Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 15.11.2018 9:08 Metsä vähentää sitä suoraan eli niitä puita kannattaisi pistää maahan ihan reilusti. Ja ampua kaikki, jotka kaataa luvatta sademetsiä.
Metsittämistä ei varmaankaan kukaan vastusta? Vai vähentäisikö se viljelysmaata? En tunne asiaa, mutta kuinka hyvin Afrikan metsittäminen onnistuisi käytännössä? Jos se vain onnistuu, niin ilman muuta hyvä asia. Tietysti on suuri vaara, että joku sitten käy kaatamassa puut omiin tarpeisiinsa..

Muiden on tietysti aina helppo sanoa, että metsittäkää maanne. Vrt siihen, mitä Suomessa tuumataan siitä, että Suomen pitäisi rajoittaa hakkuitaan..
Se on aina jonkun muun tehtävä hoitaa homma.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Bambuhan taitaa olla hemmetin hyvä sitoja. Tai siis yksi varsi ei paljoa sido, mutta kun kasvaa hemmetin nopeasti niin kokonaispotti on hyvä.

Lisäksi hyvä rakennusmateriaali, itsekkin haaveilen bambuparketista.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Lööffi hallitustunnustelijaksi värikkäitä sukkia pitävien miesten maassa. Suunnilleen sama kuin Li Andersson olisi Suomessa hallitustunnustelijan paikalla.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 15.11.2018 9:16
Bluntly kirjoitti: 15.11.2018 9:08 Metsä vähentää sitä suoraan eli niitä puita kannattaisi pistää maahan ihan reilusti. Ja ampua kaikki, jotka kaataa luvatta sademetsiä.
Metsittämistä ei varmaankaan kukaan vastusta? Vai vähentäisikö se viljelysmaata? En tunne asiaa, mutta kuinka hyvin Afrikan metsittäminen onnistuisi käytännössä? Jos se vain onnistuu, niin ilman muuta hyvä asia. Tietysti on suuri vaara, että joku sitten käy kaatamassa puut omiin tarpeisiinsa..

Muiden on tietysti aina helppo sanoa, että metsittäkää maanne. Vrt siihen, mitä Suomessa tuumataan siitä, että Suomen pitäisi rajoittaa hakkuitaan..
Se on aina jonkun muun tehtävä hoitaa homma.
People, planet, profit. Ei kukaan huvikseen mitään metsitä.

Jos puulle löytyy hyötykäyttöä ja metsämaan määrä kasvaa, niin silloin metsään ja pitempi-ikäisiin tuotteisiin sitoutuu hiiltä, vaikka noita metsiä hakattaisiin ihan normaaliin metsätaloustyyliin.

Tuotantopuolella tuskin mitään mullistavia innovaatioita tapahtuu, joten kysynnän pitäisi kasvaa. Puurakentaminen vaikuttaisi parhaalta kysynnältä, koska puu myös korvaisi terästä ja betonia, joista molempien tuotanto syytää hiiltä ilmakehään.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toivottavasti vihreiden vapaamatkustus oikeudellisista vastuista loppuu ja syytteitä alkaa tulemaan vahingoista taloudelle ja luonnolle.

”Kaupungille jo 250000 euron vahingot” – poliisille tutkintapyyntö Anni Sinnemäen toimista
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Joko ei oteta tutkintaan tai ei syytetä.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 15.11.2018 19:02 Toivottavasti vihreiden vapaamatkustus oikeudellisista vastuista loppuu ja syytteitä alkaa tulemaan vahingoista taloudelle ja luonnolle.

”Kaupungille jo 250000 euron vahingot” – poliisille tutkintapyyntö Anni Sinnemäen toimista
Mulle ei nyt kyllä ihan tuon kirjoituksen perusteella aukene mikä olisi epäilty rikos.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 16.11.2018 7:34
Bluntly kirjoitti: 15.11.2018 19:02 Toivottavasti vihreiden vapaamatkustus oikeudellisista vastuista loppuu ja syytteitä alkaa tulemaan vahingoista taloudelle ja luonnolle.

”Kaupungille jo 250000 euron vahingot” – poliisille tutkintapyyntö Anni Sinnemäen toimista
Mulle ei nyt kyllä ihan tuon kirjoituksen perusteella aukene mikä olisi epäilty rikos.
Rikosilmoituksen tekijän mielestä on rikos, että kaupunki ei maksimoinut vuokrahyötyä, mutta eihän se tosiaan rikos ole.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
exsu
Kitisijä
Viestit: 6314
Liittynyt: 05.10.2010 12:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja exsu »

Jos mun vuokranantaja irtisanois mun vuokrasopimuksen ja päättäisin itse alkaa säilyttämään tavaroitani niille sopimattomassa paikassa, olisiko vastuu tavaroiden kunnosta mun vai vuokranantajan?
Mut ei se elämä sit ollut kuitenkaan
Ihan piece of Kake Randelin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Sun vuokranantaja saa irtisanoa sut ihan miten vain jos on yksityishenkilö ja pitää asuntoa tyhjillään.

Toisaalta jos sun vuokranantaja on jonkun firman keskijohtoa ja makuuttaa asuntoa tyhjillään kun siitä voisi saada vuokratuottoa niin isoilla pomoilla voi olla sanomista asiaan.

So Hard kirjoitti: 16.11.2018 7:34Mulle ei nyt kyllä ihan tuon kirjoituksen perusteella aukene mikä olisi epäilty rikos.
Eikö kaupungille ole aiheutunut 250k€ vuokranmenetykset?
Tutkintapyynnössä viitataan perustuslain 118 pykälän mukaiseen virkamiesvastuuseen sekä rikoslain 40 pykälään haitan tai vahingon aiheuttamisesta.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 16.11.2018 9:40 Sun vuokranantaja saa irtisanoa sut ihan miten vain jos on yksityishenkilö ja pitää asuntoa tyhjillään.

Toisaalta jos sun vuokranantaja on jonkun firman keskijohtoa ja makuuttaa asuntoa tyhjillään kun siitä voisi saada vuokratuottoa niin isoilla pomoilla voi olla sanomista asiaan.

So Hard kirjoitti: 16.11.2018 7:34Mulle ei nyt kyllä ihan tuon kirjoituksen perusteella aukene mikä olisi epäilty rikos.
Eikö kaupungille ole aiheutunut 250k€ vuokranmenetykset?
Tutkintapyynnössä viitataan perustuslain 118 pykälän mukaiseen virkamiesvastuuseen sekä rikoslain 40 pykälään haitan tai vahingon aiheuttamisesta.
Ei se kuule aukene edelleen yhtään enempää. Tässä ei ole minkäänlaista näkemystä siihen miksi kaupunki irtisanoi sopimukset. Jos syy on esim. valtuuston poliittisen päätöksen toimeenpano niin Sinnemäkihän toimisi virkavelvollisuutensa vastaisesti jos ei toimisi niin. Kaupunki voi päättää tehdä myös tyhmiä asioita ilman että se on rikos.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Hyvä kansainvälinen pöhinä naapurissa.

Ruotsalaismediat: Rappukäytävässä räjähdys Tukholmassa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005904289.html

trololo mikä otsikko.

Arvasin jo etukäteen, että Rinne ei voi mitenkään voittaa tässä. Mutta todistajaksihan on pakko tulla, kun kutsutaan..

"Vastapuoli on väittänyt Rinteen olleen tilaisuudessa niin kiihtynyt, että keskustelusta ei tullut mitään." :mrgreen:

Lisää tätä!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

^ Iltalehti nokittaa: "Rinteen laukaisema kriisi jatkunut jo viisi vuotta!"

Rinteen oikea käsi lensi pehmonallen kanssa ja piti huolen, ettei nallea saanut häiritä. Nallen huone ilmeisesti myös vaihdettiin, jotta se ei kyllästyisi näköalaan.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Aijai, kun on makeaa! Tulee just sopivaan paikkaan. Tollanen pehmonalle on just sitä paskaa mitä demaria äänestävä ei siedä.
Avatar
elco
Kitisijä
Viestit: 6253
Liittynyt: 17.02.2011 13:04

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja elco »

Nyt sitten vaan dippi kannatukseen ja Rinne hoitaa kireydellään loput vaalikeskusteluissa.

Olen itseasiassa hieman pettynyt, koska olisin toivonut Rinteestä pääministeriä ennemmin kuin Orposta. Siinä missä Turkka ohjasi Kiimaiset Poliisit "rangaistukseksi Suomen kansalle" olisin toivonut demarivetoista hallitusta. Vasemmisto oikeasti ansaitsisi konkurssin ja kurjuuden.
Masturbation is for the poor.
-Atticus Fetch, Californication
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja aasi »

Onko tuo Imatran kylpyläkin jotenkin ammattiliittoihin kytköksissä, kun tuo Aspia näkyy sinne vaihtaneen ja Pro siitä uutisoineen?
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Hesari viimein vaihtanut otsikon, varmasti demareiden puoluetoimistosta tullut tulikivenkatkuista viestiä :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

elco kirjoitti: 20.11.2018 7:25 ^ Iltalehti nokittaa: "Rinteen laukaisema kriisi jatkunut jo viisi vuotta!"

Rinteen oikea käsi lensi pehmonallen kanssa ja piti huolen, ettei nallea saanut häiritä. Nallen huone ilmeisesti myös vaihdettiin, jotta se ei kyllästyisi näköalaan.
"kirjeissä tuotiin esille jopa Aspian perheen ”pehmolelu Lörppö, jolle jouduttiin esim. Haaga Perhon tilaisuuden yhteydessä vaihtamaan kulmahuone, jotta hän ei pitkästyisi samaan näköalaan meidän koulutuspäivämme aikana”.

:lollero:

Todellisuus matkii fiktiota. Mr. Bean ollut mukana käsikirjoittamassa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

aasi kirjoitti: 20.11.2018 7:48 Onko tuo Imatran kylpyläkin jotenkin ammattiliittoihin kytköksissä, kun tuo Aspia näkyy sinne vaihtaneen ja Pro siitä uutisoineen?
SDP ryhmäpäätös petti Imatralla: lähtö kylpyläsäätiöstä jakaa demareja
Tämän viikon maanantaina Imatran kaupunginhallitus päätti vetäytyä kokonaan säätiön hallinnosta. Päätös oli yksimielinen, eli SDP toimi samassa rintamassa muiden puolueiden kanssa, vastoin SDP:n aiempaa ryhmäpäätöstä.

Valtuustoryhmän puheenjohtaja Heikki Luukkanen (sd.) ei pettele närkästystään.
Luukkanen kuuluu itse kuntoutumissäätiön hallitukseen.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Darwin awards kamaa.

Eristetyn ja turisteilta kielletyn intialaissaaren heimolaiset surmasivat amerikkalaisturistin nuolilla

No maailma on hitusen parempi paikka kun yksi äärihihhhuli neulatyynynä.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005913393.html

Eihän sitä voi kuntoutua, kun yhteiskunta potkii päähän!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005914160.html

Hovi ei heltynyt raiskaustuomion alentamiseen kulttuurin perusteella. Hyvä yritys kuitenkin
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tuliko tuossa nyt toteen näytetyksi, että raiskaaminen kuuluu mamujen kulttuuriin, vaikka sillä ei lievempää tuomiota saanutkaan?
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.is.fi/kotimaa/art-200000591 ... e=tf-other

Irtisanomissuoja vaikuttaa kohtuuttoman vahvalta. Yleensähän työnantajalta varastaminen on riittänyt irtisanomisen perusteeksi??

Edit: ei ehkä sittenkään tarkelleen ottaen ollut työnantajan rahojen varastamista.. Joka tapauksessa tymä päätös.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin