Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

No vittu joo S.H. Alunperin häiritsi, että te kaikkea muuta budjetti-byrikratia-puoluepolitikkasälää. . Mutta ette tuollaista kysymääni aspektia sosiaali-terveydenhuollossa tai sen muutoksissa. Koska ne eivät teidän maailmassanne mitään merkitse. Ja etkö säkään voisi ilman vittuilua harkita kysymyksiäni ihan käytännön, vaan ei tietenkään sinun maailmassasi siinä ekassa viestissäni yllä koko soteketjuun? Maataloustuistakaan en puhu, eri asia se kuin mimihin pääsee hoitoon. Eikä vanhemmillani moisia tukia ollutkaan. Olen nettomaksaja nykyisellä mielestäsi vaikka miten väärällä systeemillä laillisin tuloin. Äänestä vaaleissa. Mutta ei liity terveydenhuoltoon ja sen aluejakoon. Kunhan haluatte vain vittuilla henkilökohtaisesti. Sitten teitä herkkiä parempia ja hienompia olentoja niiiin loukkaa jos sanoo takaisin. Voivoi sentään.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nettomaksaja? Katsopa ihan alkuun maksamasi verot ja julkiselta sektorilta saamasi tulot. Jos jo tuossa kohtaa nettomaksaja statuksesi kariutuu, niin ei edes tarvitse arvioida esim. riittääkö jäljelle jäävät nettovetosi esim kattamaan terveydenhuoltosi.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 13:46Jos en ymmärtänyt vastaustasi ja siinä oli muutakin, tarkenna ole hyvä.
Ei siinä ollut muuta kuin vahvistus epäilyillesi, ettei kokemasi ongelmat kosketa meitä ja emme siksi ole aiheesta kiinnostuneita.

Epäselvyyttä tässä varmaan aiheuttaa se, että sä tunnut jotenkin olettavan mun olevan kiinnostunut auttamaan sinua sun terveydenhuoltoon liittyvissä ongelmissa, mutta ei mulla ole sellaisia intohimoja, kun sä suhtaudut kaikkeen tarjottuun apuun niin epäkiitollisesti ja käyttäydyt epäkohteliaasti niitä kohtaan jotka koittavat sua auttaa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 30.05.2018 14:45
Gat kirjoitti: 30.05.2018 13:46Jos en ymmärtänyt vastaustasi ja siinä oli muutakin, tarkenna ole hyvä.
Ei siinä ollut muuta kuin vahvistus epäilyillesi, ettei kokemasi ongelmat kosketa meitä ja emme siksi ole aiheesta kiinnostuneita.

Epäselvyyttä tässä varmaan aiheuttaa se, että sä tunnut jotenkin olettavan mun olevan kiinnostunut auttamaan sinua sun terveydenhuoltoon liittyvissä ongelmissa, mutta ei mulla ole sellaisia intohimoja, kun sä suhtaudut kaikkeen tarjottuun apuun niin epäkiitollisesti ja käyttäydyt epäkohteliaasti niitä kohtaan jotka koittavat sua auttaa.
Sivustahuutaja vittuili luunnolleen uskollisena jotain väliin. Ei kuulu soteasiaan. Julkiseen terveydenhuoltoon. Mutta edelleenkään et Vagabondo auta mitään edes oikeasti vastaamalla kysymyksiini, jotka aihepiiriltään eivät koske vain minua tai edesmenneitä vanhempiani, vaan ovat yleisempiä vaikkei teidän maailmassa. Ja melkeinpä vahvistat oletukseni, että ne eivät kiinnosta teitä ja sitten härskisti valehtelette vastanneenne eksaktimpiin kysymyksiin ylimielisellä vittuilulla ja vielä valehdellen että niin ette tee. Mikä lahko tää Kitinä on?
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En ymmärrä miksi olisi erityisen tärkeää saada ei-kiireistä hoitoa mistä vain. Rahalla sitä saa ja yhteiskunnan kannalta se olisi kustannuslisä. Eri asia sitten onko järkeä raijata ihmisiä ambulanssilla sairaalasta toiseen kun tasaus hoituisi laskulla.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos haluat apua, niin yritä nyt muodostaa joku selkeä kysymys aiheesta? Mitä haluat tietää tai arvsilla?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 11:36 Mä en vittu käsitä, miten te jaksatte jauhaa sotesta nimenomaan kustannusten ja byrokraattien ja politiikan näkökulmasta. Minulla olisi sellaiseen ihan käytännön ruohonjuurinäkökulma. Siis soten mukana saisiko ihminen terveyskeskuksesta ja sairaalasta hoitoa muuallakin kuin omalla paikkakunnallaan tai sen alueen terveydenhuoltopiirissä (esmes Päijät-Häme tai Pohjois-Savo) myös jos ei ole ensiapu ihan hengenhädässä? Kyllä vai ei?
Ei. Sote ei tuo/toisi muutosta tähän. Sitoudut valitsemaasi yksikköön/sotekeskukseen määräajaksi.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 14:57Ja melkeinpä vahvistat oletukseni, että ne eivät kiinnosta teitä...
Miten niin melkein? Mielestäni mä sanoin sen ihan suoraan. Toki voin puhua vain omasta puolestani, enkä tietenkään edusta kenenkään muun mielipidettä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Vagabondo kirjoitti: 30.05.2018 16:42
Gat kirjoitti: 30.05.2018 14:57Ja melkeinpä vahvistat oletukseni, että ne eivät kiinnosta teitä...
Miten niin melkein? Mielestäni mä sanoin sen ihan suoraan. Toki voin puhua vain omasta puolestani, enkä tietenkään edusta kenenkään muun mielipidettä.
Just noin, eikä se sun höpottely ollut vastaus kysymyksiini, vaikka moista yritit ketkuilla. urpiainen, ärsyttävä jätkä hänkin, tuossa jo vastasi peruskysymykseeni. Eikä hyvä tuo empiriikka noinkaan, vitut teidän sotekustannusproblematiikasta. Sinä Vabondo vedä käteen. Ilmaiseksi.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 30.05.2018 16:54Just noin, eikä se sun höpottely ollut vastaus kysymyksiini, vaikka moista yritit ketkuilla.
En mä missään vaiheessa väittänyt vastanneeni kaikkiin esittämiisi pohdintoihin ja kysymyksiin, vaan ainoastaan vastanneeni siihen kysymykseen, jonka lainasin. Vastaus oli vielä olettamuksesi mukainen, joten vittuako kysyt, jos ei vastaus kelpaa :perse:
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2803
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 30.05.2018 15:53
Gat kirjoitti: 30.05.2018 11:36 Mä en vittu käsitä, miten te jaksatte jauhaa sotesta nimenomaan kustannusten ja byrokraattien ja politiikan näkökulmasta. Minulla olisi sellaiseen ihan käytännön ruohonjuurinäkökulma. Siis soten mukana saisiko ihminen terveyskeskuksesta ja sairaalasta hoitoa muuallakin kuin omalla paikkakunnallaan tai sen alueen terveydenhuoltopiirissä (esmes Päijät-Häme tai Pohjois-Savo) myös jos ei ole ensiapu ihan hengenhädässä? Kyllä vai ei?
Ei. Sote ei tuo/toisi muutosta tähän. Sitoudut valitsemaasi yksikköön/sotekeskukseen määräajaksi.
Lueskelin tätä: http://alueuudistus.fi/usein-kysyttya/valinnanvapaus

Sote-keskuksen ilmeisesti voi valita vain omasta maakunnasta. Erikoissairaanhoidon osalta vähän erilainen tilanne. Jossain vaiheessa suunntelmassa oli "velvoittava palveluseteli", mutta kun siitä luovuttiin. Tuolla mainitaan vielä: "Asiakas voi valita oman asuinmaakuntansa tai naapurimaakunnan liikelaitoksen ja sen palveluyksiköt."

Ehkä realistismpi kuvaus tammikuulta olevasta lehtijutusta: "Erikoissairaanhoidon palveluita tarvitseva asiakas käyttää valinnanvapauttaan neuvottelemalla yhdessä lääkärinsä kanssa siitä, että asiakkaalle suunniteltu operaatio tehdään jossain muualla kuin hänen kotipaikkakunnallaan."
Viimeksi muokannut nokkaelain, 01.06.2018 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

No onhan tuossa sentään jotain, jos toteutuisi.
http://alueuudistus.fi/usein-kysyttya/v ... palveluja-

"Jompikumpi maakunta on kotimaakunta, sillä ihminen on aina kirjoilla jossakin. Uusi valinnanvapauslaki on kuitenkin joustava siten, että voit tilapäisesti vaihtaa maakuntaa. Jos oleskelet väliaikaisesti toisella paikkakunnalla työn, opiskelun tai vapaa-ajan vieton vuoksi, voit käydä toisen palveluntuottajan sote-keskuksessa tai hammashoitolassa, jollei paikkakunnalla ole valitsemasi palveluntuottajan toimipistettä. Sitä varten pitää tehdä maakunnalle ilmoitus tilapäisestä oleskelusta valtakunnallisessa verkkopalvelussa tai muutoin kirjallisesti.

Sinulla olisi on myös toinen vaihtoehto. Periaatteessa voit jo alun perin valita yksityisen sote-keskuksen tai hammashoitolan, jolla on palvelupisteitä maanlaajuisesti. Tässä tapauksessa siis palvelupiste sekä kotimaakunnassasi että mökkisi maakunnassa. Tällöin voit vapaasti käyttää muuallakin Suomessa sijaitsevia palvelupisteitä, eikä sinun tällöin tarvitse tehdä mitään ilmoituksia.

Jos saat maakunnalta jotakin palvelua varten asiakassetelin (esimerkiksi fysioterapia, kotihoito, leikkausoperaatio), voit valita vapaasti palveluntuottajan koko Suomesta. Sellainen rajoitus kuitenkin on, että palveluntuottajan pitää olla jonkin maakunnan hyväksymä. Eli tuottajan pitää täyttää maakunnan ehdot ja laatuvaatimukset. Maakunta ylläpitää luetteloa palveluntuottajista netissä. Tietoa saa myös maakunnan palveluneuvonnasta."


Kuitenkin vähän rajoittavaa. Mekin jouduimme poukkoilemaan Varkauden ja Orimattilan väliä niin säännöttömästi, että olisipa hankala joka kerran takia "tehdä maakunnalle ilmoitus tilapäisestä oleskelusta". Miksei pelkkä tilapäinen postin edelleenlähetysilmoitus riitä? Sittenkin oli lyhyitä jaksoja, joiden takia postiakaan ei käännetty, ja aina sopivasti etenkin vanhempani alkoivat hajoilemaan juuri silloin.

Parempi, jos Suomen kansalaisena saisit normaalin hoidon siinä maakunnassa jossa satut olemaan ja piste. Voisihan tuo johtaa maan sisäiseen "terveysturismiin", mutta jos on ilmoittaa osoite kuten meillä oli kaksi tai vaikka se Väyrysen jalasmökki, sen mun mielestä pitäisi riittää.

Sitten "yksityinen sotekeskus joilla on palvelupisteitä maanlaajuisesti". No vaikkapa Terveystalo on Varkaudessa ja Lahdessa, vaan ei Orimattilassa. Ja jos sairaalaan joudut, yksityissairaala ei ole kumpikaan niistä toimipisteistä. Ja tuntemani hammaslääkärit ovat yksittäisiä yrityksiä.

Jotenkin tuntuu että liian monimutkaista tuo olisi vieläkin, eikä vaikkapa vanha sairas ihminen osaa varautua noihin rekisteröitymällä ennakoiden. Taitaa olla kapitalistien keino sitouttaa ihmisiä tiettyihin yksityispalveluihin. .

Hyvä toki jos valtio maksaisi kulut. Mä saan perikuntana vieläkin äitini maksukehoituksia Terveystalosta ja vittu jopa pelastuslaitoksen laskun siitä kun kävivät katsomassa että joo, kuollut on. En ole jaksanut niitä kaikkia seuloa, vaikka minähän se kuseen joudun.

Ilmeisesti meidän perheen kahdella paikkakunnalla asuminen on useimmille niin outo asia, että ei ole juuri keskustelussa mainittu. Ja nytkin siis jouduin vaihtamaan asuinkuntaa takaisin Varkauteen tän kaupungin vuokrakämpän takia, joten minulla ei enää ole varsinaisen kotitaloni alueen eli Päijät-Hämeen oikeuksia.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005702690.html

Mahtava suora lähetys eduskunnan käytävästä, jossa odotetaan, että perustuslakivaliokunnan kokoushuoneen ovi ehkä avautuisi. Ihan kuin lapsuuden Kekkosslovakiassa, jossa uutislähetyksistä yhdistettiin toistuvasti suoraan lähetykseen valtakunnansovittelijan toimiston kokoushuoneen oven ulkopuolelle.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Jännitys on sietämätön, kun toisessa ikkunassa suora lähetys mahdollisesti kohta kukkivasta lumpeesta ja toisessa Perustuslakivaliokunnan ovesta!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 01.06.2018 11:18 https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005702690.html

Mahtava suora lähetys eduskunnan käytävästä, jossa odotetaan, että perustuslakivaliokunnan kokoushuoneen ovi ehkä avautuisi. Ihan kuin lapsuuden Kekkosslovakiassa, jossa uutislähetyksistä yhdistettiin toistuvasti suoraan lähetykseen valtakunnansovittelijan toimiston kokoushuoneen oven ulkopuolelle.
Alan taipua Voltairen kannalle, että "valistunut yksinvaltius" olisi sittenkin paras systeemi. Sokrateskaan ei hyväksynyt demokratiiaa, ja tämä edustuksellinen demokratia kaipailee Kekkosta.

Tosin mistäs tietää onko valistunut yksinvaltias täysi mulkku ja dementoitunut. Tai edes millä prioriteeteilla aatteissaan, joita kaikilla kuitenkin on. Just sun asioitasi ei kuitenkaan ajattele.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2803
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Vagabondo kirjoitti: 30.05.2018 11:58
Gat kirjoitti: 30.05.2018 11:36 Siis eikö tuollaista muilla ole, ettei tarvitse mainitakaan sotesta?? Ihme kulunkeja ja politiikkaa jutuissanne noin, asioista jolle ei mitään voi ja joka ei suoraan käytännössä ole koskettanutkaan.
Työterveydenhoito ja vakuutukset pitää huolen ettei missään akuutissa tarvitse mennä julkiselle. Kroonisten kanssa ehtii kyllä käydä kotona ollessaan.
Gatille: Suoraan koskettavista asioistahan kukaan ei vielä tiedä, kuten kaikki ovat sanoneet. Sen sijaan kiinnostaa, sössitäänkö homma niin, että kustannukset karkaavat, millä olisi kaikille ihan käytännön vaikutuksia.

Itselläni ei enää ole käytännössä työterveyshuoltoa. Tai on siis lain vaatima minimi, eli työterveysasoissa voi varata ajan terveyskeskukseen. Työnantaja optimointipäissään ajatteli, että tuo on riittävä kaikkien mielestä, kun työntekijät ulkoistettiin eri firmaan.

Konkreettisia etujakin seurasi: konsernin käytäntö oli, että vaikka norossa piti esimmäisenä päivänä mennä työterveyteen hakemaan saiarauslomaa (työnantajan luvan saatuaan.) Tänään olen kuumeessa ihan ilmoitusasiana sairauslomalla :D
Viimeksi muokannut nokkaelain, 04.06.2018 23:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000005705624.html

"Aikataulusta voi tietenkin keskustella komission kanssa, mutta ei ole mitenkään poikkeuksellista, että nämä tapaukset ovat useamman vuoden vireillä"

Lollero. Jos valinnanvapaus juuttuu muutamaksi vuodeksi notifikaatiota odottelemaan, niin nykymuotoiselle Sotelle voidaan heittää hyvästit. Aamun ykkösaamusta kuulin, että sos.terveysvaliokunnan jälkeen laki menee vielä uudelleen perustuslakivaliokuntaan, eli vaikka sos. terv. valiokunta voi katsoa, että notifikaatiota ei tarvita, perustuslakivaliokunta voi päättää toisin.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja vähän kun vielä junnataan niin kepuleiden hallitustaival on ohi ja persjönsterin rahansiirrot peruutettu.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Nokkaeläin: Veroille tai kuolemalle ei mitään mahda. Joten miksi inttää ainaskaan veroista obscurella nettipalstalla?

Tyoterveydenhuoltoa en ole ymmärtänyt. Köyhillä duunareilla mun lapsuuden Varkaudessa joku "työterveysasema". Eiköhän nykyään kaíkki mene "arvauskeskukseen" tai kiireessä yksityislääkärille?

Minä maksan maanviljelijän y-tunnuksella jotain 4500 vuodessa pakollisesta vakuutuksesta. Ei ole työterveyshuoltoa enkä koskaan saa siitä mitään takaisin. Toisin kuin oikeissa vakuutuksissani.Turha menoerä, mutta ilmeisen demokraattisesti lakipakotteinen,
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.06.2018 11:58

Minä maksan maanviljelijän y-tunnuksella jotain 4500 vuodessa pakollisesta vakuutuksesta. Ei ole työterveyshuoltoa enkä koskaan saa siitä mitään takaisin. Toisin kuin oikeissa vakuutuksissani.Turha menoerä, mutta ilmeisen demokraattisesti lakipakotteinen,
Ethän tarkoita eläkemaksua?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 12:00
Gat kirjoitti: 04.06.2018 11:58

Minä maksan maanviljelijän y-tunnuksella jotain 4500 vuodessa pakollisesta vakuutuksesta. Ei ole työterveyshuoltoa enkä koskaan saa siitä mitään takaisin. Toisin kuin oikeissa vakuutuksissani.Turha menoerä, mutta ilmeisen demokraattisesti lakipakotteinen,
Ethän tarkoita eläkemaksua?
Joo, eläkemaksu ja terveydenhoito-,mata-myel, mela tai jotain. Eivät oikeasti korvaa mitään, ja vaikka eläisin, tuskin siitä tulisi kansaneläkkeen päälle mulle takaisin juuri mitään. Pakko maksaa silti.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.06.2018 12:03
James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 12:00
Gat kirjoitti: 04.06.2018 11:58

Minä maksan maanviljelijän y-tunnuksella jotain 4500 vuodessa pakollisesta vakuutuksesta. Ei ole työterveyshuoltoa enkä koskaan saa siitä mitään takaisin. Toisin kuin oikeissa vakuutuksissani.Turha menoerä, mutta ilmeisen demokraattisesti lakipakotteinen,
Ethän tarkoita eläkemaksua?
Joo, eläkemaksu ja terveydenhoito-,mata-myel, mela tai jotain. Eivät oikeasti korvaa mitään, ja vaikka eläisin, tuskin siitä tulisi kansaneläkkeen päälle mulle takaisin juuri mitään. Pakko maksaa silti.
Eli puhut yrittäjäeläkkeestä, joka on pakollinen kaikille yrittäjille. Mun käsittäkseeni maatalousyrittäjien eläkemaksu on alempi kuin muiden yrittäjien, maataloustukea sekin. Oikeilla yrittäjillä YEL-maksu on 24,1 % työtulosta.
Edit Myel-vakuutetuilla näkyy olevan porrastettu 13-24%, muilla ei ole em. porrastusta.

Sulla on Gat hauska asenne, kun vaadit hyvää palvelua itsellesi joka niemeen ja notkelmaan, mutta se ei saa maksaa sulle mitään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 12:14 Sulla on Gat hauska asenne, kun vaadit hyvää palvelua itsellesi joka niemeen ja notkelmaan, mutta se ei saa maksaa sulle mitään.
En mä muuta halua landelle, kuin että moista turhaa ja mulle hyödytontå ei tarvitsisi maksaa O.K. Kyläkaupan palautus olisi hyvä. . Pääsenkö vankilaan tayshoitoon, jos en maksa? Kelpaisi, kunhan pääsen yksityiselliin.
Viimeksi muokannut Gat, 04.06.2018 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.06.2018 13:13
James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 12:14 Sulla on Gat hauska asenne, kun vaadit hyvää palvelua itsellesi joka niemeen ja notkelmaan, mutta se ei saa maksaa sulle mitään.
En mä muuta halua landelle, kuin että moista turhaa ei tarvitsisi maksaa.
Se on pakollinen eläkevakuutus, josta vielä saat puolet alennusta, koska maatalousyrittäjä. Eivät muutkaan yrittäjät tai palkansaajat voi valita, että eivät maksa eläkemaksua. Miksi sun ei tarvitsisi maksaa pakollisia eläkemaksuja, vaikka kaikki muutkin niitä joutuvat maksamaan? Ilmoita halutessasi pienempi yrittäjätulo. Tietenkin sitten myös eläkkeesi pienee.

Hyvin monet yrittäjät ilmoittavat työtulonsa alakanttiin, maksavat sen takia alhaisia eläkemaksuja ja sitten aikanaan saavat pientä eläkettä. Koska et varmastikaan selviä hengissä eläkeikään saakka, voi olla kyllä turha maksaa suurta eläkettä itselleen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin