Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä jäähdytin juuri meidän kodin niin kylmäksi että jouduin tulemaan terassille lämmittelemään.

Mulla on vähän edelliselle sukua oleva ongelma, eli ihmisten välinpitämättömyys kylmälaitteiden luukkujen/ kansien sulkemiseen esimerkiksi automarketeissa. Niihin pitäisi saada joku ikävä hälyääni, joka huutaa jos on törppö ja jättää luukut auki.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 25.06.2020 13:23

Mulla on vähän edelliselle sukua oleva ongelma, eli ihmisten välinpitämättömyys kylmälaitteiden luukkujen/ kansien sulkemiseen esimerkiksi automarketeissa. Niihin pitäisi saada joku ikävä hälyääni, joka huutaa jos on törppö ja jättää luukut auki.
Tekeekö joku noin? En onneksi ole nähnyt.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Joka kerta Prismassa käydessä joutuu siivoamaan toisten jälkiä!
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 25.06.2020 13:26 Joka kerta Prismassa käydessä joutuu siivoamaan toisten jälkiä!
:shock:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ei kannata käydä samassa prismassa kuin Homie.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.06.2020 13:27
exsu kirjoitti: 25.06.2020 13:26 Joka kerta Prismassa käydessä joutuu siivoamaan toisten jälkiä!
:shock:
+1
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja aasi »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.06.2020 12:33 Oon ennenkin kirjoittanut tästä (muistaakseni exsun exällä oli sama ongelma). Eli ilmastoidut julkiset tilat, jotka pitävät ulko-ovensa auki kesähelteellä. Taas huomautin asiasta. "Mutta kun se on niin ihanaa" oli vastaus.

Selvennyksenä, että mua ei tässä rasita lisääntynyt energiankulutus, vaan tyhmyys. Toki, jos eo. järjestely on tarkoin harkittu ymmärtäen sen vaikutukset, olkoon sitten. Veikkaan vaan, että suuri osa ei tajua.
Onkohan tuo isoissa tiloissa ees ongelma? Kun joka tapauksessa ilmaa pitää vaihtaa, niin onko suurtakaan eroa että tuleeko se lämmin ilma sitten ulko-ovesta vai ilmastointiputkesta - alipaineisena kai talot useimmiten kuitenkin pidetään?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti: 25.06.2020 13:59
James Potkukelkka kirjoitti: 25.06.2020 12:33 Oon ennenkin kirjoittanut tästä (muistaakseni exsun exällä oli sama ongelma). Eli ilmastoidut julkiset tilat, jotka pitävät ulko-ovensa auki kesähelteellä. Taas huomautin asiasta. "Mutta kun se on niin ihanaa" oli vastaus.

Selvennyksenä, että mua ei tässä rasita lisääntynyt energiankulutus, vaan tyhmyys. Toki, jos eo. järjestely on tarkoin harkittu ymmärtäen sen vaikutukset, olkoon sitten. Veikkaan vaan, että suuri osa ei tajua.
Onkohan tuo isoissa tiloissa ees ongelma? Kun joka tapauksessa ilmaa pitää vaihtaa, niin onko suurtakaan eroa että tuleeko se lämmin ilma sitten ulko-ovesta vai ilmastointiputkesta - alipaineisena kai talot useimmiten kuitenkin pidetään?
Ilmastointilaitteessa on kuitenkin lämmönvaihdin. Eli laitteen kautta ulos menevä viileä sisäilma viilentää sisään tulevaa lämpimämpää ulkoilmaa.

Aistinvaraisesti sama tila oli tänään lämpimämpi kuin eilen. Eilen ulko-ovi oli kiinni, tänään ei.

Vertaisin vielä siihen, että ei pakkasellakaan kuitenkaan ajatella, että ilmaa pitää joka tapauksessa vaihtaa, vaan laitetaan ovi kiinni. Ja ulko-oven auki pitäminen pakkasella viilentää kyllä tilan, ellei se sitten olisi hyvin suuri. Mutta hyvin suuressa tilassa vaikutus varmasti on marginaalinen. Mutta tuo korvausilma-pointti on kyllä mielenkiintoinen. Uskon kuitenkin, että parempi hoitaa korvausilman tarve hallitusti lämmönvaihtimen kautta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 25.06.2020 14:07 Ilmastointilaitteessa on kuitenkin lämmönvaihdin. Eli laitteen kautta ulos menevä viileä sisäilma viilentää sisään tulevaa lämpimämpää ulkoilmaa.

Aistinvaraisesti sama tila oli tänään lämpimämpi kuin eilen. Eilen ulko-ovi oli kiinni, tänään ei.

Suurissa kiinteistöissä esim. toimistorakennuksissa on tuloilmaputken yhteydessä jäähdytyspalkki tai huonetilassa on erillinen ilmanviilentäjä. Molemmat toimivat vesijäähdytyksellä. Jossain tilanteissa käytetään yksittäistä ilmalämpöpumppua. Ilmanvaihtokoneissa on lämmöntalteenottojärjestelmä, mutta en ole tietoinen, että ulosmenevällä roskailmalla viilennettäisiin sisääntulevaa raikasta ilmaa.

Jos ulko-ovia pidetään auki, niin kyllähän se sotkee koko järjestelmän.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Kyllä minä niin harmistuin, kun eilen ostin luokattomalla suorituksella spd- klossikiinnityksen maantiepyöräkengät. Muistan vielä vilkaisseeni pohjaa ja todenneen, että sopii. Tänään sitten vaihdoin Scottit XXL:ssä oikeanlaisiin. Tämä saa kysymään, onko vanhuus saapunut tupaan?
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 25.06.2020 16:46 Ilmanvaihtokoneissa on lämmöntalteenottojärjestelmä, mutta en ole tietoinen, että ulosmenevällä roskailmalla viilennettäisiin sisääntulevaa raikasta ilmaa.
Ok. Johdin tämän siitä, että kotonani ilmanvaihtokoneen normaali lämmöntalteenottolämmönvaihdin on kesällä mahdollista säätää asentoon, jossa ulosmenevällä viileällä ilmalla viilennetään sisääntulevaa. Varsinainen sisääntulevan viilennys suoritetaan kyllä maalammön keruupiiriin nesteen kierrolla. Eli em. roskailmalla viilentämisominaisuus on tuossa meille turha, mutta on laitteessa vakiona, koska samaa laitetta toimitetaan sekä maalampöviilennyksellä että ilman.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Voip olla, että isoissa laitteistoissa käytetään myös esiviilennystä roskailmalla. Ilmaista energiaahan tuo on. En tiedä aiheuttaako kondensoitumisongelmaa kanavissa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tuo iänikuinen harmituksen aihe: vaatteiden ostaminen.

Koska aurinko on saatana ja vihollinen niin ajattelin ostaa reilun kauluspaidan kun piti pihalle mennä patsastelemaan.

Kaupassa nätein vaalea ja eikun mallailemaan. Masu ei ongelmaa. Rinta ei ongelmaa. Kainalo oli vähän nafti, mutta eiköhän se siitä. Eikun himaan ja sovittamaan, käsi ei mene hihasta läpi. Tietenkään kaupassa ei paitaa soviteta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkoi tietsikkatuoli olemaan niin etovan näköinen, että jotain piti tehdä.

Sain kuningasidean: autonpenkin irtopäällinen.

Sisäinen juutalainen sai ostamaan halvimman, joka on kuin sukkahousua. Kiertyy kropan mukana ikävästi.

Tymästä päästä kärsii kumpikin palli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ilta=Pieru; Espoolaismies kuristui sukkahousuihin oudossa tapaturmassa
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Setämiestä harmittaa postin uusi viestintästrategia.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja exsu »

Posti - kaveripohjalta yhdessä touhuten

Tämä on niin järkyttävän typerä sokerihuurrestrategia tilanteessa, jossa about kaikki on epäonnistunut. Ilmeisesti asiakasta voi aliarvioida täysin pohjattomasti. Se kaveripohjalta touhuilu lienee keskeinen ongelma - ihmiset kun kaipaisivat luotettavaa ja ammattimaista toimijaa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jos mun sähköpostiin tulisi viesti "sä näet missä sun paketti menee", niin ensimmäinen ajatus olisi huijausyritys..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

exsu kirjoitti: 11.09.2020 13:06 Posti - kaveripohjalta yhdessä touhuten
Ihan osuva lause. Sen sijaan, että Posti ammattipohjalta soittaisi ovikelloa ja ojentaisi paketin kouraan maksetun palvelun mukaisesti, asiakas saakin kaveripohjalta touhuta paketin postista.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Tai ihan mistä tahansa minne posti on reippaudessaan paketin saanutkaan smurffattua. Ja missä kunnossa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jotenkin tuntuu, että käytetty brändikonsultti joutaisi tunkiolle.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

😄
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Silleen kyllä pilkka osuu tuossa vähän omaan nilkkaan, että mun muistikuvieni mukaan just Kansallisgalleria on ainakin someviestinnässään halunnut myös itse olla nuorekas ja helposti lähestyttävä, mitä on ilmentänyt esimerkiksi tsekkaa-imperatiivin laaja käyttö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin