Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

exsu kirjoitti: 24.05.2018 10:46 ^ Tuossa on se on ongelma, että työpaikan menettää helpommin siksi, että ei noudata toimintakulttuuria kuin siksi, että ei noudata lakia. Se on suuri ongelma.
Tuo on totta. Tietysti, jos on viran saanut ja kantti kestää, niin vaikeaa (mahdotonta) on virkamiestä irtisanoa sen takia, että noudattaa lakia. Mutta tietysti olo voi olla töissä niin epämukava, että lähtee omasta aloitteesta pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.05.2018 10:45
Keskitysleirin vartija on imho huono esimerkki, koska hehän _noudattivat_ sääntöjä. Jos virkavastuulla toimiva virkamies jättää käynnistämättä huostaanottoprosessin epävirallisen kulttuurin takia, hän ei noudata sääntöjä.
Palkan maksaa kunta ja säännöt tulevat helsingista. Mitäs luulet, kumman sana painaa?

Mitä valtio voi tarjota jämijärveläiselle pilliin puhaltajalle, jonka määräaikaista työsuhdetta ei jatkettu? Ei mitään. Urhea soturimme on nyt työtön yksinhuoltaja ja kukaan naapurikunta ei häntä palkkaa.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2767
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »


Tässä ovat 79 lupaavinta uutta suomalaista startupia


Etlan tutkimusjohtaja: "kriteerit, joilla lukuun 79 päädyttiin, ovat tiukat".

Ei vakuuta ollenkaan tämä "tutkimus". Tunnen yhden näistä startupeista: Tavallinen opiskelijaporukan perustama IT-alan firma, jonka työntekijöiden määrän voi helposti laskea yhden käden sormilla. Ihan kannustettavaa toimintaa, että ovat työllistäneet itsensä, mutta joku muu tässä ei ole tehnyt työtään huolella.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

En nyt ihan tarkasti tunne start upin määritelmää, mutta eiköhän HMD global ole sen vaiheen jo ohittanut.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23421
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Bluntly kirjoitti: 25.05.2018 8:27 En nyt ihan tarkasti tunne start upin määritelmää, mutta eiköhän HMD global ole sen vaiheen jo ohittanut.
Olen pettynyt, ettei Rovio ollut listalla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Viikonlopun aikana aika moni politiikan komentaattori näyttää kääntyneen siihen suuntaan, että Sote kaatuu ja hallitus hajoaa.

http://www.iltalehti.fi/politiikka/2018 ... 9_pi.shtml

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005697053.html

https://www.is.fi/politiikka/art-2000005695830.html

https://yle.fi/uutiset/3-10225622

Joku kommentaattori kirjoitti, että ehkä pikaiset uudet vaalit sopisivat Kokoomukselle paremmin kuin normaalin aikataulun mukaiset vaalit, koska Hjallis ei ehdi saada uutta puoluettaan pystyyn.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ en edes uskalla avata noita. Parempi vaan pelätä pahinta.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Maakuntauudistus on niin typerä juttu, että edes mikään soteviidakko ei voi olla huonompi. Koko juttu pitää tehdä ilman Kepua tai kaikki menee vituiksi ja kalliisti.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16547
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mitä IS:n Haapala tarkkaan ottaen tarkoittaa väittäessään, että soten (ja hallituksen) kaatuminen sopii erinomaisesti pörriäisille (vihjaten samalla, että kokoomus on näin ollen jo saavuttanut tavoitteensa, eli rahanpainoluvan lääkärijäteille)? Onko se nyt jotenkin ilman muuta selvää, että kaatuva sote aiheuttaisi firmoille hyvin edullisen ulkoistusvyöryn?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 28.05.2018 10:17 Mitä IS:n Haapala tarkkaan ottaen tarkoittaa väittäessään, että soten (ja hallituksen) kaatuminen sopii erinomaisesti pörriäisille (vihjaten samalla, että kokoomus on näin ollen jo saavuttanut tavoitteensa, eli rahanpainoluvan lääkärijäteille)? Onko se nyt jotenkin ilman muuta selvää, että kaatuva sote aiheuttaisi firmoille hyvin edullisen ulkoistusvyöryn?
Tuskin se nyt mitään itsestään selvää on. Itse kyllä (puhtaasti Stetson-Harrison) uskon, että nykymuotoinen sote toisi enemmän rahaa isoille firmoille.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ valinnanvapaus olisi ollut lääkärifirmoille lottovoitto.

Nykysotessa olisi varmaan riippunut paljon sote-aöueiden investointi kyvystä, paljonko olisi jouduttu nojaamaan yksityisiin. Nykysoten toimijat olisivat kuitenkin olleet kovempi neuvottelukumppani kuin pienet kaupungit ja kunnat.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25343
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000005698206.html

mulla ei ole mitään erityistä agendaa tämän jutun linkittämisessä. Mielenkiintoista dataa kuitenkin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21125
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan fiksua kehitystä.

Joku vassari tietty on iloissaan, että viimeisen 10v aikana tuloerot eivät ole kasvaneet.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Mä en vittu käsitä, miten te jaksatte jauhaa sotesta nimenomaan kustannusten ja byrokraattien ja politiikan näkökulmasta. Minulla olisi sellaiseen ihan käytännön ruohonjuurinäkökulma. Siis soten mukana saisiko ihminen terveyskeskuksesta ja sairaalasta hoitoa muuallakin kuin omalla paikkakunnallaan tai sen alueen terveydenhuoltopiirissä (esmes Päijät-Häme tai Pohjois-Savo) myös jos ei ole ensiapu ihan hengenhädässä? Kyllä vai ei?

Ja ilmeisesti on aivan erikoinen tilanne tämä kahdella paikkakunnalla asuminen. Muita kuin yksityislääkäripalveluja kun ei ole saanut muualla kuin alueella jossa on kirjoilla. Mun piti esimerkiksi kerran puhua väkisin, että äitini pääsi tavalliseen virtsatulehdustestiin eli pissaamaan purkkiin Orimattilassa. Toisella kertaa piti mennä Lahteen ensiapuun pissalle, ja sielläkin päivystyslääkäri tunnusti, että onhan tämä vähän laitonta, mutta silti antoi äidilleni sen vakireseptin. Seiraavan kerran onnistui vasta Lahtelaisella yksityigynellä.

Isäni kun meni Orimattilassa kanttuvei, ensin Lahteen josta heti samana yönä kuljettivat lanssilla Kuopion yliopstolliseen, koska Lahdessa ei saanut lain mukaan hoitaa jo ei heti kuole ja tuskin edes tutkia.

Äitini kevättalven sairaalakierroksella äitiäni pidettiin Lahden sairaalassa neljä päivää. Kolme päivää olisi vieraspaikkakuntalaiselle sallittua, äitini päivän yli koska miettivät kotiutetaanko. No ei, joten äitini ambulanssilla Varkauden sairaalaan. Josta lopulta kotiutettiin ja sitten kuoli Orimattilassa.

Nyt kun asunnon takia vaihdoin kirjani takaisin Varkauteen, en saisi hoitoa Orimattilassa. Muuten kuin jos halvaa tai koipeni katkaisen. Niinkin vain kolme päivää. Toisin päin ne paikkakunnat ennen.

Siis eikö tuollaista muilla ole, ettei tarvitse mainitakaan sotesta?? Ihme kulunkeja ja politiikkaa jutuissanne noin, asioista jolle ei mitään voi ja joka ei suoraan käytännössä ole koskettanutkaan.

Ja aiai, kyllä nyt varmasti muistatte pilkata ja vittuilla!
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 11:36 Siis eikö tuollaista muilla ole, ettei tarvitse mainitakaan sotesta?? Ihme kulunkeja ja politiikkaa jutuissanne noin, asioista jolle ei mitään voi ja joka ei suoraan käytännössä ole koskettanutkaan.
Työterveydenhoito ja vakuutukset pitää huolen ettei missään akuutissa tarvitse mennä julkiselle. Kroonisten kanssa ehtii kyllä käydä kotona ollessaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 30.05.2018 11:58
Gat kirjoitti: 30.05.2018 11:36 Siis eikö tuollaista muilla ole, ettei tarvitse mainitakaan sotesta?? Ihme kulunkeja ja politiikkaa jutuissanne noin, asioista jolle ei mitään voi ja joka ei suoraan käytännössä ole koskettanutkaan.
Työterveydenhoito ja vakuutukset pitää huolen ettei missään akuutissa tarvitse mennä julkiselle. Kroonisten kanssa ehtii kyllä käydä kotona ollessaan.
Heitä homo voltti. Iäkkäillä vanhemmillani ei ollut enää mitään työterveydenhuuoltoa, liekö koskaan ollutkaan. Niinkin, mitenkäs menet viraassaa maakunnassa työterveysläkärille edes pissalääkkeen takia? Minulla on maanviljelijöiden pakollinen onko se Myel tai Mela, lisäruksein. Jotain lisää eläkkeeseen jos elän siihen ikään. Kuulemma korvaa tapaturmat vaikka harrastaisit laskuvarjohyppyä tai turpiinvetolajeja. Mutta muuten ei sitten korvaakaan, edes yksityihammaslääkäriä ellei joku ensin lyö hampaitani kurkkuun. Siinä on "ryhmähenkivakuutus" joka ei olekaan henkivakuutus, sitä vain sanotaan siksi. Pakko maksaa niille silti.

Teillä täällä Kitinässä on sellainen standardimaisten standardi-ikäisten standardimainen konemaailma, joka ei niin yleispätevää olekaan, vaikka miten vittuilisitte.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 12:05Heitä homo voltti.
Haista paska. Mä vastasin sun kysymykseen, jonka selvyyden vuoksi vielä viestiin lainasin. Älä kysy, jos et halua kuulla vastausta.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 30.05.2018 12:25
Gat kirjoitti: 30.05.2018 12:05Heitä homo voltti.
Haista paska. Mä vastasin sun kysymykseen, jonka selvyyden vuoksi vielä viestiin lainasin. Älä kysy, jos et halua kuulla vastausta.
Ootko säkin jotenkin vammainen? Et vastannut ollenkaan kysymykseen eli olisiko soten myötä mahdollisuus saada julkista terveydenhuoltoa kolmea päivää pidempään muullakin kuin omassa sairaanhoitopiirissä. Ja aloituksena, että sellainen olisi käytännössä tärkeämpää kuin teidän kustannuslaskelmat Sen sijaan tuli liirumlaarumia työterveyshoidosta ja vakuutuksista. Jotka eivät kuuluneet vanhempieni asiaan eikä minunkaan. Sä olet sairas skalppisi alla tai ketkuilet ihan tahallasi. Jälkimmäisessä tapauksessa ymmärrät sen itsekin, kunhan vittumaisuuttasi täysmulkku konstailet.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä me nettomaksajat jaksetaan jauhaa siitä miten meiltä riistetyt tahnat törsätään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 12:35Et vastannut ollenkaan kysymykseen eli olisiko soten myötä mahdollisuus saada julkista terveydenhuoltoa kolmea päivää pidempään muullakin kuin omassa sairaanhoitopiirissä.
Saatanan mulkku. Ei tartte aloittaa jokaista viestiä solvauksella, jos haluaa asiallisia vastauksia. Et sä tota kysymystä esittänyt, enkä olisi siihen vastannut, kun en vastausta tiedä. Annapa kun korostan sulle:
Gat kirjoitti: 30.05.2018 11:36 Siis eikö tuollaista muilla ole, ettei tarvitse mainitakaan sotesta?? Ihme kulunkeja ja polit...
No ei ole ei. Elämä on järjestetty niin, ettei tarvi tunkea vieraalla paikkakunnalla julkiselle. Jo persaukisena urheilijana oppi, ettei vakuutuksista tingitä, jotta hoitoa saa ihan missä ja koska tahansa. Näistä opeista olen nyt porvarina pitänyt edelleen kiinni. Tästä ei tietenkään ole sulle mitään iloa, koska vakuutukset pitää ottaa jo silloin kun on vielä terve. Ei niitä sulle kukaan enää myy.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Sun Vagabondo sanomat "vastaukset" sopivat vain omaan rinnakkaistodellisuuteesi. Että on oikeanlainen vakuutus ja käy työterveyslääkärillä joka sijaitsee omalla paikkakunnalla? Silti sairaalahoito olisi vain omassa piirissä, kuten se työterveysasemakin varmaan ei-eläkeläisillle. Sulle käsittämättömästi se ei ole koko maailma. Eivät sun "vastaukset" ollenkaan vastanneet kysymyksiini.

Sulle puhuminen on kuin jollekin PetriFB:lle tai muulle hihhulille. Pelkkää konstailua ja maalitolppien siirtämistä. Tai kuin pelata pulun kanssa shakkia. Pulu kaataa pelinappulat, paskoo pöydälle ja lentää takaisin puuhun kehumaan kavereilleen voittaneensa.

So Hardille, että nettomaksajahan olen siis minäkin. Mutta sekään naljautus ei vastaa niihin käytännön ongelmiin joita kyselin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9342
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 13:22 Sun Vagabondo sanomat "vastaukset" sopivat vain omaan rinnakkaistodellisuuteesi. Sulle käsittämättömästi se ei ole koko maailma. Eivät ollenkaan vastanneet kysymyksiini. Sulle puhuminen on kuin jollekin PetriFB:lle tai muulle hihhulille. Pelkkää konstailua ja maalitolppien siirtämistä.
Minä mitään ole siirtänyt, vaan nimenomaan olen pitänyt sekä kysymyksestäsi, että vastauksestani kiinni. Sähän tässä olet yrittänyt muotoilla kysymystäsi uusiksi, kun saamasi vastaus ei miellyttänyt, mutta mä en lähtenyt siihen leikkiin mukaan. Turha minua syyttää, jos olet mielestäsi muotoillut alkuperäisen kysymyksen väärin.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

lUE VAGABONDO SE VIESTINI UUDESTAAN JA VASTAA MUUTA KUIN TYÖTERVEYDENHUOLTO JA VAKUUTUS. Molemmat näissä vanhempieni ja minun tapauksessa jo käsittelin ja näytin toimimattomksi. Jos en ymmärtänyt vastaustasi ja siinä oli muutakin, tarkenna ole hyvä. Ehkä sullekin Pyhä Henki kertoilee ja mun pitäisi uskon kautta ymmärtää :mrgreen: Tuskin itsekään ymmärrät, jos et osaa selittää. Yritä toki vielä kerran.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14862
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 13:22 So Hardille, että nettomaksajahan olen siis minäkin. Mutta sekään naljautus ei vastaa niihin käytännön ongelmiin joita kyselin.
Ymmärtääkseni ainoa tulonlähteesi on tukiaisrahoitettu maatalousmaa, joten et taida olla.

Tulet tänne kritisoimaan että keskustelemme epäolennaisuuksista ja kyselemään että jos laki jonka sisältöä kukaan ei vielä tiedä muuttuu, olisivatko edesmenneet vanhempasi saaneet elossa ollessaan tulevaisuudessa paremmin hoitoa mahdollisen uuden lain, jonka sisältöä kukaan ei vielä tiedä, tuomien muutoksien myötä. Melkoinen olennaisia kyselet.
Universaali disclaimer.
Vastaa Viestiin