Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: 28.03.2019 10:02
Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 9:42 Ei kukaan ole vielä riemastunut kotoperäisten luottamusasemassa olevien miesten netti-striimailuista, missä lapsia on doupattu meta-amfetamiinilla ja raiskailtu 10 tunnin sessioissa?

Tämä sama efekti heijastuu palstalta toiselle: Oulun grooming hommat kyllä nostaa talikot ilmaan ja soihdut tulille, mutta kun kotimaiset pukumiehet vuosien ajan raiskaa ja keräilee lasten tappo materiaalia, niin ei näy samaa reaktiota tai oikeastaan edes kommentointia, vaikka teko itsessään on omissa kirjoissa täysin eri törkeystasolla.

Kumma homma,kotimainen rikollisuus on sittenkin hieman parempaa, koska oletin täysin että asiaa on puitu tulikiven katkuisesti täällä. AIka hiljaista.
Anteeksi nyt, mutta en pidä huumehomoraiskaajia yhtään sen parempana rikollisena kuin muuta paskasakkia, mutta se mitä täällä on puhuttu on tietyn kansanosan yliedustus ja maahanmuuton vaikutukset. Huumehomoraiskaukset eivät ole lisääntyneet epidemiaksi asti ja tämän tapauksen tekijät ja detailit ovat vielä ihan pimeässä. Jos se nyt mieltäsi parantaa, niin minä tuomitsisin tasaisesti ihan jokaisen värisen lapsenraiskaajan kuolemaan.
Jännä homma että tietyt nimimerkit eivät ole revittelemässä asiasta, kuten toisissa tilanteissa näyttää olevan trendinä. Detaljit eivät ole ihan pimeässä kylläkään: hommaan nivoutuu tiukasti kaikkien suosikki-laulajan siltsun metukka-diileri, ja olihan siltsun koneellakin katseltu kiddy-fiddling hommia.

Sano mitä haluat, mutta kyllä se oma bias näkyy siinä miten osa ihmiset rikoksista kirjoittelee, ja miten äänekkäästi asioita tuomitaan. Toisesta vaan saa paremmat sytöt kun toisesta.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 9:58 Jatketaanpas vielä, koska olen oikeasti hämmentynyt, ettei kellään kiinnosta. Onko tosiaan niin, että tämänkin palstan moralistien keskuudessa, jotka repivät mamujen grooming hommista monta sivua äimittelyä, ei kinosta vittuakaan tämmöiset tapaukset ?
Harmittaa jo etukäteen, että oikeus ei tule antamaan penalttia rangaistusteikon maksimista, vaikka vaikea kuvitella, miten homma voi tuota törkemmäksi mennä. Onneksi tuomitut varmasti tulevat kompastumaan vankilan portaissa monta kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja aasi »

Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 9:58 Jatketaanpas vielä, koska olen oikeasti hämmentynyt, ettei kellään kiinnosta. Onko tosiaan niin, että tämänkin palstan moralistien keskuudessa, jotka repivät mamujen grooming hommista monta sivua äimittelyä, ei kinosta vittuakaan tämmöiset tapaukset ?
Eli jo ei tästä avaudu, niin maahanmuuton ongelmista keskustellut on natsirasisti ja huono ihminen.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

aasi kirjoitti: 28.03.2019 10:13
Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 9:58 Jatketaanpas vielä, koska olen oikeasti hämmentynyt, ettei kellään kiinnosta. Onko tosiaan niin, että tämänkin palstan moralistien keskuudessa, jotka repivät mamujen grooming hommista monta sivua äimittelyä, ei kinosta vittuakaan tämmöiset tapaukset ?
Eli jo ei tästä avaudu, niin maahanmuuton ongelmista keskustellut on natsirasisti ja huono ihminen.
Sen voi myös niin nähdä, mutta se ei ole minun pointtini. Minun pointti on että tämän olettaisi aiheuttavan kuohuntaa, kun on about Jammu-tason hommia kotimaan mittareilla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 10:14
aasi kirjoitti: 28.03.2019 10:13
Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 9:58 Jatketaanpas vielä, koska olen oikeasti hämmentynyt, ettei kellään kiinnosta. Onko tosiaan niin, että tämänkin palstan moralistien keskuudessa, jotka repivät mamujen grooming hommista monta sivua äimittelyä, ei kinosta vittuakaan tämmöiset tapaukset ?
Eli jo ei tästä avaudu, niin maahanmuuton ongelmista keskustellut on natsirasisti ja huono ihminen.
Sen voi myös niin nähdä, mutta se ei ole minun pointtini. Minun pointti on että tämän olettaisi aiheuttavan kuohuntaa, kun on about Jammu-tason hommia kotimaan mittareilla.
Itse luin asiasta ensimmäinen kerran eilen illalla myöhään kun tulin työmatkalta. En tiedä mistä olet saanut asiasta luotettavaa lisätietoa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: 28.03.2019 10:17
Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 10:14
aasi kirjoitti: 28.03.2019 10:13

Eli jo ei tästä avaudu, niin maahanmuuton ongelmista keskustellut on natsirasisti ja huono ihminen.
Sen voi myös niin nähdä, mutta se ei ole minun pointtini. Minun pointti on että tämän olettaisi aiheuttavan kuohuntaa, kun on about Jammu-tason hommia kotimaan mittareilla.
Itse luin asiasta ensimmäinen kerran eilen illalla myöhään kun tulin työmatkalta. En tiedä mistä olet saanut asiasta luotettavaa lisätietoa.
Ehkä tornaria osa hommia, mutta pimeällä puolen liikkuu tietoa asiasta, mistä osa on vahvistettu mediassa (siltsun diileri esim). Koska kyse on suomen mittakaavassa hyvin poikkeuksillinen tapaus, niin oletin kovaa keskustelua. Tämä on siis minun pointtini alku ja juuri: Yleensä täällä reagoidaan törkeisiin juttuihin ja rikoksiin nopeasti, varsinkin kun seksuaaliväkivalta yms on ollut viime aikoina kovasti tapetilla.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 10:21
So Hard kirjoitti: 28.03.2019 10:17
Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 10:14

Sen voi myös niin nähdä, mutta se ei ole minun pointtini. Minun pointti on että tämän olettaisi aiheuttavan kuohuntaa, kun on about Jammu-tason hommia kotimaan mittareilla.
Itse luin asiasta ensimmäinen kerran eilen illalla myöhään kun tulin työmatkalta. En tiedä mistä olet saanut asiasta luotettavaa lisätietoa.
Ehkä tornaria osa hommia, mutta pimeällä puolen liikkuu tietoa asiasta, mistä osa on vahvistettu mediassa (siltsun diileri esim). Koska kyse on suomen mittakaavassa hyvin poikkeuksillinen tapaus, niin oletin kovaa keskustelua. Tämä on siis minun pointtini alku ja juuri: Yleensä täällä reagoidaan törkeisiin juttuihin ja rikoksiin nopeasti, varsinkin kun seksuaaliväkivalta yms on ollut viime aikoina kovasti tapetilla.
Eikös se reagointi ole viimeaikona ollut enimmäkseen "hohhoijaa, taas yksi 'yksittäistapaus'."
Universaali disclaimer.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

So Hard kirjoitti: 28.03.2019 10:23
Haemaeraemies kirjoitti: 28.03.2019 10:21
So Hard kirjoitti: 28.03.2019 10:17

Itse luin asiasta ensimmäinen kerran eilen illalla myöhään kun tulin työmatkalta. En tiedä mistä olet saanut asiasta luotettavaa lisätietoa.
Ehkä tornaria osa hommia, mutta pimeällä puolen liikkuu tietoa asiasta, mistä osa on vahvistettu mediassa (siltsun diileri esim). Koska kyse on suomen mittakaavassa hyvin poikkeuksillinen tapaus, niin oletin kovaa keskustelua. Tämä on siis minun pointtini alku ja juuri: Yleensä täällä reagoidaan törkeisiin juttuihin ja rikoksiin nopeasti, varsinkin kun seksuaaliväkivalta yms on ollut viime aikoina kovasti tapetilla.
Eikös se reagointi ole viimeaikona ollut enimmäkseen "hohhoijaa, taas yksi 'yksittäistapaus'."
En suoraan sanottuna enää oikein tiedä, kun jossain vaiheessa laitoin koko Mamu - ketjun itseltäni lukkoon, koska käteen jäi lähinnä Homma-foorumin tunnelmia.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14936
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Hämis, sulla on asiassasi pointti ja olen kanssasi samaa mieltä, mutta vanhamman valtiomiehen rintaäänen omaisesti totean, että tätä sotaa ei kannata palstalla käydä.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Ylermi Ylihankala kirjoitti: 28.03.2019 10:33 Hämis, sulla on asiassasi pointti ja olen kanssasi samaa mieltä, mutta vanhamman valtiomiehen rintaäänen omaisesti totean, että tätä sotaa ei kannata palstalla käydä.
Mä olen aina ollut huono uskomaan auktoriteettejä, mutta kyllä tiedän millon kannattaa kuunnella.

Tämä on niitä hetkiä.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Joku muu ihmettelee samaa kuin minä

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7669 ... 9e52562557
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

Bhven kirjoitti: 27.03.2019 18:10 NASA on kiristänyt aikataulua. Astronautit kuuhun jo viiden vuoden sisällä.

Olisipa hyvä, mutta en usko että toteutuu. Aika matalalla profiililla julkistettu sitäpaitsi.

No jaa, SLS-kantorakettisysteemi on lähes valmiina, Orion-alus vai miksi sitä nyt sanotaan, CEV myös. Apollon CMS:n seuraajana. Puuttuu kuitenkin kuuhunlaskeutumisalus, ja kaikki kuvissa näkyvät ovat vain taiteilijan impressioita karkeiden speksien mukaan.

Space Lauch System on kyllä siitä kumma, että ennenvanhaan ensin määriteltiin tehtävä, sitten suunniteltiin kalusto. Nyt ei ole tiedetty mitä SLS.llä tehdä. Ares-kantoraketeistahan ei mitään tullut. Obama ymmärrettävästi peruutti. SLS-käytöksi n arvuuteltu kenties miehitettyä lentoa asteroidille, sitten ehkä kuuta. Toki hyvä jos pitkästä aikaa saataisiin yli sata tonnia hyötykuormaa taivahalle.

Mars olisi totta kai paras kohde, Kuusta ei irtoa mitään uutta. Mutta miehitetty Mars-lento olisi vaikka kuinka monta kertaa vaikeampi ja kalliimpi ja vaarallisempi kuin kuulentojen toistaminen. Eikä Marsiin menoon enää löydy yleisön kinnostusta (katselevat liikaa scifiä, toteuttamiskelpoinen on heistä tylsää), ei löydy poliittista tahtoa eikä rahoitusta.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2799
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

https://interestingengineering.com/boei ... -737-max-8

Kaikenlaista hienoa: softa ei tukenut toista "asentosensoria", vaikka data olisi ollut saatavilla.

Ja jonkinlainen softapäivitys oli tarkoitus tehdä jo tammikuussa, mutta Boeing halusi viimeiseen asti välttää sellaisen tilanteen, jossa lentäjät tarvitsisivat konetyypille lisäkoulutusta, ja neuvottelutkin myöhästyivät osin USA:n sisäpoliittisen hölmöilyn takia.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Käytännössä Boeing murhasi pari sataa ihmistä. Onnea vaan oikeusjuttuihin, tullee kaikkien aikojen punitive damages ennätys.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 29.03.2019 9:47

Mars olisi totta kai paras kohde, Kuusta ei irtoa mitään uutta. Mutta miehitetty Mars-lento olisi vaikka kuinka monta kertaa vaikeampi ja kalliimpi ja vaarallisempi kuin kuulentojen toistaminen. Eikä Marsiin menoon enää löydy yleisön kinnostusta (katselevat liikaa scifiä, toteuttamiskelpoinen on heistä tylsää), ei löydy poliittista tahtoa eikä rahoitusta.
Oletko SpaceX:ää seurannut?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^^^Näin maallikosta vaikuttaa kyllä rikolliselta toiminnalta. Uskomatonta.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Gat
Kitisijä
Viestit: 9259
Liittynyt: 04.11.2007 2:11
Paikkakunta: Aergistal

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Gat »

James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2019 11:06
Gat kirjoitti: 29.03.2019 9:47

Mars olisi totta kai paras kohde, Kuusta ei irtoa mitään uutta. Mutta miehitetty Mars-lento olisi vaikka kuinka monta kertaa vaikeampi ja kalliimpi ja vaarallisempi kuin kuulentojen toistaminen. Eikä Marsiin menoon enää löydy yleisön kinnostusta (katselevat liikaa scifiä, toteuttamiskelpoinen on heistä tylsää), ei löydy poliittista tahtoa eikä rahoitusta.
Oletko SpaceX:ää seurannut?
Kyllä tietenkin. Ehkä uudelllenkäytettävissä kantoraketeissa melkein on ideaa. Melkein siinä snadissa Dragon-aluksessakin. Pienenä pakettiautona ja taksina jollekin LEO-radan asemalle. Mutta en usko, että niin suurellisia kuin Kuu saati Mars-lento voitaisiin saada aikaan ilman ison kansakunnan pakkoverotusta, mukamas jopa turistien matkalipuilla. Muskin kuvitelmia turistien valtavista Mars-aluksista saati Marsin pinnan asuttamista pidän huuhaana tai siis mielikuvamainontana. Ei toteudu vielä pariin-kolmeensataan vuoteen, jos sittenkään.

Tietysti minä kyyninen vanha ukko saatan olla väärässä.
This house is as old as I am.
This house knows all I have done.
This house is full of m-m-my mess.
This house is full of m-m-mistakes
This house is full of m-m-madness.
This house is full of, full of, full of fight!
-KB
Avatar
aasi
Kitisijä
Viestit: 6685
Liittynyt: 01.07.2005 21:12
Paikkakunta: Uleåborg

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja aasi »

Gat kirjoitti: 29.03.2019 11:36 Mutta en usko, että niin suurellisia kuin Kuu saati Mars-lento voitaisiin saada aikaan ilman ison kansakunnan pakkoverotusta, mukamas jopa turistien matkalipuilla.
SpaceX:n satelliitti-internet saattaa vielä osoittautua hyväksi bisnekseksi.
Tasan ei mene muumit kanootissa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Gat kirjoitti: 29.03.2019 11:36
James Potkukelkka kirjoitti: 29.03.2019 11:06
Gat kirjoitti: 29.03.2019 9:47

Mars olisi totta kai paras kohde, Kuusta ei irtoa mitään uutta. Mutta miehitetty Mars-lento olisi vaikka kuinka monta kertaa vaikeampi ja kalliimpi ja vaarallisempi kuin kuulentojen toistaminen. Eikä Marsiin menoon enää löydy yleisön kinnostusta (katselevat liikaa scifiä, toteuttamiskelpoinen on heistä tylsää), ei löydy poliittista tahtoa eikä rahoitusta.
Oletko SpaceX:ää seurannut?
Kyllä tietenkin. Ehkä uudelllenkäytettävissä kantoraketeissa melkein on ideaa. Melkein siinä snadissa Dragon-aluksessakin. Pienenä pakettiautona ja taksina jollekin LEO-radan asemalle. Mutta en usko, että niin suurellisia kuin Kuu saati Mars-lento voitaisiin saada aikaan ilman ison kansakunnan pakkoverotusta, mukamas jopa turistien matkalipuilla. Muskin kuvitelmia turistien valtavista Mars-aluksista saati Marsin pinnan asuttamista pidän huuhaana tai siis mielikuvamainontana. Ei toteudu vielä pariin-kolmeensataan vuoteen, jos sittenkään.

Tietysti minä kyyninen vanha ukko saatan olla väärässä.
Musk ei varsinaisesti ole ajatellut sitä Mars turismina vaan perinteisenä uudisraivauksena, jossa lähtijä myy koko omaisuutensa vanhassa maailmassa ja lähtee uuteen maailmaan. En pidä mahdottomana, että riittävästi riittävän varakkaita uudisraivaajia löytyy.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Ihan järjetöntä lähteä jonnekin Marsiin. Siis aivan järjetöntä. Vaikka tänne tulisi mikä vitsaus tai ydinsota, niin silti täällä olisi helpompaa tehdä mitä tahansa kuin Marsissa. Luultavasti pärjäisimme täällä paremmin, vaikka ilmakehä jostain syystä katoaisi.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 29.03.2019 14:10 ^ Ihan järjetöntä lähteä jonnekin Marsiin. Siis aivan järjetöntä. Vaikka tänne tulisi mikä vitsaus tai ydinsota, niin silti täällä olisi helpompaa tehdä mitä tahansa kuin Marsissa. Luultavasti pärjäisimme täällä paremmin, vaikka ilmakehä jostain syystä katoaisi.
Ei kait järjettömyys ole aiemminkaan estänyt ihmisiä tekemästä asioita!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16673
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Sitä paitsi on jotenkin yleisen kehitysuskon ja sukupolvikateuden nimissä tosi ärsyttävää, että mun elinaikanani ei ihminen ole kuuhun laskeutunut, vaikka 60-70-luvun taitteessa kaiken maailman taulapäät reissasivat siellä yhtenään. Kyllä nyt kuussa pitäisi käydä äkkiä, ja mieluusti saada aikaiseksi jotain näyttävämpääkin.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23475
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Eiköhän kiinalaiset ole siellä ensi vuonna.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21365
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

Dave: Jos nyt ensin elettäisiin muutama vuosi onnistuneesti testioloissa maan pinnalla?
https://en.wikipedia.org/wiki/Biosphere_2
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^

Eräs mies sanoi "not because they are easy, but because they are hard"

olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Vastaa Viestiin