Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Minä sain tuollaisen joululahjaksi, ja olen löytänyt sille erinomaisen käyttötarkoituksen: teen sillä alkoholittomia drinkkejä ja siidereitä Brunnebyn mehutiivisteiden avulla. Oikeassa suhteessa omenamehua ja karpalomehua = karpalolonkero, mansikkamehu = fresita, omenamehu = omenasiideri, päärynämehu = päärynäsiideri, oikeassa suhteessa seljankukkamehua ja mustaherukkamehua = kir royal. Olisin jo aikaa sitten alkoholisoitunut, ellei kyseisissä juomissa aina olisi tökkinyt vastaan se alkoholin maku, joka on rajoittanut kyseisten juomien juomisen n. 10 ravintola-annokseen vuodessa. Näissä ei töki koska sitä ei ole, joten olen koukussa.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9401
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

prosessi kirjoitti: teen sillä alkoholittomia drinkkejä ja siidereitä Brunnebyn mehutiivisteiden avulla.
Kas, samis. Tosin mä suosin puolukkaa, karpaloa ja vadelmaa. Sekä kannan veden pulloissa kaupasta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
prosessi
Kitinän uhri
Viestit: 716
Liittynyt: 13.11.2010 14:05

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja prosessi »

Puolukkaa suosin minäkin, ja haluaisin testata kirsikkaa, mutten vielä ole kaupoissa törmännyt siihen.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Suvinen kirjoitti:Tulisi se kai silti halvemmaksi ostaa lehmä niin saisi kätevästi tuoretta maitoa aina kun haluaisi, eikä tarttis huuhtoa ja kierrättää niitä ärsyttäviä maitotölkkejä. Maitotölkit ei myöskään veisi tilaa jääkaapista, jossa voisi sitten kätevästi pitää vaikkapa valoa.
Kuva

Ite tykään tehdä melko matalahiilihappoista vettä pullon 1-2 lyhyellä painalluksella, heittää lasiin puol senttiä realemonia pohjalle ja kaataa happovedet päälle. Hyvää, luomua, ei kaupassa vastaavaa, nam.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Riemumieli
Kitisijä
Viestit: 6023
Liittynyt: 20.08.2005 23:12
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Riemumieli »

Pitäisiköhän ostaa Sodastream, kun kuplajuomat tuntuvat olevan pakko-ostoksia. Käsinpesu ei haittaa, koska astiat pestään aina käsin.
Paras päivä ikinä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21329
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Suvinen kirjoitti:Mitä on pelkkä kuplavesi? Hiilihapotettua vettä? Mikä idea siinä on? Makuvissyt yms ymmärrän jotenkin janojuomana tms, jos ei halua hanavettä kiskoa.
Itsekään en ymmärrä kivetöntä kuplavettä. Enkä kyllä makuvesiäkään. Joku tuttifruttiesanssi on oksettavaa.

Ylipäätään kaikki jonkin 'makuinen' pitäisi kieltää. En siis ymmärrä 'makuisten' tuotteiden suosiota. Jos haluaa omenan 'makua', niin eikö kande syödä omena, Pink Lady vaikka?

Pellegrino tai joku vastaava matalahappoinen kivennäisvesi on ruuan kanssa hyvää kamaa. Tuo mielestäni maut paremmin esiin kuin hanavesi. En tiedä teknistä syytä miksi kukaan ei ole kehittänyt pellegrinoa tuottevia poretabletteja? Olisin kiinnostunut.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

En ymmärrä, miksi junissa on matkustajavaunuissa hätäjarrutuskahva. Minkälaisessa tilanteessa sitä on tarkoitus käyttää?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exPertti kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En ymmärrä, miksi junissa on matkustajavaunuissa hätäjarrutuskahva. Minkälaisessa tilanteessa sitä on tarkoitus käyttää?
Hädässä?
Minkälaiseen hätään se auttaa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:En ymmärrä, miksi junissa on matkustajavaunuissa hätäjarrutuskahva. Minkälaisessa tilanteessa sitä on tarkoitus käyttää?
Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle tai masennuksen kourissa alkaa toteuttaa joukkomurha-itsemurhaa?
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja aasi »

Vaunussa tulipalo.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:En ymmärrä, miksi junissa on matkustajavaunuissa hätäjarrutuskahva. Minkälaisessa tilanteessa sitä on tarkoitus käyttää?
Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle tai masennuksen kourissa alkaa toteuttaa joukkomurha-itsemurhaa?
Ehkä tosiaan jos kaiuttimista alkaa kuulua "Allāhu Akbar" -huutoa, kannattaa kiskaista kahvasta!
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 29.04.2014 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

aasi kirjoitti:Vaunussa tulipalo.
Hyväksyn.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti:Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle
Aika hyvin saa tuupertua että kuolleen miehen kytkin pysyy pohjassa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:
So Hard kirjoitti:Jos kuski tuupertuu sydänkohtauksess kaasukahvalle
Aika hyvin saa tuupertua että kuolleen miehen kytkin pysyy pohjassa.
En tunne junien tekniikkaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

MrM kirjoitti:Koska alat perinteisesti jankutustyyliin etsimään perusteita joistain epäolennaisuuksista silloin kun data olennaisuuksista ei puollakaan kantaasi.
Mun Perttiytymiseni on viime aikoina saanut niin huolestuttavan paljon ilmentymiä, että ilokseni huomaan olevani tässä asiassa kuitenkin kovasti kaukana Perttipositiosta ja komppaavani surutta Manalaa.

Sinänsähän minulle on toki aivan sama, mitä mieltä kukin on vesityyppien mausta tai kantamisen kepeydestä, eli en suinkaan suosita omia käytäntöjäni kenellekään muulle: kukin tulkoon autuaaksi omalla tavallaan. Mutta minulle kyllä sodastream on keittiön aivan keskeisin laite. Juon ruokajuomana kotona oikeastaan aina kuplavettä. Minusta hiilihapotettu vesi nyt vain maistuu/tuntuu jotenkin raikkaammalta kuin hapottamaton.

Tällä linjalla kulutus on mittavaa, ja ennen hapotuslaitteen ilmestymistä keittiöön alkoi kyllä vähän jo mennä hermot siihen, että koko aika sai kaupasta kantaa vesipackeja kotiin, ja tyhjiä pulloja kertyi hirvittävää tahtia. Lisäksi ymmärtääkseni pääkupunkiseudun hanavesi pärjää jatkuvasti erilaisissa testeissä (sekä maun että bakteeripitoisuuden suhteen) kerrassaan erinomaisesti kalleimpiakin pullovesiä vastaan. Tällä kulutuksella tyypillisesti suolaisen kivennäisveden jatkuva lipittäminen (tosin Pertin suosima Lidlin vesi ei kai sisällä natriumia merkittävästi hanavettä enempää) ei myöskään olisi varmaan kovin terveyttä edistävää.

Minulla taitaa olla kolme pulloa, sillä saa kyllä tarvittavan tarjonnan jääkaappikylmää kuplavettä pidettyä jatkuvasti valmiudessa. En ole koskaan tehnyt laitteella mitään muuta kuin maustamatonta kuplavettä, jolloin puhdistuskaan ei tosiaan ole ongelma. Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.

Pientä hiertymää aiheuttaa tosiaan sitten myös Sodastreamin israelilaisuus. Ymmärtääkseni, tai näin jostain luin/kuulin, Suomeen tuotavat laitteet eivät ole miehitetyillä alueilla valmistettuja. Mutta ei tämä kuitenkaan taida vähentää sitä, että kyseinen firma niillä alueilla kuitenkin touhuaa. Laiha puolustukseni on, että kyseinen laite tuli minulle lahjana pyytämättä ja tilaamatta. Itse asiassa, ennen kuin sain tuon laitteen, olinkin vähän Perttilinjalla enkä ymmärtänyt itsehapotetun veden ihanuutta (tarkkaavainen lukija huomaa tässä yhtäläisyyden ajautumiseeni kapselikahvimieheksi). Nyt paluuta entiseen ei enää kuitenkaan ole: olen eheytynyt pois perttiydestä edes tässä asiassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:olen eheytynyt pois perttiydestä edes tässä asiassa.
Onneksi pertti on varmasti pihinä miehenä hankkinut salaa (ranskalaisen) Lé Sodástrémin, niin voitte edelleen tuntea veljeyttä mätsäävissä tuulipuvuissa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23467
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vaikka olenkin downsiftannut tummansinisestä Saskiasta vaaleanvihreään niin en kykene vieläkään harkitsemaan tuota demonisen apartheid-valtion orjatyönä teetättämää helvetinkonetta. Lisäksi epäilen, että tuo hajoa ennenkuin hinta on kuoletettu suhteessa natsisiwavesien ostoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25571
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.
Jos karahviin investointi muuten tuntuu kohtuuttomalta, osto toki sodastream crystal!
Universaali disclaimer.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Itsehän en urheilijanuorukaisena näe kivennäisvedellä juuri muuta funktiota kuin ne kivennäisaineet, joskin kyllä litkin mieluummin esim. ravintolassa (yleensä ulkomailla) veteni kuplilla. Himaan roudatun kuplakoneen arvo on silmissäni siis noin nolla miinus sen ja lisätilpehöörien hankintakustannus, annan tosin pienen plussapisteen vaihtohylsyjen hermot riekaloittavan varastointi- ja palautusruljanssin eliminoinnista.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Oman vähälle käytölle jääneen kuplakoneen roudaan kesäloman alussa saareen, koska sinisten pullojen roudaaminen sinne ja pois turhauttaa. Pitää vain muistaa hankkia jo etukäteen varapatruunoita, että on ainakin yksi varalla silloin kun puhti kiinni olevassa loppuu ja jano on helvetin kuumista kesäkeleistä johtuen infernaalinen.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.
Jos karahviin investointi muuten tuntuu kohtuuttomalta, osto toki sodastream crystal!
Joo, kunhan tässä aikani vielä kärvistelen, niin eiköhän jokin ratkaisu sitten ajallaan materialisoidu.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16638
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14905
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
:D Sinussa on toisinaan piilevää englantilaiskoomikkoa.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin