Pienten harmitusten ketju

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Montakohan vuotta sinulle on pankkitunnusten hankkimisesta puhuttu?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.08.2019 14:07 Montakohan vuotta sinulle on pankkitunnusten hankkimisesta puhuttu?
:mrgreen:

Nyt se on myöhäistä, kun ajokortti ei enää kelpaa pankissa. Seuraavat 10 vuotta voimme miettiä, miten kaikki olisi toisin, jos olisi hankkinut aikoinaan pankkitunnukset, kun ajokortti vielä kelpasi. Tätä ei saa koskaan anteeksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:59
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:55
Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:50 Jotenkin tämä lause implikoi että annat kaikelle kehitykselle myönteisen merkityksen oli sisältö sitten mitä tahansa.
Monenlainen "kehitys" on täysin (tai ainakin osittain) negatiivista.
Tjaa. Mä luulin, että olen päinvastoin kyllästyttänyt kaikki toistelemalla ad nauseam "oi aikoja, oi tapoja" kauhistellessani tavattoman vastenmielisiä kehityskulkuja ympärilläni.
Sen verran kursorisesti luen usein Kitinää että viitsitkö kertoja mitä näitä "vastenmielisiä kehityskulkuja" on?
search.php?keywords=oi+aikoja%2C+oi+tap ... ubmit=Etsi
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 14:10
Homeboy65 kirjoitti: 29.08.2019 13:59
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 13:55
Tjaa. Mä luulin, että olen päinvastoin kyllästyttänyt kaikki toistelemalla ad nauseam "oi aikoja, oi tapoja" kauhistellessani tavattoman vastenmielisiä kehityskulkuja ympärilläni.
Sen verran kursorisesti luen usein Kitinää että viitsitkö kertoja mitä näitä "vastenmielisiä kehityskulkuja" on?
search.php?keywords=oi+aikoja%2C+oi+tap ... ubmit=Etsi
:lollero:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat, sähän olet "poliisin vanha tuttu", joten poliisin myöntämä henkilökortti varmaan irtoaa helposti :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 14:06 Joo, mutta kyllä mä oikeasti samastun Gatin tuskaan ihan henkilökohtaisesti. Tällaisena teknokammoisena humanistina olen itsekin kauhuissani sen kanssa, että lähes päivittäin saa lehdistä lukea (sen lisäksi, että ajokortti ei enää kelpaa pankissa henkkarina), miten pankkien avainlukulistoilla pelaaminen loppuu laskujen maksamisessa ihan justiinsa ja pitää siirtyä johonkin ihme mobiiliavaimeen tai muuhun Harry Potter -maailmaan kuuluvalta kuulostavaan kommervenkkiin. Sanomattakin on elvää, että itse käytän sitä fyysistä avainlukulistaa ja tunnen suurta ahdistusta uusien ratkaisujen omaksumispakon edessä.

Ehkä mä avaan jonkun ohjeidenkyselyketjun Kitinään asiasta! Edelleenkin tunnen itseni jonkinlaiseksi scifi-sankariksi, kun ihan muina urpiaisina ajelen So Hardin ja Vagabondon ohjeiden varassa Ainoan parkkihalliin ja pois ilman mitään lappuhässäkkää, ja puomit vain avautuvat edessäni kuin taikuuden avulla, parkkisovelluksen piipatessa taskussani kuin milläkin teknosankarilla!
Kerrankin asiaa. Kiitos.
Minua ihmetyttää, miten oikeasti vanhat ihmiset, ne joilla ei ole tietokonetta eikä älykännykkää (jälkimmästä ei minullakaan) eivätkä oppisi niitä käyttämään...enää ollenkaan selviävät. Pankkien tiskipalvelukin on melkein lopettettu. Siellä jonottavat vain vanhukset ja joskus harvoin minä, jos tarvitsen nopeasti paperikuitin. Nyt en kai sitäkään "vain" ajokortilla.

Hyvin on ajokortti kelvannut. Jos ei enää, niin mitä ne vanhuksetkaan tekevät, vaikka heillä olisi ajokorttti? Saati ne, joilla ei ole. Eikä köyhillä passiakaan.
Siinä tipahtaa yhteiskunnan ulkopuolelle..

Ennen vanhaan minäkin nettiostelin pelkällä Visa-kortilla. Oli siinäkin naputtelemista. Nykyään pikkusummiinkin tarvitaan pankkitunnukset vahvistuksena. Tänä syksynä vaditaan lisäksi "biometrinen tunnistus2 WTF siirtymäaajalla.

Siis missä maailmasa ne nuoret teknojupit elävät? Minäkin tein viisi vuotta duunikseni nettisivuja, mutta nyt olen vanha tipahtanut. Nyt jopa pikkulapsilla on älykännykät. Varmaan korteista luovutaan, kohta, vain kännykällä saa maksaa. Ei edes käteisen tyrkytys kohta onnistu.

Laskut olen maksanut ihan lapuilla ja pankin palautuskuorella. Oletettavasti sekään ei kohta käy.

Kertokaa nyt kysymäni, että mikä sitten on "kuvallinen henkilötodistus" jos ei ajokortti enää. Vain passiko? McJannen mukaan postistakaan ei saa enää lunastaa passia ajokotilla.. Ai jaa valtakirja sitten? Niin kenelle ja miten hän todistaa postissa henkilöllisyytensä?

Viimeksi muokannut Gat, 29.08.2019 15:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Henkilökortti tai passi.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vesper kirjoitti: 29.08.2019 15:54 Henkilökortti tai passi.
No sanokaa nyt lopultakin mikä on "henkilökortti," jos ajokortti ei enää ole.i!!!!
Käykö kuvallinen Kela-kortti ja minulla vain kuvaton..
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:01
Vesper kirjoitti: 29.08.2019 15:54 Henkilökortti tai passi.
No sanokaa nyt lopultakin mikä on "henkilökortt"i!!!!
Käykö kuvallinen Kela-kortti ja minulla vain kuvaton..
Eikös Janne jo kertonut?
Ajokortti ei varmaan kelpaa enää henkkariksi koska ajokortti on voimassa jopa 15 vuotta kerrallaan. Henkilön ulkonäkö ehtii muuttua vähän liikaa, ainakin mahdollisesti.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 14:06Ehkä mä avaan jonkun ohjeidenkyselyketjun Kitinään asiasta! Edelleenkin tunnen itseni jonkinlaiseksi scifi-sankariksi, kun ihan muina urpiaisina ajelen So Hardin ja Vagabondon ohjeiden varassa Ainoan parkkihalliin ja pois ilman mitään lappuhässäkkää, ja puomit vain avautuvat edessäni kuin taikuuden avulla, parkkisovelluksen piipatessa taskussani kuin milläkin teknosankarilla!
Sanotko kuitenkin varmuuden vuoksi aina puomia lähestyessä seesam aukene ja heilautat teatraalisesti kättäsi?
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:01
Vesper kirjoitti: 29.08.2019 15:54 Henkilökortti tai passi.
No sanokaa nyt lopultakin mikä on "henkilökortti," jos ajokortti ei enää ole.i!!!!
Käykö kuvallinen Kela-kortti ja minulla vain kuvaton..
LMGTFY
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:01
Vesper kirjoitti: 29.08.2019 15:54 Henkilökortti tai passi.
No sanokaa nyt lopultakin mikä on "henkilökortti," jos ajokortti ei enää ole.i!!!!
Käykö kuvallinen Kela-kortti ja minulla vain kuvaton..
Henkilökortti on henkilökortti.

https://www.poliisi.fi/henkilokortin_hakeminen
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 29.08.2019 16:04
urpiainen kirjoitti: 29.08.2019 14:06Ehkä mä avaan jonkun ohjeidenkyselyketjun Kitinään asiasta! Edelleenkin tunnen itseni jonkinlaiseksi scifi-sankariksi, kun ihan muina urpiaisina ajelen So Hardin ja Vagabondon ohjeiden varassa Ainoan parkkihalliin ja pois ilman mitään lappuhässäkkää, ja puomit vain avautuvat edessäni kuin taikuuden avulla, parkkisovelluksen piipatessa taskussani kuin milläkin teknosankarilla!
Sanotko kuitenkin varmuuden vuoksi aina puomia lähestyessä seesam aukene ja heilautat teatraalisesti kättäsi?
En mä siinä mitään pysty sanomaan, kun yhdistelmä innostusta uusista taikavoimistani, ja kylmää hikeä tuottavaa pelkoa niiden mystisen toimivuuden loppumisesta, saa minut olemaan aika poissa tolaltani tämän ihmeen edessä!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:01 Käykö kuvallinen Kela-kortti ja minulla vain kuvaton..
Sanotaan nyt vielä sekin, että kuvallinenkaan Kela-kortti ei kelpaa. Kuvallisia Kela-kortteja ei näemmä ole edes myönnetty yli 10 vuoteen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 29.08.2019 16:05
Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:01
Vesper kirjoitti: 29.08.2019 15:54 Henkilökortti tai passi.
No sanokaa nyt lopultakin mikä on "henkilökortti," jos ajokortti ei enää ole.i!!!!
Käykö kuvallinen Kela-kortti ja minulla vain kuvaton..
Henkilökortti on henkilökortti.

https://www.poliisi.fi/henkilokortin_hakeminen
Ettäpä osaakin olla vaikeaa.
Voit myös valtuuttaa toisen henkilön noutamaan valmiin henkilökorttisi mutta häneen sovelletaan tiukempia tunnistussääntöjä: hänellä on aina oltava voimassa oleva passi tai voimassa oleva henkilökortti."
Kun en minä Varkaudessa tunne kuin sen siivoojanaiseni. Ajokorttia hänellä ei ole (jaa sellainen ei enää kelpaisi). tuskin passia, ei liene matkustellut. Henkilökortistaan en tiedä.

Lisäksi aavistelen ongelmia, koska eri Osuuspankit ovat todellakin eri osuuspankkeja. Kerran maksoin verojani, ja silloinkin ajokortista huolimatta mun piti siellä puhelimitse esittää äänitunnistus tutulle pankkivirkailijalle.

Vain minulle voi tapahtua tätä!!
Viimeksi muokannut Gat, 29.08.2019 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Rinnakkaistodellisuus.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:30Lisäksi aavistelen ongelmia, koska eri Osuuspankit ovat todellakin eri osuuspankkeja. Kerran maksoin verojani, ja silloinkin ajokortista huolimatta mun piti siellä puhelimitse esittää äänitunnistus tutulle pankkivirkailijalle.

Vain minulle voi tapahtua tätä!!
Vain sinulle voi tapahtua sitä että kaikkia koskeva lainsäädäntö muuttuu? Kyllä se varmasti on niin.

Pikainen viestihistoriahaku paljasti, että olet harkinnut nettipankin käyttöönottoa ainakin vuodesta 2012. Toteuttaja!
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Gat »

So Hard kirjoitti: 29.08.2019 16:40 Vain sinulle voi tapahtua sitä että kaikkia koskeva lainsäädäntö muuttuu? Kyllä se varmasti on niin.

Pikainen viestihistoriahaku paljasti, että olet harkinnut nettipankin käyttöönottoa ainakin vuodesta 2012. Toteuttaja!
Sinä oletkin juristi, joiden oikea paikka olisi betoniin juutettuna järven tai meren pohjassa.

Mainitsemasi tapaus liittynee siihen kun siis käh.. Kate Bushin viimeisen konserttisarjan liput myytiin loppuun 15 minuutissa. Metsästin netissä kuitenkin peruutuspaikkoja ja onnistuin saamaan kalliin lipun aterian kera, jossain puolen tunnin paikkeilla. Olin sitä ennen maksellut ihan vaan Visalla netissä, mutta nyt vaadittiin vahvistuksena nettipankkitunnuksia. Siinä oli sekuntikello, joka tikitti loppuun.

Suuresti katuvaisena hankin nettipankkitunnukset. Mutta en ole käyttänyt, Ovat ties missä ja varmasti vanhentuneet. Vielä nykyäänkin jotkut voivat lähettää laskun, se Aalto-yliopisto ei.

Ennen oli kuulkaas postimyyntikin Anttilan kuvastoista! Vasta postissa maksoit!!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 29.08.2019 15:31

Kertokaa nyt kysymäni, että mikä sitten on "kuvallinen henkilötodistus" jos ei ajokortti enää. Vain passiko? McJannen mukaan postistakaan ei saa enää lunastaa passia ajokotilla.. Ai jaa valtakirja sitten? Niin kenelle ja miten hän todistaa postissa henkilöllisyytensä?
James Potkukelkka kirjoitti: 29.08.2019 14:15 Gat, sähän olet "poliisin vanha tuttu", joten poliisin myöntämä henkilökortti varmaan irtoaa helposti :)
https://www.poliisi.fi/henkilokortin_hakeminen

Ei Jumalauta voi olla taas näin vaikeaa. Osaatko pyyhkiä perseesi itse?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 29.08.2019 16:40
Gat kirjoitti: 29.08.2019 16:30Lisäksi aavistelen ongelmia, koska eri Osuuspankit ovat todellakin eri osuuspankkeja. Kerran maksoin verojani, ja silloinkin ajokortista huolimatta mun piti siellä puhelimitse esittää äänitunnistus tutulle pankkivirkailijalle.

Vain minulle voi tapahtua tätä!!
Vain sinulle voi tapahtua sitä että kaikkia koskeva lainsäädäntö muuttuu? Kyllä se varmasti on niin.

Pikainen viestihistoriahaku paljasti, että olet harkinnut nettipankin käyttöönottoa ainakin vuodesta 2012. Toteuttaja!
:mrgreen:

On ollut niin kiire!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Väännetään nyt vielä rautalangasta; menet ottamaan "passikuvat". Marssit ne kuvat kädessä poliisille. Kerrot, että tarvitse henkilökortin. Kyllä on vaikeaa.

Mutta tietysti, jos toimintakyky on sillä tasolla, että vessankin vetäminen on ylivoimaista, ymmärrän, että tämä saattaa tuntua vaikealta. Ps. ei se ole rinnakkaistodellisuus. Olet vain rappioalkoholisti. Ei sen kummempaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Passikuvat siirtyvät sähköisesti poliisille, kunhan valitsee sellaisen liikkeen, joka ne sinne poliisille toimittaa. Gigantin automaatti hoitaa homman hintaan 9,90€
https://www.gigantti.fi/cms/passikuva/passikuva/

Varkaudesta tai muualta paroni saa ihan itte etsiä valokuvaamon. Suosittelen ottamaan paljon karhua ja hortoilemaan pitkin katua huutaen "MISSÄ SE ON!? MISSÄ!?".
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kannattaa ottaa kunnolla karhua rohkaisuksi ja karauttaa pikkumustalla poliisiasemalle hoitamaan asia. Samalla voi kysyä, koska ne takavarikoidut aseet saa takaisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

En ole kuullut, että poliisin rekisteröintikuvaa voisi käyttää henkilökortissa, mutta voisihan Gat jonkun pikkurikoksen suorittaa, jolloin voisi olla yksi asia vähemmän murehdittavanaan. Luovuus on aliarvostettua.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Pienten harmitusten ketju

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 30.08.2019 11:52 En ole kuullut, että poliisin rekisteröintikuvaa voisi käyttää henkilökortissa, mutta voisihan Gat jonkun pikkurikoksen suorittaa, jolloin voisi olla yksi asia vähemmän murehdittavanaan. Luovuus on aliarvostettua.
Tiputa tuo idea aloitelaatikkoon! Asiakaspalvelussa on aina parannettavaa.
Vastaa Viestiin