Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 30.09.2019 11:31
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:01

Mun mielestäni pitäisi perustaa asiantuntijatyöryhmä selvittämään, mistä muutos johtuu. Vasta sen jälkeen, kun tiedetään syy, kannattaa ehdottaa ratkaisuja.

Valistuneiden ihmisten tulevaisuudenpeloista. Eli ekologiset ongelmat. Ilmastonmuutosdenialistitkin ovat kutistuneet tosi pieneksi joukoksi.
Ei pitäisi niin paljon päivitellä että kuka hoitaa vanhukset ym. kun syntyvyys laskee. Työelämässä kaikki kansalaisten tärkeimmät tarpeet, ruoan, vaatteet, energian tuoton ja jakelun, terveydenhoidon ja järjestyksenpidon hoitaa jo nyt 10 % työllisistä. Tuon 10 %:n ulkopuolella on sitten paljon turhaa työtä: turhaa byrokratiaa, viihdettä, nollatutkimusta jne.
Eli sinä olet jo selvittänyt mistä syntyvyyden lasku johtuu? Hieno juttu. Sitä paitsi ei kait ongelma ole se, kuka vanhukset hoitaa, vaan kuka sen maksaa ja ja kuka maksaa eläkkeet.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:36
Homeboy65 kirjoitti: 30.09.2019 11:31
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:01

Mun mielestäni pitäisi perustaa asiantuntijatyöryhmä selvittämään, mistä muutos johtuu. Vasta sen jälkeen, kun tiedetään syy, kannattaa ehdottaa ratkaisuja.

Valistuneiden ihmisten tulevaisuudenpeloista. Eli ekologiset ongelmat. Ilmastonmuutosdenialistitkin ovat kutistuneet tosi pieneksi joukoksi.
Ei pitäisi niin paljon päivitellä että kuka hoitaa vanhukset ym. kun syntyvyys laskee. Työelämässä kaikki kansalaisten tärkeimmät tarpeet, ruoan, vaatteet, energian tuoton ja jakelun, terveydenhoidon ja järjestyksenpidon hoitaa jo nyt 10 % työllisistä. Tuon 10 %:n ulkopuolella on sitten paljon turhaa työtä: turhaa byrokratiaa, viihdettä, nollatutkimusta jne.
Eli sinä olet jo selvittänyt mistä syntyvyyden lasku johtuu? Hieno juttu. Sitä paitsi ei kait ongelma ole se, kuka vanhukset hoitaa, vaan kuka sen maksaa ja ja kuka maksaa eläkkeet.
En ole selvittänyt. Oletus vain. Muuten olet oikeassa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:34 Seison korjattuna.

Varmastikin tuo Rinteen selvittäminen on mulla hukkunut sinne hallitusohjelman 130 (sic!) muun selvitettävän asian joukkoon. Mutta olen tosiaan siis väärässä siinä, että asiaan ei olisi kiinitetty vakavaa huomiota.
No, ehkä tuo parafraasini oli vähän liioitteleva, yhtä hyvin olisi voinut sanoa, että alhainen syntyvyys esiintyy samassa listassa kaikenmoisten hanakaluuksien kanssa, eikä sille erityisesti (eikä koko listalle hankaluuksia yleisesti) osata ehdottaa mitään sisällöllistä tehtäväksi, ja siksi selvitellään komiteamaisesti ja kehitellään strategiaa, jolloin asian tärkeys kyllä hukkuu epämääräisyyteen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 11:50
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:34 Seison korjattuna.

Varmastikin tuo Rinteen selvittäminen on mulla hukkunut sinne hallitusohjelman 130 (sic!) muun selvitettävän asian joukkoon. Mutta olen tosiaan siis väärässä siinä, että asiaan ei olisi kiinitetty vakavaa huomiota.
No, ehkä tuo parafraasini oli vähän liioitteleva, yhtä hyvin olisi voinut sanoa, että alhainen syntyvyys esiintyy samassa listassa kaikenmoisten hanakaluuksien kanssa, eikä sille erityisesti (eikä koko listalle hankaluuksia yleisesti) osata ehdottaa mitään sisällöllistä tehtäväksi, ja siksi selvitellään komiteamaisesti ja kehitellään strategiaa, jolloin asian tärkeys kyllä hukkuu epämääräisyyteen.
Edellä lisäsinkin, että jos lupaa selvittää 130:tä asiaa, silloin ei oikeasti selvitä mitään.

Oma käsitykseni on, että tämä on suurin suomalaista hyvinvointivaltiota uhkaava tekijä, eli se pitäisi nostaa ykkösprioriteetiksi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Pari pointtia: eläkerahastoissa on muistaakseni 200 miljardia.
Lisäksi niillä on omaisuutta joka lain muutoksella voidaan realisoida hoitokuluihin.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 30.09.2019 11:58 Pari pointtia: eläkerahastoissa on muistaakseni 200 miljardia.
Lisäksi niillä on omaisuutta joka lain muutoksella voidaan realisoida hoitokuluihin.
Eli esität, että vakuutusmatemaatikoilta on jäänyt huomaamatta, että fyrkkaahan on?

Jos eläkemaksut nousevat 35 prosenttiin palkasta, se on iso ongelma

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000006253588.html
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 30.09.2019 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Miesten ja naisten tasoerot ovat vasta alkaneet revetä. Syntyvyys tulee vain heikkenemään. Ellei sitten kahden lapsen sinkkuäitiydestä tule uusi ydinperheen korvaava normi.

Mieslapset pitää ruoskia miehiksi.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:53 jos lupaa selvittää 130:tä asiaa, silloin ei oikeasti selvitä mitään.
Näinhän tätä Rinteen ohjelmaa on pilkattu (minä itse varmaan mukaan lukien). Välillä kuitenkin ajattelen, että onko tämä todella totta? Suomi on aika iso ja monialainen pulju, ja kaikilla hallinnonaloilla on käytettävissä aika monipuolinen virkakoneisto. Selvityskapasiteettia ja asiantuntemusta kyllä riittää. Toki kukaan yksittäinen henkilö ei voi uskottavasti selvittää 130:tä asiaa, mutta miksi ei valtioneuvosto kokonaisuutena voisi koordinoida tällaista määrää?
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

En tiedä onko se erityisen väärin että nuorempi sukupolvi mielummin nauttii elämästä kuin synnytyskoneilee siksi että talous kasvaisi ja suuret ikäluokat saavat ylisuuret eläkkeet nuorempien maksamina.

Useamman lapsen tekeminen on melko raskasta puuhaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 12:13
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:53 jos lupaa selvittää 130:tä asiaa, silloin ei oikeasti selvitä mitään.
Näinhän tätä Rinteen ohjelmaa on pilkattu (minä itse varmaan mukaan lukien). Välillä kuitenkin ajattelen, että onko tämä todella totta? Suomi on aika iso ja monialainen pulju, ja kaikilla hallinnonaloilla on käytettävissä aika monipuolinen virkakoneisto. Selvityskapasiteettia ja asiantuntemusta kyllä riittää. Toki kukaan yksittäinen henkilö ei voi uskottavasti selvittää 130:tä asiaa, mutta miksi ei valtioneuvosto kokonaisuutena voisi koordinoida tällaista määrää?
Juu. Toki tuo teknisesti on mahdollista. Mutta onko hallitus laittanut asioita johonkin tärkeysjärjestykseen? Onko tämä esimerkiksi tärkeämpi vai vähemmän tärkeä kuin selvittää vaihtoehdot tehdä jäänmurtoyhteistyötä ja kalustohankintoja yhdessä Ruotsin kanssa tai edellytykset toteuttaa uusi Arkkitehtuuri- ja designmuseo?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 30.09.2019 12:15 En tiedä onko se erityisen väärin että nuorempi sukupolvi mielummin nauttii elämästä kuin synnytyskoneilee siksi että talous kasvaisi ja suuret ikäluokat saavat ylisuuret eläkkeet nuorempien maksamina.

Useamman lapsen tekeminen on melko raskasta puuhaa.
Lapset hankitaan aina itsekkäistä syistä. Ei kukaan koskaan ole isänmaanrakkaudesta lapsia hankkinut. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on muuttunut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 30.09.2019 12:15
Useamman lapsen tekeminen on melko raskasta puuhaa.
Mutta harjoittelu sentään on hauskaa.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 12:18
urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 12:13
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 11:53 jos lupaa selvittää 130:tä asiaa, silloin ei oikeasti selvitä mitään.
Näinhän tätä Rinteen ohjelmaa on pilkattu (minä itse varmaan mukaan lukien). Välillä kuitenkin ajattelen, että onko tämä todella totta? Suomi on aika iso ja monialainen pulju, ja kaikilla hallinnonaloilla on käytettävissä aika monipuolinen virkakoneisto. Selvityskapasiteettia ja asiantuntemusta kyllä riittää. Toki kukaan yksittäinen henkilö ei voi uskottavasti selvittää 130:tä asiaa, mutta miksi ei valtioneuvosto kokonaisuutena voisi koordinoida tällaista määrää?
Juu. Toki tuo teknisesti on mahdollista. Mutta onko hallitus laittanut asioita johonkin tärkeysjärjestykseen? Onko tämä esimerkiksi tärkeämpi vai vähemmän tärkeä kuin selvittää vaihtoehdot tehdä jäänmurtoyhteistyötä ja kalustohankintoja yhdessä Ruotsin kanssa tai edellytykset toteuttaa uusi Arkkitehtuuri- ja designmuseo?
Eiks toi ole vähän sotaveteraaniargumentti? Eikö voi olla, että OKM:n kulttuuripuolelle on annettu suhteellisen suuren prioriteetin tehtäväksi selvittää arkkiatri- ja depressiomuseon edellytyksiä (vaikka sitten Koillis-Pohjanmaan maakuntamuseon laajennuksen kustannuksella), ja STM:n perhepolitiikan yksikön päähankkeita on rakentaa tuo lapsistrategia parlamentaarisena komiteatyönä? En ole ihan varma, miksi kaikki omenat ja appelsiinit pitäisi pakottaa samaan prioriteettilistaan. Rahoista täytyy kuitenkin päättää, eli sellaista kontekstisidonnaista priorisointia tehdään kuitenkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 12:24
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 12:18
urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 12:13
Näinhän tätä Rinteen ohjelmaa on pilkattu (minä itse varmaan mukaan lukien). Välillä kuitenkin ajattelen, että onko tämä todella totta? Suomi on aika iso ja monialainen pulju, ja kaikilla hallinnonaloilla on käytettävissä aika monipuolinen virkakoneisto. Selvityskapasiteettia ja asiantuntemusta kyllä riittää. Toki kukaan yksittäinen henkilö ei voi uskottavasti selvittää 130:tä asiaa, mutta miksi ei valtioneuvosto kokonaisuutena voisi koordinoida tällaista määrää?
Juu. Toki tuo teknisesti on mahdollista. Mutta onko hallitus laittanut asioita johonkin tärkeysjärjestykseen? Onko tämä esimerkiksi tärkeämpi vai vähemmän tärkeä kuin selvittää vaihtoehdot tehdä jäänmurtoyhteistyötä ja kalustohankintoja yhdessä Ruotsin kanssa tai edellytykset toteuttaa uusi Arkkitehtuuri- ja designmuseo?
Eiks toi ole vähän sotaveteraaniargumentti? Eikö voi olla, että OKM:n kulttuuripuolelle on annettu suhteellisen suuren prioriteetin tehtäväksi selvittää arkkiatri- ja depressiomuseon edellytyksiä (vaikka sitten Koillis-Pohjanmaan maakuntamuseon laajennuksen kustannuksella), ja STM:n perhepolitiikan yksikön päähankkeita on rakentaa tuo lapsistrategia parlamentaarisena komiteatyönä? En ole ihan varma, miksi kaikki omenat ja appelsiinit pitäisi pakottaa samaan prioriteettilistaan. Rahoista täytyy kuitenkin päättää, eli sellaista kontekstisidonnaista priorisointia tehdään kuitenkin.
Unohtui tosiaan, että sotaveteraanienkien asiat ovat retuperällä :)

Joo. Eihän noi sulje tosiaan pois.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 12:24 Eiks toi ole vähän sotaveteraaniargumentti? Eikö voi olla, että OKM:n kulttuuripuolelle on annettu suhteellisen suuren prioriteetin tehtäväksi selvittää arkkiatri- ja depressiomuseon edellytyksiä (vaikka sitten Koillis-Pohjanmaan maakuntamuseon laajennuksen kustannuksella), ja STM:n perhepolitiikan yksikön päähankkeita on rakentaa tuo lapsistrategia parlamentaarisena komiteatyönä?
Eihän se nyt noin voi olla. Jos firmalla on jokin ykkösprioriteetti, niin ei siinä puuhastella niitä näitä omia kivoja juttuja.

Kulttuuriosasto keskittyy edistämään lasten hankinnan ilosanomaa ja tukee halutun miesmallin leviämistä. Haluat apurahaa? Ihan kiva, mutta miten se edistää syntyvyyttä?
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

:D Joo, tosiaan vaikkapa Suomen Akatemian rahoittamien tutkimushankkeiden raportointilomakkeisiin pitää ensi tilassa lisätä projektissa syntyneiden lasten määrä. Toisi vipinää ummehtuneeseen norsunluutorniin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Olette jälleen kerran oikeassa. On kovin vanhanaikaista ajatella, että tämän päivän valtion hankkeisiin riittäisi pakollisena näkökulmana pelkästään hiilijalanjälki-osio - yhtä tärkeää on huomioida jok' ikinen kerta syntyvyysaspekti.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 12:20
So Hard kirjoitti: 30.09.2019 12:15 En tiedä onko se erityisen väärin että nuorempi sukupolvi mielummin nauttii elämästä kuin synnytyskoneilee siksi että talous kasvaisi ja suuret ikäluokat saavat ylisuuret eläkkeet nuorempien maksamina.

Useamman lapsen tekeminen on melko raskasta puuhaa.
Lapset hankitaan aina itsekkäistä syistä. Ei kukaan koskaan ole isänmaanrakkaudesta lapsia hankkinut. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on muuttunut.
Aika moni asia. Naisten asema. Koulutus, erityisesti naisten. Korostunut indidualismi. Turvaverkkojen puute. Parantunut ehkäisy ja tietotaso seksuaaliasioista. Kehno päivähoitotilanne kasvukunnissa. Tietoisuus synnytykset ja lapsenhakinnan riskeistä. Kovempi työelämä (erit. koulutetuilla), jossa työ ja vapaa-aika hämärtyy. Diversimmät perhemallit. Lasten hankkimiseen liittyvän sosiaalisen paineen keventyminen. Rikkonaisempi työelämä. Yksinyrittäjyys.

Työelämän joustavuus ja lasten hankkimiseen liittyvä taloudellinen turva on ne asiast joita voidaan lisätä, kaikkia muita on vaikea hilata takaisinpäin. On vaikea samaan aikaan haluta entistä koulutetumpi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta ja toisaalta vaatia, että naiset antavat perheille yhtä paljon kuin aiemmin.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 30.09.2019 13:53
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 12:20
So Hard kirjoitti: 30.09.2019 12:15 En tiedä onko se erityisen väärin että nuorempi sukupolvi mielummin nauttii elämästä kuin synnytyskoneilee siksi että talous kasvaisi ja suuret ikäluokat saavat ylisuuret eläkkeet nuorempien maksamina.

Useamman lapsen tekeminen on melko raskasta puuhaa.
Lapset hankitaan aina itsekkäistä syistä. Ei kukaan koskaan ole isänmaanrakkaudesta lapsia hankkinut. Olisi mielenkiintoista tietää, mikä on muuttunut.
Aika moni asia. Naisten asema. Koulutus, erityisesti naisten. Korostunut indidualismi. Turvaverkkojen puute. Parantunut ehkäisy ja tietotaso seksuaaliasioista. Kehno päivähoitotilanne kasvukunnissa. Tietoisuus synnytykset ja lapsenhakinnan riskeistä. Kovempi työelämä (erit. koulutetuilla), jossa työ ja vapaa-aika hämärtyy. Diversimmät perhemallit. Lasten hankkimiseen liittyvän sosiaalisen paineen keventyminen. Rikkonaisempi työelämä. Yksinyrittäjyys.

Työelämän joustavuus ja lasten hankkimiseen liittyvä taloudellinen turva on ne asiast joita voidaan lisätä, kaikkia muita on vaikea hilata takaisinpäin. On vaikea samaan aikaan haluta entistä koulutetumpi ja tasa-arvoisempi yhteiskunta ja toisaalta vaatia, että naiset antavat perheille yhtä paljon kuin aiemmin.
Romahdus on tapahtunut vuoden 2010 jälkeen. Mä en ole huomannut monissakaan mainitsemistasi asioista mitään muutosta vuoden 2010 jälkeen. Sehän tästä tekee niin hämmentävän tuo nopeus.

"Naisten asema. Koulutus, erityisesti naisten. Korostunut indidualismi. Turvaverkkojen puute. Parantunut ehkäisy ja tietotaso seksuaaliasioista. "


Mun mielestäni mikään noista ei ole muuttunut vrt 2010 ja nyt.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006252180.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 14:02 Romahdus on tapahtunut vuoden 2010 jälkeen.
Sosiaalisesta mediasta ymmärsin, että lasten teon romahdus tapahtuu täsmälleen silloin, kun ensimäinen jytky vei fiiliksen ja game of thronesin alku ajan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 30.09.2019 14:07
James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 14:02 Romahdus on tapahtunut vuoden 2010 jälkeen.
Sosiaalisesta mediasta ymmärsin, että lasten teon romahdus tapahtuu täsmälleen silloin, kun ensimäinen jytky vei fiiliksen ja game of thronesin alku ajan.
Seuraat Kaarina Hazardia!

GOT ja jytky ovat yhtä hyviä selityksiä kuin muutkin. Hämmentävää tämä on. Mitä on tapahtunut 2010 vs 2019.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.09.2019 14:02 Romahdus on tapahtunut vuoden 2010 jälkeen. Mä en ole huomannut monissakaan mainitsemistasi asioista mitään muutosta vuoden 2010 jälkeen. Sehän tästä tekee niin hämmentävän tuo nopeus.
Noi olikin ihan tuubaa.

Oikea syy on panokelpoisten miesten vähyys yhdistettynä enemmistön edelleenkin toivomaan perinteiseen perhemalliin.
https://www.talouselama.fi/uutiset/synt ... 852f87cdde

Kuva
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16672
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

> Joo. Justhan me käytiin tämä keskustelu: viewtopic.php?f=12&t=13620&p=751550&hil ... ys#p751550
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ on se hyvä kerrata totuus, kun julkisuudessa jälkeen kerran jauhetaan paskaa. Nykyhallituksen vastaus, jos sitä saadaan, on hyysäyksen lisääminen, joka vain pahentaa ongelmaa.

Mitä enemmän seinästä saa rahaa, sen enemmän meille kertyy karhua lipittäviä läskejä pleikkarisohvarunkkareita. Tuon nähdessään naiset menettävät toivonsa ja syövät suruunsa itsensä läskiksi. Politiikan mukaan tempoileva yhteiskunnan tissi ei riitä turvaksi hommata yh-lapsi, eikä yhteiskunta kuitenkaan koskaan ole valmis maksamaan niin paljoa, että se korvaisi toisen vanhemman työpanoksen.

Samaan aikaan uutisoidaan opintojen ja ammattien voimistuneesta sukupuolittumisesta. Kun vapaus lisääntyy ja ympäristön paine vähenee, niin geneettiset erot korostuvat. Miehistä ei siis ole tullut akkoja, mies haluaa olla palomies siinä missä nainen haluaa olla sairaanhoitaja. Roolit ovat ihan kunnossa, kunhan miehet potkitaan aikuisten maailmaan.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Olisiko moniavioisuus kenties vastaus vauvapulaan? Moniavioisuus tietty aiheuttaisi yhteiskunnallista epävakautta turhautuneiden nuorten miesten muodossa, mutta eihän näistä sohvaperunoista olisi mihinkään kumoukselliseen toimintaan.

Mielestäni tämä aihe sopisi hienosti edistyksellisen ja liberaalin vassarihallituksen agendalle.

Voisin itsekin harkita talkoisiin lähtöä.
Vastaa Viestiin