Mitä opin äskettäin

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi duunarit käyttää lippistä väärinpäin.

Estää mukavasti letin liimautumisen maalaamaasi seinään, mutta lippa ei töki jälkiä siihen.


Ajatus lämmitti mukavasti kun seisoin maalipurkin kannen päällä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://areena.yle.fi/1-50789109?utm_me ... -ios-share

Miltä Pauli Rautiainen kuulostaa

Alkaen 02:52

Toisaalta mies kuulostaa juuri siltä kuin kuvien perusteella voi odottaakin, mutta hiukan yllättävästi puhetapa on kuitenkin vielä
ärsyttävämpi kuin habitus.

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Toi on kyllä outo juttu. Itse koen Rautiaisen habituksellaan edustaman maskuliinisuuden jotenkin vapauttavana ja sellaisena ilman muuta myönteisenä. Ei ärsytä yhtään, päinvastoin.

Toisaalta ymmärrän kyllä tavallaan ärsytyksesi, vaikka en sen suuntautumista. Mullahan on tämä ongelma, että jonkinlainen, toisinaan vahvempi ja toisinaan heikompi, mutta kuitenkin aika pitkäjänteinen lätkäfanitukseni ei muutenkaan sovi signaloimaani identiteettiin, mutta silti se on joskus tavallistakin vaikeampaa. Esim. jos koronasta nyt jotain hyviä puolia hakemalla hakee, niin yksi voisi ehkä olla se, että on ollut helppo pitää tavallista suurempaa etäisyyttä IFK:hon. Toisin kun Rautiainen, niin tämä nykyinen päävalmentaja nimittäin kyllä edustaa habitukseltaan (en tunne miestä, tämä on varmasti aivan kohtuuttoman ennakkoluuloista minun puoleltani) tyyppiä, joka saa minut ottamaan etäisyyttä:

Kuva

Oma tragediani on sitten tietysti se, että siinä missä en näytä ollenkaan Rautiaiselta (ja tuskin kuulostankaan, vaikka sitä on vaikea itse arvioida), niin Pikkarainen voisi olla kadonnut kaksoisveljeni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Voisiko tässä keittiötsygoleerata, että se ärsyttää, mitä pelkää itsessään...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja exsu »

Tuo Pikkaraisen kuva on symppis! Hän keskittyy niin kovasti olemaan vakavasti otettavan näköinen, että sieraimetkin on laajentuneet äärimmilleen. Rautiaisen nenä on rento.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 20.04.2021 9:33Toisin kun Rautiainen, niin tämä nykyinen päävalmentaja nimittäin kyllä edustaa habitukseltaan (en tunne miestä, tämä on varmasti aivan kohtuuttoman ennakkoluuloista minun puoleltani) tyyppiä, joka saa minut ottamaan etäisyyttä:
Ymmärrän. Mäkään en oikein kannata tuollaista patriarkaattia tukevaa puvussa pönötystä. On jo aika vapauttaa miehet tästä yhden hyväksytyn tyylin kahleesta :hep:

... vai tulkitsinko mä nyt sua väärin...
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Vagabondo kirjoitti: 20.04.2021 10:21
urpiainen kirjoitti: 20.04.2021 9:33Toisin kun Rautiainen, niin tämä nykyinen päävalmentaja nimittäin kyllä edustaa habitukseltaan (en tunne miestä, tämä on varmasti aivan kohtuuttoman ennakkoluuloista minun puoleltani) tyyppiä, joka saa minut ottamaan etäisyyttä:
Ymmärrän. Mäkään en oikein kannata tuollaista patriarkaattia tukevaa puvussa pönötystä. On jo aika vapauttaa miehet tästä yhden hyväksytyn tyylin kahleesta :hep:

... vai tulkitsinko mä nyt sua väärin...
Ehk'ei väärin, mutta vähän kapeasti?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

urpiainen kirjoitti: 20.04.2021 10:31
Vagabondo kirjoitti: 20.04.2021 10:21 ... vai tulkitsinko mä nyt sua väärin...
Ehk'ei väärin, mutta vähän kapeasti?
Ei pidä odottaa liikoja :lol:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 20.04.2021 10:03 Tuo Pikkaraisen kuva on symppis! Hän keskittyy niin kovasti olemaan vakavasti otettavan näköinen, että sieraimetkin on laajentuneet äärimmilleen. Rautiaisen nenä on rento.
”Spänna inte näsan” sanoi dementti puheterapeutti mun kaverilleni, joka oli perushoitajana.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

:on:

dementti

(lääketiede) dementian vuoksi tylsistynyt.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Pikkarainenhan on melko velmu valmentajaksi. On rikostuomiota ja toimitsijakieltoa ja potkuja mitä kaikkea. Mielestäni vastenmielisen näköinen ja oloinen. Varmasti toki osaa jääkiekkoa omalla tavallaan valmentaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Viikingit oli lällärikamaa.

Herdalerin taistelu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ ihan kiinnostavaa. Satuin itse juuri selailemaan tätä samalla kun nautin ilta-auringosta ja shirazista. Vaikka tuossa Wikipedia-jutussa näyttää olevan ihan kunnianarvoisat lähteet, tekee mieli myös vähän ihmetellä puhetta Suomesta ja suomalaisista Olavi Pyhän aikana. Kuulostaa tietyin osin sellaiselta historiankirjoitukselta, jossa rakennetaan vähän perusteetonta jatkumoa muka yhtenäiselle kansalle, ja haetaan sille muinaisia urotekoja ja jopa kulta-aikaa. Mutta joo, kiinnostavaa paitsi itsessään myös historian käytön kannalta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ehkä tämä versio (rallienglantia lukuunottamatta) toimii paremmin.

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

Ihanaa. Ensin oli maanantai ja tiistaikin vilahti ohi nopeasti. Huomenna keskiviikko, ja sitten vapaapv. Sitten yksi maanantai ja lisää vapaita. :D Kaikki viikot saisivat olla tällaisia!
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^^ Hyvää läpändeerosta. Myyttinen suomen kansa on aina tuhonnut vihollisen. Nykyään vihollinen kasvaa sisällä, intersektionaalisena syöpänä, mutta sekin tullaan tuhoamaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bhven kirjoitti: 11.05.2021 20:19 ^^ Hyvää läpändeerosta. Myyttinen suomen kansa on aina tuhonnut vihollisen. Nykyään vihollinen kasvaa sisällä, intersektionaalisena syöpänä, mutta sekin tullaan tuhoamaan.
Täsmälleen näin ajattelin. Aivan puhdasoppinen fasistisen pseudohistorian kaava kansan kuvitellusta menneisyydestä epätodellisen jatkumon kautta sisäisiin poliittisiin puhdistuksiin. Tää toteuttaa vanhaa käsikirjoitusta niin kliseisesti, että helppo tälle ajatukselle on naureskella, mutta vähän pelkään, että jotkut ajattelevat oikeasti näin.

Ehkä tämä menee vähän kuin trumppeleiden capitol-valtauksessa. Osa porukasta hihittelee fasistien naurettavimpien kliseiden toistelulle, osa vähän vielä läpällä larppaa niiden perusteella toimimistakin, mutta jotenkin vahingossa ajaudutaan tilanteeseen, missä vitsi muuttuu joidenkin kahjujen vakavaksi jäsennykseksi siitä, mitä muka tapahtuu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

SS Richard Montgomery on toki tuttu, mutta nyt selvisi vähän tulevan poksahduksen kokoluokka.

Viime elokuun Beirutin poksahduksessa pamahti 2 750 tonnia ammoniumnitraattia, joka vastaa max. 400 tonnia TNT:ä. Paatissa on 1400-1500 TNT tonnin edestä tavaraa.


Antoivat kaksi vaihtoehtoa:

1) kaikki pamahtaa kerralla

2) vain isot pommit pamahtaa ja viskoo pikkupommeja ympäriinsä. Ja niitähän riittää:
286 × 2,000 lb (910 kg) high explosive bombs
4,439 × 1,000 lb (450 kg) bombs of various types
1,925 × 500 lb (230 kg) bombs
2,815 fragmentation bombs and bomb clusters
Various explosive booster charges
Various smoke bombs, including white phosphorus bombs
Various pyrotechnic signals
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Uuden sanan, järvihelle.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Kerberos I
Kitinän uhri
Viestit: 549
Liittynyt: 21.04.2021 14:43
Paikkakunta: Savvoo hilij.. no ei vatussa!

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Kerberos I »

...opin sen, ettei Loviisassa ole käytössä Apottia, vaan Pegasus. :lol:
"Ainoa todellinen viisaus on tieto siitä, että et tiedä yhtään mitään." - Sokrates
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Että onpas EU todella karmea viritys.

https://edition.cnn.com/interactive/202 ... ergy-invs/
Universaali disclaimer.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ "By failing to restrict biomass to the byproduct from manufacturing paper, furniture or lumber, Europe created a strong incentive to cut down whole trees and turn them into wood pellets."

On kyllä saatanan törkeää toimintaa. EU eliitti hännystelijöineen, Urpiainen mukaanluettuna, pitäisi lyödä kahleisiin ja pistää häpeämarssille maapallon ympäri.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tervehdin toki ilolla sitä, että Bhven on kokemassa vihreää poliittista herätystä. Harmi vain, että aiemman poliittisen viiteryhmänsä mukaisesti poliittinen herääminen johtaa näköjään lähinnä poliittisiin vastustajiin kohdistuvilla väkivaltafantasioilla hekumointiin, eikä rauhanomaisempaan poliittiseen toimintaan havaitun epäkohdan korjaamiseksi.

On nimittäin myös aika pöljää sanoa, että EU on itsessään sitä tai tätä. Se on sitä, minkälaiseksi se äänestetään. Nyt parasta aikaa EU on muotoilemassa metsäpolitiikkansa suuntaviivoja. Toivottavasti SH ja Bhven äänestivät tahoja, jotka ajavat kestävää metsä- ja energiapolitiikkaa. Koska kyllähän tuo metsien poltto energiaksi on aika nuijaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Mitä opin äskettäin

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 12.07.2021 18:43On nimittäin myös aika pöljää sanoa, että EU on itsessään sitä tai tätä. Se on sitä, minkälaiseksi se äänestetään.
Höpsis. Se on sitä mitä komissio keittää suurten maiden säestyksellä. EU-parlamentti on vain demokratian irvikuva.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin