Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No ei lapsen paikka ole pyykinpesukoneen päällä. Eikös sanonta ole, että tyhmyydestä sakotetaan.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hoitopöytänä voi toimia moni kaluste, jos ei parempaa ole. Ylipäätään olen joissain lasten vahtimiseen tai sen puutteeseen liittyvissä huolimattomuusrikoksissa hellämielinen, koska niitä voi sattua kenelle tahansa. Samantapaisia kuin jotkut liikennerikokset. Kummassakin lainsäädännön lähtökohta on kokoaikainen ja täydellinen tarkkaavaisuus ja huolellisuus, vaikka kaikki tietävät, ettei sellaista laajassa kuvassa ole. Tarkoitan, että ihminen ei kykene siihen aina.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Liukas ja reunaton korkea kaluste ei ole liikkumiskykyisen lapsen paikka, sen sanoo maalaisjärki ilman lakiakin. Sitäpaitsi jos tuollainen hyväksytään selitykseksi vastuusta vapautumiseen, sen jälkeen jokainen pahoinpidelty lapsi on tippunut jostain.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Pesukone nyt on alustana parhaasta päästä, mutta siihen päälle pistetään se reunoilla varustettu pari kymppiä maksava hoitoalusta. 8,5 kk vauva on kuitenkin jo ryömintäiässä, eli sen ikäistä ei voi oikein jättää minnekään korkealle.

Mitenkäs noita korvauksia sitten käsitellään? Pääseekö vanhemmat kiinni noihin fyrkkiin vai saako ne sitten 18v puhtaana käteen? Helposti siinä murtuu toinenkin jalka kun huitaisee 2000e naamariin.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2017 13:10 http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201710102 ... nyt_mobile

Mitä mieltä olette asiasta? Itse en olisi noilla tiedoilla tuominnut äitiä mistään. Äiti omi huomimaton ja he.kisesti laiska, mutta saanut jo riittävän rangaistuksen lapsensa loukkaannuttua.
:komp: Älä lyö lyötyä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 11.10.2017 9:15
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 10.10.2017 13:10 http://m.iltalehti.fi/kotimaa/201710102 ... nyt_mobile

Mitä mieltä olette asiasta? Itse en olisi noilla tiedoilla tuominnut äitiä mistään. Äiti omi huomimaton ja he.kisesti laiska, mutta saanut jo riittävän rangaistuksen lapsensa loukkaannuttua.
:komp: Älä lyö lyötyä.
Toisaalta äiti ja lapsi ovat eri subjekteja ja äiti ei omista lastaan. Toisin sanoen äidin kokema kärsimys ei poista lapseen kohdistunutta rikosta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Oliskohan suhtautuminen samaa jos kyseessä olisi viikonloppuisä ja äiti vaatimassa rangaistusta ja korvauksia lapsen puolesta. Minusta on ihan hyvä viesti, että ei saa olla hem.kisesti laiska huomimaton täysin avuttomien kanssa. Eri asia sitten onko rangaistus missään mitassa tahallisten tekojen kanssa.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

On kuitenkin käytetty vastaavissa (muistan tapauksia, jotka eivät samanlaisia mutta esmes lapsen hukkuminen) tapauksissa rankaisematta jättämisissä kohtuusperustetta, eli olisi kohtuutonta rangaista jo kärsinyttä vanhempaa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tilanne ratkaisee. Tässä oli varsin liikkumakykyinen vauva jätettynä vaaralliseen paikkaan. Hukkumistapauksena sama homma olisi uimataidottaman tenavan tyrkkääminen SUP-laudalla järvelle ja auringon ottoon ryhtyminen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

No, en lähde enempää spekuloimaan, koska en tiedä tapausta tarkasti. Useimmiten olen kuitenkin oikeuden kanssa samaa mieltä näissäkin tapauksissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kohtuullisuusperusteella rankaisematta jättäminen tarkoittaa sitä, että katsotaan että on syyllistynyt rikokseen, mutta rikosoikeudellista seurausta ei katsota tarpeelliseksi. Kyllähän oman lapsen menettäminen normaalille ihmiselle on painajaista vastaava tilanne eikä siinä nyt varsinaisesti kenellekään iloa ole siitä että lähdetään istumaan penaltia.

Noin yleisenä oikeusohjeena pitäisin silti hyvänä, että vanhempien pitää olla huolellisia ja jos huolellisuudesta huolimatta sitten käy vahinko, niin eihän siinä rankaisemisella ole mitään roolia. Joskus rajanveto sen välillä mitä voidaan odottaa normaalihuolelliselta on vaikeaa, mutta reunattomalle korkealle kalusteelle jättäminen ei kyllä oikein täytä mitään minimistandardia, kuten toinen sh tuossa mainiolla analogiallakin huomautti. Hellämielisyyden paikka on siinä, kun on koetettu toimia oikein mutta meni pieleen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005405379.html

En kannata nimenvaihtoa. Huonoa kansallista itsetuntoa, jos niin ryhdyttäisiin tekemään. Nimi kertoo Suomen historiasta (tässä tapauksessa suomettumisesta) ja hyvä niin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hankala asia. Ensireaktioni olisi olla kanssasi samaa mieltä, pitkälti samoin perustein. Neuvostokommunismin uhriluku on kuitenkin aika mittava, voi olla vähän huonoa makua pitää nimi esillä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

No, Lenin kuitenkin oli osatekijä siinä että Suomi itsenäistyi. Sehän on vähän niinkuin vittuilua Venäjälle olla siitä vähän kiitollinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Nimimerkki "Vihreä humanisti" on kyllä ahkera ja pätevä trollaaja Hesarissa. Lähes jokaisesta jotekin mamuja koskevasta uutisesta löytyy hänen kommenttinsa kärjestä. Tuore helmi https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005405433.html uutisesta

"Tapanilan tapauksessa uhreja oli nuoren naisen lisäksi viisi nuorta maahanmuuttajataustaista poikaa. Muukalaisvihamielinen ja rasistinen keskustelu somessa ja tiedotusvälineissä paljasti kaikkien nähtäväksi suomalaisen suvaitsemattomuuden ja muukalaisvihan aivan sen raadollisimmassa muodossa. Poikien teko ei missään suhteessa ollut sen saaman kielteisen julkisuuteen ja jos tekijät olisivat olleet suomalaisia ei sitä näin lehtien lööpeissä reviteltäisi. Monikulttuurinen Suomi vaatii ihmisiltä sitoutumista ja suvaitsevaisuutta maahanmuuttajien integroitumiskehityksessä ja tälläiseen ilmiselvään etnisyyteen perustuvaan rasismiin ei saa suhtautua vähättelevästi."

:D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/elama/art-2000005405564.html

Ossin kunniaksi on sanottava se, että hän on rehellinen, eikä juurikaan selittele.

Mutta se ihmetyttää, että toisaalta sanotaan, että Helsingin vuokrat ovat esteenä työn perässä muuttamiselle, mutta toisaalta mies, joka on aktiivisesti 20 vuotta kieltäytynyt töistä, asuu Etelä-Haagassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Nämä työn välttelijät herättävät minussa alkukantaisen väkivaltaisen impulssin.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.10.2017 10:43 Mutta se ihmetyttää, että toisaalta sanotaan, että Helsingin vuokrat ovat esteenä työn perässä muuttamiselle, mutta toisaalta mies, joka on aktiivisesti 20 vuotta kieltäytynyt töistä, asuu Etelä-Haagassa.
Just toi. Asumistukea pitäisi antaa 300 euroa kuussa. Sillä saa Kajaanin maalaiskunnasta hyvän kämpän.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Ossin mielestä amiksesta olisi voinut joutua kortistoon, joten Ossi meni suoraan kortistoon.

Ilman osaamista tarjolla on vain 'paskahommia' joita Ossi ei halua.

Ossin mielestä suurin osa työstä on turhaa, mutta myiden 'turhan' työn tuottama fyrkka kelpaa Ossille.

Ossia on turha syyttää. Ossi on systeemin odotettu luomus.

Itse olen laiska. Olisin tehnyt kuin Ossi, mutta en -90 luvun alussa uskonut systeemin syytävän minulle rahaa hautaan asti.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Systeemin rahat loppuu, Ossille tulee käymään vielä aika paskasti.
Universaali disclaimer.
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja aasi »

So Hard kirjoitti: 13.10.2017 10:50 Nämä työn välttelijät herättävät minussa alkukantaisen väkivaltaisen impulssin.
Et ole vain vielä hyväksynyt oman työsi turhuutta ja merkityksettömyyttä.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti: 13.10.2017 11:44
So Hard kirjoitti: 13.10.2017 10:50 Nämä työn välttelijät herättävät minussa alkukantaisen väkivaltaisen impulssin.
Et ole vain vielä hyväksynyt oman työsi turhuutta ja merkityksettömyyttä.
Olen hyväksynyt palkan saamisen merkityksellisyyden ja veroasteen turhuuden, kun tietää sen olevan seurauta oman elämänsä Osseista, kepusta ja sosialisteista.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

aasi kirjoitti: 13.10.2017 11:44.

Et ole vain vielä hyväksynyt oman työsi turhuutta ja merkityksettömyyttä.
Kaikki on turhaa paitsi puutarhanhoito, mutta se on likaista paskatyötä.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Sanonta kuuluu, kaikki on turhaa paitsi purjehdus.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Eiks noin kuulu joku suomalainen iskelmä? Tunnetumpi sananlasku, varmaan kiinalainen (japanilainen?), sanoo, että vain puutarhanhoito on tärkeää, eikä sekään ole kovin tärkeää. Sitten tietty Ike meni ja pilasi tämänkin viisauden.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin