Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Bluntly kirjoitti: 15.01.2018 10:24 En usko, että edes SDP lähtisi ajamaan tätä. Vassarit ehkä.
Kun Saksan työttömyysasteilla lähdetään alentamaan työaikaa, niin se on vain kiertoilmaus palkkojen nostolle. Työn kysyntähän ei tuossa vähenisi, eikä kortistosta löytyisi teräskouria. Niinpä firmojen olisi houkuteltava tekijöitä kovemmilla palkoilla.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2018 11:39
James Potkukelkka kirjoitti: 13.01.2018 12:56
sivustahuutaja kirjoitti: 13.01.2018 12:41 ^ Onko tuulivoiman kustannuksiin sisällytetty mukaan tuulivoiman tarvitsema varavoima?
Ei varmaan.
Paperissa höpistiin jotain varavoimasta, mutta todettiin myös tuulivoiman tarvitsevsn tukia vielä pitkään. Harvemmin halvin mitään tukia tarvitsee.
Juu, jos tuulivoima on tällä hetkellä Suomessa sähkön halvin tuotantomuoto, miksi se tarvitsee tukea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2018 11:42
Bluntly kirjoitti: 15.01.2018 10:24 En usko, että edes SDP lähtisi ajamaan tätä. Vassarit ehkä.
Kun Saksan työttömyysasteilla lähdetään alentamaan työaikaa, niin se on vain kiertoilmaus palkkojen nostolle. Työn kysyntähän ei tuossa vähenisi, eikä kortistosta löytyisi teräskouria. Niinpä firmojen olisi houkuteltava tekijöitä kovemmilla palkoilla.
Voi tosiaan olla, että liitto ajattelee, ettö työajan lyhentämisvaade kuulostaa paremmalta kuin palkankorotusvaade, vaikka molemmat johtaisivat samaan lopputulokseen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ työajan lyhentäminen ampuisi palkat taivaisiin. Jos työaika lyhenee 37,5 -> 28, niin tuossahan yksi neljästä metalliduunarista ikään kuin ottaa loparit.

Jos lääkäreitä tulisi 30% lisää yhdessä yössä, niin helpottuisi lääkäripula kunmasti.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2018 13:21 ^ työajan lyhentäminen ampuisi palkat taivaisiin. Jos työaika lyhenee 37,5 -> 28, niin tuossahan yksi neljästä metalliduunarista ikään kuin ottaa loparit.

Jos lääkäreitä tulisi 30% lisää yhdessä yössä, niin helpottuisi lääkäripula kunmasti.
Riippuu tietysti siihen, miten työaikaa sitten jatkettaisiin (kuinka paljon palkat nousisivat). Mutta toki tuollainen "viikkotyöaika 25 tuntia, mutta voidaan tehdä ad 35 tuntia ylitöinä siten, että ekat kaksi tuntia 50%:lla korotettuna ja loput 100%:lla korotettuna" nostaisi palkkoja mukavasti.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan sama efekti on sillä, että joku lähtee palkkaamaan sitä neljättä duunaria tarjoamalla kovempaa palkkaa.

Tarjonnan rajoittaminen on tehokkain tapa nostaa hintaa lyhyellä tähtäimellä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sakuiltakin mennyt sotapaattien rakennustaito pohjaan.

Saksan laivaston uusi fregatti on täysi susi
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ koskas ne pintapaatteja ovat osanneet rakentaa?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2018 15:21 ^ koskas ne pintapaatteja ovat osanneet rakentaa?
Onhan niillä ollut hyvin vaikuttavia risteilijöitä ja taistelulaivoja. Ongelma on enemmän ollut se, että Briteillä oli triplamäärä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bismarckin hoiteli ikivanha kolmitaso torpedollaan. Tosin ekalla yrittämällään nekin ampuivat omiaan, silloin ei vain torpedot räjähtäneet paskojen sytyttimien takia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 15.01.2018 15:42 Bismarckin hoiteli ikivanha kolmitaso torpedollaan. Tosin ekalla yrittämällään nekin ampuivat omiaan, silloin ei vain torpedot räjähtäneet paskojen sytyttimien takia.
Sulta nyt unohtuu,että Bismarck hoiteli HMS Hoodin ja pisti HMS Prince of walesiakin käkättimeen ennen kuin ilmaherruus hoiti homman.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 15.01.2018 15:57
Bluntly kirjoitti: 15.01.2018 15:42 Bismarckin hoiteli ikivanha kolmitaso torpedollaan. Tosin ekalla yrittämällään nekin ampuivat omiaan, silloin ei vain torpedot räjähtäneet paskojen sytyttimien takia.
Sulta nyt unohtuu,että Bismarck hoiteli HMS Hoodin ja pisti HMS Prince of walesiakin käkättimeen ennen kuin ilmaherruus hoiti homman.
Hood oli 20v aiemmin käyttöönotettu taisteluristeilijä. Bismarck oli uusi taistelulaiva.

Bismarck oli hyvä laiva. Se suunnitteluvika oli enemmänkin tilauspuolella.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 15.01.2018 16:47
So Hard kirjoitti: 15.01.2018 15:57
Bluntly kirjoitti: 15.01.2018 15:42 Bismarckin hoiteli ikivanha kolmitaso torpedollaan. Tosin ekalla yrittämällään nekin ampuivat omiaan, silloin ei vain torpedot räjähtäneet paskojen sytyttimien takia.
Sulta nyt unohtuu,että Bismarck hoiteli HMS Hoodin ja pisti HMS Prince of walesiakin käkättimeen ennen kuin ilmaherruus hoiti homman.
Hood oli 20v aiemmin käyttöönotettu taisteluristeilijä. Bismarck oli uusi taistelulaiva.

Bismarck oli hyvä laiva. Se suunnitteluvika oli enemmänkin tilauspuolella.
Prince of Walesia alettiin rakentaa Bismarckin jälkeen, se oli moderni laiva ja otti rankasti Bismarckilta turpaan ja lähti karkuun. Kyllä ne saksalaiset osasivat pinta-aluksia rakentaa. Se, että käytettiinkö niitä viisaasti ja oliko niitä tarpeeksi on toinen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eikös tämä aika pitkälti käytännössä vapauta huumeiden tilaamisen postitse? Ainakin kerran voi jäädä kiinni ilman seurauksia.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005526333.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2018 10:59 Eikös tämä aika pitkälti käytännössä vapauta huumeiden tilaamisen postitse? Ainakin kerran voi jäädä kiinni ilman seurauksia.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005526333.html
Ei vapauta, vaan jutun perusteellakin syyllisyys arvioidaan tapauskohtaisesti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 16.01.2018 12:14
James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2018 10:59 Eikös tämä aika pitkälti käytännössä vapauta huumeiden tilaamisen postitse? Ainakin kerran voi jäädä kiinni ilman seurauksia.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005526333.html
Ei vapauta, vaan jutun perusteellakin syyllisyys arvioidaan tapauskohtaisesti.
Toki toki, mutta kun korkein oikeus on linjannut, että _pelkkä_ postissa tuleva paketti ei riitä syyllisyyden osoittamiseksi, niin eihän se siitä muuksi muutu.

Tietysti poliisi tutkii, mutta tuskinpa syyttäjät kovin pitkään jaksavat nostaa syytteitä (onko se edes laillista), jos selvä oikeuskäytäntö on olemassa. Toki asia muuttuu, jos on niin tyhmä, että maksaa tilauksen pankkitilin kautta tai jättää teletunnistetietoja jälkeensä.

Ps. käytin termiä "vapauttaa" varmaankin liian liberaalisti. Tarkoitin vain, että käytännössä vapauttaa, jos muita todisteita ei ole. Ei lain mukaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

^ Mä tulkitsin tämän ennakkopäätöksen, joka siis linjaa yleisesti, niin, että viranomaisten, etenkin poliisin, on jatkossa tutkittava juttu seikkaperäisesti ja tarkoin. En usko, että juttuja jätetään kokonaan tekemättä tai tutkimatta. Varmasti tässä on käräjillekin se viesti, että kategorisesti juttuja ei voi enää tuomita vastaajan syyksi.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, en tarkoita, etteikö poliisi tutkisi. Pitäähän sitä tutkia, löytyykö kotietsinnässä jotain, pankkitililtä maksutietoja, tietokoneesta tilausviestejä tai kännykästä soittoja. Mutta jos mitään ei löydy, juttu varmaankiin jää siihen?

Saako poliisi muuten käyttää kaikkia em. pakkokeinoja, jos kotiin tulee kirjeessä 10gr ainetta? Ainakin teletunnistetitojen käyttöön pitää kait olla tuomioistuimen lupa?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2018 12:51 Juu, en tarkoita, etteikö poliisi tutkisi. Pitäähän sitä tutkia, löytyykö kotietsinnässä jotain, pankkitililtä maksutietoja, tietokoneesta tilausviestejä tai kännykästä soittoja. Mutta jos mitään ei löydy, juttu varmaankiin jää siihen?

Saako poliisi muuten käyttää kaikkia em. pakkokeinoja, jos kotiin tulee kirjeessä 10gr ainetta? Ainakin teletunnistetitojen käyttöön pitää kait olla tuomioistuimen lupa?
Kymppi hasis/kannabis taitaa olla vain käyttörikos (voi olla just rajan ylikin, en tiedä), mut vahvempaa ainetta huumesainerikos. Toi linjaa jonkin verran. Mut siis kyllähän kapula surffataan eniveis ja kotietsinnät voi tehdä kuitenkin. Pankkitiedusteluihin raja on myös matala. Ns. tolppatietoihin sitten vaatii törkeän tekomuodon, näin muistelen. Sori, en ole asian päällä vaffasti.

Jää nähtäväksi, miten em. päätös vaikuttaa isoihin tutkintalinjauksin.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:

Mähän aikoinaan Hollannissa asuvan kaverin kanssa sovin, että hän lähetti pari nokaretta opiskelija-asunnossa samassa rapussa asuvan vihamieheni postilaatikkoon (avoimet lokerikot), josta sitten kävin takavarikoimassa lähetyksen itselleni.

Näin jälkikäteen, 30 vuotta myöhemmin ajatellen, olihan toi aika törkeä temppu. En tiedä, mitä olisin tehnyt, jos syytön vihamieheni olisi joutunut em. asiasta syytteeseen. Mutta onneksi tuli positse ilman ongelmia. Siihen aikaan vielä oli nykyistä tiukempi huumelinja.

Mutta eo. osoittaa, että kyllä syytön voi saada humehia postitse myös käytännössä, ei vain teoriassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14927
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

:D :kele:
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ihan kakkosesta tuo hillitön syynäys. Voi edes tilata jerkkyä jenkeistä ja kohta pitää rajoittaa viskien tilaamista Puolasta.

D-vitskutkin piti ostaa apteekista kun tullirajoja muutettiin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Tee kuin minä, tilaa jerkyt ja d-vitamiinit naapurin postilaatikkoon!1
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2018 13:19
Näin jälkikäteen, 30 vuotta myöhemmin ajatellen, olihan toi aika törkeä temppu
Damn, aika rottamainen veto. Tosin tuohon aikaan poliisin huumekoira oli todennäköisesti suunnitelma vuoden 1985 budjetissa, joten kiinnijäänti vaatisi tosi paskaa munkkia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 16.01.2018 15:23
James Potkukelkka kirjoitti: 16.01.2018 13:19
Näin jälkikäteen, 30 vuotta myöhemmin ajatellen, olihan toi aika törkeä temppu
Damn, aika rottamainen veto. Tosin tuohon aikaan poliisin huumekoira oli todennäköisesti suunnitelma vuoden 1985 budjetissa, joten kiinnijäänti vaatisi tosi paskaa munkkia.
Juu. Jännä huomata, miten sitä on ajan kanssa muuttunut. En vieläkään aina ole partiopoika, mutta en viitsisi tuollaista tehdä. Tosin välit em. hemmoon olivat huonot, mutta silti.

Oikeastaan em. temppu nyt hävettää aika lailla. Onneksi kaikki meni hyvin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin