Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 20.08.2018 15:49Helsingin pitäisi ymmärtää, että ostovoimainen väki ei siedä ruuhkasumppua, mutta parkista maksaminen on ok. Jos lähden ytimeen ostamaan herrainvaatteita, niin ei siinä parkki tunnu missään, jos saan ajaa länsiväylältä tunnelia pitkin parkkiin ja nousta hissillä espalle.
Onneksi yrittäjät toki ymmärtävät. Jos Ompun liepeille tulee kunnon herrainpukimoita kehityksen tuloksena niin sou not. Kelpaa mulle.
Universaali disclaimer.
Avatar
Kreitsu
Kitisijä
Viestit: 5048
Liittynyt: 09.05.2006 8:45
Paikkakunta: Brexitland

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Kreitsu »

Homeboy65 kirjoitti: 20.08.2018 12:49
Ja ei, en todellakaan pidä itseäni mitenkään "parempana" ihmisenä jos puhun/kirjoitan näistä asioista. Väärä tulkinta. Olen sitä mieltä että suurista epäkohdista saa kertoa mielipiteensä vaikka ei olisikaan Petteri Puhto.
En mä koe, että pidät itseäsi muita parempana tai ylempänä enkä käsittääkseni ole edes vihjannut mitään siihen suuntaan. En vain ymmärrä ajatusmaailmaasi, että omilla teoilla ei ole mitään merkitystä. Ei kai sitten vissiin kenenkään teoilla ole.

Mutta enpä jaksa minäkään aiheesta. On selvää, että elämän- ja maailmankatsomuksemme ovat eri planeetoilta.
"I've learned so much from my mistakes...
I'm thinking of making a few more."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12372
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kreitsu kirjoitti: 20.08.2018 16:28
Homeboy65 kirjoitti: 20.08.2018 12:49
Ja ei, en todellakaan pidä itseäni mitenkään "parempana" ihmisenä jos puhun/kirjoitan näistä asioista. Väärä tulkinta. Olen sitä mieltä että suurista epäkohdista saa kertoa mielipiteensä vaikka ei olisikaan Petteri Puhto.
En mä koe, että pidät itseäsi muita parempana tai ylempänä enkä käsittääkseni ole edes vihjannut mitään siihen suuntaan. En vain ymmärrä ajatusmaailmaasi, että omilla teoilla ei ole mitään merkitystä. Ei kai sitten vissiin kenenkään teoilla ole.

Mutta enpä jaksa minäkään aiheesta. On selvää, että elämän- ja maailmankatsomuksemme ovat eri planeetoilta.
Totta kai niillä omilla teoilla VOI olla merkitystä, silloin kun niillä on faktisesti merkitystä. Jos voittaisin esim. suuren lottovoiton ja lahjoittaisin suuren summan eläinsuojelujärjestölle. Aina teoilla ei ole vaan merkitystä vaikka olisi kuinka hyvä ja vilpitön tahto takana. Ikävä juttu.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Homeboy65 kirjoitti: 20.08.2018 17:17 Aina teoilla ei ole vaan merkitystä vaikka olisi kuinka hyvä ja vilpitön tahto takana. Ikävä juttu.
Teoilla on merkitystä. Sulle on monta kertaa väännetty rautalangasta, että jos joka kerta jätät sen jauhelihapaketin ostamatta, ei se kauppias ikuisesti tilaa sitä roskiin heitettäväksi. Jos et pysty tätä tajuamaan, vika ei ole lähetyksessä vaan vastaanottimessa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2018 8:32
Homeboy65 kirjoitti: 20.08.2018 17:17 Aina teoilla ei ole vaan merkitystä vaikka olisi kuinka hyvä ja vilpitön tahto takana. Ikävä juttu.
Teoilla on merkitystä. Sulle on monta kertaa väännetty rautalangasta, että jos joka kerta jätät sen jauhelihapaketin ostamatta, ei se kauppias ikuisesti tilaa sitä roskiin heitettäväksi. Jos et pysty tätä tajuamaan, vika ei ole lähetyksessä vaan vastaanottimessa.
Niin ja kun kauppias ei tilaa, ei myöskään teurastamo teurasta ja sikatila kasvata.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Selvyyden vuoksi todetettakoon, että mä syön lihaa rasva suupielistä valuen, koska pidän nykyisiä lihatuotannon normeja riittävinä.

Luomutuoteita vältän aktiivisesti, koska en halua kuulua luomutuotteita syövän kansanosan joukkoon.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2018 8:58 Selvyyden vuoksi todetettakoon, että mä syön lihaa rasva suupielistä valuen, koska pidän nykyisiä lihatuotannon normeja riittävinä.

Luomutuoteita vältän aktiivisesti, koska en halua kuulua luomutuotteita syövän kansanosan joukkoon.
Minusta lihatuotannossa on ikäviä piirteitä, mutta en koe sitä asiaksi jota haluaisin muuttaa aktiivisesti pois lukien antibioottien käyttö kasvun edistämiseksi. Todennäköisesti jos joskus on tarjolla labrakasvatettua lihaa niin käytän mieluummin sitä ainakin arkikokkaamiseen. Pihvidinnerit ja joulukinkku ovat eri asia.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 21.08.2018 9:06 antibioottien käyttö kasvun edistämiseksi.
Olenko MTK_n propagandan uhri, kun käsittääkseni tuo ei ole Suomessa ongelma?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2018 9:17
So Hard kirjoitti: 21.08.2018 9:06 antibioottien käyttö kasvun edistämiseksi.
Olenko MTK_n propagandan uhri, kun käsittääkseni tuo ei ole Suomessa ongelma?
Ei se varmaan MTK:lle ole ongelma. Suomessa käytetään maailman mittakaavassa vähän. Silti jos hyllysä on antibioottivapaa pihvi niin otan mielummin sen.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 21.08.2018 9:33
James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2018 9:17
So Hard kirjoitti: 21.08.2018 9:06 antibioottien käyttö kasvun edistämiseksi.
Olenko MTK_n propagandan uhri, kun käsittääkseni tuo ei ole Suomessa ongelma?
Ei se varmaan MTK:lle ole ongelma. Suomessa käytetään maailman mittakaavassa vähän. Silti jos hyllysä on antibioottivapaa pihvi niin otan mielummin sen.
:) Mutta sun käsityksen mukaan Suomessakin käytetään antibiootteja lihantuoantoa tehostamaan? En nyt puhu ab:n lääkinnällisestä käytöstä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14924
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2018 9:35
So Hard kirjoitti: 21.08.2018 9:33
James Potkukelkka kirjoitti: 21.08.2018 9:17

Olenko MTK_n propagandan uhri, kun käsittääkseni tuo ei ole Suomessa ongelma?
Ei se varmaan MTK:lle ole ongelma. Suomessa käytetään maailman mittakaavassa vähän. Silti jos hyllysä on antibioottivapaa pihvi niin otan mielummin sen.
:) Mutta sun käsityksen mukaan Suomessakin käytetään antibiootteja lihantuoantoa tehostamaan? En nyt puhu ab:n lääkinnällisestä käytöstä.
En nyt rajoittanut ajatteluani Suomeen vaan lihatuotantoon ylipäänsä. Jos antibioottivapaiden tuotteiden määrästä jotain voi päätellä, niin aika kevein rantein niitä määrätään kuten eläinlääkäriystäväni omana mielipiteenään on lausunut. Hän itse syö vain luomutilojen tuotteita, koska tietää mitä tuotantoeläimet saavat. Ei tämä mitenkään eroa siitä, että en ota itsekään antibiootteja pieniin tulehduksiin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Niba »

Viimeksi muokannut Niba, 22.08.2018 11:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16685
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.08.2018 12:11 https://www.is.fi/autot/art-20000057970 ... e=tf-other

Demokratia on kyllä niin /c:stä!
Lauttasaaren sillan suhteen tuo kuulostaa kyllä hullulta, mutta ei kuitenkaan yhtä kamalalta kuin tämä: https://yle.fi/uutiset/3-10355797

Enhän mä ole vuosikausiin edes käynyt tuolla, mutta iloisella 90-luvulla ja vielä uuden vuosituhannen alussakin olin Orionissa yhtenään! Kyllä paikka pitäisi säilyttää vähintään muistomerkkinä kadotetulle nuoruudelleni!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Yhden aikakauden loppu:

Makuuni hakeutuu konkurssiin
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Netflix aloitti postittelemalla DVD:eitä. Kuolevassa bisneksessä ei oel pakko pysyä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ei ole kauaa kun Makuunin ohi kävellessäni ihmettelin, miten noi on vielä hengissä.

Sivustahuutaja; kuinka usein vakiintuneilta firmoilta onnistuu pivot? Nokia on kyllä esimerkki, että onnistuu. On tehnyt autonrenkaita, kaapeleita, kumisaappaita, kännyköitä...

IBM:ltä vissiin myös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 22.08.2018 14:34 Sivustahuutaja; kuinka usein vakiintuneilta firmoilta onnistuu pivot? Nokia on kyllä esimerkki, että onnistuu. On tehnyt autonrenkaita, kaapeleita, kumisaappaita, kännyköitä...
Yleensä ei onnistu kirveelläkään. Nokia on vähän huono esimerkki, koska kyse on monialafirmasta, joka valitsi oikean fokusalueen. Liiketoimintojen karsiminen on helpompaa kuin suunnan muuttaminen.

Suurin firmojen ongelma on se, että jossain tietyssä markkinassa pärjäävät firmat eivät usein ymmärrä miksi ne pärjäävät. Markkina on siis valinnut voittajan, mutta voittaja ei ihan tiedä miksi on niin hyvä. Usein firmat sortuvat itsetyytyväisyyteen ja kuvittelevat, että kaikki niiden valinnat ovat oikeita, koska nehän olivat voittajia. Sitten kun markkina muuttuu, niin tälläinen firma ei osaa tunnistaa miten uudessa markkinassa pärjäisi.

Sitten on firmoja, jotka ymmärtävät miksi ne pärjäävät jossain bisneksessä, mutta eivät oikein osaa kääntää sitä menestykseksi muualla. Esim. Google tietää miten mainoksilla tehdään rahaa, mutta muiden bisnesmallien löytäminen vähän ontuu. Toisenlaisiakin esimerkkejä löytyy. Amazon on aika hämmästyttävästi luonut pilvibisneksen ymmärrettyään olevansa siinä hyvä. Mutta näissäkään keisseissä ei ole kyse totaalisesta suunnan muutoksesta vaan bisneksen laajentamisesta.

Yritysten kyky sopeutua radikaaleihin markkinamurroksiin on mielestäni yliarvostettu juttu. Pätevät työntekijät pärjäävät, vaikka firma menisi alta. Sijoittajalle yhden firman romahtaminen portfoliossa ei ole mikään katastrofi. Sen verran firmalla pitää kuitenkin olla 'vallihautaa', että pärjää vähän rajummassakin merenkäynnissä.

Suomesta en nyt keksi esimerkkiä, jossa firma olisi vaihtanut uusiin bisneksiin?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

:sir:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^

Forbes nostaa Nokian pivotiksi.
https://www.forbes.com/sites/jasonnazar ... a386d65797

Mutta itse tosiaan olen eri mieltä. Teknologian murroskohdissa joillakin firmoilla käy munkki. Jotkut firmat ovat ihan muuten vaan mukana bisneksessä, joka räjähtää globaalisti.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti ei tule housuunpaskomista Itä-Suomen käräjäoikeuden tyyliin.

Poliisi aloitti rikostutkinnan vihreiden työntekijän protestista lentokoneessa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Niba »

Tämähän tipahti melkein kuin taivaanlahjana? Tässähän alkaa jo melkein lynkkausmentaliteetti kasvaa joissain ihmisryhmissä..
Suorastaan vähän liian sopivasti..
Pyyhin Netikettiin..
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25645
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 23.08.2018 17:13 Toivottavasti ei tule housuunpaskomista Itä-Suomen käräjäoikeuden tyyliin.

Poliisi aloitti rikostutkinnan vihreiden työntekijän protestista lentokoneessa
Eiköhän tuo ole muutaman päiväsakon asia?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23502
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

James Potkukelkka kirjoitti: 24.08.2018 8:46
Bluntly kirjoitti: 23.08.2018 17:13 Toivottavasti ei tule housuunpaskomista Itä-Suomen käräjäoikeuden tyyliin.

Poliisi aloitti rikostutkinnan vihreiden työntekijän protestista lentokoneessa
Eiköhän tuo ole muutaman päiväsakon asia?
No ilmailurikkeesta vähän sakkoa ja poliisin työn estämisestä kunniakirja vihervasemmiston pikkujouluissa, mutta jonkinlaisen tuomion saaminen nyt olisi hyvä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21381
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ihan paska määritelmä konservatismille.

Konservatiivina pidän konservatiivista henkilöä: tehdään jutut kuten aina ennenkin ja vahvistetaan tätä järjestelmätasolla. Konservatismia on esim. Kannattaa maksutonta opiskelua ja naisten äänioikeutta, koska noi jutut nyt vaan on noin. Suomessa konservatiivi kannattaa myös varsin mittavia tulonsiirtoja.

Liberaali tuossa meni oikein.

Liberaalin vastakohta on pakkovallan kannattajat, jotka jostain ideologisista syistä haluavat rajoittaa vapautta. Pakkovallan kannattajilla on lukemattomia motiiveja. Pakkovallan kannattaja ei siedä ajatusta, että jokin asia voisi vapaudessa olla toisin kuin hän toivoo. Niinpä pakkovallan kannattaja keksii jonkin keppihevosen, jolla lopputulos pakotetaan hänen tahtonsa mukaiseksi. Markkina tietenkin korjaa jokaisen toimen siten, että pakkovallan kannattajaa edelleen vituttaa ja hän yrittää keksiä uusia pakkoja.

Surullisinta kuitenkin on, että suurin osa poliittisista kannoista on ideologiattomia. Kyse on vain etupolitiikasta. Lähes kaikki puolueet ajavat räikeästi oman ryhmänsä etua välittämättä liberalismista, kommunismista tai höpsismistä. Ei kepun maataloustukien takana ole mitään liberaalia tai konservatiivista agendaa.
Vastaa Viestiin