Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Laita kepuli karsimaan tukia. Lopputulos - se ei reppana edes ymmärrä koko sanaa.

https://yle.fi/uutiset/3-10099408
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Juu, ei varmaan Pekkarinen ole kaikkien paras valinta tukia karsimaan. Paitsi tietysti, jos tukia ei aiotakaan karsia..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Olihan se jo heti alusta lähtien selvää, että nykytukien toteaminen just hyviksi on tuon työryhmän huipputulos. Ja luultavimmin suosittelevat tukien lisäämistä
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 02.03.2018 15:23 Veikkaisin, että suurin osa kansanedustajista ei ymmärrä kunnolla sote-maakuntauudistussoppaa, ja tekee siksi kuten puolueen iso pomo käskee. Tosin ehkä tällaiset ulostulot voivat tätä muuttaa.
- no, mitäs poika?
- moi, pappa. vähän heikko olo..
- menikö myöhään?
- joo... otettiin vähän kaljaa eilen ja sitten joku tarjos jotain viinaa. meni pää ihan sekaisin. taisin laatata pihalle,
- sattuuhan sitä kun ei oo tottunu
- joo...
- pappakin tuki yhtä kepuvedätystä, en vielä niin tiennyt niistä jutuista
- eiks toi nyt oo vähän eri juttu?
- eihän sitä sillon kaikkea ymmärtäny
- sen takiako meillä on nyt 300 miljardia velkaa?
- joo, ehkä se ois pitäny tajuta
- pappa, sähän olit neljännen kauden kansanedustaja?
- joo, mutta orpo sano et se on hyvä juttu. en mä niistä mitään ymmärtäny
- pappa?
- niin?
- haista vittu
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja aasi »

Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:D

No, nythän latu on auki Kepun puheenjohtajaksi tosiaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä vähän odottelin Paavon eroa kansalaispuolueesta, mutta näin se näköjään hoituu vähän näyttävämmin ja ilman että täytyy nöyrtyä irtisanoutumaan itse. Eiköhän Kansalaispuolueesta löydy taas luottoa hävityn Keskustan puheenjohtajavaalin jälkeen ja Paavo valita uudelleen puheenjohtajaksi.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen tämän Ylen kommentaattorin kanssa vähän samaa mieltä: nyt Väyrysen pelleily ja puliveivaus menee kyllä niin pitkälle, että eiköhän tyypin poliittinen ura Keminmaan ulkopuolella ollut tässä. Toisaalta, vastaavia kirjoituksia on julkaistu ainakin jalasmökkikohusta 80-luvun alkupuolelta lähtien.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Ei Väyrysen kannatus näistä mihinkään notkahda. Etelän median ajojahtia ja salaliitto.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21362
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^^ komps, kassasta pölliminen ei täytä ammattimaisen kepuilun laatuvaatimuksia. Olisi edes perustanut tukieuroilla kaivoksen ja nostanut fyrkat hallituspalkkioina.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Joo, sillä alkaa ote lipsua. Vaikka on tuo ihan hyvä innovaatio tuo, että jälkikäteen julistaa kaikki sellaiset vaalit laittomiksi, joissa ei valittu Väyrystä. Kepuakin johdettu jo vuosikymmenet laittomasti!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 05.03.2018 12:12 julistaa kaikki sellaiset vaalit laittomiksi, joissa ei valittu Väyrystä
:)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Paavon kiemuroissa on vähän vaikea pysyä mukana, mutta eikö kansalaispuolueen (yksi) erikoisuus ollut se, että puolueen varsinaisia jäseniä voivat olla vain eduskunnan tai europarlamentit jäsenet, muut ovat kannatusjäseniä, asiantuntijajäseniä tai jotain. Jos näin, niin nyt ilmeisesti kansalaispuolue erotti ainoan jäsenensä.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Jos haluaisi tehdä rahaa, pitäisi varmaan alkaa Väyrysen advokaatiksi. Väyrynen ei voi kohda käydä kakallakaan ilman että tulee kanne tai pari.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Olet myöhässä tai Kari Uoti.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Olisiko ensimmäisiä järkeviä tekoja TE-keskukselta?

Menijöitä olisi enemmän kuin mukaan mahtuu
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ruotsissa on alettu toteuttaa sharia-lakia virallisissa tuomioistuimissa

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005594706.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9418
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Eipä tässä kovin yllättynyt voi olla. Sitä saa mitä tilaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ruotsissa on feministihallitus :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23472
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eikös Ruotsissa maahanmuuttajien kannattaisi pistää oma puolue pystyyn? Jos joku neljännes on uusiokansalaisia niin sehän saisi Sharian voimaan ihan parlamentaarisin keinoin kun vihervasemmisto olisi apuna.

Tietenkään tuo jengi ei pysty kuin tappelemaan keskenään.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 07.03.2018 14:25 Ruotsissa on alettu toteuttaa sharia-lakia virallisissa tuomioistuimissa

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005594706.html
Tosi sekava uutinen. Siis kaksi keskustapuolueeseen kuuluvaa, ilmeisesti maahanmuuttajataustaista lautamiestä äänestävät sana-sanaa-vastaan olevassa tilanteessa syytetyn syyttömyyden puolesta sillä perusteella, että koska syytetty tulee paremmasta perheestä, hänen todistuksensa on kahdesta ristiriidaisesta todistuksesta lähtökohtaisesti uskottavampi.

Tämän lisäksi kerrotaan, että syytetty ja häntä syyttävä nainen ovat aikanaan avioituneet sharian mukaisin menoin. Edelleen kerrotaan, että toinen näistä lautamiehistä on 12 vuotta sitten ehdottanut, että Ruotsin perintö- ja avioliittolainsäädäntöjen tulisi ottaa maahanmuuttajien kulttuuriset traditiot enemmän huomioon.

Mä en millään saa tästä irti sellaista johtopäätöstä, että "Ruotsissa on alettu toteuttaa sharia-lakia virallisissa tuomioistuimissa". Kuulostaa enemmän siltä, että keskustalaiset lautamiehet ovat päässeet toteuttamaan jonkinlaista esi-sosiaalidemokraattista luokkayhteiskunta-aristokratiakäsitystä virallisissa tuomioistuimissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 07.03.2018 15:08

Mä en millään saa tästä irti sellaista johtopäätöstä, että "Ruotsissa on alettu toteuttaa sharia-lakia virallisissa tuomioistuimissa". Kuulostaa enemmän siltä, että keskustalaiset lautamiehet ovat päässeet toteuttamaan jonkinlaista esi-sosiaalidemokraattista luokkayhteiskunta-aristokratiakäsitystä virallisissa tuomioistuimissa.
Jos toinen lautamiehistä nimenomaan on aiemmin kannattanut islamistista laintulkintaa sovellettavaksi Ruotsissa ja hän on itse islamisti, ja nyt lakia sovellettiin ei-ruotsalaisen kulttuuriperinnön ja lain mukaan, ei mun mielestäni ole väärin sanoa, että nyt sovellettiin sharia-lakia. Tosin kuten aiemmin sanoin, Ruotsissa on feministihallitus, eli saattaa toki olla, että em. feministinen ilmapiiri oli vaikuttanut laintulkintaan ja kyseessä olikin feministisesti värittynyt laintulkinta.


Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16664
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Tietysti mitään sharia-lakia ei ole olemassa minkäänlaisena yksiselitteisenä monoliittina, vaan termillä viitataan epämääräiseen kokelmaan hyvinkin erilaisia ja keskenään ristiriitaisia tulkintatraditioita. Eli tämä kuulostaa lähtökohtaisesti persutyhmälistön kiihkonlietsonnalta.

Mutta mun hyvin heikon tuntemukseni mukaan useimmissa sharia-traditioihin liittyvissä tätä aihepiiriä koskevissa debateissa puhutaan siitä, onko (lievä) perheväkivalta joskus katsottavissa läpi sormien miehen oikeutena naiseen nähden, tai riittääkö kahden naisen todistus kumoamaan yhden miehen todistuksen. Nämä ovat molemmat perin juurin vastenmielisiä debatteja molemmat, mutta tämä perhetaustaan vetoaminen on eri tavalla vastenmielistä: kuulostaa oikeastaan hyvin epä-sharialaiselta, koska miehen ja naisen epäsymmetria perheväkivaltaoikeudenkäynneissä ei johtuisi mieheydestä ja naiseudesta ollenkaan, vaan vain näiden henkilöiden perhetaustasta sukupuolesta riippumatta.

Siksi en oikein näe yhteyttä shariaan, erityisesti kun erikseen todetaan, että tiedossa ei ole, ovatko lautamiehen 12 vuotta sitten ehdottamat lakimuutokset nekään mitenkään liittyneet shariaan.
Viimeksi muokannut urpiainen, 07.03.2018 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25604
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Aiemmin olen suhtautunut Trumpin touhuihin uteliaan huvittuneesti. Nyt hänen viimeisin kauppasotasekoilunsa kyllä jo laittaa watuttamaan. Saa nähdä miten tämä päättyy. Miten Trump voi kuvitella Yhdysvaltojen hyötyvän tästä?

https://www.hs.fi/talous/art-2000005594795.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin