Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös tämä sama porukka ollut Jyväskylän kirjastopuukotuksen ja Priden kaasutuksen takana? Nyt töinäistiin tyyppi kuoliaaksi.

Vaikea nähdä, että näiden isänmaanystävien toiminta ainakaan lisäisi yleistä turvallisuutta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^^ En tiedä sinusta, mutta kyllä meikäläistä voisi risoa jos joku ohikulkija tulee syljeskelemään naamalle. Riippumatta tilanteesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12376
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti:^ Jaa? Tää oli joku narkki? Okei, eli narki käy aukomaan klanipäille. Asioita tapahtuu. Klanipää saa suomalaisen systeemin mukaisen rangaistuksen kuolemantuottamuksesta. Ei tässä enää ole mitään mielenkiintoista. Jos ryyppyporukan kaverus puukotta toista, niin se ei ole uutinen. Jos narkki kuolee skineille vittuiltuaan, niin se ei ole yhtään enempää uutinen.
Kuinka niin eivät ole uutisia?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Saavuin yöllä takaisin Suomeen, enkä tullut reissussa seuranneeksi kotimaan tiedotusvälineitä. Siis onko nyt asialla ollut tämä sama kerho, joka paitsi järjestää viattomia kynttiläkulkueita (joissa korkeintaan vähän huudellaan natsipropagandaa), niin on myös viime vuosina lähes yksin vastuussa vakavasta poliittisesta väkivallasta ja järjestelmällisestä terrorismista Suomessa?

Kaasuiskun ja puukotuksen vähättely Kitinässä kai rationalisoitiin sillä, että Stalin ja Mao nyt sentään tekivät vielä kauheampia asioita. Ja nyt kuoliaaksi pahoinpiteleminen on kai sitten ymmärrettävää, kun uhri oli sylkenyt ja oli muutenkin epämiellyttävä ja elintavoiltaan paheksuttava henkilö.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Syyllinen on otettu kiinni ja tullaan rankaisemaan, kuten oikein on tässä tapauksessa.

Jos aletaan rankaisemaan joukkoja niin silloin sen on koskettava kaikkia. Vihreä, vasurit, eläinsuojeluliike, yms on samantien tuomiolla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti:Jos aletaan rankaisemaan joukkoja niin silloin sen on koskettava kaikkia. Vihreä, vasurit, eläinsuojeluliike, yms on samantien tuomiolla.
Ei mulla sinänsä mitään sitä vastaan ole, että järjestäytynyttä väkivaltaa harrastavat klubit kielletään. Vaikkapa nämä 1% moottoripyöräkerhot ovat sellaisia, joista olisi hyvä aloittaa. Ne kun eivät tapa vahingossa mukiloimalla vaan tahallaan ja automaattiasein. Vaan eipä ole niillekään mitään pystytty tähän asti.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Laittomat aseet tulisi kieltää myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Joo, käytettävissä olevan informaation varassa näyttäisi tosiaan siltä, että Sivustahuutaja on oikeassa arvellessaan, että tämä väkivallan purskahdus oli aika spontaani (sikäli kun näin väkivaltaorientoituneen porukan tapauksessa voi spontaaniudesta puhua). Natsien aiemmat hyökkäykset ovat olleet suunnitellumpia ja harkitumpia - ja sikäli huolestuttavampia, vaikka eivät ole hengenmenetyksiin johtaneetkaan. Tämä ei kuitenkaan tee Bluntlyn apologeettisesta viuhtomisesta juurikaan miellyttävämmän kuuloista.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En ole täällä miellyttämässä teitä. Suosittelen saman poliittisen näkemyksen omaavan porukan sivustoa siihen, ei herkkä mieli järky.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:Syyllinen on otettu kiinni ja tullaan rankaisemaan, kuten oikein on tässä tapauksessa.

Jos aletaan rankaisemaan joukkoja niin silloin sen on koskettava kaikkia. Vihreä, vasurit, eläinsuojeluliike, yms on samantien tuomiolla.
Eläinsuojeluliike on kyllä tehnyt tuhopolttoja ja muita tuhotöitä, mutta hehän toimivat salassa, eli ei ole oikein mitään avoimesti toimivaa porukkaa, jonka toimintaan puuttua.

Vihreiden tai vassareiden en tiedä suomessa ketään puukottaneen tai kaasuttaneen. Onko sulle tietoa tuollaisesta?
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 19.09.2016 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12376
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pihtiputaan kunnanvaltuuston jäsen Reino Takametsä (vas.) pieraisi eli "kaasutti" kerran em. kunnanvaltuuston kokouksessa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti:Vihreiden tai vassareiden en tiedä suomessa ketään puukottaneen tai kaasuttaneen. Onko sulle tietoa tuollaisesta?
Toisaalta todellisuushan on vain raittiusjärjestöjen luoma illuusio.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti:Vihreiden tai vassareiden en tiedä suomessa ketään puukottaneen tai kaasuttaneen. Onko sulle tietoa tuollaisesta?
Vihreiden ja vasemmistoliiton jäseniä on osallistunut akteihin, joissa on loukkaantunut ihmisiä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti:
James Potkukelkka kirjoitti:Vihreiden tai vassareiden en tiedä suomessa ketään puukottaneen tai kaasuttaneen. Onko sulle tietoa tuollaisesta?
Vihreiden ja vasemmistoliiton jäseniä on osallistunut akteihin, joissa on loukkaantunut ihmisiä.
Eh? :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä luulen, että jotenkin tämä aihepiiri kiihottaa jäsen B:n mieltä sen verran kovasti, että rationaalisen keskustelun mahdollisuus on jäänyt häneltä taakse.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Eikös se ole aika arkipäiväistä, että poliiseja loukkaantuu äärivasemmiston mellakoissa? Ei ilmeisesti lasketa, koska ei ole organisoitua rasismia tjsp.

Vasemmistoliiton edellinen puheenjohtaja oli ennen pj-aikaansa tunnettu mellakoija ja nykyinen pj tunnetaan lausumastaan "vasemmistolainen väkivalta on vaan parempaa".
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti:Mä luulen, että jotenkin tämä aihepiiri kiihottaa jäsen B:n mieltä sen verran kovasti, että rationaalisen keskustelun mahdollisuus on jäänyt häneltä taakse.
Kieltämättä demokratian periaatteiden polkeminen harmittaa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21384
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Jaa? Tää oli joku narkki? Okei, eli narki käy aukomaan klanipäille. Asioita tapahtuu. Klanipää saa suomalaisen systeemin mukaisen rangaistuksen kuolemantuottamuksesta. Ei tässä enää ole mitään mielenkiintoista. Jos ryyppyporukan kaverus puukotta toista, niin se ei ole uutinen. Jos narkki kuolee skineille vittuiltuaan, niin se ei ole yhtään enempää uutinen.
Kuinka niin eivät ole uutisia?
Jos Rape puukottaa Sepiä kun viinaa on hävinnyt, niin ei se etusivulle pääse ikinä. Jos skini lyö narkkia, niin kyse ei ole yhtään enempää uutisesta.

Ei minua kiinnosta tämä keissi enää yhtään. Jos tosi rumasti ajatellaan, niin huoltosuhde luultavasti parani.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Puhe erilaisten porukoiden kieltämisestä on aivan turhaa, koska se vie keskustelun turhille sivuraiteille ja kiellosta ei ole mitään hyötyä. Väkivalta ja tuhotyöt ovat kiellettyjä jo nyt.

Ja kun rikollisjärjestöön kuuluminen on kielletty jo nyt.

Ko. kiellon tehokkuus nähdään siinä, että tämän lainmuutoksen jälkeen helvetin enkelit ja bandidosit jne välittömästi lopettivat toimintansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Tämä. Rikoksiin oikeasti syyllistyneet yksilöt olisi hyvä saada säilöön, oli kyseessä kuka tahansa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen joskus nähnyt jonkun A-keskusteluillan (tunnettuja laadustaan!), jossa Li Andersson on koettanut argumentoida, että siinä missä tällainen natsiaatteeseen perustuva väkivalta on tyypillisesti erilaisten ihmisryhmien (ulkomaalaisten, poliittisesti eri laidalla olevien, joidenkin etnis-uskonnollisten ryhmien) jäseniin kohdistettua vainoa ja väkivaltaa, niin esimerkiksi silloisissa Lontoon mellakoissa tapahtunut vasemmistolainen väkivalta ei ollut tällaista valittuun ihmisryhmään suunnattua uhkaa, vaan jonkinlaista persoonattomampaa yritystä horjuttaa yhteiskunnan valtarakenteita. Edelleen, Andersson koetti toistuvasti selittää, että hän ei sano vasemmistolaisen väkivallan olevan mitenkään oikeutetumpaa, vaan että se on erilaista: jos haluaa ymmärtää väkivallan taustalla olevia aatteita ja yhteiskunnallisia taustoja, täytyy myös ymmärtää näiden väkivallan ilmenemismuotojen olevan yhteiskunnalliselta luonteeltaan hyvin erilaisia eikä niputtaa niitä yhdeksi ja samaksi ilmiöksi. Käsittääkseni tuo tietyissä piireissä hellitty uskomus Anderssonin heitosta vasemistolaisen väkivallan paremmuudesta perustuu juuri tähän ohjelmaan ja tähän lausuntoon.

Ottamatta mitenkään kantaa Anderssonin argumentaation laatuun (paitsi että kyllä mä luulen osan vasemmistolaisesta väkivallasta kohdistuvan ihan peittelemättä ihmisryhmiin, kuten vaikkapa poliiseihin), niin ehkä ne selkeimmät johtopäätökset tässä yhteydessä olisivat, että (i) tuo legenda Anderssonin heitosta, että vasemmistolainen väkivalta on parempaa, ei perustu tosiasioihin, vaan vääristää Anderssonin oikean puheen sisällön aika kokonaan, mutta (ii) kyllä Anderssonilla on vaikeuksia tuomita uskottavasti vasemmistolainen väkivalta, koska hänen rakenteellinen ymmärryksensä tälle "aktivismille" valuu deskritpiivisestä preskriptiiviseen. Kyllä hän flirttailee väkivaltaisenkin vasemmistoanarkismin kanssa melkein yhtä selvästi kuin persujen rasistisiipi natsiväkivallan kanssa.

Mutta tästä huolimatta, vielä Elcon lisäargumentaation jälkeenkin B:n käsitys siitä, että jos natsijärjestö kiellettäisiin, pitäisi heti kieltää myös vihreät ja vasemmistoliitto, on Kitinämittakaavassakin aivan älytön rinnastus. Toinen asia sitten on, olisiko natsijärjestön kieltämisestäkään kenellekään mitään iloa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23504
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kokoomuksen listoiltahan ne pahimmat murhamiehet taitaa löytyä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25653
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^ Mutta IMHO keskustelu siitä, pitäisikö uusnatsijärjestö kieltää, vie koko keskustelun aivan turhaksi jankkaamiseksi. Mun mielestäni riittää kun todetaan, että väkivalta ja tuhotyöt sekä rikollisjärjestöön kuuluminen ovat jo kiellettyjä. Rikoksen valmisteleminen ja rikokseen kehottaminenkin ovat jo kiellettyjä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12376
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

sivustahuutaja kirjoitti:
Homeboy65 kirjoitti:
sivustahuutaja kirjoitti:^ Jaa? Tää oli joku narkki? Okei, eli narki käy aukomaan klanipäille. Asioita tapahtuu. Klanipää saa suomalaisen systeemin mukaisen rangaistuksen kuolemantuottamuksesta. Ei tässä enää ole mitään mielenkiintoista. Jos ryyppyporukan kaverus puukotta toista, niin se ei ole uutinen. Jos narkki kuolee skineille vittuiltuaan, niin se ei ole yhtään enempää uutinen.
Kuinka niin eivät ole uutisia?
Jos Rape puukottaa Sepiä kun viinaa on hävinnyt, niin ei se etusivulle pääse ikinä. Jos skini lyö narkkia, niin kyse ei ole yhtään enempää uutisesta.

Ei minua kiinnosta tämä keissi enää yhtään. Jos tosi rumasti ajatellaan, niin huoltosuhde luultavasti parani.
Vähän falskia. Ei tietenkään etusivulle mutta eivätköhän henkirikokset kerrota AINA lehdissä, vaikka vain yhden palstan uutisina. Olenko väärässä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti:^^ Mutta IMHO keskustelu siitä, pitäisikö uusnatsijärjestö kieltää, vie koko keskustelun aivan turhaksi jankkaamiseksi. Mun mielestäni riittää kun todetaan, että väkivalta ja tuhotyöt sekä rikollisjärjestöön kuuluminen ovat jo kiellettyjä. Rikoksen valmisteleminen ja rikokseen kehottaminenkin ovat jo kiellettyjä.
Saksassa natsijärjestöt ovat kiellettyjä ja kieltoa valvotaan melko tehokkaasti, mutta silti siellä on niitä. OIkeusvaltio on loputtomassa suossa, kun kielletään vinoristi niin sitten tulee kulmaristi ja jos sekin kielletään, tulee kulinaristi. Minusta erilaisten äärijärjestöjen olemassaolo on valvonnan kannalta tietyllä tapaa hyväkin asia. Tiedetään, ketkä mitäkin ajattelevat, järjestöt voi soluttaa ja niitä voi seurata.

Niin kauan kun enkelit ja bandiidot kulkevat vapaalla jalalla liivit päällä, tästä asiasta on turha kyllä edes keskustella.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin