Päivän uutiskatsaus, osa 3

Topicit, joihin vastataan hölynpölyllä.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Kumpi olisi mielestänne sopivampi ehdokas valtionvarainministeriksi: Kymäläinen vai Laakso?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Bluntly kirjoitti: 13.05.2019 10:10 Kumpi olisi mielestänne sopivampi ehdokas valtionvarainministeriksi: Kymäläinen vai Laakso?
Tämä on nyt vähän samanlainen kysymys, että kuristaisitko vai puukottaisitko lapsesi mielummin.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

No jossain keskusteluissa Kymäläinen on vilahtanut ministeriveikkailuissa. Taisi olla tosin jokin iltapulun artikkeli.
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Haemaeraemies kirjoitti: 13.05.2019 9:51
James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2019 9:32 Eihän tuo tarkoita, että olisi rikollisesti yritetty toimia (=pimittää)
Toivon että mulla olisi joskus samanlainen usko ihmisiin :D
Ei kun ihan oikeasti. Jos firman rahat loppuu, laskut jää maksamatta. EIhän se tarkoita, että ne olisi alunperin ollut tarkoitus jättää maksamatta. Tarkoitatko, että jokainen konkurssin tehnyt yrittäjä, jolta on jäänyt maksut maksamatta, on alunperinkin suunnitellut niin?
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Haemaeraemies
Kitisijä
Viestit: 3886
Liittynyt: 14.08.2005 18:34

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Haemaeraemies »

James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2019 10:45
Haemaeraemies kirjoitti: 13.05.2019 9:51
James Potkukelkka kirjoitti: 13.05.2019 9:32 Eihän tuo tarkoita, että olisi rikollisesti yritetty toimia (=pimittää)
Toivon että mulla olisi joskus samanlainen usko ihmisiin :D
Ei kun ihan oikeasti. Jos firman rahat loppuu, laskut jää maksamatta. EIhän se tarkoita, että ne olisi alunperin ollut tarkoitus jättää maksamatta. Tarkoitatko, että jokainen konkurssin tehnyt yrittäjä, jolta on jäänyt maksut maksamatta, on alunperinkin suunnitellut niin?
Nojoo, olet oikeassa ja selvää on että asioita tapahtuu, vaikka olisi kunniallinen toiminta mielessä. Kunhan nyt trollasin maanantain piristykseksi ajatuksella " kaikki poliitikot on roistoja mutta kaikki roistot ei ole poliitikkoja".

Suomessa konkurssilla on paska maine, kun ulkomailla ei ole oikea yrittäjä jos joku ei ole mennyt puihin.
Good human, but sometimes if needed, a bad citizen.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000006104611.html

Saa nähdä mitä tästä seuraa.

Historiallisestihan on lähes aina käynyt niin, että kun uusi nouseva sotilasmahti on kasvattanut valtaansa ja uhannut vallitsevan hallitsevassa asemassa olevan mahdin asemaa, on lopulta syttynyt sota.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Yhtään sotaa ydinasevaltojen välillä ei ole käyty, ellei Intian ja Pakistanin jatkuvaa nahinaa lasketa.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

So Hard kirjoitti: 14.05.2019 11:54 Yhtään sotaa ydinasevaltojen välillä ei ole käyty, ellei Intian ja Pakistanin jatkuvaa nahinaa lasketa.
Joo. Ja kyllähän Itäblokkikin huippukunnossaan haastoi länsimaat sota-arsenaalillaan vahvasti, mutta siitäkin selvittiin. Voi tosiaan olla, että ydinaseaikana MAD takaa, että kukaan ei kuvittele voittavansa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

So Hard kirjoitti: 14.05.2019 11:54Yhtään sotaa ydinasevaltojen välillä ei ole käyty, ellei Intian ja Pakistanin jatkuvaa nahinaa lasketa.
Ussurin rajavälikohtaus
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
sivustahuutaja
Kitisijä
Viestit: 21364
Liittynyt: 15.08.2005 0:29

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja sivustahuutaja »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2019 12:06
Joo. Ja kyllähän Itäblokkikin huippukunnossaan haastoi länsimaat sota-arsenaalillaan vahvasti, mutta siitäkin selvittiin. Voi tosiaan olla, että ydinaseaikana MAD takaa, että kukaan ei kuvittele voittavansa.
Tällä hetkellä jenkeillä on ainoana kyky lamauttavaan ensi-iskuun. Väittäisin, että jenkeillä on hyvä käsitys venäjän ja kiinan ydinaseiden sijainnista sekä kyky monitoroida toimintaa reaaliajassa. Tuohon kun yhdistää stealthpommittajat ja sukellusveneet, niin jenkit voicat halutessaan painaa nappia aika pienin seurauksin.

Itse esitin jenkkien ensi-iskun finanssikriisin aikaan villinö kuvitelmana, mutta jenkit toipuivat niin hyvin, että on vaikea kuvitella heidän missään oloissa joutuvaan sellaiseen kriisiin, että sodan aloitus kiehtoisi.

Kiina taas on nousu-uralla ja uskon heidän pelaavan pitempää peliä kuin kukaan muu. Kiina jaksaa odottaa.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

sivustahuutaja kirjoitti: 14.05.2019 12:40
James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2019 12:06
Joo. Ja kyllähän Itäblokkikin huippukunnossaan haastoi länsimaat sota-arsenaalillaan vahvasti, mutta siitäkin selvittiin. Voi tosiaan olla, että ydinaseaikana MAD takaa, että kukaan ei kuvittele voittavansa.
Tällä hetkellä jenkeillä on ainoana kyky lamauttavaan ensi-iskuun. Väittäisin, että jenkeillä on hyvä käsitys venäjän ja kiinan ydinaseiden sijainnista sekä kyky monitoroida toimintaa reaaliajassa. Tuohon kun yhdistää stealthpommittajat ja sukellusveneet, niin jenkit voicat halutessaan painaa nappia aika pienin seurauksin.

Itse esitin jenkkien ensi-iskun finanssikriisin aikaan villinö kuvitelmana, mutta jenkit toipuivat niin hyvin, että on vaikea kuvitella heidän missään oloissa joutuvaan sellaiseen kriisiin, että sodan aloitus kiehtoisi.

Kiina taas on nousu-uralla ja uskon heidän pelaavan pitempää peliä kuin kukaan muu. Kiina jaksaa odottaa.
Kiinalla on vesillä 4 ydinsukellusvenettä, joissa on jokaisessa 12 ydinohjusta.
Neuvostoliitolla ja Venäjällä on iät ajat ollut ydinsukellusvenelaivasto

Em. takaavat, että ensi-isku ei auta ja lamauttava ensi-isku ei ole mahdollinen.

Ohjustentorjuntateknologia on destabiloivaa ja sitä ei pitäisi kehittää. Onneksi se ei vielä ole toimivaa. Mutta jos joku saa riittävän luotettavan ohjustorjuntateknologian, se on voimakkaan destabiloiva (senkin, jolla ei sitä ole, kannattaa iskeä, ennenkuin toinen saa sen valmiiksi).
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Hypersooniset ohjukset eivät ole torjuttavissa. Mielestäni Yhdysvallat on fiksu jos se rakentaa järjestelmän P-Korean ja Iranin kaltaisten toimijoiden varalta. Kiinaa tai Venäjää mikään torjunta ei pysäytä.
Universaali disclaimer.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

^Toivottavasti noin, koska tehokkaasti Venäjän, Kiinan tai Yhdysvaltojen second strike -kyvyn vievä
systeemi horjuttaisi tasapainon, joka on estänyt suursodan.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 14.05.2019 14:33 ^Toivottavasti noin, koska tehokkaasti Venäjän, Kiinan tai Yhdysvaltojen second strike -kyvyn vievä
systeemi horjuttaisi tasapainon, joka on estänyt suursodan.
Luulen että Venäjä kiukuttelee koska se ei halua varustelukilpaa johon sillä ei ole rahaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

Voi vittu! https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006107279.html

Yhtään ei kiinnostais minkään kellokorttisysteemien kanssa alkaa sähläämään, kun käytän tietokonetta muuhunkin kuin vain työkäyttöön ja monesti teen työpäivän useammassa pätkässä.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 16.05.2019 11:43 Voi vittu! https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006107279.html

Yhtään ei kiinnostais minkään kellokorttisysteemien kanssa alkaa sähläämään, kun käytän tietokonetta muuhunkin kuin vain työkäyttöön ja monesti teen työpäivän useammassa pätkässä.
Eiköhön se riitä, että klikkaat täppää "olen töissä" ja "en ole töissä". Eihän tuossa sanota, miten asia pitää dokumentoida. Työkoneeseenhan voi laittaa, että joka kerta kirjautuessa valitaan toi.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2019 11:49 Eiköhön se riitä, että klikkaat täppää "olen töissä" ja "en ole töissä". Eihän tuossa sanota, miten asia pitää dokumentoida. Työkoneeseenhan voi laittaa, että joka kerta kirjautuessa valitaan toi.
Niin turhaa. Miten toi eroaa siitä, että mä laitan vain tuntikirjanpitoon ylös työpäivän pituuden? Kummassakaan tapauksessa ei millään voida todistaa merkkaanko oikein vai väärin ja mihin suuntaan.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

Vagabondo kirjoitti: 16.05.2019 13:12
James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2019 11:49 Eiköhön se riitä, että klikkaat täppää "olen töissä" ja "en ole töissä". Eihän tuossa sanota, miten asia pitää dokumentoida. Työkoneeseenhan voi laittaa, että joka kerta kirjautuessa valitaan toi.
Niin turhaa. Miten toi eroaa siitä, että mä laitan vain tuntikirjanpitoon ylös työpäivän pituuden? Kummassakaan tapauksessa ei millään voida todistaa merkkaanko oikein vai väärin ja mihin suuntaan.
Sun nyt täytyy vaan hyväksyä, että EU haluaa suojella sua :)
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

Vagabondo kirjoitti: 16.05.2019 13:12
James Potkukelkka kirjoitti: 16.05.2019 11:49 Eiköhön se riitä, että klikkaat täppää "olen töissä" ja "en ole töissä". Eihän tuossa sanota, miten asia pitää dokumentoida. Työkoneeseenhan voi laittaa, että joka kerta kirjautuessa valitaan toi.
Niin turhaa. Miten toi eroaa siitä, että mä laitan vain tuntikirjanpitoon ylös työpäivän pituuden? Kummassakaan tapauksessa ei millään voida todistaa merkkaanko oikein vai väärin ja mihin suuntaan.
En usko että tuo päätös muuttaa Suomessa mitään. Niin kauan kun päivän pituus löytyy kirjanpidosta, työsuojeluviranomaista ei kiinnosta.
Universaali disclaimer.
Avatar
Vagabondo
Kitinä VIP-jäsen
Viestit: 9425
Liittynyt: 23.09.2010 9:38

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Vagabondo »

So Hard kirjoitti: 16.05.2019 13:26 En usko että tuo päätös muuttaa Suomessa mitään. Niin kauan kun päivän pituus löytyy kirjanpidosta, työsuojeluviranomaista ei kiinnosta.
:sir:

Toivottavasti olet oikeassa.
Yet ah! why should they know their fate? Since sorrow never comes too late, And happiness too swiftly flies. Thought would destroy their paradise.
No more; where ignorance is bliss, 'Tis folly to be wise.
Avatar
James Potkukelkka
Kitisijä
Viestit: 25611
Liittynyt: 23.01.2014 9:59

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja James Potkukelkka »

https://www.hs.fi/talous/art-2000006111660.html

Lisääköhän tämä kierroksia kauppasotaan. Ei varmastui huihain puhelinta kannata nyt ostaa.
olen voimakas oikeudenmukaisuuden kannattaja
Avatar
So Hard
Kitisijä
Viestit: 14915
Liittynyt: 23.08.2011 9:23
Paikkakunta: 7th heaven

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja So Hard »

James Potkukelkka kirjoitti: 20.05.2019 8:59 https://www.hs.fi/talous/art-2000006111660.html

Lisääköhän tämä kierroksia kauppasotaan. Ei varmastui huihain puhelinta kannata nyt ostaa.
Tuo tulee romauttamaan Huawei myynnin ainakin Kiinan ulkopuolella. Onneksi itsellä on vain tabletti josta lähinnä katson leffoja. Mihinkään kunnon käyttöön Huaweit ovat kohta romurautaa.
Universaali disclaimer.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

Pitäisiköhän painaa noksun kohdalla hiukan osta nappulaa?
"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Avatar
Bluntly
Kitisijä
Viestit: 23473
Liittynyt: 15.08.2005 8:41

Re: Päivän uutiskatsaus, osa 3

Viesti Kirjoittaja Bluntly »

"Vetäkää käteen, minä maksan" Bluntismi 2006.
Vastaa Viestiin