Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

^^ Onhan noita salaminiskuja muitakin: Turun torilla puukotettu stop depo-nainen ja Kongossa dekapitoitu Ruotsalainen ei-rajoja-aktivisti.

Yleisesti on turvallista juu, vaikka machete-muslimit niittävätkin satoa ympäri emeaa.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ eikös turvallisuuslausunto koskenut keski-aasiaa? En ole kuullut, että nepalissa olisi turvatonta pyöräillä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

^ En tiedä sisältyykö tuohon keski-aasian määritelmään Syyria, Irak ja Afganistan. Jos sisältyvät niin mikäs hätä siinä sitten on evätä sieltä tulijoilta turvapaikka-anomukset ja palauttaa takaisin, kun kerran on generally safe kenen tahansa lähteä fillaroimaan sinne.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 16.08.2018 16:29
Homeboy65 kirjoitti: 16.08.2018 16:20
So Hard kirjoitti: 16.08.2018 13:45 Jos argumentti on ennen muuta moraalinen, kuten "eläinten kärsimys lihatuotannossa on väärin" niin se on silkkaa jeesustelua jos omalta osaltaan mahdollista ja rahoittaa ko. vääryyttä.
Tai sitten ei mahdollista. Minä käyn btw myös McDonaldsissa silloin tällöin. Jos alkaisin boikotoida Mäkkäriä se olisi varmasti suurissa vaikeuksissa. Vai olisiko sillä mitään vaikutusta?
Oletko sinä btw kaikissa valinnoissasi ehdottoman eettinen Petteri Puhto?
En moraalisaarnaa muille asioista joita teen itse. Se tässä on se merkittävä ero. En myöskään rahoita vapaaehtoisesti mitään mitä pidän vääränä vaikka sillä ei olisi suoraan mitattavaa vaikutusta. Yritän toisinaan myös kilvoitella tekemään asioita paremmin muiden kannalta pohtimatta hukkuuko yritykseni johonkin massaan. En tiedä tekeekö se minusta paremman ihmisen mutta ainakin sisäisesti johdonmukaisen ja jeesustelemattomamman.
No. Ennen vaan ei tarvinnut olla Petteri Puhto ennen kuin sai vaatia parannuksia suuriin epäkohtiin. Eli tällainen jatkuva itsepyhitys/muiden tekopyhäksi leimaaminen on vähän tympeää.
Enkä minä todellakaan pidä itseäni minään "parempana" ihmisenä vaikka näistä asioista puhun/kirjoitan. Se on sinun tulkintasi ja se on myös väärä tulkinta.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Kyllä se minimiedellys moraaliselle närkästykselle on se ettei vaadi muilta kovempaa standardia kuin itseltä. Mutta turha tästä on jaagata. Olet jo paljastanut korttisi. Oikeasti et halua kieltää lihantuotantoa vaan vain esiintyä maailmanparantajana ilman oikeaa halua muuttaa mitään.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

So Hard kirjoitti: 17.08.2018 17:11 Kyllä se minimiedellys moraaliselle närkästykselle on se ettei vaadi muilta kovempaa standardia kuin itseltä. Mutta turha tästä on jaagata. Olet jo paljastanut korttisi. Oikeasti et halua kieltää lihantuotantoa vaan vain esiintyä maailmanparantajana ilman oikeaa halua muuttaa mitään.
Niin onkin mutta jaksan vaan kärsivällisesti. Eli:
1) Kun otetaan historiallista perspektiiviä niin huomataan että suuria moraalisia epäkohtia on ratkaistu ennen kaikkea laeilla, pakotteilla ym. järeämmillä keinoilla kuin kuluttajaboikoteilla.
2) Homeboyn kohdalla kyse on yhdestä, vähävaraisesta kuluttajasta. Joka on kaiken lisäksi ns. tavis eikä mikään vaikuttajayksilö. Vaikutusmahdollisuudet ovat, sanoisiko kovin mitättömät.
Siirrytään konditionaalin puolelle. Entä jos Etelä-Afrikan valkoinen vähemmistöhallitus olisi vielä vallassa ja rotuerottelu voimassa? Homeboy ryhtyisi tiukasti boikotoimaan ko. maan appelsiineja ja muitakin maan vientituotteita. Siinä olisivat P.W. Botha ja kumpp. varmaankin hätää kärsimässä?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Jos olen ymmärtänyt oikein, sä pidät tärkeänä, että ajattelee "oikein", mutta itse toiminta ei ole niin tärkeää? Esim. Vagiksen kohdalla paheksuit voimakkaasti hänen ajatuksiaan, et niinkään tekoja?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2018 12:11 ^Jos olen ymmärtänyt oikein, sä pidät tärkeänä, että ajattelee "oikein", mutta itse toiminta ei ole niin tärkeää? Esim. Vagiksen kohdalla paheksuit voimakkaasti hänen ajatuksiaan, et niinkään tekoja?
Totta kai toiminta on tärkeää JOS toiminnalla on jotain konkreettista vaikutusta, merkitystä. Jos Afrikassa lapset näkevät nälkää ei se heitä auta tippaakaan jos myötätunnosta heitä kohtaan ryhdyt itsekin paastoamaan. Capish?
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2018 12:31
James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2018 12:11 ^Jos olen ymmärtänyt oikein, sä pidät tärkeänä, että ajattelee "oikein", mutta itse toiminta ei ole niin tärkeää? Esim. Vagiksen kohdalla paheksuit voimakkaasti hänen ajatuksiaan, et niinkään tekoja?
Totta kai toiminta on tärkeää JOS toiminnalla on jotain konkreettista vaikutusta, merkitystä. Jos Afrikassa lapset näkevät nälkää ei se heitä auta tippaakaan jos myötätunnosta heitä kohtaan ryhdyt itsekin paastoamaan. Capish?
Mutta on tärkeää ajatella "oikein"? Eihän silläkään ole mitään konkreettista merkitystä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

Olette keksineet ikiliikujan. (Kunnia alueen nimelle)
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2018 12:31Capish?
Ai että tää Italian kielen raiskaus tökkää aina pahasti silmään :(
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2018 12:31 Totta kai toiminta on tärkeää JOS toiminnalla on jotain konkreettista vaikutusta, merkitystä. Jos Afrikassa lapset näkevät nälkää ei se heitä auta tippaakaan jos myötätunnosta heitä kohtaan ryhdyt itsekin paastoamaan. Capish?
Jos sinulle ei kelpaa lihantuotannon vähentäminen kilo kerrallaan, niin miten sinulle voisi olla merkitystä yhdellä ihmishengellä globaalissa tai universiumin mittakaavassa?
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2018 12:54
Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2018 12:31
James Potkukelkka kirjoitti: 18.08.2018 12:11 ^Jos olen ymmärtänyt oikein, sä pidät tärkeänä, että ajattelee "oikein", mutta itse toiminta ei ole niin tärkeää? Esim. Vagiksen kohdalla paheksuit voimakkaasti hänen ajatuksiaan, et niinkään tekoja?
Totta kai toiminta on tärkeää JOS toiminnalla on jotain konkreettista vaikutusta, merkitystä. Jos Afrikassa lapset näkevät nälkää ei se heitä auta tippaakaan jos myötätunnosta heitä kohtaan ryhdyt itsekin paastoamaan. Capish?
Mutta on tärkeää ajatella "oikein"? Eihän silläkään ole mitään konkreettista merkitystä?
No kyllä sillä voi olla merkitystä kunhan tuo myös ajatuksensa julki. Tosin tämä on liian pieni foorumi.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Ja vielä: kaikessa toiminnassa TULOKSILLA on ensisijainen merkitys. En ymmärrä miksi pitäisi jotenkin "periaatteesta" tehdä niin tai näin jos sillä ei ole merkitystä.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos vähennät lihansyöntiä kilolla, niin tuloksena on lihantuotannon väheneminen kilolla?
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

On se sosialismi mahtava aate:
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005796266.html

Miettikää miten paljon pitää tehdä tuhoa pilatakseen kokonaisen hyvinvoivan maan? Jos sosialismista voisi tehdä pommin, niin kukaan ei enää uskaltaisi sotia.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Varmaan korjaantuu hyperinflaatio nyt kun otetaan käyttöön ultrapeso superpeson sijaan. Protip olisi ollut leikata 8 nollaa 5:n sijaan.

Jos vihreät ja vasurit pääsevät valtaan niin tuotahan se on meno täälläkin, kun lopulta valtio omistaa kaiken tuotannon.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5039
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2018 12:31
Totta kai toiminta on tärkeää JOS toiminnalla on jotain konkreettista vaikutusta, merkitystä. Jos Afrikassa lapset näkevät nälkää ei se heitä auta tippaakaan jos myötätunnosta heitä kohtaan ryhdyt itsekin paastoamaan. Capish?
Kaikenlainen hyvätekeväisyyskin perustuu siihen, että moni osallistuu ja tukee. Jos kaikki ajattelisivat niin kuin sinä, että enpä nyt "periaatteesta" viitsi tehdä mitään, niin eipä mikään koskaan muutukaan. On tietysti mukavampaa olla tekemättä mitään ja perustella sitä jollain "periaatteilla" kuin oikeasti yrittää. Afrikan lapsi ja paastoaminen -vertauksesi on sikäli typerä, että auttaa voi muutenkin kuin paastoamalla, jos oikeasti kiinnostaa (ja huom: en esim. itse tue Punaista ristiä tmv. eli ei ole oma lehmä ojassa).

Minä syön maitotuotteita, vaikka tiedostan ettei lypsykarjan(kaan) olot mitenkään kummoisia ole. Oma panokseni on vähentää ja keksiä vaihtoehtoja maitotuotteille, joita syön melko vähän muutenkin. Kahvimaitoa menee eniten: olen kokeillut useita korvaavia tuotteita muun muassa soijamaitoa ja kauramaitoa, mutten ole voinut luopua (koska maku) maidosta kokonaan. Seuraavaksi menee kokeiluun hamppumaito. Onko sillä merkitystä? No, ainakin mulle on ja monelle moraaliset valinnat lähtevät juuri itsestä ja yleisesti asioiden tiedostamisesta. Sulla kai sitten ei, vaan vähättelet omaa osuuttasi etkä viitsi sen takia tehdä mitään muuta kuin puhua. Vähemmän sillä saa tulosta aikaan kuin oikeasti esim. lihansyönnin vähentämisellä.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

elco kirjoitti: 19.08.2018 17:36 Protip olisi ollut leikata 8 nollaa 5:n sijaan.
M
Olisit tehnyt kansasta köyhän!?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9392
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

^ Mua ei oikeastaan kiinnosta vaikka Helsinki julistaisi ajokiellon koko keskustan alueelle. Uskoisin Espoon palvelujen ja tyopaikkojen lisääntyvän sitä enemmän mitä vaikeammaksi keskustassa liikkuminen muuttuu.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Njoo, Helsinki ampuu itseään päähän. Kauppa ja palvelut valuu ulos, raha kulkee auton renkaiden päällä, fillarilla menee hipit.

https://yle.fi/uutiset/3-10358360
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 19.08.2018 17:53
Homeboy65 kirjoitti: 18.08.2018 12:31
Totta kai toiminta on tärkeää JOS toiminnalla on jotain konkreettista vaikutusta, merkitystä. Jos Afrikassa lapset näkevät nälkää ei se heitä auta tippaakaan jos myötätunnosta heitä kohtaan ryhdyt itsekin paastoamaan. Capish?
Kaikenlainen hyvätekeväisyyskin perustuu siihen, että moni osallistuu ja tukee. Jos kaikki ajattelisivat niin kuin sinä, että enpä nyt "periaatteesta" viitsi tehdä mitään, niin eipä mikään koskaan muutukaan. On tietysti mukavampaa olla tekemättä mitään ja perustella sitä jollain "periaatteilla" kuin oikeasti yrittää. Afrikan lapsi ja paastoaminen -vertauksesi on sikäli typerä, että auttaa voi muutenkin kuin paastoamalla, jos oikeasti kiinnostaa (ja huom: en esim. itse tue Punaista ristiä tmv. eli ei ole oma lehmä ojassa).

Minä syön maitotuotteita, vaikka tiedostan ettei lypsykarjan(kaan) olot mitenkään kummoisia ole. Oma panokseni on vähentää ja keksiä vaihtoehtoja maitotuotteille, joita syön melko vähän muutenkin. Kahvimaitoa menee eniten: olen kokeillut useita korvaavia tuotteita muun muassa soijamaitoa ja kauramaitoa, mutten ole voinut luopua (koska maku) maidosta kokonaan. Seuraavaksi menee kokeiluun hamppumaito. Onko sillä merkitystä? No, ainakin mulle on ja monelle moraaliset valinnat lähtevät juuri itsestä ja yleisesti asioiden tiedostamisesta. Sulla kai sitten ei, vaan vähättelet omaa osuuttasi etkä viitsi sen takia tehdä mitään muuta kuin puhua. Vähemmän sillä saa tulosta aikaan kuin oikeasti esim. lihansyönnin vähentämisellä.
Ei. Minä en mitenkään "periaatteesta" ole tekemättä jotain. Olen vaan hyvin vankasti sitä mieltä että jos teolla ei ole mitään/juuri mitään konkreettista merkitystä tai vaikutusta niin sitten olen tekemättä. En nyt viitsi edes perustella tätä.
Ja ei, en todellakaan pidä itseäni mitenkään "parempana" ihmisenä jos puhun/kirjoitan näistä asioista. Väärä tulkinta. Olen sitä mieltä että suurista epäkohdista saa kertoa mielipiteensä vaikka ei olisikaan Petteri Puhto.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvä nähdä, että verorahat käytetään hyvin.

Eikun...


Kansalaisopistossa tarjotaan enkelikurssia ja energiahoitoharjoituksia
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 20.08.2018 12:29 Njoo, Helsinki ampuu itseään päähän. Kauppa ja palvelut valuu ulos, raha kulkee auton renkaiden päällä, fillarilla menee hipit.

https://yle.fi/uutiset/3-10358360
Helsingin puolella asuessa tuli joskus käytyä Itiksessä kun keli oli aivan surkea. Sitten sekin loppui kun ilmapiiri oli mitä oli.

En yhtään ihmettele, jos moni helsinkiläinen toteaa räntäsateella Ompun tarjoavan parhaan diilin.

Suorien bussien poistuminen taas tarkoittaa, että jokainen ytimeen matkaava menee 1-2 ostoskeskuksen ohi. Miksei siis jäädä Ompussa pois? Väittäisin bussisekoilun rokottavan juuri kauppaa. Työpaikan vaihto on ostospaikan vaihtoa hankalampi homma.

Helsingin pitäisi ymmärtää, että ostovoimainen väki ei siedä ruuhkasumppua, mutta parkista maksaminen on ok. Jos lähden ytimeen ostamaan herrainvaatteita, niin ei siinä parkki tunnu missään, jos saan ajaa länsiväylältä tunnelia pitkin parkkiin ja nousta hissillä espalle.
Vastaa Viestiin