Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 8:22 Mun mielestäni uutisen tärkein kohta on tämä "Lisäksi kolmessa tilanteessa hän on laiminlyönyt esimiehensä kehotukset lapsen irti päästämisestä."

Imho kertoo yksiselitteisesti, että opettajalla ei ole kaikki muumit kanootissa.
Jos toi on se totuus, niin sittenhän reksi on mahdollistanut tämän lapsen jatkuvan pahoinpitelyn lepsuilullaan.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2019 9:29
James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 9:07 https://yle.fi/uutiset/3-10954150

Saa nähdä, minkälaisia paniikkiratkaisuja kepu tekee ja mitä siitä seuraa. Aletaanko Kepussa jossain vaiheessa ymmärtää, että olisi sittenkin kannattanut jäädä oppositioon vaatimaan veroja valtion maksettaviksi.
Ei ole ainakaan kepun kiihkeä puheenjohtajakamppailu innostanut väkeä sankoin joukoin äiti-keskustan siipien suojiin. Muuten olisin vahingoniloinen, mutta kun kepun selkäydinreaktio kannatuslaskuihin on aina maanisen pks-vihan kierroksien lisääminen ja holtittomaksi yltyvä aluepolitiikka - valtiovarainministeripuolueen kyseessä ollessa tämä voi olla aika vaarallista.
Vahingonilo on aidointa iloa. Olen iloinen.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

sivustahuutaja kirjoitti: 05.09.2019 9:34
James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 8:22 Mun mielestäni uutisen tärkein kohta on tämä "Lisäksi kolmessa tilanteessa hän on laiminlyönyt esimiehensä kehotukset lapsen irti päästämisestä."

Imho kertoo yksiselitteisesti, että opettajalla ei ole kaikki muumit kanootissa.
Jos toi on se totuus, niin sittenhän reksi on mahdollistanut tämän lapsen jatkuvan pahoinpitelyn lepsuilullaan.
Näin näyttäisi näillä tiedoilla olevan. Varmaan yhdistelmä lepsua epäpätevyyttä ja konfliktin pelkoa, että tästä historiasta huolimatta ei ole saanut annettua varoitusta tai edes selkeää vaatimusta opettajalle muuttaa toimintatapoja.

Edelleen on tietysti tämän yhden artikkelin varassa aivan mahdoton tietää, mitä todella on tapahtunut, mutta kyllä mä olen vähän järkyttynyt siitä, minlälaisten silmälasien läpi sinä, HJ ja B uutisia tulkitsette. Oi aikoja, oi tapoja.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No en aina ole itsekkään samaa mieltä, mutta kiva trollata vähän toisenlaisella näkökulmalla kun jengi on niin vessapaperirullat silmillä, vain yhden vaihtoehdon linjalla.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Bluntly kirjoitti: 05.09.2019 9:56 No en aina ole itsekkään samaa mieltä, mutta kiva trollata vähän toisenlaisella näkökulmalla kun jengi on niin vessapaperirullat silmillä, vain yhden vaihtoehdon linjalla.
Täh? Kun tulit tuomaan tuota "vähän toisenlaista" näkökulmaa keskusteluun, täällä oli minua lukuunottamatta (no, myös SH totesi, että uutisessa oli yksi kohta, joka "särähti") iloinen yksimielisyys sinun persunäkökulmasi ilmeisestä oikeudesta.
Viimeksi muokannut urpiainen, 05.09.2019 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 9:07 Aletaanko Kepussa jossain vaiheessa ymmärtää, että olisi sittenkin kannattanut jäädä oppositioon vaatimaan veroja valtion maksettaviksi.
Sä et ymmärrä kepua. Ei koko valtion maksettaviksi.

"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2019 9:48
Edelleen on tietysti tämän yhden artikkelin varassa aivan mahdoton tietää, mitä todella on tapahtunut, mutta kyllä mä olen vähän järkyttynyt siitä, minlälaisten silmälasien läpi sinä, HJ ja B uutisia tulkitsette. Oi aikoja, oi tapoja.
Mitä nyt sekoilet? Tuossa koulussa _joku_ joko pahoinpitelee lapsia tai sallii sen. Mahdollisesti molempia. Reksi on jo kertonut olevansa syyllinen. Ope mahdollisesti on myös syyllinen.

Kuulostaa sellaiselta läävältä, johon en lastani laittaisi.

Oma koulu on käsinpoimittu. Tuon lisäksi aktiivinen yhteistyö koulun ja muiden vanhempien kanssa pitää homman kasassa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2019 10:05
James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 9:07 Aletaanko Kepussa jossain vaiheessa ymmärtää, että olisi sittenkin kannattanut jäädä oppositioon vaatimaan veroja valtion maksettaviksi.
Sä et ymmärrä kepua. Ei koko valtion maksettaviksi.

Meinasin aiemmin kirjoittaa, että huolesi siitä, että Kepu voisi jotenkin nykyistä enemmän kepuloida on aiheeton, koska vahvistimet on jo väännetty yhdelletoista, mutta mielikuvitukseni oli rajallinen :D
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2019 10:05
James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 9:07 Aletaanko Kepussa jossain vaiheessa ymmärtää, että olisi sittenkin kannattanut jäädä oppositioon vaatimaan veroja valtion maksettaviksi.
Sä et ymmärrä kepua. Ei koko valtion maksettaviksi.

Siis johan landepaukut kiertävät perintöveroja sukupolvenvaihdoksilla. Tälläkin palstalla on yksi joka rehentelee asialla. Miljoonaomaisuudet siirtyvät landella pikkuveroin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Homeboy65
Kitisijä
Viestit: 12291
Liittynyt: 15.08.2005 13:14
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Homeboy65 »

Perintövero pitäisi poistaa kokonaan.
"En tiedä pitäisikö sinulle ojentaa netiketti, banaani vai köysi." - Tix
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 05.09.2019 10:21
Meinasin aiemmin kirjoittaa, että huolesi siitä, että Kepu voisi jotenkin nykyistä enemmän kepuloida on aiheeton, koska vahvistimet on jo väännetty yhdelletoista, mutta mielikuvitukseni oli rajallinen :D
On tää huikeeta. Vasemmistoliitto ja Vihreät ovat ihan kuutamolla. Rinne yrittää näytellä jotain valtionmiestä. Ja Kepu vaan paina lisää kepuloita uuniin.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

urpiainen kirjoitti: 05.09.2019 9:48
Edelleen on tietysti tämän yhden artikkelin varassa aivan mahdoton tietää, mitä todella on tapahtunut, mutta kyllä mä olen vähän järkyttynyt siitä, minlälaisten silmälasien läpi sinä, HJ ja B uutisia tulkitsette. Oi aikoja, oi tapoja.
Katselen ko. töitä tehneen lasien läpi. Toimintaohje on se, minkä aiemmin mainitsin ja sen (ja paikallaolemattoman ts. vajaan tiedon) mukaan tuossa ei ole tapahtunut muuta kyseenalaista kuin esimiehen käskyn noudattamatta jättäminen. Jokseenkin näin myös toistaiseksi korkein asiaa käsitellyt persuoikeusaste päätöksessään toteaa.
Avatar
Fiona
Kitinän uhri
Viestit: 535
Liittynyt: 12.08.2011 15:24

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Fiona »

Tekstissä lukee liiallista voimankäyttöä, viisi kertaa kohdistettuna yhteen oppilaaseen, toiminut kovakouraisesti, jatkanut kiinnipitämistä yksin saatavilla olleesta avusta huolimatta ja laiminlyönyt esimiehensä kehotukset lapsen irti päästämisestä = varmasti lailliset potkut, jos olisi annettu varoitus pohjalle. Olen toiminut erityisluokan lasten kanssa ja ohjeet ovat harvinaisen selkeät.
Logic will get you from A to Z; imagination will get you everywhere ― Albert Einstein
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ Sittenhän toi reksi on vaan katsellut vierestä tekemättä mitän. Loistotoimintaa. Turvallisia aikuisia.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Hans Jörgen kirjoitti: 05.09.2019 17:03
urpiainen kirjoitti: 05.09.2019 9:48 Edelleen on tietysti tämän yhden artikkelin varassa aivan mahdoton tietää, mitä todella on tapahtunut, mutta kyllä mä olen vähän järkyttynyt siitä, minlälaisten silmälasien läpi sinä, HJ ja B uutisia tulkitsette. Oi aikoja, oi tapoja.
Katselen ko. töitä tehneen lasien läpi. Toimintaohje on se, minkä aiemmin mainitsin ja sen (ja paikallaolemattoman ts. vajaan tiedon) mukaan tuossa ei ole tapahtunut muuta kyseenalaista kuin esimiehen käskyn noudattamatta jättäminen. Jokseenkin näin myös toistaiseksi korkein asiaa käsitellyt persuoikeusaste päätöksessään toteaa.
Mulla on myös varhaiselta pleistoseenikaudelta vuoden mittainen kokemus lastenpsykiatrisen sairaalakoulun koulunkäyntiavustajana, ja olen tuolloin osallistunut useaan kiinnipitorauhoittelutilanteeseen sekä niiden jälkikäteispurkuun. Tältä pohjalta tilanne, jossa 8-vuotiaan lapsen tapauksessa joku käyttää kollegoiden näkökulmasta liikaa voimaa eikä edes lopeta esimiehen suoraan käskiessä, tuntuu todella hurjalta - erityisesti jos/kun meininki on toistuvaa. Ymmärtääkseni myös korkein toistaiseksi asiaa käsitellyt oikeusaste nimenomaan toteaa kovakouraisuuden rikkoneen virkavelvollisuutta, mutta ennen irtisanomista olisi pitänyt antaa selkeä varoitus ja etsiä tälle tyypille paremmin sopivia hommia.

Edelleen on oikeasti mahdoton tietää, mitä tuolla on tapahtunut, mutta olemassaolevan informaation varassa persureaktiosi tuntuu kahta kummallisemmalta, kun sinulla on vielä alan työkokemusta.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ jos ope on jatkuvasti pahoinpidellyt lasta ja reksi katsonut vierestä, niin kenkää molemmille. Ja poliisit perään.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.09.2019 10:15 ^ jos ope on jatkuvasti pahoinpidellyt lasta ja reksi katsonut vierestä, niin kenkää molemmille. Ja poliisit perään.
Esimiehen käskyn pitäisi riittää. Ei rehtorin tarvitse ruveta painimaan opettajien kanssa.
Universaali disclaimer.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21247
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

^ miten tää tilanne sitten toistui reksin sanojen mukaan jatkuvasti? Mitä reksi teki?
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

sivustahuutaja kirjoitti: 06.09.2019 11:06 ^ miten tää tilanne sitten toistui reksin sanojen mukaan jatkuvasti? Mitä reksi teki?
Irtisanoi työntekijän. Dah.
Universaali disclaimer.
Hans Jörgen
Kitisijä
Viestit: 1040
Liittynyt: 29.07.2011 4:26

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Hans Jörgen »

^Ilman varoitusta? Varoitus olisi tuossa tilanteessa ollut asiallinen toimenpide, mutta aiempien "näyttöjen" perusteella niiden jakaminen tuntuisi juurikin olevan reksin akilleen kantapää.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkaa tuo länsinaapuri olemaan melkoinen mesta.

Asap Rockyn asianajajaa ammuttiin päähän Tukholman keskustassa
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

James Potkukelkka kirjoitti: 02.09.2019 10:47 Toivon Kanki Kaikkosen voittoa. Kulmuni on niin vassari. Toki muodollinen pätevyys on.
Mä en oikein saa kiinni tästä Kulmunin vassariudesta. Sen sijaan olen kyllä huomannut, että siinä missä Kaikkonen on sellainen aatteeton valtionhoitajapoliitikko, joka välistävedoissaan vaan noudattaa maan tapaa, niin Kulmunilla tuntuu olevan tässä maaseutunostalgiassaan ja aluepolitiikassaan ihan aito halu vahvaan profiloitumiseen. Pidän tätä hyvin valitettavana.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Jotain vahvoja hihhulinegoja tulee Kulmunista. Eutanasian vastustua ja varmaan aborttikin on paha.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

^ Tjaa, en saa oikein kiini tästäkään (mikä ei tarkoita, etteikö se voisi olla totta). Onko tästä jotain muuta näyttöä kuin vibasi? Kuitenkin kepun edellinen pj oli ihan avoimesti hihhuli, eli ei sitä ehkä tarvitsisi kepussa peitellä, tai ainakin luulisi toimittajien kaivavan sen esiin. Ja muistaakseni siinä missä Sipilä ja kumppanit vastustavat lähtökohtaisesti esim. seksuaalivähemmistöjen oikeuksia, Kulmuni on pikemminkin ei-kepulaisesti lähestynyt nykyaikaa näissä asioissa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin