Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.hs.fi/kulttuuri/art-20000051 ... afa1766143
Ei voi sanoa, etteikö Sipilä saisi mitään aikaan!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005176158.html

Tämä on vähän hankala. Kun matkustaa työasioissa, lentoyhtiö kuitenkin kyselee plussanumeroa joka välissä. Voi olla, että vaikka olen tietoinen siitä, että työmatkoilla ansaittujen pisteiden yksityiskäyttö on luvatonta - ja yleisesti ottaen pyrin olemaan aika pedantti näissä asioissa - niin minäkin olen tähän rötökseen joskus puoli tai yksineljäsosavahingossa syyllistynyt.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 19.04.2017 13:23 http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005176158.html

Tämä on vähän hankala. Kun matkustaa työasioissa, lentoyhtiö kuitenkin kyselee plussanumeroa joka välissä. Voi olla, että vaikka olen tietoinen siitä, että työmatkoilla ansaittujen pisteiden yksityiskäyttö on luvatonta - ja yleisesti ottaen pyrin olemaan aika pedantti näissä asioissa - niin minäkin olen tähän rötökseen joskus puoli tai yksineljäsosavahingossa syyllistynyt.
Ei se ole rötös jos työnantaja ei ole ilmoittanut että pisteitä ei saa käyttää.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo. Meillä se taitaa lukea jossain matkustusohjeessa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 19.04.2017 13:23 http://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005176158.html

Tämä on vähän hankala. Kun matkustaa työasioissa, lentoyhtiö kuitenkin kyselee plussanumeroa joka välissä. Voi olla, että vaikka olen tietoinen siitä, että työmatkoilla ansaittujen pisteiden yksityiskäyttö on luvatonta - ja yleisesti ottaen pyrin olemaan aika pedantti näissä asioissa - niin minäkin olen tähän rötökseen joskus puoli tai yksineljäsosavahingossa syyllistynyt.
Siis maksaako sun huuhaa-alalla joku eli luultavasti veronmaksajat sulle lentolipun hinttoja ulkomaille johonkin turhaan sosiologikonferenssin? :shock: Jolloin arvattavasti et tarvitse ikkunapaikkaa, koska 10 kilometrin korkeudessa lentäminen on sinulle tietenkin tylsää? :roll:
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16684
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Kyllä mä mieluiten istun lentokoneessa ikkunapaikalla. Pääasiassa koska en jaksaisi pomppia ylösalas vierustoverien rampatessa WC:ssä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Trump pirullisen ovelasti väitti armadan olevan matkalla Pohjois-Korean lähistölle, vaikka se itseasiassa purjehti täsmälleen toiseen suuntaan!

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005175985.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21371
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tolla paatilla on hyvä track record hullujen kippaamisessa mereen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14923
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Tervemenoa. Onneksi Tansaniassa ei ole rasisteja ja mamut ovat tervetulleita.
Universaali disclaimer.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 19.04.2017 17:58 Trump pirullisen ovelasti väitti armadan olevan matkalla Pohjois-Korean lähistölle, vaikka se itseasiassa purjehti täsmälleen toiseen suuntaan!

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005175985.html
No hih. 30 solmun eli oliko jotain 56km/h nopeudellakin kestää jonkun aikaa ennen kuin Korean vesille pääsevät. Jaa eihän jenkit olisi ryminää aloittaneetkaan kun varapresidentti oli Etelä-Koreassa ja Jaappanissa käymässä. "Tykkivenediplomatiassa" ei muuten ole mitään uutta ja ainahan laivastoa siirrellään tilanteen mukaan. Epätarkka uutinen Hesarilla muuten. Lentotukialuksen ja
kolmen muun sota-aluksen osastoa"
?? Onhan siinä enemmän. Vakiona Ticonderoga-luokan ohjusristeilijä ja kolme tai tuon ryhmän kuvista päätellen neljä Arleigh Burke-luokan hävittäjää. Sekä aina sukellusvene. Ja vielä huoltoalus.

Ne muut ovat suojaamassa pääasetta eli lentotukialusta ohjuksilta ja sukellusveneiltä ja myös ampuakseen risteilyohjuksia maalle. Silti tuokin "armada" saattaisi olla vakavissa ongelmissa Pohjois-Korean saturaatio-ohjushyökkäyksen kanssa saati P-Korean lukuisten sukellusveneiden maalina.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 20.04.2017 10:40
James Potkukelkka kirjoitti: 19.04.2017 17:58 Trump pirullisen ovelasti väitti armadan olevan matkalla Pohjois-Korean lähistölle, vaikka se itseasiassa purjehti täsmälleen toiseen suuntaan!

http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005175985.html
No hih. 30 solmun eli oliko jotain 56km/h nopeudellakin kestää jonkun aikaa ennen kuin Korean vesille pääsevät. Jaa eihän jenkit olisi ryminää aloittaneetkaan kun varapresidentti oli Etelä-Koreassa ja Jaappanissa käymässä. "Tykkivenediplomatiassa" ei muuten ole mitään uutta ja ainahan laivastoa siirrellään tilanteen mukaan. Epätarkka uutinen Hesarilla muuten. Lentotukialuksen ja
kolmen muun sota-aluksen osastoa"
?? Onhan siinä enemmän. Vakiona Ticonderoga-luokan ohjusristeilijä ja kolme tai tuon ryhmän kuvista päätellen neljä Arleigh Burke-luokan hävittäjää. Sekä aina sukellusvene. Ja vielä huoltoalus.

Ne muut ovat suojaamassa pääasetta eli lentotukialusta ohjuksilta ja sukellusveneiltä ja myös ampuakseen risteilyohjuksia maalle. Silti tuokin "armada" saattaisi olla vakavissa ongelmisa Pohjois-Korean ohjusten saturaatio-ohjushyökkäyksen kanssa saati P-Korean lukuisten sukellusveneiden kanssa.
Pointti oli, että kyseiset alukset olivat matkalla _pois päin_ Pohois-Koreasta vielä muutama päivä sen jälkeen, kun Trump kertoi niiden olevan tulossa alueelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

^ Jos paatit saavat komennot nykyisin New York Timesin paperiversion välityksellä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Twitteristä!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.04.2017 10:14 Pakolaisaktiivipappi päättää lähteä pois Suomesta

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2017042 ... 6_uu.shtml

https://www.facebook.com/marjaana.toiviainen?fref=nf
Onko tämä nyt case AbuHanna v2.0, jossa mussutus ei lopu koskaan ja välillä käydään hakemassa rahaa Suomesta vai case xSpede, jossa uhitellaan maastamuutolla ja sitten ei muuteta kirveelläkään.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Veikkaan AbuHannaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Miksi edes hakea rahaa täältä kun raha viedään tarjottimella tuonne paratiisiin?

Onkin oikeastaan aika pelottavaa. Kohta Suomeen tulvii tansanialaisia miehiä kun joku paha noita muuttanut heidän kotiseuduilleen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

http://www.hs.fi/urheilu/art-2000005178909.html

:o

Tämä oli kyllä periaatteessa hyvin ovela suunnitelma

En tiennytkään, että jalkapallofirmojen osakkeilla voi käydä optiokauppaa..

Kuinkahan suuri osa joukkueista noteerataan julkisilla markkinoilla? varmaan aika pieni. Julkisilla markkinoilla noteraattavien joukkuelajien osakkeita voisi kyllä helposti kyllä kuvitella manipuloitavan. Järjestää pari tähtipelaajaa "onnettomuuteen" ja kurssi dyykkaa varmasti. Tai sitten avoimesti hyökkää joukkuetta vastaan, kuten tämä kaveri yritti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25640
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Makasiinien rauniot puretaan

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005179128.html

Vai että tapahtumia.. eivätköhän lähialueen nimbyt sen estä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yhdysvallat aikoo arvioida uudelleen eurooppalaisten viisumivapautta – yksi kohteista on Suomi

Eiköhän tuo napsahda. Täältä nyt kuitenkin on lähtenyt sen verran populaa toteuttamaan aatteen paloa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Bluntly kirjoitti: 21.04.2017 12:25 Eiköhän tuo napsahda. Täältä nyt kuitenkin on lähtenyt sen verran populaa toteuttamaan aatteen paloa.
No toivottavasti. Kaikenlaiset viisumivapaudet ja vapaat liikkuvuudet ovat arslokista. Itse jos perustaisin valtion, niin diktaattorini Paavo Väyrynen määräisi ohjeeni mukaan seuraavasti: Ensimmäinen lomaviikko maksaa tuhat euroa ja siitä seuraavat viisisataa kappaleelta. Lisäksi jos viisumi myönnetään, vaaditaan viiden tuhannen euron panttimaksu (eräänlainen vuokratakuu), jolla korvataan turistin mahdollinen rötöstely ja maasta poistaminen.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Mainitsinko viikko sitten, että Isosaarta pitäisi jatkaa etelään kohti Tallinnaa?

Suurista rakennuskohteista vaikea ongelma Helsingissä: ylimääräiselle maamassalle ei riitä tilaa
http://www.tekniikkatalous.fi/ttpaiva/s ... ja-6643060
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.04.2017 9:19 http://www.hs.fi/urheilu/art-2000005178909.html

:o

Tämä oli kyllä periaatteessa hyvin ovela suunnitelma

En tiennytkään, että jalkapallofirmojen osakkeilla voi käydä optiokauppaa..

Kiltti invepankkisetä varmasti myy option suojaamaan lähes mitä tahansa, kunhan se saa arvonsa julkisesti noteeratuista arvopapereista. Tietty vähän mielenkiintoinen tilanne, joskin ihan samaa stunttia voisi kokeilla kotona vaikkapa viemällä saunan taakse jonkin ison pörssifirman toimarin kirves toisessa ja myyntioptiot toisessa takataskussa. Silviisiin voisi olla pienemmät saumat jäädä kepuloinnistaan kiinni, kun johdannaisvolyymit luultavasti ovat eri kokoluokkaa potkupallokonsernin kanssa eikä paljastavan suurta tilastollista anomaliaa täten ehkä pääsisi syntymään. Sopupelaajathan jää aina kiinni just sen takia, että erittäin epätodennäköistä voittajahevosta betsataan epäilyttävän suurilla summilla.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23490
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin