Päivän uutiskatsaus Episode II

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 13:16
Gat kirjoitti: 04.06.2018 13:13
James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 12:14 Sulla on Gat hauska asenne, kun vaadit hyvää palvelua itsellesi joka niemeen ja notkelmaan, mutta se ei saa maksaa sulle mitään.
En mä muuta halua landelle, kuin että moista turhaa ei tarvitsisi maksaa.
Se on pakollinen eläkevakuutus, josta vielä saat puolet alennusta, koska maatalousyrittäjä. Eivät muutkaan yrittäjät tai palkansaajat voi valita, että eivät maksa eläkemaksua.
Pakollinen vain "yrittäjille". Miksi ei voi valita, sun kapitalistideologiasi mukaan, vaan lain mukaan maksa maksa? Sunkin eläkemaksuilla varmaan elätetään juoppoja :mrgreen: Mä ainaskaan tuskin saan siitä pakollisesta menosta yhtään mitään takaisin. Saati takaapäin.

Hitto, itsekin aloin turhaan urputtamaan veroista ym. joille ei mitään mahda.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 04.06.2018 13:24
James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 13:16
Gat kirjoitti: 04.06.2018 13:13 En mä muuta halua landelle, kuin että moista turhaa ei tarvitsisi maksaa.
Se on pakollinen eläkevakuutus, josta vielä saat puolet alennusta, koska maatalousyrittäjä. Eivät muutkaan yrittäjät tai palkansaajat voi valita, että eivät maksa eläkemaksua.
Pakollinen vain "yrittäjille". Miksi ei voi valita, sun kapitalistideologiasi mukaan, vaan lain mukaan maksa maksa? Sunkin eläkemaksuilla varmaan elätetään juoppoja :mrgreen: Mä ainaskaan tuskin saan siitä pakollisesta menosta yhtään mitään takaisin. Saati takaapäin.

Hitto, itsekin aloin turhaan urputtamaan veroista ym. joille ei mitään mahda.
Yrittäjät voivat kuitenkin valita työtulonsa määrän ja sitä kautta maksun määrän ja eläkkeen. Palkansaajilta maksu peritään suoraan palkasta ja palkanmaksaja maksaa sivukulumaksut palkansaajan tulojen mukaan. Eli yrittäjät ovat tässä palkansaajia paremmassa asemassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

Ei multa kukaan ole tuloja kysýnyt, Sen pakollisen vakuutuslapun mukaan pelkät peltovuokratuloni ovat 33 000 vuodessa. miinus verot. Eihän se riitä edes tupakkiin saati vanhempieni velkoihin. Saati vaimoon, lapsiin tai ulkomainmatkailuun. Muualta pitää hinata ja tostaiseksi onnistua repimään,. Ja maksaa turha 4500.

Jos landetalikoilla puoleen hintaan väitätkö Dave että sä oikeasti maksat vastaavaa pakollista vakuutusta 9000 egeä vuodessa? Tuskinpa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^maksan itsestäni 9500 euroa vuodessa, koska olen ilmoittanut työtuloni rankasti alakanttiin. Tietoinen valinta, että mulle riittää aikanaan eläke, joka on suomalaiseten keskimääräistä eläketasoa hiukan isompi. Lisäksi maksan eläkettä myös vaimolle 6894€ vuodessa. Vaimo saa eläkettä myös palkkatyöstään.

Olen itse arvioinut, että ei kannata maksaa liikaa eläkettä, kun mahdollinen korkea eläke helposti sosialisoitasiin ja lisäksi eläkerahat sijoitetaan niin heikosti tuottavasti, että itse saan paremman tuoton sijoittamalla.

Sä olet Gat itse ilmoittanut työtulosi. Kannattaisi opetella näitä aikuisten juttuja.

"Yrittäjä voi itse vaikuttaa työtulonsa määrään ja valita itselleen sopivan ja omaa työpanostaan vastaavan työtulon lain määräämissä rajoissa."

https://www.mela.fi/fi/elakevakuutus/my ... el-tyotulo
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.06.2018 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Gat kirjoitti: 04.06.2018 13:24Miksi ei voi valita, sun kapitalistideologiasi mukaan, vaan lain mukaan maksa maksa?
Mä mutuilen, jotta urpiainen voi korjata: Olettaisin kunnian pakollisista eläkemaksuista kuuluvan sosiaalidemokraattiselle liikkeelle.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 04.06.2018 13:48
Gat kirjoitti: 04.06.2018 13:24Miksi ei voi valita, sun kapitalistideologiasi mukaan, vaan lain mukaan maksa maksa?
Mä mutuilen, jotta urpiainen voi korjata: Olettaisin kunnian pakollisista eläkemaksuista kuuluvan sosiaalidemokraattiselle liikkeelle.
Voi olla, mutta varmaan kaikissa länsimaissa on pakko eläkevakuuttaa itsensä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Sä saat Gat joka vuosi ilmoituksen, jossa on sun sen vuoden laskennallinen työtulo ja samalla siinä kehotetaan ilmoittamaan työtulon muutoksista. Myel alaraja näyttää olevan 3 828,13/ vuosi eli voit ilmoittaa sen olevan sun työtulo ja sitten maksat siitä 13% eli 500 euroa/vuosi. Kaikki sen yli menevä on vapaaehtoista. Tietenkään tuolla maksulla et varmaankaan saa muuta kuin Kansaneläkkeen sitten aikanaan (jos eläkeikään asti pysyt hengissä).

Tuo 3828/vuosi ei välttämättä edes olisi väärin, koska työtuloksi tulee ohjeen mukaan ilmoittaa se summa, joka tod. näk. tulisi maksaa, jos ulkopuolinen hoitaisi työpanoksen. Sun työpanoshan on varmaan vuokrasopimusten teko (joka toinen vuosi?) ja maataloustukihakemusten kirjoittaminen. VArmasti joku ulkpuolinen tekisi tuon halvemmallakin kuin 3828e/vuosi.

edit: vai saatko tukia, jos maat ovat vuokralla? Jos et täytä edes maataloustukihakemuksia, sun ainoa maatilatalouden työpanos on vuokrasopimusten teko. Tyhmyyttäsi olet maksanut helvetisti liikaa eläkemaksuja.

edit2 "liikaa" on tietysti mielipidekysymys. Mutta jos et halua maksaa, niin sitten liikaa.
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 04.06.2018 14:14. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 13:49 Voi olla, mutta varmaan kaikissa länsimaissa on pakko eläkevakuuttaa itsensä?
En tiedä. Jenkkilä lienee poikkeus tähän jos joku.

Suomessahan eläke perustuu tulevien sukupolvien maksuihin, joten pakko on ainoa vaihtoehto.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.06.2018 13:56
edit: vai saatko tukia, jos maat ovat vuokralla? Jos et täytä edes maataloustukihakemuksia, sun ainoa maatilatalouden työpanos on vuokrasopimusten teko. Tyhmyyttäsi olet maksanut helvetisti liikaa eläkemaksuja.
Ette te kapitalistisiat mitään auta! Te ette tiedä mitään pienviljelijän arjesta kahdella paikkakunnalla! Halla juo karhun ja perunat jäätyy!
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Tässä hyvää luettavaa niille, jotka haikailevat jotain menneiden aikojen loistoa ja pitävät luonnonkansoja jotain rauhaa rakastavina hippeinä:
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005706885.html
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

Ameriikan missikisat käydään ilman uimapukukierrosta.

Seuraavaksi varmaan kisaan otetaan mukaan rumia läskejä ja kruunataan kaikki osallistujat, koska kaikki naiset ovat voittajia.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu. Onhan se melkoinen oksymoron alkaa järjestää kauneuskilpailuja, joissa ei arvioida ulkonäköä. Mä haluan penkkipunnerruskisat, joissa ei käytetä painoja! Me ollaan kaikki vahvoja!

Mun mielestäni myös aika esineellistävää, että juoksukilpailuissa arvostetaan sen mukaan, kuka juoksee nopeimmin..
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eipä maailma mitään menettäisi jos missikisat lopetettaisiin kokonaan. Paitsi miten jääkiekkoilijat sitten löytäisi vaimonsa?
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 06.06.2018 9:39 Eipä maailma mitään menettäisi jos missikisat lopetettaisiin kokonaan. Paitsi miten jääkiekkoilijat sitten löytäisi vaimonsa?
Eikö ne näin nykyaikana blokata jostain instagrameista, facebookeista ja tindereistä?
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mutta jos missikisat lopetetaan, Suomi on jatkossa ennakkosuosikki vain euroviisuissa!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja elco »

So Hard kirjoitti: 06.06.2018 9:39 Eipä maailma mitään menettäisi jos missikisat lopetettaisiin kokonaan. Paitsi miten jääkiekkoilijat sitten löytäisi vaimonsa?
No lopettaisi vaan, mutta turha tehdä siitä mitään burkhakisaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 06.06.2018 9:49
So Hard kirjoitti: 06.06.2018 9:39 Eipä maailma mitään menettäisi jos missikisat lopetettaisiin kokonaan. Paitsi miten jääkiekkoilijat sitten löytäisi vaimonsa?
No lopettaisi vaan, mutta turha tehdä siitä mitään burkhakisaa.
Juuri näin. Joko lopettaa tai jatkaa entiseen malliin, mutta naurettavaa ruveta tällaiseen imho. Mutta tietysti osallistuminen ja seuraaminen on vapaaehtoista :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Mä luulen, että ongelma on, että organisaattorit ei haluaisi lopettaa bisnestä, mutta eivät meinaa löytää tarpeeksi hyviä osallistujia vanhalla konseptilla. Pakko yrittää uudistua, jotta pysyy hengissä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 06.06.2018 10:17 Mä luulen, että ongelma on, että organisaattorit ei haluaisi lopettaa bisnestä, mutta eivät meinaa löytää tarpeeksi hyviä osallistujia vanhalla konseptilla. Pakko yrittää uudistua, jotta pysyy hengissä.
Mä veikkaan, että enemmän mainostajien suunnasta tulevaa painetta. Kyllä sinne varmasti halukkaita kilpailijoita riittää.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Niin tai näin. Mistä mä näitä tietäisin. Jokatapauksessa vaikuttaa, että bisnes kusee.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 06.06.2018 10:30 Mistä mä näitä tietäisin..
Etkö ole Yhdysvaltojen missikisojen erikoisasiantuntija?!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 06.06.2018 10:51 Etkö ole Yhdysvaltojen missikisojen erikoisasiantuntija?!
Mä en ole koskaan oikein ymmärtänyt edes missien päälle. Liian pitkiä, hoikkia ja puunattuja mun makuun.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Gat »

elco kirjoitti: 06.06.2018 9:01 Ameriikan missikisat käydään ilman uimapukukierrosta.

Seuraavaksi varmaan kisaan otetaan mukaan rumia läskejä ja kruunataan kaikki osallistujat, koska kaikki naiset ovat voittajia.
Minun mielestäni missikisoissa pitäisi olla uimapukukierroksen sijaan nakukierros. Vaikea muuten tarkkaan arvioida misujen esteettisyyttä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus Episode II

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ja mukaan pitäisi päästä kaikki itsensä naiseksi tuntevatkin.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin