Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Katsoin eilen taas pressatenttiä. Hämmentävää, Vanhanen oli aika hyvä. Sellaisessa kovin kaukaisessa mahdollisessa maailmassa, jossa toisella kierroksella olisivat Niinistö ja Vanhanen, olisi valinta vaikea. Varmaan identiteettiperformanssisyistä en voisi äänestää kepulaista, mutta samalla ehkä salaa melkein toivoisin, että Vanhas-Masa voittaisi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä Suomikin tarvitisi presidentin joka jo ennen lounasaikaa julistaa kokonaisen maanosan perseläveksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Minua hämmensi lukea iltapulusta pressaehdokaspoliitikkojen persaukisuus. Tai sitten omaisuus on jemmattu jonnekkin hyvin. Tai ei ilmoitettu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 12.01.2018 10:13 Minua hämmensi lukea iltapulusta pressaehdokaspoliitikkojen persaukisuus. Tai sitten omaisuus on jemmattu jonnekkin hyvin. Tai ei ilmoitettu.
Eihän politiikalla erityisen hyvin tienaa. Paitsi jos saa kotimaan politiikan jälkeen jonkun Brysselin kultapossupaikan. Presidentti pääsee ansioille kun tulo on verotonta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olihan noillakin monella jotain sopeutumiseläkettä jostain menneestä hommasta.

Ja pressa ansaitsee homman jälkeen tulevilla eri firmojen hallituspaikalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 12.01.2018 10:27

Ja pressa ansaitsee homman jälkeen tulevilla eri firmojen hallituspaikalla.
Mun tietääkseni Suomen pressat eivät ole firmojen hallituksissa istuneet. Ex-pääministerit kylläkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hämmennystä selittää varmaan myös se, että tutkitusti ihmisillä on varsin epärealistinen kuva tosiasiallisesti vallitsevasta tulo- ja varallisuustasosta. Ehdokaat eivät varmaan ole millään kovin järkevällä mittarilla persaukisia, vaan Suomen oloissa varsin hyvin toimeentulevia.

Mutta joo, Suomessahan kyllä äärimmäisen harva pääsee varsinaisesti rikastumaan palkkatulolla, ja ura politiikassa ei erityisemmin suosi sen enempää pääomalla pelaamista kuin palkkatulonkaan maksimointia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2018 10:29
Bluntly kirjoitti: 12.01.2018 10:27

Ja pressa ansaitsee homman jälkeen tulevilla eri firmojen hallituspaikalla.
Mun tietääkseni Suomen pressat eivät ole firmojen hallituksissa istuneet. Ex-pääministerit kylläkin.
Eiks Ahtisaaren paikka oliko se nyt UPM:n hallituksessa heti pressakauden jälkeen herättänyt jotain julkista napinaa, vai muistanko ihan väärin? Tai ehkä B. viittaa Halosen tuoreeseen asemaan Helsingin yliopiston hallituksen pj:nä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

ok.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Googlasin vielä. Ahtisaari istui myös Elqotecin hallituksessa, ja Halonen myös jonkun yhtiön eettiseen valvontaan keskittyvän Thomson Reutersin osan hallituksessa.

Maailmallahan tällaiset Blair-Clintonit ovat kai tehneet aika mittavan omaisuuden vallasta väistyttyään kaupallistamalla oman puhujaroolinsa. Suomessa tämä on tietysti vaikeampaa, mutta kai Ahtisaarella on ollut vähän yritystä tähän suuntaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Seison korjattuna.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 12.01.2018 10:54 Seison korjattuna.
Ai. Mä luulin oikeastaan olevani samaa mieltä kanssasi, että jos ainoat löytyvät keissit ovat Ahtisaaren pari, mahdollisesti suht lyhytaikaista paikkaa, niin ehkä ei oikein voi sanoa yleisesti, että Suomen presidentit lyövät kautensa jälkeen rahoiksi istumalla yhtiöiden hallituksissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

no joo
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 11.01.2018 10:19Itse tietysti taas kulttuuri-imperialistina tunnen jonkinlaista sympatiaa tätä lähestymistapaan kohtaan - seuraahan siitä hyvin voimakas multikulturalistisen politiikan kritiikki tavalla, joka soveltuu ihan yhtä kriittisesti myös nationalistis-konservatiivisiin liikkeisiin länsimaiden sisällä.
Tarkoitin esim. tällaista: https://yle.fi/uutiset/3-10015704

On aivan hullua, että hihhulitaustaiset oppilaat vapautetaan terveystiedon opetuksesta ja heille järjestetään muuta toimintaa. Juuri he tarvitsisivat tätä opetusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16671
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

urpiainen kirjoitti: 12.01.2018 9:34 Katsoin eilen taas pressatenttiä. Hämmentävää, Vanhanen oli aika hyvä.
Analyytikko oli toista mieltä: https://suomenkuvalehti.fi/linnanvahti/ ... 73f25a-999

Vähän vierastan tätä, että poliitikon pitäisi vedota enemmän tunteisiin ja ratsastaa karismallaan. Minusta meillä on taas aika paljon esimerkkejä meiltä ja maailmalta, jotka osoittavat kuivien asiapenttien arvon. On hienoa, jos poliitikko ei edes yritä villitä kansaa, vaan kokee koko ajatuksen luotaantyöntävänä, ja luottaa kuivaan argumentaatioon.

SK:n kommentaattori nostaa myös hienoksi väläykseksi Vanhasen linjauksen, että Naton ja Venäjän rajaa ei kannata asettaa Suomen kohdalle. Olen taas toista mieltä: on jotenkin ilmeistä, että vielä kiusallisempaa on, että Suomi sijaitsee Naton ja Venäjän rajan väärällä puolella. (Vähän sama kuin tämä ylpeily sillä, että Suomi ei ole puolueeton maa, mutta kuitenkin sotilaallisesti liittoutumaton maa. Kuulostaa nimenomaan siltä positiolta, jossa ei ole mitään järkeä olla.) Tämä Venäjän mielistely on yksi hankalimmista asioista Vanhasen kohdalla.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jatkoa edelliseen

http://www.doria.fi/handle/10024/143861

Tämän mukaan uudesta kapasiteetista maatuulivoimala on edullisin Suomessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onko tuulivoiman kustannuksiin sisällytetty mukaan tuulivoiman tarvitsema varavoima?

Tuulivoiman edullisuus on ihan paskapuhetta, jos tarkastellaan vain tuulivoiman oman tuotannon hintaa silloin kun sattuu tuulemaan. Tuo on senkin takia aivan sontaa, että kun tuulee kovaa, voi tuotantokustannus olla alhainen, mutta sähkön hinta sopa negatiivinen kuten saksasta. Miten upeana pidätte 1€/TW tuotantoa, jos joudutte maksamaan siitä, että joku käyttää tuon 'edullisen' tuotannon? Edit: Täähän ratkee bitcoinien louhinnalla!?

Tulevaisuus on uusiutuvissa energiamuodoissa, siitä ei ole mitään epäilystä. Fossiilisista on päästävä eroon. Jostain syystä yhteiskunnan fokus tuntuu olevan vain voimalaitoksissa ja ainoa mantra meillä on "lisää tuulivoimaa". Jos tuulivoimaa halutaan merkittävästi lisätä, niin varavoima ja varastointi pitää jotenkin ratkaista. Fiksumpaa olisi tarkastella koko energiamarkkinaa ja miettiä mistä kaikkialta saamme säätömahdollisuksia, jotta voimme lisätä uusiutivien käyttöä. Eikä muutama ydinvoimalakaan olisi pahitteeksi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 13.01.2018 12:41 ^ Onko tuulivoiman kustannuksiin sisällytetty mukaan tuulivoiman tarvitsema varavoima?

Ei varmaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En usko, että edes SDP lähtisi ajamaan tätä. Vassarit ehkä.

aksan mahtava metalliliitto alkaa ajaa 28-tuntista työviikkoa vaikka väkisin
Metalliliiton ajatuksena on, että ihmiset voisivat lyhentää työnaikansa kahdeksi vuodeksi 28 tuntiin ilman että sillä on suuriakaan vaikutuksia ansiotasoon.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^Aika erikoinen tavoite, että kahdeksi vuodeksi lyhennettäisiin työaikaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 15.01.2018 10:24 En usko, että edes SDP lähtisi ajamaan tätä. Vassarit ehkä.

aksan mahtava metalliliitto alkaa ajaa 28-tuntista työviikkoa vaikka väkisin
Metalliliiton ajatuksena on, että ihmiset voisivat lyhentää työnaikansa kahdeksi vuodeksi 28 tuntiin ilman että sillä on suuriakaan vaikutuksia ansiotasoon.
Saksalla taitaa mennä liian hyvin.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2018 12:56
sivustahuutaja kirjoitti: 13.01.2018 12:41 ^ Onko tuulivoiman kustannuksiin sisällytetty mukaan tuulivoiman tarvitsema varavoima?
Ei varmaan.
Paperissa höpistiin jotain varavoimasta, mutta todettiin myös tuulivoiman tarvitsevsn tukia vielä pitkään. Harvemmin halvin mitään tukia tarvitsee.
Vastaa Viestiin