Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Niin. Europol on todellakin hommaforumin alaosasto.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja aasi »

Bluntly kirjoitti: 15.06.2017 22:31 Vuonna 2016 terroritekojen suurin uhka tuli äärioikeistolta.

Eikun hetkinen...

Tapauksia yhteensä 142 (Tekijä, kpl)

- Etnonationalistit & separatistit 99
- Äärivasemmisto & anarkistit 27
- Jihadistit 13 (joista Isisiin liittyviä 6)
- Äärioikeisto 1
- Ei tietoa 2
Mikä se Nizzan kuorma-autoilu sitten oli?

Vai lasketaanko tosiaan vain tapauksia, ei seurauksia..
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja exsu »

Bluntly kirjoitti: 16.06.2017 8:52 Niin. Europol on todellakin hommaforumin alaosasto.
No ilman lähdeviitettä tuo sun viestin uskottavuus on aika nollissa.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hassu kommentti kun miettii lausujaa.

2017 EU TERRORISM REPORT
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 15.06.2017 22:31 Vuonna 2016 terroritekojen suurin uhka tuli äärioikeistolta. Eikun hetkinen...
elco kirjoitti: 16.06.2017 7:07 Urpiainen löytää kyllä tutkimukset, jossa tehdään mustasta valkoista.
No, viimeksi kun aivopiereskelitte tällaisia, vastasin näin:
urpiainen kirjoitti: 22.03.2016 12:34 Sun suhteesi todellisuuteen kun on, miten sen nyt kauniisti sanoisi, aika selektiivisesti tulkitseva, niin ajattelin vain muistuttaa, että ainakaan tällä keskustelupalstalla kukaan ei ole väheksynyt jihadistisen terrorin uhkaa tai herraties esittänyt, että äärioikeistolaiset terrori-iskut olisivat jotenkin yleisyydessään, vakavuudessaan tai todennäköisyydessään mitenkään verrattavissa ääri-islamilaisiin terrori-iskuihin Euroopassa.
En näe syytä muuttaa kantaani, joka on aika pitkään ollut samanlainen. Esim. 2013:
urpiainen kirjoitti: 07.02.2013 14:20se kyllä tietysti pitää paikkansa, että jo Euroopan mittakaavassa vasemmistolainen terrorismi on tänäkin päivänä ihan mittava ja vakava ilmiö, kun taas viime aikoina oikeistoterrorismi on ainakin Länsi-Euroopassa ollut onneksi aika olematonta.
Muutenkin olen edelleen, kuten jo vuosia, sitä samaa mieltä, että sisäministeriön katsaus väkivaltaisen ekstremismin uhkaan Suomessa on aika perusteltua ottaa kannanmuodostuksen pohjaksi: Suomessa suurin uhka on edelleen yksittäiset joukkosurmaajat a la kouluampujat, suurin ja kasvava varsinainen terroriuhka on tietysti jihadistinen liikehdintä, todennäköisimmin (mutta edelleen hyvin pienellä todennäköisyydellä) kansalainen kohtaa ekstremististä väkivaltaa katuväkivallan muodossa, jossa äärioikeisto on aika laajalti edustettuna.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Mähän sanoin!
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21382
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ eikös etnistä katuväkivaltas ole suhteessa mielettömästi enemmän kuin äärioikeistolaista? Sitä tuskin voi pitää äärioikeistolaisena, jos humalainen vetää turpaan ärsyttäviä tai erilsisia, olivat nämä sutten ilves-faneja, tesla-daveja, baskeripäitä, hiopejä tai mutakuonoja.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.06.2017 11:47 ^^ eikös etnistä katuväkivaltas ole suhteessa mielettömästi enemmän kuin äärioikeistolaista? Sitä tuskin voi pitää äärioikeistolaisena, jos humalainen vetää turpaan ärsyttäviä tai erilsisia, olivat nämä sutten ilves-faneja, tesla-daveja, baskeripäitä, hiopejä tai mutakuonoja.
Kehä kolmosen ulkopuolella hesalaiset ovat vihatuin etninen ryhmä.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Mustalaiset ovat ymmärtääkseni eniten syrjitty ja halveksittu ihmisjoukkio koko maassamme.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Diddley Bow
Kitisijä
Viestit: 3298
Liittynyt: 02.05.2012 13:34

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Diddley Bow »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2017 13:07 Mustalaiset
Niin vai romaanit. Minä paskat nakkaan miksi meitä milloinkin kutsutaan.
Who says you need to buy a guitar?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16686
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Huomasin vasta nyt tämän:
James Potkukelkka kirjoitti: 14.06.2017 12:02
Bluntly kirjoitti: 14.06.2017 11:59 Palo-osiontiahan ei tuossa maassa ole koska raksaliitto vastustaa.
Miksi?
Minua kanssa kiinnostaisi jonkinlaiset lähteet tähän käsitykseen.

Brittiläisiä tiedotusvälineitä satunnaisesti seuraamalla käsitykset tuntuisivat konvergoituvan sellaista näkemystä kohden, että palo-osiointistandardit UK:ssa ovat sinänsä riittävät (eivätkä suinkaan olemattomat) talon sisäisten palojen leviämisen estämiseen (ainakin, jos niitä noudatettaisiin, mutta julkinen valvonta on vedetty minimiin - ja näissä palotapauksissa osiointia on tyypillisesti purettu remonttien yhteydessä), ja ongelma on pikemminkin ulkopuolisten julkisivupinnotteiden eristeiden paloherkkyys yhdistettynä siihen, että sääntelynpurkuinnossaan konservatiivihallitus on eksplisiittisesti kieltäytynyt säätämästä sprinklereille vähimmäisstandardia.

https://www.theguardian.com/uk-news/201 ... wer-blocks
https://www.theguardian.com/commentisfr ... regulation

Toki mä luen tyypillisesti vasemmistohenkistä Guardiania (joka tosin yleisesti tunnustetaan laatulehdeksi), jossa on ehkä ennakoitavaa, että syyttävä sormi osoittaa kohti oikeiston sääntelynpurkuideologiaa ja valvonnan puutetta. Mistäköhän Bluntlyn aivan päinvastaiseen kantaan kallistuva tulkinta on peräisin?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

sivustahuutaja kirjoitti: 16.06.2017 11:47 ^^ eikös etnistä katuväkivaltas ole suhteessa mielettömästi enemmän kuin äärioikeistolaista? Sitä tuskin voi pitää äärioikeistolaisena, jos humalainen vetää turpaan ärsyttäviä tai erilsisia, olivat nämä sutten ilves-faneja, tesla-daveja, baskeripäitä, hiopejä tai mutakuonoja.
On kamala loukkaus pitää turpaanvetävää ja ryöstävää mamua turpaanvetävänä ja ryöstävänä mamuna kun taas lyhythiuksinen suomalainen mies on tietenkin äärioikeistolainen.

Tämä tiikerinloikka äärioikeistolaisen terrorismin vähäisyydestä äärioikeistolaisen katuväkivallan suhteelliseen yleisyyteen on jopa urpiaisen galaktisen skaalan mittapuulla poikkeuksellisen typerää.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Diddley Bow kirjoitti: 16.06.2017 14:00
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2017 13:07 Mustalaiset
Niin vai romaanit. Minä paskat nakkaan miksi meitä milloinkin kutsutaan.
Tai tummat, joiksi itseään kutsuvat. Minullakin olisi heistä vaikka mitä mielipiteitä, mutten nykyisessä mielipideilmastossa halua niitä julki tuoda. Sanotaanko, että haluaisin joskus nähdä heistä avoimen (ja rakentavan) keskustelun julkisuudessa, jossa otettaisiin huomioon mm. rikostilastot.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14926
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2017 14:22
Diddley Bow kirjoitti: 16.06.2017 14:00
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.06.2017 13:07 Mustalaiset
Niin vai romaanit. Minä paskat nakkaan miksi meitä milloinkin kutsutaan.
Tai tummat, joiksi itseään kutsuvat. Minullakin olisi heistä vaikka mitä mielipiteitä, mutten nykyisessä mielipideilmastossa halua niitä julki tuoda. Sanotaanko, että haluaisin joskus nähdä heistä avoimen (ja rakentavan) keskustelun julkisuudessa, jossa otettaisiin huomioon mm. rikostilastot.
Sehän olisi rasistista etnistä profilointia. Kuka tuntee jonkun töissä käyvän romanin? Itse en ole vielä törmännyt, ellei parkkipaikalla nahkatakkia kaupannutta lasketa.
Universaali disclaimer.
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja exsu »

Mä tunnen! Naapuritoimistosta löytyy yksi, hyvä äijä.
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25650
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tuominenhan selitti Peltomäen saamia etuuksia pelkästään ystävyyteen perustuvana auttamisena. Aarnio puolestaan sai tuntemattomalta virolaiselta puoli miljoonaa muovikassissa kun oli niin hyvä jätkä ja Peltomäki siis muutama 100k ystävyyden osoituksena. Miksi mulla ei ole vastaavia kavereita!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21382
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Nyt on äkkiä kerrättävä tietokanta noista rakennuksista ja luotava hakupalvelu, josta jokainen voi tarkistaa asuuko polttouunissa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kepulikin voi saada jotain hyvää aikaiseksi.

Saunalautta on toisille viranomaisille kaavoitusta edellyttävää rantarakentamista, toisille vene

Tuosta Kurvisesta voisi tehdä samantien kepulien johtohahmon, vaikka onkin lakimiehenä myynyt sielunsa entistä pahemmin saatanalle.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4290
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

^ Voi vittu, että on taas hirveä fontti leipätekstissä. Noi ei vaan osaa. Tai sitten tahallaan.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin