Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

http://blog.hse-econ.fi/?p=9097

Kiinnostavaa. Kuten kirjoittaja blogissaan vihjaa (varsinaista raporttia en edes (vielä?) ole lukenut), niin nyt nähtäneen Helsingin kaupunkipolitiikassa näytös, jos pahimmat fillarikommunistit vannovat kiihkeästi markkinatalouden nimiin, ja kokoomuksen raskassarjalaiset vaativat tiukkana yhteiskunnallista sääntelyä ja kulujen sosialisointia.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ tällä hetkellä pysäköintimarkkinan tehostamista haittaa se, että uusilla kohteilla on mahdollisuus loisia nykyisillä pysäköintipaikoilla. Vaikka sallittaisii. ’Autoton’ talo, niin talon asukas tai käyttäjä voisi silti pysäköidä jonnekin lähistölle.

Asukaspysököintiluvan hinnan nostaminen olisi ihan fiksua. Nyt moni säilöö kadunvarressa autoa, jota käyttää hyvin satunnaisesti. Asukaspysäköinnin oikeaa hintaa on turha murehtia. Hintaa voi nostaa vaikka 200e vuodessa kunnes kysyntä ja tarjonta on tasapainossa. Autoilevalle hinnannousu ei olisi ongelma, jos työssäkäyvä sitten löytäisi paikan helpommin myös klo 17.30.

Mutta ymmärtävätkö fillariheebot, että hinnannosto lisäisi yksityisautoilua? Nythän kadunvarret ovat täynnä säilytettäviä autoja, joilla ei ajeta. Jos paikkoja olisi hyvin, niin keskustaan sijoittuisi päivittäin aidosti autoilevaa jengiä.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

En mää Helsingin pysäköintiratkaisuista. Mutta siellä joskus käytyäni että jopas on tehty hankalaa ja tehkää bussikaistoista valtavia, mieluiten ilmaisia pysäköintialueita.

Orimattilassa on ilmainen pysäköinti, joskin kiekkorajoituksella. Samoin Varkaudessa, jossa on kokonainen Laivalinnakatu keskustan ilmaiseen pysäköintiin. Lahdessa on aika kätevä, joskin maksullinen parkkihalli maan alla torin kohdalla. Muuten pysäköin Orimattilassa omalla pihalle ja täällä varkaudessa oma parkkiruutu on 9 euroa per kuukausi.

Mutta asiasta kukkaruukkuun, että olisiko Kitinäläisillä kommentteja juuri nyt laajalti uutisoituun ja välikysymyksenkin aiheuttavaan vanhushuolto-ongelmaan?

Itse sanoisin, että nytpä näkee, että ei se markkinatalous ja yksityistäminen paranna palveluita, vaan huonontaa Enää 34 prosenttia vanhushoitoloista on ei-yksityistä bisnestä.

Ja teidän vanhempanne ovat tietenkin hyvässä kunnossa. Minun taas kuolivat ennen palvelukotia. Vaan ajatelkaa, että mitä todennäköisimmin tekin, juu, te itse, joudutte lopulta tuollaisiin paikkohin, eikä siihen ole sittenkään kovin pitkä aika.

Uutisia on monia, laitan vain yhden koosteen:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/075e ... 35ad2a430e
Viimeksi muokannut Gat, 30.01.2019 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Täällä

viewtopic.php?f=9&t=13644&start=250

On keskustelua aiheesta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 30.01.2019 14:29 Täällä

viewtopic.php?f=9&t=13644&start=250

On keskustelua aiheesta.
Ei uskoisi, mutta sinähän kirjoitat ihan tolkkuja. Ja huomautan uudestaan, soveltaen, että vanhukset eivät ole joku eri laji. Kaikki me ja myös te, olette lopulta noista palveluista riippuvaisia.

Varmasti vanhusasian lehtipaljastukset ja välikysymys ovat puoluepoliittista peliä vaalien alla. Mutta näissä kuten mamuissa hyvä niin.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No nyt se lakko on todella lähellä.

Rauman satamassa alkavat yt-neuvottelut
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jokaisenoikeus korvaamaan vanha jokamiehenoikeus-termi

https://kotiseutuliitto.fi/jarjesto/edu ... eus-termi/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ :dumb:
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kuinka helvetin tyhmä pitää olla, että ostaa kämpän vuokratontilla?

No ympäryskunnat kiittää maksukykyisistä asukkaista.

Helsingin virkamiehet ehdottavat: Tulevaisuudessa lähes kaikki helsinkiläistalot rakennetaan vuokratonteille
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ ootko vähän hidas!? Vanhat seinät on kallistuneet koko ajan!!! Ne kallistuu jatkossakin!!! Ikuisesti! Rakennukset on kuin juusto, paranevat ja kallistuvat vanhetessaan!
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Uli.
Opetus- ja kulttuuriministeriö päätti, että Vapaa-ajattelijain liitto ei saa tänä vuonna ollenkaan toiminta-avustusta. Viime vuodelle tuki oli 20 000 euroa. Toimintatuen menetys on mielestämme väärä, epäreilu ja vakava asia. Sitä voidaan pitää uskonnottomien edunvalvontaa-, ihmisoikeus- ja kulttuurijärjestön syrjintänä.

Kyse on kulttuuriministeri Sampo Terhon (siniset) hallinnonalalasta, Kyseisen momentin määrärahoja on vähennetty nyt ja edeltävinä vuosina. Kuitenkin tukea annettiin esim. 200 000 euroa Suomalaisuuden liitolle, jonka puheenjohtajana Sampo Terho on toiminut ennen ministerin tehtäväänsä. Tukimomentin rahojen yleisestä leikkaamisesta huolimatta Uskonnottomien ihmisoikeus- ja kulttuurijärjestöön tuen lopettaminen kokonaan on poliittinen kysymys.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Jaahans, taas on joku yhteiskunnalle täysin hyödytön ja haitallinen homeboy kavereineen ripuloinut veronmaksajien päälle 60000 euron edestä.
HS: Kaupungin vuokralainen tuhosi asuntoa 60000 euron edestä

https://www.verkkouutiset.fi/hs-kaupung ... on-edesta/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Lumi saartaa autot ja tukkii jalkakäytävät Helsingissä – Ratkaisu olisi olemassa, mutta se hautautui virkamiesten pöytälaatikoihin seitsemän vuotta sitten

https://www.rakennuslehti.fi/2019/02/lu ... ta-sitten/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Bhven kirjoitti: 03.02.2019 13:18 Jaahans, taas on joku yhteiskunnalle täysin hyödytön ja haitallinen homeboy kavereineen ripuloinut veronmaksajien päälle 60000 euron edestä.
HS: Kaupungin vuokralainen tuhosi asuntoa 60000 euron edestä

https://www.verkkouutiset.fi/hs-kaupung ... on-edesta/
Siis... :kele:
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Lennä Matti Nykänen.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olen tuosta Nykäsen kuolemareagoinnista hämmentynyt, kun useampi kaveri WA:ssa vakuuttaa olevansa kovasti järkyttynyt jne. Onkohan ne tosissaan? Onhan Matin kuolema toki ikävä juttu, mutta ei se oikein kosketa mun simpukkaa mitenkään. Joku Steve Jobsin kuolema oli mulle paljon isompi juttu.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Se kansallinen narri minkä mm. Kai Meriläinen on Matista tehnyt ei ole minkään surun väärti. Juoponsorttisia väkivaltaisia surullisen hahmon ritareita riittää joka nurkkapubi täyteen jatkossakin. En huomannut itsessäni minkäänmoista järkytystä.

Elämä oli ihmisen parasta aikaa, sou not.
Universaali disclaimer.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2019 13:48 Olen tuosta Nykäsen kuolemareagoinnista hämmentynyt, kun useampi kaveri WA:ssa vakuuttaa olevansa kovasti järkyttynyt jne. Onkohan ne tosissaan? Onhan Matin kuolema toki ikävä juttu, mutta ei se oikein kosketa mun simpukkaa mitenkään. Joku Steve Jobsin kuolema oli mulle paljon isompi juttu.
Tuo riippuu siitä mikä kiinnostaa. En ymmärrä miksi sinua ihmetyttää. Seppo oli mulle ihan noubadi, Nykänen lapsuusajan kansallissankari. Nykysen kuolemaan suhtaudun kuitenkin rationaalisesti eli se olisi voinut ja oikeastaan pitänyt lääketieteellisestikin tapahtua jo 15 vuotta sitten.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^juu. Toki mä ton rationaalisella tasolla ymmärrän. Mun on vain vaikea tunnetasolla ymmärtää. Mutta ymmärrän hyvin, että esim. sua ei tosiaan joku Jobs kiinnostanut.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 04.02.2019 18:28
James Potkukelkka kirjoitti: 04.02.2019 13:48 Olen tuosta Nykäsen kuolemareagoinnista hämmentynyt, kun useampi kaveri WA:ssa vakuuttaa olevansa kovasti järkyttynyt jne. Onkohan ne tosissaan? Onhan Matin kuolema toki ikävä juttu, mutta ei se oikein kosketa mun simpukkaa mitenkään. Joku Steve Jobsin kuolema oli mulle paljon isompi juttu.
Tuo riippuu siitä mikä kiinnostaa. En ymmärrä miksi sinua ihmetyttää. Seppo oli mulle ihan noubadi, Nykänen lapsuusajan kansallissankari. Nykysen kuolemaan suhtaudun kuitenkin rationaalisesti eli se olisi voinut ja oikeastaan pitänyt lääketieteellisestikin tapahtua jo 15 vuotta sitten.
Näitä tunnelmia. Nykäsen kuolema ei minun kylmää sydäntäni sinänsä liikauta mitenkään, mutta on se silti tavallaan kulttuurisesti aika merkittävä tapahtuma (esim. minulle merkittävämpi kuin jonkun amerikkalaisen businessmiehen kuolema). Hesari tavoitti tämän aika hyvin otsikoidessaan pääjuttunsa aiheesta yhtenäiskulttuurin viimeisen ikonin kuolemana. Nykäsen myötä Kekkosslovakian viimeiset rippeet ovat kuolemassa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Kuolema on deathii
Tuonela on ihan mesta paikka
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Vihervasemmiston itkua odotellessa. Väärin tutkittu tai jotain.

Perustulokokeilun karu saldo: Ei lisännyt työllisyyttä yhtään
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Yllättävää, että ei vaikuttanut mitenkään.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin