Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Noutoautomaatit toimii mulle. Paitsi viimeksi kun olin tilannut kahdesta eri puljusta ja tulivat samana päivänä, Sellon eri päissä oleviin automaatteihin..
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kuva

Jos tämän näköinen mies TV:ssä kertoo, että armeija _ei ole_ ottanut valtaa ja presidentti on turvassa, vaikka presidentin palatsin liepeiltä kuuluu räjähdyksiä ja hallintorakennukset ovat panssarien ympäröimiä, tietää, että kaikki on hyvin ja maassa vallitsee parlamentaarinen demokratia!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2017 10:02
Jos tämän näköinen mies TV:ssä kertoo, että armeija _ei ole_ ottanut valtaa ja presidentti on turvassa, vaikka presidentin palatsin liepeiltä kuuluu räjähdyksiä ja hallintorakennukset ovat panssarien ympäröimiä, tietää, että kaikki on hyvin ja maantereella vallitsee parlamentaarinen demokratia!
Korjasin vähän.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

IL Moskovassa: Turvapaikanhakijoilla tukalat olot Venäjällä - Suomeen tulisi tuhansia afgaaneja, jos itäraja avattaisiin
Suomen viranomaiset loppuvuodesta 2015 yllättänyt turvapaikanhakijoiden virta Venäjältä ei ole unohtunut itänaapurissa. Kiinnostuneet ovat lähtökuopissa jos raja aukeaisi uudestaan.

- Kaikkihan he teille tulisivat. Afgaanit, syyrialaiset, pohjoiskorealaiset, uzbekit, ukrainalaiset ja muut. Heillä kaikilla on täällä niin vaikeaa, turvapaikanhakijoita avustavan Kansalaisyhteistoiminta-järjestön (Grazdanskoe sodeijstvie) johtaja Svetlana Gannushkina varoittaa.

Kaikkiaan turvanpaikanhakijoita on Venäjällä Grazdanskoe sodeijstvie -järjestön johtajan Svetlana Gannushkinan mukaan noin 200 000 - 300 000. Jos raja Venäjän puolelta Suomeen avattaisiin turvapaikanhakijoille, tekisi se Venäjästä kauttakulkumaan esimerkiksi Afganistanista saapuville tulijoille.
Katugallup vahvistaa, että lähtijöitä löytyisi myös IVY-maiden asukkaista. Uzbekki Ulugbek innostuu kuultuaan Suomessa meneillään olevasta perustulokokeilusta:

- Yli 560 euroa kuukaudessa ja töitä tekemättä! Meillä Moskovassa minimipalkka on 130 euroa kuukaudessa. Lähden Suomeen heti, kun se on mahdollista, hän hihkuu.
Tervetuloa länteen, Ulugbek.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Venäjällä on kätevä ladattu ase Suomen ohimolle. Jos Natojäsenyyttä alettaisiin kovasti puuhaamaan, saattaisi itäraja yht'äkkiä aueta..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16674
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mut onneksi persut/siniset tunarit ovat saanneet ajettua Suomen hallituksen eu-linjaksi, että mitään taakanjakoa ei sitten harrasteta vaan dublinista pidetään kiinni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2017 13:56 Mut onneksi persut/siniset tunarit ovat saanneet ajettua Suomen hallituksen eu-linjaksi, että mitään taakanjakoa ei sitten harrasteta vaan dublinista pidetään kiinni.
Mitään taakanjakoa ei pidäkään harrastaa vaan rajavalvontaa ja palautuslentoja.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Veikkaanpa, että taakanjakoa tulee kyllä ikävä, jos 300 000 henkeä huutaa "asylym" suomen rajalla...
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.11.2017 14:18 ^Veikkaanpa, että taakanjakoa tulee kyllä ikävä, jos 300 000 henkeä huutaa "asylym" suomen rajalla...
Luulen että siinä vaiheessa tulee järki päähän ja kerrotaan, että asulymia huutavat eivät ole tervetulleita.
Universaali disclaimer.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Itse en kyllä luule. En usko, että eduskunnasta löytyy enemmistöä joka ymmärtää mitään kantokyvystä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

urpiainen kirjoitti: 16.11.2017 13:56 Mut onneksi persut/siniset tunarit ovat saanneet ajettua Suomen hallituksen eu-linjaksi, että mitään taakanjakoa ei sitten harrasteta vaan dublinista pidetään kiinni.
Ehkä siksi, että taakanjako on mekanismi, jolla tolloja kustaan silmään samalla kun mikään muu ei muutu. Dublin toimisi ihan hyvin, jos jäsenmaat eivät sallisi paperittomien elintasokalastelijoiden vapaata läpimarssia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Nätit tytöt myyvät neitsyyttään. Eikös noita neitsyyden myyjiä ole ennenvanhaan ollut tapana kutsua ihan vaan huoriksi?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

elco kirjoitti: 16.11.2017 18:43 Nätit tytöt myyvät neitsyyttään. Eikös noita neitsyyden myyjiä ole ennenvanhaan ollut tapana kutsua ihan vaan huoriksi?
Vanha vitsi: jokainen nainen on joko hullu tai huora. Jos tarjotaan miljoona euroa pillusta niin jos suostuu on huora. Jos kieltäytyy on hullu. :lol:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

elco kirjoitti: 16.11.2017 18:43 Nätit tytöt myyvät neitsyyttään. Eikös noita neitsyyden myyjiä ole ennenvanhaan ollut tapana kutsua ihan vaan huoriksi?
Miksiköhän joku maksaa tuollaista ylihintaa neitsyydestä? Eikö se tuossa tapauksessa kuitenkin viittaa täysin ammattitaidottomaan asiakaspalvelijaan? Ymmärrän, että jos on tunteita toisiaan kohtaan, niin siinä voi nähdä jotain romanttista, mutta kyllähän seksi on parempaa, kun on jonkin verran jo kokemusta takana ja tietää mitä tekee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Eihän tuossa seksiä myydäkään.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Hyvin pelittää persuilu maailmalla. AfD sai Saksassa 13,5% ja nyt Merkel ei saa hallitusta kasaan:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005456305.html
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Virossakin alkaa Pekka Puskailu sattumaan budjettiin.

Viron uusi alkoholipolitiikka epäonnistumassa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 20.11.2017 9:17 Virossakin alkaa Pekka Puskailu sattumaan budjettiin.

Viron uusi alkoholipolitiikka epäonnistumassa
Mä olen tyytyväinen, jos suomalaiset aiempaa enemmän ostavat viinansa Suomesta. Tiedän, että osa menee Latviaan, mutta osa myös menee alkoon tai suomalaiseen Prismaan. Hyvä. Virolle toki huono juttu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Ööö, siis eikö tuo case Viro juuri nimenomaan osoita sen, että veronkorotukset laskevat verotuottoja ts merkittävästi vähentävät ostoja kotimaasta?

Suomessa tuota samaa politiikkaa toteutetaan aivan äärimmäisesti. Jos nyt Viro ja myöhemmin Latvia nostavat hintoja niin sitten alkaa salakuljetus venäjältä. Jos se tukitaan niin sitten pannaan korpitislaamot tulille.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^En tarkastele asiaa Viron vaan Suomen kannalta. Suomen kannalta on hyvä, jos Viron matkustajatuonnin väheneminen lisää verotuloja Suomessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Mikä tässä on vähentämässä viinan tuontia ulkomailta?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 20.11.2017 11:16 Mikä tässä on vähentämässä viinan tuontia ulkomailta?
Se, että kun virolainen viina kallistuu, ei jokainen aiemmin Virosta viinaa ostanut suomalainen lähde Latviaan tai Venäjälle, vaan ostaa viinakset Suomesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.11.2017 10:37 ^En tarkastele asiaa Viron vaan Suomen kannalta. Suomen kannalta on hyvä, jos Viron matkustajatuonnin väheneminen lisää verotuloja Suomessa.
Eli siis Suomi on tehnyt tempun X ja häviää sillä verotuloja. Sitten Viro tekee tempun X ja häviää sillä verotuloja. Dave aplodeeraa sitä kuinka Viron temppu X mahdollisesti nostaa verotuloja Suomessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

24 tölkkiä karhua Suomessa: 49,92€
Sama Virossa veronkorotuksen jälkeen: ~ 19€

Pullo viskiä Puolasta: X euroa
Pullo viskiä Suomesta: paskat täältä mitään saa ostettua
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 20.11.2017 11:20
James Potkukelkka kirjoitti: 20.11.2017 10:37 ^En tarkastele asiaa Viron vaan Suomen kannalta. Suomen kannalta on hyvä, jos Viron matkustajatuonnin väheneminen lisää verotuloja Suomessa.
Eli siis Suomi on tehnyt tempun X ja häviää sillä verotuloja. Sitten Viro tekee tempun X ja häviää sillä verotuloja. Dave aplodeeraa sitä kuinka Viron temppu X mahdollisesti nostaa verotuloja Suomessa.
Niin. Tarkastelin Viron tempun vaikutuksia Suomeen. En Suomen alkoholipolitiikkaa laajemmin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin