Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Onneksi on MVlehti, jolle uutisten ja tiedon välittäminen on se tärkein juttu.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Paskalehti printtaa taas aivan käsittämättömyyksiä:

F-16-hävittäjään osui syyrialainen ilmatorjuntaohjus, Israelin armeijan tiedottaja sanoi uutistoimisto Reutersille.

Israelin mukaan hävittäjän miehistö selvisi hengissä, mutta yksi miehistön jäsenistä on haavoittunut vakavasti.


Monenkohan (kymmenen?) hengen miehistö siinä koneessa oli?
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se oli kaksipaikkainen F-16.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on se silti paskasti kirjoitettu. Yksi miehistön jäsenista VS toinen miehistön jasenistä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 09.02.2018 15:00 Pointtini oli enemmän, että digipuolen nousun myötä HS näyttää olevan siirtymässä tuohon suuntaan aiempaa voimakkaammin. Viiteryhmänä näyttää olevan yhä selvemminiltapäivälehtien klikkiotsikointi. Aiemmin, ja paperissa pitkälti yhä, viiteryhmä oli enemmän eurooppalaiset laatulehdet, joiden brändin keskeinen tekijä on ollut pikemminkin kohuotsikoinnin välttely ja selkeä erottautuminen kohulehdistön toimintatavoista. Ne uskovat nimenomaan sen edistävän niiden myyntiä, ei kilpailun roskalehdistön kanssa roskalehdistön keinoilla.
Joo. Huomasin mm. pari päivää sitten HS aiemmin vain Ilta=pierussa olleen " No nyt on.." otsikon.

O tempora, O mores!11
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12287
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Suomalainen roskalehdistö on kyllä huomattavan asiallista verrattuna suuren maailman roskalehtiin. Suomessa taitaa muutenkin olla vähiten viihtellinen lehdistö.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 12.02.2018 12:39 Suomalainen roskalehdistö on kyllä huomattavan asiallista verrattuna suuren maailman roskalehtiin. Suomessa taitaa muutenkin olla vähiten viihtellinen lehdistö.
Se on totta, mutta pointti oli kuitenkin, että emme haluaisi Hesarin muuttuvan click bait -lehdeksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 09.02.2018 16:44 ^ voisiko joku selittää minulle rautalangasta tämän klikkihuorauksen motiivit?

Ymmärrän, että joskus kivikaudella mitattiin klikkejä. Silloin klikkihuoraus varmaan oli fiksua. Mutta eikös nykyään mittarina ole usein esim mainosten tuomat kävijat, todellinen myynti ja muu sellainen, johon klikkihuorauksen ei pitäisi vaikuttaa?

Luulisi tänä päivänä mainostajien olevan kiinnostuneita vain maksavista asiakkaista.
Olisko kuitenkin niin, että click bait -otsikoiden tuomat vierailijat lisäävät lehtien laskennallista lukijamäärää ja voi olla, että mainosmyyntiin kuitenkin vaikuttaa se, kuinka paljon kävijöitä lehden sivuilla on.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ noinhan sen täytyy olla, mutta silti sitä on vaikea uskoa. Luulisi jokaisen mainostajan tänä päivänä hakevan ensisijaisesti lisää myyntiä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bannereita aikanaan myytiin näyttömäärillä. EOS mikä on nyt perusta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

On siinä sitten myös pienimutoisemmin sekin tekijä, että tottahan toki toimituksen deskissä istuvat päivystäjät vähän kilpailevat keskenään, kuka onnistuu houkuttelemaan eniten klikkauksia oman sivuston sisällä otsikoinnillaan. Ja tähän liittyy tietty sitten vieä tämä, että siinä missä lehtien asiakkaat päivittelevät mieluusti lehtimaailman typeryyttä, niin toimittajiin vetoaa samalla tavalla asiakaskunnan typeryyden taivastelu: aina on yhtä mukavasti kiihdyttävää, kun "no nyt on" -otsikko houkutelee kymmenkertaisen määrän klikkauksia verrattuna asiantuntevaan analyysiin Syyrian tilanteesta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Joku muukin on kiinnittänyt huomiota Ainogate-ankkaan

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000005563443.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hyvä kirjoitus mielestäni.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ kortit pelattiin kuitenkin hyvin. Kolmoset pöytään.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.02.2018 9:35
Vagabondo kirjoitti: 07.02.2018 9:32 ^ Sä alat lipsua.
:(
Nyt viimein aateluuden velvoittamana ryhdistäydyin.

Tuoreena kimmokkeena oli tämän jutun otsikko.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005566980.html

Itse jutussa ei nimittäin lainkaan kerrota, mikä tämä "nerokas bisnesidea" on. Laitoin mieliä päätoimittajalle.

Itse juttuhan on kohtuullisen mielenkiintoinen katsaus Töölönlahden kulttuurilaitoksien rahalliseen tilanteeseen ja Töölönlahden kehitykseen ylipäänsä, mutta otsikointi on aivan puuta heinää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9390
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2018 8:29 Nyt viimein aateluuden velvoittamana ryhdistäydyin.

Tuoreena kimmokkeena oli tämän jutun otsikko.
Hyvä.

Mä oon jo huomannut esim. maikkarin sivuilla jättäväni joitain juttuja lukematta, kun en halua antaa klikkausta typerälle otsikolle. Olisi kurjaa jos Hesari vajoaa samalle tasolle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.02.2018 8:29
Tuoreena kimmokkeena oli tämän jutun otsikko.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005566980.html

Itse jutussa ei nimittäin lainkaan kerrota, mikä tämä "nerokas bisnesidea" on. Laitoin mieliä päätoimittajalle.

Itse juttuhan on kohtuullisen mielenkiintoinen katsaus Töölönlahden kulttuurilaitoksien rahalliseen tilanteeseen ja Töölönlahden kehitykseen ylipäänsä, mutta otsikointi on aivan puuta heinää.
Et osannut lukea ideaa rivien välistä. Normaalistihan suomessa alkaa aivan julmettu tiedostavien piirien ulina, jos joku tuollainen YYA-käyttöön suunniteltu rakennus raiskataan järkkäämällä siellä jotkut kaupalliset tavaramessut.

Nerokas idea oli siis sallia ytimessa sijaitsevien tilojen kaupallinen hyödyntäminen. Toki pyydetty hinta on varmaan murto-osia kannattavasta hinnasta, koska valtio varmaan maksaa talon ylläpidon.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu, varmaankin se idea oli tuo, mutta jotenkin tuntuu siltä, että tilojen vuokraaminen tuote-esittelyyn tai rock- konserttiin ei ole mikään ennenkuulumattoman nerokas business-idea, jota ei olisi koskaan aiemmin keksitty :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16596
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://faktalavvu.net/2018/02/08/suome ... nialismia/

Tämäkin kiehtoo minua. Kylmiltään olisin varmaan valmis ajattelemaan, että Suomella ei ole historiaa siirtomaaisäntänä tai kolonialistina. Saattaa olla vähän kaunisteleva käsitys kotomaan historiasta. Varmaan muillakin alistajilla sama häiriö kansallisessa itseymmärryksessä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Joo. Miksi ihmeessä tehdä tällainen päätös sen jälkeen, kun laitteet on tilattu.

Mielenkiintoista nähdä, johtaako tuo mihinkään, koska Helsinki omistaa yhtiöstä 40%, eli ilmeisesti 60% omistava Vantaa voi halutessaan jättää em. mielipiteen huomioimatta?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Fiona »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-20000055 ... 94b9052bb7

On kyllä häpeällistä, että Suomessa poikalapsia saa silpoa uskojen nimissä.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bhven »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.02.2018 8:32 Mielenkiintoista nähdä, johtaako tuo mihinkään, koska Helsinki omistaa yhtiöstä 40%, eli ilmeisesti 60% omistava Vantaa voi halutessaan jättää em. mielipiteen huomioimatta?
Nyt olisi vantaalaisilla päättäjillä oiva sauma tilata vitullinen määrä vessapaperia johon on painettu helsinkiläisten päättäjien lärvikuvia ja sitten myydä ne vantaalaisissa marketeissa.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Rikollisjengien väkivalta on raaistunut – "Ennen ammuttiin varoitukseksi ja peloitellakseen, nyt ammutaan tappaakseen"
– He eivät yleensä lähde täältä mihinkään, vaan he elävät täällä omassa kuplassaan.
Vasurikupla tämäkin.

Patria voisi kaupata vaunujaan Ruotsin poliisille.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

elco kirjoitti: 23.11.2017 14:07 Meni tappiolle ja kyykkäsi ensimmäisen 20% tänään. Eläkevakuutusfirmat yksin ottivat kymppimillin takkiin kahdessa kuukaudessa.
Rovio kyykkäsi toisen 50%. Yli puolet arvosta sulanut alle puolessa vuodessa.

Ei vaan mene kaaliin miten kukaan sijoitti tuohon listautumisessa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Vastaa Viestiin