Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

aasi kirjoitti: 03.10.2018 8:51
James Potkukelkka kirjoitti: 02.10.2018 17:48 Sotilaskoneissa ei välttämättä mitenkään. Pidän aivan mahdollisena, että 2068 jossain sotilasvehkeissä edelleen poltetaan lentopetrolia tai dieseliä, vaikka kaikki muut kulkuvälineet kulkisivatkin yksisarvisen pieruilla.
Mä epäilen että öljyn saatavuuden heikkeminen vie aika ison osan motiivista ja mahdollisuuksista kaikenlaiseen isompaan sotilastoimintaan, palataan mies ja ase - aikakaudelle.

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_us ... s_military
Ydinvoimalla toimiva lentotukialus voi kyllä kantaa melkoista tuhovoimaa sähködroneilla joita vastaan perinteiset hävittäjät eivät edes ole erityisen hyödyllisiä. Samalla periaatteella myös laivasto voi toimia. Ilmasodankäynti muuttunee eniten, kun öljyn hinta nousee. Erilaiset taisteluajoneuvot varmaan kevenevät ja robotisoituvat. Mies ja ase on köyhien maiden ratkaisu.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Fischer–Tropsch prosessilla nestemäisiä hiilivetyjä voi tuottaa armeijan käyttöön.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Taitaa olla niin, että US ja Kiina päätyvät jossain vaiheessa vääjäämättä muksimaan toisiaan. Kova provokaatioyritys ainakin menossa.

https://edition.cnn.com/2018/10/02/poli ... index.html
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Siinä olisi molemmilla niin valtavasti hävittävää, että toivottavasti ymmärtävät olla muksimatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2018 10:13 ^Siinä olisi molemmilla niin valtavasti hävittävää, että toivottavasti ymmärtävät olla muksimatta.
Kiinan intressi on heittää US ulos alueelta jonka se katsoo omaksi vaikutuspiirikseen ja vice versa. Kiina on nyt niin voimansa tunnossa että vaikea nähdä että se tästä ajatuksesta luopuisi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ainakaan vielä ei näytä, että hallitus antaisi periksi:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005850436.html

Mä suhtaudun tähän nimenomaan arvovaltakysymyksenä ja näen, että nyt on mahdollista murtaa SAK:n ikuinen veto-oikeus.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2018 11:28 Ainakaan vielä ei näytä, että hallitus antaisi periksi:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005850436.html

Mä suhtaudun tähän nimenomaan arvovaltakysymyksenä ja näen, että nyt on mahdollista murtaa SAK:n ikuinen veto-oikeus.
Tulee melko kallis arvovaltakiista.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 03.10.2018 11:39
James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2018 11:28 Ainakaan vielä ei näytä, että hallitus antaisi periksi:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005850436.html

Mä suhtaudun tähän nimenomaan arvovaltakysymyksenä ja näen, että nyt on mahdollista murtaa SAK:n ikuinen veto-oikeus.
Tulee melko kallis arvovaltakiista.
Jos SAK:n veto-oikeus saadaan murrettua, se voi olla pysyvästi erittäin merkittävää. Tämä on isompi asia kuin irtisanomislakikysymys IMHO. Tässä mitataan, kuka maata johtaa.

Edelleen mua kaivertaa se, että 90-luvun laman aikana SAK uhkasi muistaakseni kaksi kertaa yleislakolla ja molemmilla kerroilla hallitus perääntyi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2018 11:49
So Hard kirjoitti: 03.10.2018 11:39
James Potkukelkka kirjoitti: 03.10.2018 11:28 Ainakaan vielä ei näytä, että hallitus antaisi periksi:

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005850436.html

Mä suhtaudun tähän nimenomaan arvovaltakysymyksenä ja näen, että nyt on mahdollista murtaa SAK:n ikuinen veto-oikeus.
Tulee melko kallis arvovaltakiista.
Jos SAK:n veto-oikeus saadaan murrettua, se voi olla pysyvästi erittäin merkittävää. Tämä on isompi asia kuin irtisanomiskysymys IMHO. Edelleen mua kaivertaa se, että 90-luvun laman aikana SAK uhkasi muistaakseni kaksi kertaa yleislakolla ja molemmilla kerroilla hallitus perääntyi.
Eivät liitot tässä hankkeessa hassaa lakkokassojaan, joten ei se mitään isossa kuvassa muuta. Niin kauan kuin poliittiset lakot ovat sallittuja, näillä mennään.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Varsinaisesti mielipideosastolla kuuluisi, mutta laitan tähän, kun jatkoa edelliseen

https://www.hs.fi/junkkari/art-2000005851554.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Kolmio on nerokas ja siro?
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005852490.html

Oliskohan näiden kommentoijien pitänyt olla hereillä matikan tunnilla?

Kolmion pinta-ala suhteessa läpileikkaukseen on huomattavasti pienempi kuin neliöllä, saati sitten ympyrällä. Kolmionmallisen torni siluetti ei siis voi olla sirompi kuin saman kerrosalan sisältävä neliömäisen tornin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Ainakin näyttäisi uniseen silmään ettei ole tasasivuinen. Terävään kärkeen ei voi pistää kuin kukkaruukun, tilaa menee hukkaan ihan penteleesti.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Eiköhän sieltä vielä löydy joku uposkuoriainen, jonka takia alue jää rakentamatta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.10.2018 7:49 Kolmion pinta-ala suhteessa läpileikkaukseen on huomattavasti pienempi kuin neliöllä, saati sitten ympyrällä. Kolmionmallisen torni siluetti ei siis voi olla sirompi kuin saman kerrosalan sisältävä neliömäisen tornin.
Voi silti olla, että kolmionmallinen torni näyttää sirommalta, vaikka ei oikeasti olekaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onhan ihmisellä syvänäkö. Kolmion mallinen voi siis näyttää sirommalta vaikka siluetti leikkaisi horisontista täsmälleen yhtä suuren palan.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

juu
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mä olen varovaisen innoissani näistä. Tämä arkkitehtitoimisto tuo hankkeeseen lisää uskottavuutta, ja Pasila voi olla aika hyvä alue korkealle rakentamiselle. Kiinnostavaa nähdä toteutuksen eteneminen.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

So Hard kirjoitti: 05.10.2018 9:19 Onhan ihmisellä syvänäkö. Kolmion mallinen voi siis näyttää sirommalta vaikka siluetti leikkaisi horisontista täsmälleen yhtä suuren palan.
Mut kun kolmio leikkaa isomman palan samalla tilavuudella.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 05.10.2018 9:25 Mä olen varovaisen innoissani näistä. Tämä arkkitehtitoimisto tuo hankkeeseen lisää uskottavuutta, ja Pasila voi olla aika hyvä alue korkealle rakentamiselle. Kiinnostavaa nähdä toteutuksen eteneminen.
Periaatteessa kaiken pitäisi olla kunnossa, kun arkkitehdit ja päättäjät komppaavat, mutta tietysti tarvitaan vielä se rakennuttaja, joka hankkii rahoituksen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

"Saudi-Arabian johtoa näkyvästi arvosteleva Khashoggi katosi salaperäisesti tiistaina sen jälkeen, kun hän meni sisälle konsulaattiin noutamaan asiakirjoja, jotka todistavat hänen eronneen entisestä vaimostaan."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005855495.html
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Onhan toi binsalmon aika rajuotteinen lohikala. Toki Putin on viime aikoina antanut ihan hyvää oppia siitä miten petturit ja vastustajat elimoidaan ihan avoimesti ja sitten valehdellaan maailmalle silmät kirkkaana hymyillen. Ei se ihme jos paria astetta autoritäärisempi hallinto ottaa oppia.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 09.10.2018 12:48 ^

"Saudi-Arabian johtoa näkyvästi arvosteleva Khashoggi katosi salaperäisesti tiistaina sen jälkeen, kun hän meni sisälle konsulaattiin noutamaan asiakirjoja, jotka todistavat hänen eronneen entisestä vaimostaan."

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005855495.html
Kunnes kuolema erottaa. Sai todistuksen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

urpiainen kirjoitti: 05.10.2018 9:25 Mä olen varovaisen innoissani näistä. Tämä arkkitehtitoimisto tuo hankkeeseen lisää uskottavuutta, ja Pasila voi olla aika hyvä alue korkealle rakentamiselle. Kiinnostavaa nähdä toteutuksen eteneminen.
Minä asuin noin kymmenen vuuotta Länsi-Pasilassa, ja siinä oli kätevästi sekä Keskuspuisto että Itä-Pasilan puolella Helsingin huge pääkirjasto hollilla. Vaikkakin kumma paikka sijoittaa Pääkirjasto, vanha Richardinkadulla ja ahdas.. No, kai nyt on tekeillä "Keskustakirjasto" ellei valmis jo?

Pasiloiden välinen ratapiha kattaen se olisi minusta oikein hyvä paikka laittaa tornitaloja, ellei suorastaan pilvenpiirtäjiä kuten oikeissa metropoleissa.

Siitä en pidä, että ovat purkaneet Pasilan aseman. Sehän oli ihan uusi minun siellä asuessani, kävin lähinnä pizzalla ja lamakauden kirpputorilla. Mutta se rakennus oli minusta arkkitehtoonisesti kaunis! Ei ulkoa niinkään vaan sisältä. Ja nyt purettu?

Ontopic:
Minä en ihan ymmärrä, mitä törkeää tässä on. Tai sukupuolien erilaisuuden takia kyllä olisi jos "ahdistelija" olisi miesopettaja joka käyttäisi pikkutyttöjä. Tosin päin tuuollainen naisopettaja olisi parasta mitä nuorelle pojalle voi tapahtua! Kun kuitenkin yleensä vain haaveilevat turhaan..

https://www.iltalehti.fi/uutiset/201703082200082404
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Vastaa Viestiin