalle koneelleni.

No nyt olen taas kannettavan kanssa liikkeellä ja tämä paska ei löydä edes kameraani ja kun laitan kameran usb-piuhalla kannettavaan kiinni, se (kamera) menee jumiin eli ei tee mitään ennen kuin irrotan sen piuhasta. Kameraan siis tulee kyllä virta, mutta ei mitään muuta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Sain tänään viimein tarpeeksi vanhasta pätkivästä hiirestä ja näppäimistöstä. Kävin kaupasta hakemassa uudet. Miksiköhän tätäkin piti näin pitkälle vetkuttaa ja tapella paskojen vehkeiden kanssa.

Pahempi murhe on, että tietokone on alkanut lepotilaan päästessään hukkaamaan mun 4K näytön ja joutuu jatkuvasti buuttaamaan konetta uusiksi. Uudelleen käynnistämistä suurempi riesa on, että se sammuttaa kaikki ohjelmat. Mulla on aina 5-10 ohjelmaa auki ja osassa useampi tiedostoja samanaikaisesti ja ne joutuu aina kaivamaan uudestaan esiin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

McJanne kirjoitti: 21.08.2019 17:47
Joissakin kamera-läppäri-yhdistelmissä valitsin pitää olla automaatilla, sulkimen kiinni tms ja joutuu vielä painamaan virtanappia jotta läpykkä löytää kameran.
Kyllä tällä samalla läppäri-kamera-yhdistelmällä on ennenkin saatu kuvat ulos. Nyt on vaan alkanut reistailla yhtäkkiä eikä mikään virrankatkaisu tai muu temppuilu auta, kun tää kone ei vaan löydä sitä kameraa. Hermohan tässä on jo mennyt!
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Kreitsu kirjoitti: 21.08.2019 19:09
McJanne kirjoitti: 21.08.2019 17:47
Joissakin kamera-läppäri-yhdistelmissä valitsin pitää olla automaatilla, sulkimen kiinni tms ja joutuu vielä painamaan virtanappia jotta läpykkä löytää kameran.
Kyllä tällä samalla läppäri-kamera-yhdistelmällä on ennenkin saatu kuvat ulos. Nyt on vaan alkanut reistailla yhtäkkiä eikä mikään virrankatkaisu tai muu temppuilu auta, kun tää kone ei vaan löydä sitä kameraa. Hermohan tässä on jo mennyt!
USB-piuhat ovat halpoja. Minullakin on nimenomaan pistokkeet moni kulunut, ettei info siirry. . Tosin jos virta vielä kulkee,ehkä ei ole siitä. Uusi piuha ehkä kuitenkin. Tosin naaraspuolikin laitteissa voi olla mönjästä tukossa. Joten kaivella sitä vaikka neulalla.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Harmittaa, kun en oo jaksanut perehtyä mihinkään osakehommeleihin tarkemmin ja nyt olis vähän niinq intoa hankkia lisää. Nyt pitäs jotenkin kaivaa motivaatiota opetella asiasta edes jotkut perushommelit, mutta kun mua ei oikeestaan yhtään kiinnosta, mut olis pakko vähän kait kiinnostaa. Äsh.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ osta pienikuluisia indeksirahastoja. Morningstar auttaa. Parilla indeksirahastolla kattaa koko maailman. Huomioi ajallinen hajautus.

Siinä se. Harrastuksen vuoksi voi toki ottaa jotain näkemystä, mutta juuri kukaan ei pysty päihittämään indeksiä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Onnistuin kaatamaan olutta matolle. Eipä muuten, mutta oli mustikkaolutta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bloom gin + Aqua Monaco Tonic = kammottavaa! Sipaisin kerran ja loput kaadoin viemäriin. Vieläkin harmittaa maku.

Piti ostaa fever treeta, että pääsee illalla takaisin perusjuttujen ääreen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Googlen algoritmi ilmeisesti hyvin voimakkaasti arvostaa saitin ikää. Eilen vähän googlettelin (pun not intended) asiasta ja ilmeisesti ekalle sivulle on hyvin vaikea päästä alle vuoden ikäisellä saitilla.

Googlen page rank -algoritmissahan on googlen oman ilmoituksen mukaan n 200 muuttujaa ja vain google tietää, mitä ne ovat ja miten ne toimivat, mutta SEO:ta työkseen tekevät ovat tuollaiseen päätyneet.

Toki eo. on aivan järkevää. Jos sulla on kaksi muuten samanlaista saittia ja toinen on kaksi vuotta vanha ja toinen 4 kuukautta, on todennäköisempää, että googlettaja hyötyy enemmän vanhemmalla saitilla vierailusta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2019 8:47 Googlen algoritmi ilmeisesti hyvin voimakkaasti arvostaa saitin ikää. Eilen vähän googlettelin (pun not intended) asiasta ja ilmeisesti ekalle sivulle on hyvin vaikea päästä alle vuoden ikäisellä saitilla.

Googlen page rank -algoritmissahan on googlen oman ilmoituksen mukaan n 200 muuttujaa ja vain google tietää, mitä ne ovat ja miten ne toimivat, mutta SEO:ta työkseen tekevät ovat tuollaiseen päätyneet.

Toki eo. on aivan järkevää. Jos sulla on kaksi muuten samanlaista saittia ja toinen on kaksi vuotta vanha ja toinen 4 kuukautta, on todennäköisempää, että googlettaja hyötyy enemmän vanhemmalla saitilla vierailusta.
Yllättävän paljon tulee Kitinäänkin uusia rekisteröityneitä jotka kirjoittavat yhden viestin linkin kanssa tai allekirjoituksessa joku linkki, mainostaen jotain diipadaapaa - kohtalona vain välitön poistaminen viesteineen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 27.08.2019 8:58
James Potkukelkka kirjoitti: 27.08.2019 8:47 Googlen algoritmi ilmeisesti hyvin voimakkaasti arvostaa saitin ikää. Eilen vähän googlettelin (pun not intended) asiasta ja ilmeisesti ekalle sivulle on hyvin vaikea päästä alle vuoden ikäisellä saitilla.

Googlen page rank -algoritmissahan on googlen oman ilmoituksen mukaan n 200 muuttujaa ja vain google tietää, mitä ne ovat ja miten ne toimivat, mutta SEO:ta työkseen tekevät ovat tuollaiseen päätyneet.

Toki eo. on aivan järkevää. Jos sulla on kaksi muuten samanlaista saittia ja toinen on kaksi vuotta vanha ja toinen 4 kuukautta, on todennäköisempää, että googlettaja hyötyy enemmän vanhemmalla saitilla vierailusta.
Yllättävän paljon tulee Kitinäänkin uusia rekisteröityneitä jotka kirjoittavat yhden viestin linkin kanssa tai allekirjoituksessa joku linkki, mainostaen jotain diipadaapaa - kohtalona vain välitön poistaminen viesteineen.
Joo, tuota voi yrittää ja olen mäkin yrittänyt. Mutta Google on uskoakseni sen verran fiksu, että eivät paljoa painoa laita tuollaiselle. Google tod näk esim katsoo, mitä aihepiiriä käsittelevältä sivulta linkki tulee. Tietysti oleellisin on linkittävän sivun page rank. New York Timesin sivulta tuova linkki on arvokkaampi kuin kitinästä tuleva :)

Mutta tosiaan google myös yrittää katsoa, sopiiko linkittävän sivun profiili kohteen aiheeseen ja sitä kautta karsii manipulointia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

No taas vituttaa.

Aalto-yliopisto haluaa minulta 210 euroa, sisältäen sakot. "kadonneista" kirjoista. Melkoinen alennus koska sivujensa mukaan se on satku kirjalta, minulle vain kympin.

Yritin maksaa netitse Visalla, mutta pankkitunnuksiahan minulla ei siis ole, ainakaan voimassaolevia.

Meilasin josko lähettävät vanhanajan laskun. Eivät voi, vaan minun pitää hankkia uudet pankkitunnukset.

Tänään hammaslääkärin jälkeen Osuuspankkiiin. Kassamisu pyysi kuvallista henkilötodistusta. Esitin ajokorttini, ainahan ne ovat henkkareinä kelvanneet. Misu ei vilkaissutkaan sitä ja sanoi että ajokortit eivät enää kelpaa pankeissa. Sanoin, että kuvakllinehan tämä, kuva on melko tuore ja minähän siinä olen. Ei edes katsonut, kunhan ajokortit eivät enää pankeissa käy. Mun pitää kuulemma mennä poliisiasemalle (sattuneesta syystä pelottaa) ja hankkia misun mukaan vaikkapa passi.

Siis maksaakseni mun pitää ensin käydä valokuvassa, sitten poliisilaitokselle, sitten passi tai muu... Jolla vasta saan uudet verkkopankkitunnukset, joilla vasta voin maksaa Visalla Aalto-yliopistolle!!!

Ei vanha ihminen enää tajua.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ehkä sä voit maksaa McJannen juoksupojille - tai baarista löytyvälle satunnaiselle halpatyövoimalle - viitisensataa euroa siitä, että maksavat laskun omalta tililtään. Tai sit voit tietty alkaa lähestyä 2010-lukua.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

No vittu se o9n ihan tuoretta, että kuvallinen ajokortti ei enää kelpaa henkkarina. Ennen (vuosi pari sitten vain) kelpasi mihin vaan. Mikä muu "kuvallinen henkilökortti" sitten olisi.... kuvallista Kela-korttiakaan ei minulla ole. Joten passiko sitten?

Ettäpä on tehty maksaminen vaikeaksi, raha ei kelpaa enää.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:40 Tai sit voit tietty alkaa lähestyä 2010-lukua.
Jotenkin tämä lause implikoi että annat kaikelle kehitykselle myönteisen merkityksen oli sisältö sitten mitä tahansa.
Monenlainen "kehitys" on täysin (tai ainakin osittain) negatiivista.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:50
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:40 Tai sit voit tietty alkaa lähestyä 2010-lukua.
Jotenkin tämä lause implikoi että annat kaikelle kehitykselle myönteisen merkityksen oli sisältö sitten mitä tahansa.
Monenlainen "kehitys" on täysin (tai ainakin osittain) negatiivista.
Tjaa. Mä luulin, että olen päinvastoin kyllästyttänyt kaikki toistelemalla ad nauseam "oi aikoja, oi tapoja" kauhistellessani tavattoman vastenmielisiä kehityskulkuja ympärilläni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Urpiainenhan vain totesi, että halutessaan Gat voisi ottaa nettipankin käyttöön ja se helpottaisi kovasti hänen elämäänsä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12290
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:55
Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:50
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:40 Tai sit voit tietty alkaa lähestyä 2010-lukua.
Jotenkin tämä lause implikoi että annat kaikelle kehitykselle myönteisen merkityksen oli sisältö sitten mitä tahansa.
Monenlainen "kehitys" on täysin (tai ainakin osittain) negatiivista.
Tjaa. Mä luulin, että olen päinvastoin kyllästyttänyt kaikki toistelemalla ad nauseam "oi aikoja, oi tapoja" kauhistellessani tavattoman vastenmielisiä kehityskulkuja ympärilläni.
Sen verran kursorisesti luen usein Kitinää että viitsitkö kertoja mitä näitä "vastenmielisiä kehityskulkuja" on?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:59
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:55
Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:50
Jotenkin tämä lause implikoi että annat kaikelle kehitykselle myönteisen merkityksen oli sisältö sitten mitä tahansa.
Monenlainen "kehitys" on täysin (tai ainakin osittain) negatiivista.
Tjaa. Mä luulin, että olen päinvastoin kyllästyttänyt kaikki toistelemalla ad nauseam "oi aikoja, oi tapoja" kauhistellessani tavattoman vastenmielisiä kehityskulkuja ympärilläni.
Sen verran kursorisesti luen usein Kitinää että viitsitkö kertoja mitä näitä "vastenmielisiä kehityskulkuja" on?
Esim. naisten äänioikeus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.08.2019 13:57 Urpiainenhan vain totesi, että halutessaan Gat voisi ottaa nettipankin käyttöön ja se helpottaisi kovasti hänen elämäänsä.
No kyllä noin. Myutta uusien tunnusten hankkiminen onkin yllättävän monimutkaista, en odottanut. Jos ajokortti viivakoodeineen ei käy enää pankissa, eivät vilkaisekaan että sma kuvatus kuvassa on..... Joten mikä muu on "kuvallinen henkilökortti" passia vähäisempänä? Jaa, kai kaikilla muilla on jo passi.

Siis tää ihan uusi ruljanssi että maksaakseen pitää hankkia korttia poliisilta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 14:04
James Potkukelkka kirjoitti: 29.08.2019 13:57 Urpiainenhan vain totesi, että halutessaan Gat voisi ottaa nettipankin käyttöön ja se helpottaisi kovasti hänen elämäänsä.
No kyllä noin. Myutta uusien tunnusten hankkiminen onkin yllättävän monimutkaista, en odottanut. Jos ajokortti viivakoodeineen ei käy enää pankissa, eivät vilkaisekaan että sma kuvatus kuvassa on..... Joten mikä muu on "kuvallinen henkilökortti" passia vähäisempänä? Jaa, kai kaikilla muilla on jo passi.

Siis tää ihan uusi ruljanssi että maksaakseen pitää hankkia korttia poliisilta.
Juuri kun kaikki oli menossa paremmin, jouduit kafkamaiseen kurimukseen /s
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, mutta kyllä mä oikeasti samastun Gatin tuskaan ihan henkilökohtaisesti. Tällaisena teknokammoisena humanistina olen itsekin kauhuissani sen kanssa, että lähes päivittäin saa lehdistä lukea (sen lisäksi, että ajokortti ei enää kelpaa pankissa henkkarina), miten pankkien avainlukulistoilla pelaaminen loppuu laskujen maksamisessa ihan justiinsa ja pitää siirtyä johonkin ihme mobiiliavaimeen tai muuhun Harry Potter -maailmaan kuuluvalta kuulostavaan kommervenkkiin. Sanomattakin on elvää, että itse käytän sitä fyysistä avainlukulistaa ja tunnen suurta ahdistusta uusien ratkaisujen omaksumispakon edessä.

Ehkä mä avaan jonkun ohjeidenkyselyketjun Kitinään asiasta! Edelleenkin tunnen itseni jonkinlaiseksi scifi-sankariksi, kun ihan muina urpiaisina ajelen So Hardin ja Vagabondon ohjeiden varassa Ainoan parkkihalliin ja pois ilman mitään lappuhässäkkää, ja puomit vain avautuvat edessäni kuin taikuuden avulla, parkkisovelluksen piipatessa taskussani kuin milläkin teknosankarilla!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin