Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^ja ^^ eli miten saisin (tai voisin yrittää saada) väitteeni Urpiaisen Afrikan tähti -petoksesta oikeuden päätettäväksi?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 11:33 ^ja ^^ eli miten saisin (tai voisin yrittää saada) väitteeni Urpiaisen Afrikan tähti -petoksesta oikeuden päätettäväksi?
Siviiliasiana voit yrittää. Eihän se tuolta pohjalta menestyisi, jos ja kun olisi sana sanaa vastaan eikä muuta näyttöä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.03.2019 11:41
James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 11:33 ^ja ^^ eli miten saisin (tai voisin yrittää saada) väitteeni Urpiaisen Afrikan tähti -petoksesta oikeuden päätettäväksi?
Siviiliasiana voit yrittää. Eihän se tuolta pohjalta menestyisi, jos ja kun olisi sana sanaa vastaan eikä muuta näyttöä.
Kun en onneksi ole koskaan joutunut asioita oikeuteen viemään; mitä tämä "siviiliasiana vieminen" käytännössä tarkoittaa? Kehen otan yhteyttä? Oikeus siis voi tällaisen asian ottaa päätettäväksi ja virkamiesten palkka menee yhteiskunnan piikkiin?

Ps. mullahan on valvontakamera, kirjallinen sopimus ja kaksi todistajaa, mutta se ei oleellista, vaan että oikeus ylipäätään voi tällaisen jutun ottaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Anteeksi, luin huonosti, koska leikki. Eli kamerat ja kaikki, joten kyllä tuo voi kiistosta huolimatta menestyä. Suomessa saa ilmaista oikeusapua oikeusaputoimistoista. Itse prosesessia en käytännön tasolla tarkasti tunne, ei ole ollut tarvetta.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.03.2019 11:52 Anteeksi, luin huonosti, koska leikki. Eli kamerat ja kaikki, joten kyllä tuo voi kiistosta huolimatta menestyä. Suomessa saa ilmaista oikeusapua oikeusaputoimistoista. Itse prosesessia en käytännön tasolla tarkasti tunne, ei ole ollut tarvetta.
Ymmärrän hyvin, että poliiisi priorisointisääntöjensä perusteella voi arvioida, että ei anna aihetta toimenpiteisiin (tosin 10 000 on jo paljon rahaa). Mutta tosiaan kiinnostaa, että miten käytännössä saan asiani oikeuteen, jos poliisi ei näe siihen aihetta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 12:01
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.03.2019 11:52 Anteeksi, luin huonosti, koska leikki. Eli kamerat ja kaikki, joten kyllä tuo voi kiistosta huolimatta menestyä. Suomessa saa ilmaista oikeusapua oikeusaputoimistoista. Itse prosesessia en käytännön tasolla tarkasti tunne, ei ole ollut tarvetta.
Ymmärrän hyvin, että poliiisi priorisointisääntöjensä perusteella voi arvioida, että ei anna aihetta toimenpiteisiin (tosin 10 000 on jo paljon rahaa). Mutta tosiaan kiinnostaa, että miten käytännössä saan asiani oikeuteen, jos poliisi ei näe siihen aihetta.
Kanteella vireille joko riita-asiana (siviili) tai rikosasiana jos poliisi ei tutki/syyttäjä syytä. 10.000 ei ole kovin paljon rahaa jos puhutaan oikeudenkäyntikulujen riskistä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 01.03.2019 12:21
James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 12:01
Ylermi Ylihankala kirjoitti: 01.03.2019 11:52 Anteeksi, luin huonosti, koska leikki. Eli kamerat ja kaikki, joten kyllä tuo voi kiistosta huolimatta menestyä. Suomessa saa ilmaista oikeusapua oikeusaputoimistoista. Itse prosesessia en käytännön tasolla tarkasti tunne, ei ole ollut tarvetta.
Ymmärrän hyvin, että poliiisi priorisointisääntöjensä perusteella voi arvioida, että ei anna aihetta toimenpiteisiin (tosin 10 000 on jo paljon rahaa). Mutta tosiaan kiinnostaa, että miten käytännössä saan asiani oikeuteen, jos poliisi ei näe siihen aihetta.
Kanteella vireille joko riita-asiana (siviili) tai rikosasiana jos poliisi ei tutki/syyttäjä syytä. 10.000 ei ole kovin paljon rahaa jos puhutaan oikeudenkäyntikulujen riskistä.
Eli laitan itse kirjoittaen (tai asianajajan) välityksellä kanteen oikeuslaitokselle? Jos häviän, joudun tietysti maksamaan omat asianajokuluni, todistajan palkkiot ja vastapuolen asianajokulut, mutta ilmeisesti oikeuden virkailijoiden palkka menee yhteiskunnan piikkiin? Vai laskutetaanko nekin hävinneeltä?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

En varmaan huijannut! Mulla on vaan tavattoman herkkä noppakäsi!
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 01.03.2019 12:26 En varmaan huijannut! Mulla on vaan tavattoman herkkä noppakäsi!
See you in court!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14916
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 12:25
So Hard kirjoitti: 01.03.2019 12:21
James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 12:01

Ymmärrän hyvin, että poliiisi priorisointisääntöjensä perusteella voi arvioida, että ei anna aihetta toimenpiteisiin (tosin 10 000 on jo paljon rahaa). Mutta tosiaan kiinnostaa, että miten käytännössä saan asiani oikeuteen, jos poliisi ei näe siihen aihetta.
Kanteella vireille joko riita-asiana (siviili) tai rikosasiana jos poliisi ei tutki/syyttäjä syytä. 10.000 ei ole kovin paljon rahaa jos puhutaan oikeudenkäyntikulujen riskistä.
Eli laitan itse kirjoittaen (tai asianajajan) välityksellä kanteen oikeuslaitokselle? Jos häviän, joudun tietysti maksamaan omat asianajokuluni, todistajan palkkiot ja vastapuolen asianajokulut, mutta ilmeisesti oikeuden virkailijoiden palkka menee yhteiskunnan piikkiin? Vai laskutetaanko nekin hävinneeltä?
Oikeudenkäyntimaksu lisäksi.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 01.03.2019 12:28
James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 12:25
So Hard kirjoitti: 01.03.2019 12:21

Kanteella vireille joko riita-asiana (siviili) tai rikosasiana jos poliisi ei tutki/syyttäjä syytä. 10.000 ei ole kovin paljon rahaa jos puhutaan oikeudenkäyntikulujen riskistä.
Eli laitan itse kirjoittaen (tai asianajajan) välityksellä kanteen oikeuslaitokselle? Jos häviän, joudun tietysti maksamaan omat asianajokuluni, todistajan palkkiot ja vastapuolen asianajokulut, mutta ilmeisesti oikeuden virkailijoiden palkka menee yhteiskunnan piikkiin? Vai laskutetaanko nekin hävinneeltä?
Oikeudenkäyntimaksu lisäksi.
Vastaako se suuruusluokaltaan todellisia kuluja?

edit: Riita-asia ja maaoikeusasia 510 euroa. Lienee todellisia kuluja alempi? Vai mikä on minimiehitys? Varmaankin on subjentoitu hinta, onhan tuossa kirjureista ja arkistonhoitajista alkaen erilaisia kuluja paljon. Eli yhteiskunta periaatteessa subventoisi mun afrikan tähti riitaani.

Mutta voiko oikeus päättää, että se ei ota asiaa käsiteltäväksi, jos se on ilmeisen merkityksetön (esim. esimerkkini 1, jossa panoksena oli vain "Kitinän Afrikan tähti -mestari" titteli.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 11:03
urpiainen kirjoitti: 01.03.2019 10:19
James Potkukelkka kirjoitti: 01.03.2019 10:12 Mä taas koen, että poliisin _pitää_ toimia autistisen legaalisesti. Mun käsittääkseni lakikiin niin vaatii?
Joo, just lisäsin omaankin viestiini editin, että tämä lienee se kiinnostava kysymys tässä. Mun mielestä analogia ei vain oikein auta tässä (ja voi olla, että tuo yllä esittämäsikin lakiperustelu ikään kuin begs the question).
Mulle on yllätys, että ymmärtääkseni
sä olisit valmis antamaan poliisille jonkinlaista laista löytymätöntä moraalin vartijan roolia, jolloin poliisi voisi puuttua paheksuttavaan toimintaan, vaikka sille ei löytyisi laillista perustetta?

Selvyyden vuoksi mainittakoon, että natsilipuissa ja tässä dopingcasessa laillinen peruste siis ilmeisesti oli olemassa.
Mä olen kanssa vähän huolissani tästä, vaikka toki se on harmi, että esim. tyhmyydestä ei oikeasti sakoteta. Kannatanko mä jotain ihme moraalipoliisia? Iranin viitoittamalla tiellä kohti länsimaista sivistystä? En usko, mutta kiinnostavia kysymyksiä nämä ovat. Mutta jos ne nousevat lähinnä sen takia, että joku luulee hiihtokisojen olevan ihan kuin kahden yksityishenkilön välinen Afrikan tähti -ottelu, en ole huolissani. Analogia kun ei minun mielestäni päde minulle relevanttien aspektien suhteen.

Mutta voi olla, että mun intuitioni ovat sekä kilpaurheilua että juridiikkaa koskevan tietämättömyyteni takia kovin sofistikoitumattomia, ja lisätieto muuttaisi intuitioitani toiseen suuntaan. Ehkä mulla ei ole tässä annettavana oikein syvällisempää pointtia kuin se, että mun mielestä on ihan selvä, että hiihtokisoihin liittyy miljoonaluokan intressit sekä mittaamaton määrä yhteiskunnallista merkittävyyttä, jotka kaikki perustuvat sopimukselle (en tiedä, kuinka eksplisiittiselle, mutta se ei ole minusta relevanttia), että pelataan sääntöjen mukaan. Tällöin Afrikan tähti -analogia ei tunnu liittyvän oikein mitenkään siihen, että hiihtokekkereissä tarvittaessa vaikka poliisin avulla vihelletään systemaattinen petkutus poikki. Setvitään sitten juridiikkaa (sekä huijaajia että poliisia koskevaa) myöhemmin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Ilmeisesti lopulta siis hiihtokisoissa ja kansallismielisten lipun kannossa laillinen peruste oli olemassa, eli mun ei vielä tarvitse peittää kesällä nilkkojani!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Olivat kuitenkin oikealla asemalla, joten ihme nipotusta tosiaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ nelonen olisi kyllä numerona validi kaikkialla.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4289
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Kuulin merkittävän luvun aamusella. Itä-Afrikassa (Egypti) naisten ympärileikkaukset ovat vähentyneet viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana 71 prosentista 8 prosenttiin. Positiivinen uutinen, vaikka onkin valkoisen miehen kulttuurikolonialismia.
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bhven kirjoitti: 02.03.2019 12:47 Kuulin merkittävän luvun aamusella. Itä-Afrikassa (Egypti) naisten ympärileikkaukset ovat vähentyneet viimeisen kolmenkymmenen vuoden aikana 71 prosentista 8 prosenttiin. Positiivinen uutinen, vaikka onkin valkoisen miehen kulttuurikolonialismia.
Ikävää kulttuuri-imperialismia tosiaan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Onneksi rakensivat pyramidit. Pian ne ovat ainoa muisto silpomisperinteestä.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2807
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

En nyt löytänyt oikeaa ketjua, jossa muistaakseni käsiteltiin tiettyjen muiden asioiden kustannuksia, ja tämä ei ole mitenkään päivän uutiskatsaustakaan; sattumalta katsoin, mitä EU:n puiteohjelmille kuuluu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_ ... teohjelmat

Näyttäisi rahoitus paisuvan kuin pullataikina (samaan aikaan kun varmaan joka puolella säästetään esim. yliopistojen suorasta rahoituksesta.)
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

Kyseisessä keississä molemmat luultavasti kuittaisivat jonkin arpapelirikossakon ja pelin lopullinen voittaja on se, joka lyö lujempaa. Niin kuin kaikkien muidenkin pelien.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

nokkaelain kirjoitti: 06.03.2019 10:37 En nyt löytänyt oikeaa ketjua, jossa muistaakseni käsiteltiin tiettyjen muiden asioiden kustannuksia, ja tämä ei ole mitenkään päivän uutiskatsaustakaan; sattumalta katsoin, mitä EU:n puiteohjelmille kuuluu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_ ... teohjelmat

Näyttäisi rahoitus paisuvan kuin pullataikina
Kivasti nousukauden huipulla ennen finanssikriisiä päätettiin tehdä tuollainen kevyt budjetin kolminkertaistaminen.
Avatar
Niba
Kitisijä
Viestit: 18754
Liittynyt: 15.08.2005 3:14
Paikkakunta: Hell

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Niba »

Pyyhin Netikettiin..
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.03.2019 11:35
nokkaelain kirjoitti: 06.03.2019 10:37 En nyt löytänyt oikeaa ketjua, jossa muistaakseni käsiteltiin tiettyjen muiden asioiden kustannuksia, ja tämä ei ole mitenkään päivän uutiskatsaustakaan; sattumalta katsoin, mitä EU:n puiteohjelmille kuuluu:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Euroopan_ ... teohjelmat
Näyttäisi rahoitus paisuvan kuin pullataikina (samaan aikaan kun varmaan joka puolella säästetään esim. yliopistojen suorasta rahoituksesta.)
Kivasti nousukauden huipulla ennen finanssikriisiä päätettiin tehdä tuollainen kevyt budjetin kolminkertaistaminen.
No, on tässä kuitenkin sitä, että ihan kaikkialla ei säästetä yliopistojen suorasta rahoituksesta. Oikeastaan voisi kai sanoa, että tyypillinen reaktio taloudelliseen taantumaan maailmalla oli tutkimuksen ja koulutuksen investointien vahvistaminen. Suomi oli leikkaajana vähän omilla linjoillaan.

Joka tapauksessa, kyllä selkeä trendi eurooppalaisessa yliopistorahoituksessa on, että yhä suurempi osa rahoituksesta tulee ylikansallisilta rahoittajilta (erit. EU) ja menee monikansallisille konsortioille, joissa on vahvoja yliopistotoimijoita, yrityksiä, tutkimuslaitoksia jne. Tyypillinen tapa reagoida tähän kehitykseen Euroopassa on tukea voimakkaasti yliopistojen erikoistumista siten, että johtavat yliopistot ovat profiilialoillaan eurooppalaisessa katsannossa merkittäviä toimijoita ja halutaan ilman muuta mukaan näihin suuren rahoituksen verkostoihin

Tässäkin Kepu-Suomi poikkeaa kaikista muista ja fragmentoi tutkimuksen ja opetuksen niukat resurssinsa joka niemeen, notkoon, saarelmaan siten, että mihinkään ei muodostu eurooppalaisessa mittakaavassa merkittäviä ja yhetistyöhön haluttuja voimakeskuksia. Muille maille korkeakoulupolitiikka on Eurooppa-tasoista tiedepolitiikkaa, meille kotimaista aluepolitiikkaa.

Juuri nyt rakennetaan kiireellä seuraavaa puiteohjelmaa. Siitähän piti tulla todella suuri ja mahtava, mutta Brexit saattaa vielä sotkea sitäkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2807
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

urpiainen kirjoitti: 06.03.2019 15:36 No, on tässä kuitenkin sitä, että ihan kaikkialla ei säästetä yliopistojen suorasta rahoituksesta. Oikeastaan voisi kai sanoa, että tyypillinen reaktio taloudelliseen taantumaan maailmalla oli tutkimuksen ja koulutuksen investointien vahvistaminen. Suomi oli leikkaajana vähän omilla linjoillaan.

Joka tapauksessa, kyllä selkeä trendi eurooppalaisessa yliopistorahoituksessa on, että yhä suurempi osa rahoituksesta tulee ylikansallisilta rahoittajilta (erit. EU) ja menee monikansallisille konsortioille, joissa on vahvoja yliopistotoimijoita, yrityksiä, tutkimuslaitoksia jne. Tyypillinen tapa reagoida tähän kehitykseen Euroopassa on tukea voimakkaasti yliopistojen erikoistumista siten, että johtavat yliopistot ovat profiilialoillaan eurooppalaisessa katsannossa merkittäviä toimijoita ja halutaan ilman muuta mukaan näihin suuren rahoituksen verkostoihin

Tässäkin Kepu-Suomi poikkeaa kaikista muista ja fragmentoi tutkimuksen ja opetuksen niukat resurssinsa joka niemeen, notkoon, saarelmaan siten, että mihinkään ei muodostu eurooppalaisessa mittakaavassa merkittäviä ja yhetistyöhön haluttuja voimakeskuksia. Muille maille korkeakoulupolitiikka on Eurooppa-tasoista tiedepolitiikkaa, meille kotimaista aluepolitiikkaa.

Juuri nyt rakennetaan kiireellä seuraavaa puiteohjelmaa. Siitähän piti tulla todella suuri ja mahtava, mutta Brexit saattaa vielä sotkea sitäkin.
Täytyy sanoa, että olet konsistentti tuossa helsinkikeskeisyydessäsi. (Itse asun Turussa, ja nimenikin on annettu tunnetun suvun kantaisän mukaan, joka syntyi 1500-luvun Turussa, En silti kelpaa turkulaiseksi.)

Itse olin jollain tavalla mukana varmaankin jossain FP6:n projektissa. Enimmän aikaa kuitenkin Suomen Akatemian projekteissa; niissä tuntui saavan lisää rahotusta, jos oli hyvä perustelema^H^Hpuhumaan paskaa, ilman mitään vastuuta.

Kymmenisen vuotta sitten opetusministeriö olisi halunnut lakkauttaa pari tekniikan alan yliopistoa/yksikköä. Turun yliopiston koulutus oli tietysti tulilinjalla, koska se oli viimeksi saanut tutkinnonanto-oikeuden. Vaikka en ehkä entistä esimiestäni kaikissa asioissa arvosta, hän kuitenkin oli pystyttämässä tuota. Silloin 2008 kuitenkin menetettiin suuri osa porukasta rahapulassa ym. sekoilussa. Nyt Varsinais-Suomessa on pula alalta valmistuneista, ja on pystytetty kiireellä kaikkien alan suomalaisten yliopistojen "verkostoyliopisto".
Vastaa Viestiin