Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Katsotaan miten käy. Ostin 6,01:llä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fiona kirjoitti: 18.02.2018 18:17 https://www.hs.fi/ulkomaat/art-20000055 ... 94b9052bb7

On kyllä häpeällistä, että Suomessa poikalapsia saa silpoa uskojen nimissä.
Joo. Tässä on vain niin hyvin organisoituneet voimat vastapuolella. Mutta kyllähän se vaatii melkoista älyllistä akrobatiaa selittää, miten esim. pikku luunappi otsaan on laitonta, mutta sukuelimien silpominen ei (joka sekin on luonnollisesti laitonta, jos kohteena on tyttö).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

IMHO oikea päätös

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005579067.html


Joko kaikki totaalikieltäytyjät vankilaan tai sitten ei ketään. On ollut kestämätöntä, että Jehovat ovat olleet vapautettuja, muut eivät.

Miksiköhän tämä perustuslaissa kielletty syrjivä kohtelu ei muuten toimi miesten asevelvollisuuden suhteen?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 10:15 IMHO oikea päätös

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005579067.html


Joko kaikki totaalikieltäytyjät vankilaan tai sitten ei ketään. On ollut kestämätöntä, että Jehovat ovat olleet vapautettuja, muut eivät.

Miksiköhän tämä perustuslaissa kielletty syrjivä kohtelu ei muuten toimi miesten asevelvollisuuden suhteen?
Minusta päätös ei ole oikea. Lakia pitäisi muuttaa niin että oikeutta ei ole jehovillakaan, se taas ei ole tuomioistuimen asia.

Perustuslaissa on asiasta säädös. 127 § Maanpuolustusvelvollisuus

Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.

Eli niin kauan kun asiasta on säädetty lailla, tilanne ei ole perustuslain vastainen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Onko oma tulkintasi, että Jehovien vapautus on perustuslain vastainen? Eli tässä nyt yksi vääryys korjattaisiin toisella vääryydellä?

Itsehän muuten kirjoitin juuri, että mulle olisi ok laittaa myös Jehovat vankilaan. Eli ongelma tässä on juuri se, että Jehovat vapautetaan, muita ei.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jokseenkin jäätävä kupla ja jokseenkin jäätävä poks.

http://www.bbc.com/news/business-43163544
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Tyttäreni yritti joskus selittää mulla snapchatin ideaa, mutta en vain tajunnut. Twitterin vielä ymmärrän, mutta Snapchatin suhteen olen liian wanha.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ikinä en oo käyttäny, mut eikö snapin idea ole se, että viestit voi säätää häviämään x ajan kuluttua? Tuo pakottaa jengin kyttäämään luuria, jos haluavat olla perillä mitä tapahtuu.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Fiona »

James Potkukelkka kirjoitti: 23.02.2018 11:15 ^Tyttäreni yritti joskus selittää mulla snapchatin ideaa, mutta en vain tajunnut. Twitterin vielä ymmärrän, mutta Snapchatin suhteen olen liian wanha.
En ole jaksanut perehtyä Snapchatiin tai Instagramiin, vaikka kuulemma jälkimmäistä käyttävät kaikki. En vain tajua sen ideaa, koska ihmiset lataavat samat kuvat sekä sinne että Feseen. En halua keräillä seuraajia tai käyttää filttereitä, joten en vain taida kuulua kohderyhmään.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja aasi »

Fiona kirjoitti: 23.02.2018 19:42 En ole jaksanut perehtyä Snapchatiin tai Instagramiin, vaikka kuulemma jälkimmäistä käyttävät kaikki. En vain tajua sen ideaa, koska ihmiset lataavat samat kuvat sekä sinne että Feseen. En halua keräillä seuraajia tai käyttää filttereitä, joten en vain taida kuulua kohderyhmään.
Töissä on sen verran paljon junioreita että pysyy vähän paremmin kartalla, Instagramkin tullut asennettua. Snapchatille oon arvioinut jo olevani liian vanha..

Mutta lyhyesti, ei nuo lataa samoja kuvia Facebookiin, jos lataavat sinne enää yhtään mitään. Instagramiin laittavat tai sitten Instagram Storiesiin vähän arveluttavammat jotka näkyvät sen vuorokauden.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Fiona »

aasi kirjoitti: 24.02.2018 10:38 Mutta lyhyesti, ei nuo lataa samoja kuvia Facebookiin, jos lataavat sinne enää yhtään mitään. Instagramiin laittavat tai sitten Instagram Storiesiin vähän arveluttavammat jotka näkyvät sen vuorokauden.
Ahaa Naamakirjassa monen kuvan kohdalla on lukenut huomioita herättävän siloteltujen kuvien kohdalla, että julkaistu Instagramin kautta, niin sen takia ajattelin. Säännöllisesti tulee viestejä kännykkään, että joku on julkaissut tarinan Instagramissa. Käyn katsomassa jonkin oudon videon, jossa reagointivaihtoehtona on vain joko sydänemoji tai vihaisen näköinen emoji. En paina kumpaakaan ja mietin, että pitäisi joko perehtyä aiheeseen tai poistaa koko sovellus. Tämä toistuu monta kertaa viikossa :D
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
Avatar
Lolita
Kitisijä
Viestit: 8599
Liittynyt: 14.08.2005 18:46
Paikkakunta: Vantaa

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Lolita »

Aika yllättävää, että näin moni kokee olevansa liian vanha Instagramille ja Snapchatille. Mä käytän kyllä molempia ja molemmille on tarkoituksensa. Mun ero nuorisolaisiin molemmissa on kuitenkin se, että julkaisen äärettömän vähän jos ollenkaan, ja kumpikaan ei ole mikään kaverien yhteydenpitoväline (koska mulla ei ole kavereita), vaan seurailen muita mielenkiiintoisia tilejä. Ja snapissä vähän B-julkkiksia.
“Outside of a dog a book is a man’s best friend, inside of a dog it’s too dark to read” - Groucho Marx
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Keski-ikäiset ukot on keksineet whatsappin erilaisten menojen järjestämiseen. Instaa ei käytä kukaan muu kuin Huima ja snappia varmaan ne joilla tarvitsee olla joku yhteyskeino lapsiinsa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vesper
Kitisijä
Viestit: 11447
Liittynyt: 08.01.2009 22:53

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vesper »

Mulla on kyllä kaikki ihan sujuvasti käytössä, tosin snappiin en juuri itse julkaise paitsi jotain sekavia yksityisviestejä, mutta seuraan sisarusten lapsia ihan sujuvasti. Mitään randomeja en seuraa siellä, instassa jotain kiinnostavia tyyppejä ja bisneksiä. Wa on työkäytössä erinomainen.
When I drink alcohol, everyone says I'm an alcoholic. When I drink Fanta, no one says I'm fantastic.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kiinan maailmanvalloitus etenee.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201802 ... 1_ul.shtml

Suojaavat kotimarkkinoita tehokkaasti, pistävät kassan käyttöö ja ostavat ulkomailta resurssit ja teknologian tai jos eivät osta, vakoilevat. Tavallaan pakko ihailla sitä miten pitkäjänteisesti Kiina tekee duunia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Kyllä osaamista löytyy omastakin takaa

https://www.hs.fi/talous/art-2000005582348.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14885
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 26.02.2018 11:58 ^Kyllä osaamista löytyy omastakin takaa

https://www.hs.fi/talous/art-2000005582348.html
Löytyy löytyy, mutta asiaa auttaa tehokas vakoiluohjelma ja esim. se, että kiinalaisia on lähetty systemaattisesti opiskelemaan länsimaiden yliopistoihin. Minua esim. kummastuttanut jo vuosia, että Suomi on kouluttanut auliisti paperiteollisuuden inssejä kiinalaisille ilmaiseksi. Miksi ihmeessä?
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005582802.html

Esi-isämme eivät muutaneet riittävän pohjoiseen!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kaatuko Sote sittenkin?

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005584037.html

Ps. Betteridgen lain mukaan vastaus tähän olisi "ei"
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Itse näen sote-sekoilun kaatumisen hyvin mahdollisena. Touhu on muuttunut peittelemättömäksi kepun lypsyksi ja kukaan muu ei ole saamassa hommasta mitään.

En ole nähnyt ainuttakaan uskottavaa analyysia siitä, miten nykymallin sote auttaisi alentamaan kustannuksia? Sen ymmärrän, että persjönsterit haluavat kaataa kustannukset muille ja edelleen leikkiä itsenäistä kuntaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2018 14:31 ^ Itse näen sote-sekoilun kaatumisen hyvin mahdollisena. Touhu on muuttunut peittelemättömäksi kepun lypsyksi ja kukaan muu ei ole saamassa hommasta mitään.

En ole nähnyt ainuttakaan uskottavaa analyysia siitä, miten nykymallin sote auttaisi alentamaan kustannuksia? Sen ymmärrän, että persjönsterit haluavat kaataa kustannukset muille ja edelleen leikkiä itsenäistä kuntaa.
Juu, ei se kustannuksia alenna. Sitä ei usko kukaan. Paitsi tietysti, jos kustannusten alentaminen määritellään esittelemälläni "a+3 miljardia" mallilla.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Jos kulut eivät laske, niin touhu on pelkästään kuolevien pitäjien tekohengitystä kasvukeskusten rahoilla. Päätösvaltakin viedään maakuntatasolle ja siellä sen maakunnan luultavasti ainoan kasvukeskuksen sana ei paina paskaakaan kun kepun luottomiehet fundeeraavat juttuja. Ainoa hyötyjä on kepu.

Kokkarit varmaan miettivät tuskanhiki otsalla, miten tästä paskasta pääsisi eroon ilman että näyttävät ihan aaseilta.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Onhan siinä muitakin tavoitteita, kuin kulujen laskeminen. Lähinnä hoitoonpääsyn helpottaminen, joka saattaa kyllä toteutakin. Mutta juuri se hoitoonpääsyyn helpottaminen on ristiriidassa kulujen laskemisen kanssa.

Kyllähän isot terveysfirmat (Mehiläinen, Terveystalo, Pihlajalinna jne) tästä tykkäävät, koska jatkossa veronmaksajien piikki on auki.

Mäkin tykkäisin muuten, mutta pelkään, että joutuisin jatkossa palkkasuhteeseen johonkin isoon kioskiin. Sitä en halua. Mutta kaipa se on vältettävissä jatkossakin,
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16597
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 27.02.2018 15:01 Kokkarit varmaan miettivät tuskanhiki otsalla, miten tästä paskasta pääsisi eroon ilman että näyttävät ihan aaseilta.
Lepomäki taisi valita ei-selityksiä-linjan: https://yle.fi/uutiset/3-10095689
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin