Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Alkoholi-, tupakka-, sähkö- ja polttoaineverot ovat regressiivisiä veroja, eli kannatan niitä.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Alkoholiverotuksen nostaminen tiputtaa valtion verotuloja, paikkaus pitää hakea keskituloisten lompakosta. En kannata.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

Bluntly kirjoitti: 10.05.2019 9:57 Alkoholiverotuksen nostaminen tiputtaa valtion verotuloja, paikkaus pitää hakea keskituloisten lompakosta. En kannata.
Viro hommansa jo mokasi. Voihan olla, että siellä tehdään Suomeenkin vaikuttava korjausliike vanhaan.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Bluntly kirjoitti: 10.05.2019 9:57 Alkoholiverotuksen nostaminen tiputtaa valtion verotuloja, paikkaus pitää hakea keskituloisten lompakosta. En kannata.
Juu, kyllähän nostavara (jos sitä on) on varmasti pieni. Nythän suomalaisten matkailu Viroon on vähentynyt, eli siitä voisi päätellä, että nykyinen verotaso ei ole liian korkea.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 10.05.2019 10:54
Bluntly kirjoitti: 10.05.2019 9:57 Alkoholiverotuksen nostaminen tiputtaa valtion verotuloja, paikkaus pitää hakea keskituloisten lompakosta. En kannata.
Juu, kyllähän nostavara (jos sitä on) on varmasti pieni. Nythän suomalaisten matkailu Viroon on vähentynyt, eli siitä voisi päätellä, että nykyinen verotaso ei ole liian korkea.
Paitsi että Viro taitaa poronkaipuussaan laskea verojaan. Samanaikainen nosto -> no profit sen paremmin verotuksen kuin kansanterveyden puolesta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bhven
Kitisijä
Viestit: 4273
Liittynyt: 28.01.2011 22:35
Paikkakunta: Pökäle
Viesti:

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bhven »

Gallup-ykkönen perussuomalaiset on nyt kiistatta Suomen johtava duunari- ja yrittäjäpuolue

https://www.suomenuutiset.fi/gallup-ykk ... ajapuolue/
In 1852 Henri Giffard flew a 3-horsepower steam-powered dirigible over Paris. it was the first powered aircraft.
nokkaelain
Kitisijä
Viestit: 2772
Liittynyt: 10.03.2018 18:12

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja nokkaelain »

https://www.jylkkari.fi/2019/04/vaarin- ... j9E1rk0cKM

prkl. vievät it-alan työt

(kaverin nykyisessä työpaikassa ei saada koodareita edes haastatteluun)
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Demarilaista talouspolitiikkaa kansanedustajatasolla.

Kansanedustaja Suna Kymäläisellä useita tuoreita velkomustuomioita
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 12.05.2019 22:16 Demarilaista talouspolitiikkaa kansanedustajatasolla.

Kansanedustaja Suna Kymäläisellä useita tuoreita velkomustuomioita
Persupuolellahan tuo riittää ihan jonoksi asti

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... e3218519d8
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Toki jos pistää samalle viivalle kaikenlaiset parkkisakkojen myöhästymiset (toki tolloa) ja pikavippien ongelmakäytön niin sitten.

Rekkayrittäjä toki iso, mutta yrittäminen nyt on muutenkin rikos Suomessa.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Ylermi Ylihankala
Kitisijä
Viestit: 14928
Liittynyt: 22.09.2008 13:03

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Ylermi Ylihankala »

So Hard kirjoitti: 12.05.2019 22:33
Bluntly kirjoitti: 12.05.2019 22:16 Demarilaista talouspolitiikkaa kansanedustajatasolla.

Kansanedustaja Suna Kymäläisellä useita tuoreita velkomustuomioita
Persupuolellahan tuo riittää ihan jonoksi asti

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2 ... e3218519d8
Mutta sehän on, kuten sanottu, vain sulka hattuun persuissa.
Mulla on se onni, että olen löytänyt itseni ja toivon muillekin ihmisille sitä. Että tällainen ihminen on tarkoitettu tänne, me ei olla sattumaa.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 8:35 Toki jos pistää samalle viivalle kaikenlaiset parkkisakkojen myöhästymiset (toki tolloa) ja pikavippien ongelmakäytön niin sitten.

Rekkayrittäjä toki iso, mutta yrittäminen nyt on muutenkin rikos Suomessa.
"Ulosottovelka koostuu muun muassa maksamattomista arvonlisäveroista, ennakonpidätyksistä ja työnantajan sairausvakuutusmaksuista"

Parempihan se on yrittää pimittää sen mitä voi, sopii hyvin kansanedustajaksi harjoitteluun.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 13.05.2019 9:30
Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 8:35 Toki jos pistää samalle viivalle kaikenlaiset parkkisakkojen myöhästymiset (toki tolloa) ja pikavippien ongelmakäytön niin sitten.

Rekkayrittäjä toki iso, mutta yrittäminen nyt on muutenkin rikos Suomessa.
"Ulosottovelka koostuu muun muassa maksamattomista arvonlisäveroista, ennakonpidätyksistä ja työnantajan sairausvakuutusmaksuista"

Parempihan se on yrittää pimittää sen mitä voi, sopii hyvin kansanedustajaksi harjoitteluun.
Eihän tuo tarkoita, että olisi rikollisesti yritetty toimia (=pimittää). Kun rahat loppuu, ne loppuu ja laskut jää maksamatta. Ei konkurssi ole rikos :)
Viimeksi muokannut James Potkukelkka, 13.05.2019 9:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 8:35 Toki jos pistää samalle viivalle kaikenlaiset parkkisakkojen myöhästymiset (toki tolloa) ja pikavippien ongelmakäytön niin sitten.

Rekkayrittäjä toki iso, mutta yrittäminen nyt on muutenkin rikos Suomessa.
Kaikkea voi katsoa vaikka minkälaiset taikalasit päässä. En suoranaisesti näe konkurssiyritystä meriittinä taloudenpidossa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 13.05.2019 9:32
Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 8:35 Toki jos pistää samalle viivalle kaikenlaiset parkkisakkojen myöhästymiset (toki tolloa) ja pikavippien ongelmakäytön niin sitten.

Rekkayrittäjä toki iso, mutta yrittäminen nyt on muutenkin rikos Suomessa.
Kaikkea voi katsoa vaikka minkälaiset taikalasit päässä. En suoranaisesti näe konkurssiyritystä meriittinä taloudenpidossa.
Konkurssi tai maksamattomat pikavipit eivät toki kumpikaan ole rikoksia (ellei jo alunperin ole suunniteltu jätettävän maksamatta).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14886
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2019 9:33
So Hard kirjoitti: 13.05.2019 9:32
Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 8:35 Toki jos pistää samalle viivalle kaikenlaiset parkkisakkojen myöhästymiset (toki tolloa) ja pikavippien ongelmakäytön niin sitten.

Rekkayrittäjä toki iso, mutta yrittäminen nyt on muutenkin rikos Suomessa.
Kaikkea voi katsoa vaikka minkälaiset taikalasit päässä. En suoranaisesti näe konkurssiyritystä meriittinä taloudenpidossa.
Konkurssi tai maksamattomat pikavipit eivät toki kumpikaan ole rikoksia (ellei jo alunperin ole suunniteltu jätettävän maksamatta).
Thank you, Captain obvious!
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 13.05.2019 9:32Kaikkea voi katsoa vaikka minkälaiset taikalasit päässä. En suoranaisesti näe konkurssiyritystä meriittinä taloudenpidossa.
En nyt mielestäni pehmentänyt tuota suuremmin. Konkurssiin kuitenkin voi päätyä kuka tahansa olosuhteiden johdosta kun kunnolla paska osuu tuulettimeen, kommandiittiyhtiön pykääminen on sitten toinen asia.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Mun käsittääkseni persujen eduskuntaryhmässä on [edit: uusista kansanedustajistakin] kourallinen ihan rikostuomion saaneita rikollisia. Onkohan muissa ryhmissä yhtään [uusissa kansanedustajissa ei ole, vanhoissa kyllä]? Tämä olisi tietysti ironiassaan (kuri ja järjestys! rikolliset ulos maasta kun eivät osaa käyttäytyä tapojen ja sääntöjen mukaan!) lähinnä hauskaa, jos tässä ei olisi mukana sivumaku tästä, että irrottuaan SMP:n perinnöstä persut jyrkkenevät ja radikalisoituvat. Klovnikavalkadi siirtyy kohti aitoa fasistirintamaa. Tämä on vähän huolestuttavaakin.

Jyrkkeneminen ja keinojen kyseenalaisuuden hyväksyminen näkyy nyt siinäkin, että Halla-aho niin kovasti touhuaa yhteistä nationalistis-äärioikeistolais-fasistista ryhmää europarlamenttiin. Aiemmin Halliksen harvoihin hyviin puoliin on minusta kuulunut se, että hän on poikennut edukseen eurooppalaisessa viiteryhmässään vaikuttaessaan aika haluttomalta ryhtyä Putinin hyödylliseksi idiootiksi. Nyt tämä kynnys on näemmä liuentumassa, mistä jopa ruotsidemokraatit hallis-persuja kritisoivat!

Paperihesarissa oli viikonloppuna tähän vähän liittyen ihan hyvä juttu (digitilaajille täällä: https://www.hs.fi/sunnuntai/art-2000006101080.html) persujen aatteellisesta kehityksestä. Suunta on selvästi kohti amerikan mallin (tai ehkä sittenkin Puolan, Turkin ja Unkarin mallin) mukaista uskonnollista oikeistoa. Tämä tarkoittaa sitä, että viimeinenkin rationaalisuus on esim. persujen maahanmuuttokritiikistä katoamassa, ja homma (pun intended) perustuu entistä selkeämmin irrationaaliselle dogmalle. Tämä hyvin epäpohjoismainen kehityskulku tarkoittaa tietysti sitä, että jos ja kun järkevä maahanmuuttokritiikki (tärkeämmistä politiikkalohkoista puhumattakaan) perustuu eurooppalaiselle valistusajattelulle, eettiselle argumentaatiolle, tasa-arvolle, yksilönvapaudelle ja rationalismille, persut asettuvat yhä selkeämmin kaiken tämän vastavoimaksi yhdessä jihadistien kanssa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.05.2019 10:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25471
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 13.05.2019 9:37
James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2019 9:33
So Hard kirjoitti: 13.05.2019 9:32

Kaikkea voi katsoa vaikka minkälaiset taikalasit päässä. En suoranaisesti näe konkurssiyritystä meriittinä taloudenpidossa.
Konkurssi tai maksamattomat pikavipit eivät toki kumpikaan ole rikoksia (ellei jo alunperin ole suunniteltu jätettävän maksamatta).
Thank you, Captain obvious!
Ilo palvella!
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

urpiainen kirjoitti: 13.05.2019 9:40Mun käsittääkseni persujen eduskuntaryhmässä on kourallinen ihan rikostuomion saaneita rikollisia. Onkohan muissa ryhmissä yhtään?
Vapausrangaistukset:

Timo Harakka
Antti Kaikkonen
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2019 9:32 Eihän tuo tarkoita, että olisi rikollisesti yritetty toimia (=pimittää)
Toivon että mulla olisi joskus samanlainen usko ihmisiin :D
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 9:51
urpiainen kirjoitti: 13.05.2019 9:40Mun käsittääkseni persujen eduskuntaryhmässä on kourallinen ihan rikostuomion saaneita rikollisia. Onkohan muissa ryhmissä yhtään?
Vapausrangaistukset:

Timo Harakka
Antti Kaikkonen
Hieno spinni, ehdottomat ja sakkorangaistukset eivät ole siis rikostuomioita?
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23439
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Maanantai, en jaksanut typetellä kaikkia. Mutta pistetään nyt:

Paavo Arhinmäki
Markku Eestilä
Eeva-Johanna Eloranta
Maria Guzenina
Hjallis
Antti Rinne
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
urpiainen
Kitisijä
Viestit: 16598
Liittynyt: 27.10.2005 17:37

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja urpiainen »

Haemaeraemies kirjoitti: 13.05.2019 9:55
Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 9:51
urpiainen kirjoitti: 13.05.2019 9:40Mun käsittääkseni persujen eduskuntaryhmässä on kourallinen ihan rikostuomion saaneita rikollisia. Onkohan muissa ryhmissä yhtään?
Vapausrangaistukset:

Timo Harakka
Antti Kaikkonen
Hieno spinni, ehdottomat ja sakkorangaistukset eivät ole siis rikostuomioita?
Minusta tuo oli ihan hyvä korjaus päättömään virkkeeseeni. Minua kun kiinnostaa viestini pääaihe, eli persujen suunnan kääntyminen entistäkin epätoivottavampaan ja radikaalimpaan suuntaan, niin minulla oli tietysti mielessä *uudet* kansanedustajat, joiden joukossa rikolliset keskittyvät siis persuihin (esim. täällä: https://www.iltalehti.fi/eduskuntavaali ... b8d9509590). Kirjoitin kuitenkin koko eduskuntaryhmästä, jolloin tuomittuja rikollisia löytyy kyllä laajalti (jos Elco ei olisi tehnyt taas KSE:tä, hän varamsti olisi postannut esim. suosikistaan Arhinmäestä tähän täyslaidallisen).

Mutta vaikka viestini pääpointin kannalta ajatukseni oli siis minusta osuva, niin se mitä tosiasiassa kirjoitin, oli siis ihan puutaheinää, kuten Bluntly perustellusti osoittaa.

Edit. Täällähän näitä vesseleitä on listattu: https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_ ... dustajista Jos tuosta katsoo istuvaa eduskuntaa (järjestää vaikka "vuodet kansanedustajana" -mukaan), niin vaikka persut näyttävätkin panostavan aivan erityisesti rikollisiin, niin kyllä niitä on tosiaan ihan kotitarpeiksi muuallakin.

Edit 2: Vanhemmissa tapauksissa parin, ilmeisesti Venäjänvallanaikaisen majesteettirikoksen lisäksi suosikkini on varmaan K.A. Fagerholmin tuomio siitä, että oli loukannut Hitlerin kunniaa.
Viimeksi muokannut urpiainen, 13.05.2019 10:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Urpiaisen pesintä on epäsäännöllistä ja lento keikkuvaa. Yleisimmät äänet ovat kimeä kutsuhuuto 'djihh!' ja rahiseva 'tssrrt-tssrrt'."
Vastaa Viestiin