Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 18.09.2018 7:20
Haluaako joku lyödä vetoa Toivolan uutta sairaslomaa vastaan?
Kerroin on varmaankin aika alhainen tämän päivän uutisten jälkeen

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201 ... 1_pi.shtml

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000583 ... e=tf-other

Ps. "- Olen tällä pyrkinyt vain rajaamaan yksityisyyttäni julkisuudessa, Toivola selittää".

Kuva
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 18.09.2018 9:17 Eli ensi vuonna kaikki sijoitusomaisuus lihoiksi.

"Tohtori Tuhon" synkkä ennustus: Taantuma tulee 2020 ja se on pahempi kuin finanssikriisi
Euroonko ajattelit sitten pistää kaiken kiinni?
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Lyhyet korot/hopea/sapuskafutuurit.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9421
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2018 8:44
elco kirjoitti: 18.09.2018 7:20
Haluaako joku lyödä vetoa Toivolan uutta sairaslomaa vastaan?
Kerroin on varmaankin aika alhainen tämän päivän uutisten jälkeen

https://www.iltalehti.fi/politiikka/201 ... 1_pi.shtml

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000583 ... e=tf-other

Ps. "- Olen tällä pyrkinyt vain rajaamaan yksityisyyttäni julkisuudessa, Toivola selittää".

Kuva
Aika kätevä järjestely, jolla saa sijoitusasunnon myyntivoittoveron nollattua. Vuokraamattomista kuukausista ei kulukorvauksen myötä tule juurikaan edes tappiota.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Hyvä pointti, laitoin tuosta vihjeen IL:n uutisen tekijälle ja Ylelle.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Kun Syyrian ilmavoimat ampui alas liittolaisensa Venäjän koneen, se on Israelin syytä!

https://yle.fi/uutiset/3-10410104
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 18.09.2018 11:21 Kun Syyrian ilmavoimat ampui alas liittolaisensa Venäjän koneen, se on Israelin syytä!

https://yle.fi/uutiset/3-10410104
Nauroin partaani, jos tuo on totta niin Israelin piloteille 10 pistettä.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eipä tarvitse ihmetellä mistä vihreät saavat äänensä.

" Erityisesti nuoret ja naiset uskoivat ydinvoiman tuottavan hiilidioksidipäästöjä. 18–29-vuotiaista vastaajista 18 prosenttia piti ydinvoimaa pahimpana ilmaston lämmittäjänä. Naisista näin uskoi 13 prosenttia."

Kyselytutkimus paljasti hämmentävän aukon suomalaisten ilmastotietämyksessä
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tärkeintä on hyvä fiilis!
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Mielenkiintoinen juttu. Saa nähdä, miten tämä päättyy. Veikkaan hallituksen antavan periksi, mutta toivon, että ei anna

https://www.hs.fi/junkkari/art-2000005833708.html

Zysse lyö löylyä kiukaalle :)

https://www.verkkouutiset.fi/ben-zyskow ... -kansalle/
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ehdotus uudesta kamppanjasta SAK:lle

"Riistäjät ruoskaa nyt selkäämme soittaa, vastassa valkoinen armeija on.
Pakko on taistella, kuolla tai voittaa, ratkaisu eessä on tuntematon."
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12358
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Firmat irtisanovat ihmisiä vain ilkeyttään. Ja kuu on juustoa.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16668
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005833500.html

Tää kiehtoo minua monella tavalla. Mukavia retorisia twistejä saaga pullollaan.

Ensinnäkin ainakin tämä Soinin, että vaikka aina presidenttiä ja oikeuskansleria myöten toimintansa todettiin vakavasti ongelmalliseksi, niin koska lakia ei tarkkaan ottaen ilmeisesti ole rikottu, niin pulinat pois. Outo käsitys poliittisesta luottamuksesta (luulisi olevan pikemminkin välttämätön kuin riittävä ehto), vaikka ehkä sinipersuille luonteva; niitä lainrikkojiakin löytyy kotitarpeiksi ainakin emopuolueesta.

Toiseksi sitten tämä Terhon freimaus siitä, että jos Soini kaatuu, kaatuu koko hallitus. Käsittääkseni lakiin on nimenomaan haluttu tehdä erottelu yksittäisen ministerin luottamuskesta äänestämiselle ja koko hallituksen luottamuskesta äänestämiselle. Ei pitäisi muiden lähteä mukaan tällaiseen, vaan päinvastoin siirtää vastuu sinisille: hallitusta ei olla kaatamassa, vain Soinia. Jos tulkitsevat toisin, poliittinen vastuu on heillä.

Kolmanneksi tämä, että erityisesti kokoomuksen liberaalit naispoliitikot on laitettu todella kiusalliseen asemaan, kun joutuvat selittämään, että tätä politiikka on: välillä pitää äänestää arvojensa vastaisesti. Joku voisi sanoa, että tätä politiikka raadollisimmillaan ja selkärangattomimmillaan on: nimenomaan ihmisoikeuskysymyksistä joustetaan, jos hilotolppa on uhattuna. Ei tässä ole kyseessä mikään poliittinen diili ja poliittisten tavoitteiden yhteensovittelu-kompromissi.

Neljänneksi sitten vielä tämä sinisten ja Sipilän linja, että Suomen ihmisoikeuspolitiikka kääntyykin naisten oikeuksista Timo-sedän sananavapausasiaksi, vaikka just on todettu, että häntä ei mitenkään juridisesti ahdistella, vaan kysytään äärikatolisen uskonnollisen fundamentalistin polittisen luottamuksen perään tilanteessa, jossa hän on systemaattisesti kieltäytynyt puhumasta ennen vaaleja uskonnollisesta vakaumuksestaan, koska se ei muka vaikuta hänen toimintaansa poliitikkona. Eikä nyt ehkä muutenkaan voi sanoa, että just Soinin vapaus puhua läpiä päähänsä olisi viime vuodet ollut erityisen uhattuna.

Ja viidenneksi tietysti se, että vaikka en oikein tunne vetoa salaliittoteorioihin, niin kyllä suomalaisen populismin grand old man näyttäisi tässä taas pistelevän 6-0 sekä mediaa että muita puolueita. Vaalit lähestyvät, ja kenestä riippuu taas koko hallituksen jatko ja hallituksen keskeisten hankkeiden onnistumisen mahdollisuus. Kukapa taas on median huomion keskiössä, vaikka on muka ollut hiljaisena takarivin taviksena.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Eiväthän Siniset halua hallitusta kaataa. Ihan höpöpuhetta.
Universaali disclaimer.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16668
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

So Hard kirjoitti: 20.09.2018 9:58 Eiväthän Siniset halua hallitusta kaataa. Ihan höpöpuhetta.
Niin. Luulisi Terhollakin olevan aika kiusaus heittää Soini susille ja sitä kautta vähän vapautua hänen massiivisesta varjostaan.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.09.2018 9:50

Ja viidenneksi tietysti se, että vaikka en oikein tunne vetoa salaliittoteorioihin, niin kyllä suomalaisen populismin grand old man näyttäisi tässä taas pistelevän 6-0 sekä mediaa että muita puolueita. Vaalit lähestyvät, ja kenestä riippuu taas koko hallituksen jatko ja hallituksen keskeisten hankkeiden onnistumisen mahdollisuus. Kukapa taas on median huomion keskiössä, vaikka on muka ollut hiljaisena takarivin taviksena.
Olet siirtynyt Mestarin linjoille!

https://www.verkkouutiset.fi/jussi-hall ... teatteria/
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 20.09.2018 10:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14914
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 20.09.2018 10:03
So Hard kirjoitti: 20.09.2018 9:58 Eiväthän Siniset halua hallitusta kaataa. Ihan höpöpuhetta.
Niin. Luulisi Terhollakin olevan aika kiusaus heittää Soini susille ja sitä kautta vähän vapautua hänen massiivisesta varjostaan.
PArasta poliittista saippuaa ikinä olisi jos Soini kaatuisi ja Terhon bluffi katsottaisiin. Siinä olisikin madolla kiemurtelun paikkaa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21363
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Eihän Soinilla enää ole arvoa kellekään. Gallupit lupaavat nollakannatusta ja Soini on sanojensa mukaan poistumassa politiikasta. Sinisten paras toivo on saada Soini nopeasti pois kuvioista ja keksiä jostain riittävästi puppua ja pöhinää vaaleihin. Sitten pari kärkinimeä pääsee läpi ja eikös silloin ole jo joku takuueläke pedattuna? Mitään mamu-kriittisyyden ulkopuolista menestystä sinisten linjalla ei koskaan ole ollut smp:n jälkeen.

Soini ei kyennyt toimittamaan, joten saa unohtaa ministeriaudin ja kultaisen kädenpuristuksen. Aborttikohu on vain näppärä sauma päästä äijästä eroon.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16668
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2018 10:06
urpiainen kirjoitti: 20.09.2018 9:50 Ja viidenneksi tietysti se, että vaikka en oikein tunne vetoa salaliittoteorioihin, niin kyllä suomalaisen populismin grand old man näyttäisi tässä taas pistelevän 6-0 sekä mediaa että muita puolueita. Vaalit lähestyvät, ja kenestä riippuu taas koko hallituksen jatko ja hallituksen keskeisten hankkeiden onnistumisen mahdollisuus. Kukapa taas on median huomion keskiössä, vaikka on muka ollut hiljaisena takarivin taviksena.
Olet siirtynyt Mestarin linjoille!

https://www.verkkouutiset.fi/jussi-hall ... teatteria/
Oho! No, mä olen mun mielestä ennenkin sanonut, että Halla-aho ei (aina) vaikuta tyhmältä. Minuun ei vain vetoa hänen normaali poliittinen toimintansa, joka yhdistelee tyhjänpäiväistä sofistiikkaa tarkoitushakuiseen vääristelyyn, vihjailuun ja konservatiiviseen nationalismiin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.09.2018 10:12
James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2018 10:06
urpiainen kirjoitti: 20.09.2018 9:50 Ja viidenneksi tietysti se, että vaikka en oikein tunne vetoa salaliittoteorioihin, niin kyllä suomalaisen populismin grand old man näyttäisi tässä taas pistelevän 6-0 sekä mediaa että muita puolueita. Vaalit lähestyvät, ja kenestä riippuu taas koko hallituksen jatko ja hallituksen keskeisten hankkeiden onnistumisen mahdollisuus. Kukapa taas on median huomion keskiössä, vaikka on muka ollut hiljaisena takarivin taviksena.
Olet siirtynyt Mestarin linjoille!

https://www.verkkouutiset.fi/jussi-hall ... teatteria/
Oho! No, mä olen mun mielestä ennenkin sanonut, että Halla-aho ei (aina) vaikuta tyhmältä. Minuun ei vain vetoa hänen normaali poliittinen toimintansa, joka yhdistelee tyhjänpäiväistä sofistiikkaa tarkoitushakuiseen vääristelyyn, vihjailuun ja konservatiiviseen nationalismiin.
Niin, kyllähän se on vaikea uskoa, että Soini ei olisi etukäteen tiennyt, mikä itkuparku hänen toiminnastaan seuraa. Varsinkin kun hän vielä myöhemmin (muistaakseni aikajärjestys meni näin) korotti hehkuttamalla Argentiinan aborttipäätöstä. Eli kallistuisin myös "harkittu provokaatio" teoriaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16668
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.09.2018 10:18 Niin, kyllähän se on vaikea uskoa, että Soini ei olisi etukäteen tiennyt, mikä itkuparku hänen toiminnastaan seuraa. Varsinkin kun hän vielä myöhemmin (muistaakseni aikajärjestys meni näin) korotti hehkuttamalla Argentiinan aborttipäätöstä. Eli kallistuisin myös "harkittu provokaatio" teoriaan.
Joo, erityisesti tuo Argentiina-episodi oli aika selkeä.

Lisäksi, ja miltei kiusallisemmin, tässä on tämä normaali polarisoituminen ja identiteettisignaloinnin ohjaama poliittinen kannanmuodostus: mun käsittääkseni edes suomalaiset oikeistokonservatiivit eivät ole, joitain äärikristillisiä lokeroita lukuunottamatta, mitenkään laajemmin vauhkonneet aborttioikeuksien kaventamisen puolesta. Nyt Soini tekee nimenomaan tästä asiasta poliittista jakolinjaa myös Suomessa, vaikka se ei sitä mitenkään luontevasti ole ollut. Pelkään, että tässä toimii sama, kuin vaikka Daven luomuvastaisuudessa. Keskeistä ei ole kysymyksen sisältö, vaan punavihreiden ituhippien ja muiden fillarikommunistien vastustaminen tai ainakin heistä erottautuminen. Toivottavasti Soini ei saa tehtyä aborttivastaisuudesta samanlaista identiteettisignaloinnin instrumenttia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25609
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 20.09.2018 10:25 . Pelkään, että tässä toimii sama, kuin vaikka Daven luomuvastaisuudessa. Keskeistä ei ole kysymyksen sisältö, vaan punavihreiden ituhippien ja muiden fillarikommunistien vastustaminen tai ainakin heistä erottautuminen. Toivottavasti Soini ei saa tehtyä aborttivastaisuudesta samanlaista identiteettisignaloinnin instrumenttia.
Kun sanot sen noin, melkein alan itsekin vastustaa aborttia :dumb:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vähän nillitän. Mielestäni ei pitäisi laskea mukaan jos taloyhtiöön kyllä tulee valokuitu, mutta sitten kuso kulkee jotain CAT3-puhelinkaapelia pitkin huoneistoon. Toki se ei ole operaattorin vika.

Digitaloudelle tärkeät valokuituverkot leviävät
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin