Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25569
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
Ok. Vaikka sotaveraanienkien asiat ovat edelleen retuperällä jne.

Voitko ongelmitta ostaa sitten esim. Kiinassa tai Venäjällä tuotettuja tuotteita? Entä Palestiinalaishallinnon vallassa olevilla alueilla tuotettuja tuotteita?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16630
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti:
urpiainen kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Oletko Urpsu tosissasi, että tuotteen israelilainen alkuperä on jokin ongelma?
Kyllä mä olen ihan tosissani. Joskin Kitinässä täytyy aina toitottaa, että tosissaan olemisen dimension ei tarvitse olla aivan suoraviivaisesti suhteessa ongelman merkittävyyden tai vakavuuden dimensioon.
Ok. Vaikka sotaveraanienkien asiat ovat edelleen retuperällä jne.

Voitko ongelmitta ostaa sitten esim. Kiinassa tai Venäjällä tuotettuja tuotteita? Entä Palestiinalaishallinnon vallassa olevilla alueilla tuotettuja tuotteita?
No siis lähtökohtaisestihan mä en voi ostaa yhtään mitään ongelmitta. Mutta kuten juuri vähän aikaa sitten koetin selvittää, kyllä mulle isarelilaisuus on vähän silmillehyppäävämpi ongelma, erityisesti kun kyseessä on yritys, joka on kansainvälisestikin aika boikotoitu ei niinkään israelilaisuutensa takia vaan nimenomaan miehitetyillä alueilla toimimisensa takia. Mutta vaikka koetankin olla jotenkin vastuullinen kuluttaja, niin on tämä ongelmakenttä minulle sittenkin aika akateeminen. Homma on vähän kuin se, että kotiin kyllä ostan lähes pelkästään luomulihaa, mutta esim. ravintolassa valitsen aika harvoin kasvisaterian, vaikka lihapuoli ei luomua olisikaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

urpiainen kirjoitti:Miinusta tulee siitä, että Sodastreamin pullo ei kyllä totta tosiaan ole mitenkään kovin kaunis näky ruokapöydässä.
Ystävä rakas, kaada vesi tällaiseen:

https://www.sodastream.ca/shop/images/w ... e-grey.jpg

Vesi sisään ja kansi päälle. Kantta ei siis oteta kaataessa pois, vaan vesi tulee sen "läpi" pitäen kuitenkin kuplat vedessä. Tämä on Sodastreamin oma, vastaavia myy myös mm. Eva Solo.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
MrM
Kitisijä
Viestit: 1554
Liittynyt: 11.11.2012 16:46
Paikkakunta: En kerro

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja MrM »

Vesper kirjoitti:Vesi sisään ja kansi päälle. Kantta ei siis oteta kaataessa pois, vaan vesi tulee sen "läpi" pitäen kuitenkin kuplat vedessä.
Kuva
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
-Hit it.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Tuotteita, joiden suosiota ei ymmärrä

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Come to the dark side!
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Vastaa Viestiin